Pavel Heimrath
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« kdy: 04.07.2023, 00:11 » |
|
Máme ve firmě vůz pohyblivý po kolejích. Uvnitř obsahuje pár zásuvek, světla a kladkostroj.
Pokaždé když někam přijede, tak se přes prodlužovák připojuje na místní rozvaděč.
Rád bych věděl, jaký proudový chránič použít do tohoto vozu aby nám proudové chrániče nevypadávaliy, ať už u nás v tomto voze, tak i v místním rozvaděči.
V místních rozvaděčích nebývá pokaždé stejná charakteristik a.
|
|
|
|
|
|
|
|
Pavel Heimrath
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #4 kdy: 05.07.2023, 20:03 » |
|
, ano je to vůz na kolejích. za normu. Jde mi o to, jak dodržet selektivitu chráničů, když vůz často přijede do firmy, kde mají v rozvaděči chránič 30mA a já se mám na tento rozvaděč připojit s naším vozem, který má také chránič. Jsem z toho nějaký zmatený, jak tuto selektivitu vyřešit.
|
|
|
|
|
Petr Liskar
Offline
|
|
« Odpověď #6 kdy: 05.07.2023, 22:15 » |
|
Jde mi o to, jak dodržet selektivitu chráničů, když vůz často přijede do firmy, kde mají v rozvaděči chránič 30mA a já se mám na tento rozvaděč připojit s naším vozem, který má také chránič.
Jsem z toho nějaký zmatený, jak tuto selektivitu vyřešit.
Nadřazený chránič musí být "pomalejší" (typ S) a zároveň na vyšší reziduální proud. To zjevně nemáte šanci zajistit. Nepomohlo by elekrovýzbroj toho vozu provozovat za oddělovacím transformátore m?
|
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #7 kdy: 05.07.2023, 22:41 » |
|
,
ano je to vůz na kolejích.
...
Pokud je to na "dráze", tak tam je to složitější problematika. Vy musíte mít napájení provedené tak, abyste nepřipojili na koleje PEN potenciál, jedna aby nevznikla vodivá cesta pro zpětné trakční proudy a také aby nedošlo k přenosu nějakého signálního napětí a ovlivnění kolejových obvodů. Můžete začít studiem ČSN 34 1500, ed.2 Záleží jaké tam máte spotřebiče, jestli to provozovat v síti TT, nebo jestli by pro vás nebylo lepší použít oddělovací transformátor a provozovat to jako izolovanou síť
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #10 kdy: 07.07.2023, 18:27 » |
|
... Trat nie je elektrifikovan a, tak nejake spojenie PEN a kolaji sa neriesi, ...
Nevím jestli na slovensku nejste benevolentnějš í, ale v českých zemích ani na trati, která není elektrifikovan á, není správně přivést na kolejnice potenciál PEN kvůli (teoreticky) možnému ovlivnění kolejových obvodů.
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
|