Igor Nováček

Offline

Prý vítězí zdravý rozum a pravda!
|
 |
« kdy: 24.11.2010, 10:02 » |
|
HROBAŘ: Krokové napětí by se mělo vyučovat na všech školách ...Skákání po jedné noze mnohým připadá směšné, ovšem asi bychom rádi skákali jako klokani, pokud by nám to mělo zachránit život. Pokud se strojem dotknete vedení vn, kabina začne hořet, začnete panikařit ... Zdroj: zde...Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?Kolik lidí z vašeho okolí tuší, že je může krokové napětí zabít?
|
Bývalý projektant, dnes jen pomocná vědecká síla jednoho elektromontážn ího démona!
|
|
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník

Offline

váš elektrikář a revizní technik
|
 |
« Odpověď #4 kdy: 24.11.2010, 14:43 » |
|
Souhlasím. Shodou okolností jsem právě dneska koukal na jednoho řidiče, jak čistí korbu sklápěčky kousek od vedení vn. Byl to takový ten dlouhý sklopný návěs. Odhadem tam bylo cca 2m mezi korbou a vedením. Pomyslel jsem si něco o tom, že hrdinů jsou plné hřbitovy.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
raj
|
 |
« Odpověď #6 kdy: 24.11.2010, 20:10 » |
|
O krokovém napětí se posádky stavebních strojů učí na pravidelném školení strojníků...
|
|
|
|
Roman Herot
|
 |
« Odpověď #7 kdy: 24.11.2010, 20:15 » |
|
Mno uprimne receno, nevim zda-li bych si v ten moment (v te panice) uvedomil, ze je treba skakat. Samozrejme, ze o krokovem napeti vim, ale moment prekvapeni je moment prekvapeni. Ruku na srdce kolik z vas dupne na brzdu kdyz uvidi prekazku. Rekl bych ze vsichni, alespon nez si to uveodmime.
|
|
|
|
|
|
midob
|
 |
« Odpověď #10 kdy: 29.11.2010, 22:32 » |
|
Kdo by si v šoku uvědomil, že má skákat nohami u sebe jako paragán a navíc se nepřekulit na zem
V tomto případě nemusel skákat po jedné noze. Neělo o krokové napětí, ale o to, že se držel kostry stroje a doskočil na zem. Překlenul tu izolaci pneumatik. Pokud by jen vyskočil, mohl si zapálit čouda a odejít jako frajer. Místo toho zapálil sebe.
|
|
|
|
Milan Hudec

Offline
|
 |
« Odpověď #11 kdy: 29.11.2010, 22:38 » |
|
V tomto případě nemusel skákat po jedné noze. Neělo o krokové napětí, ale o to, že se držel kostry stroje a doskočil na zem. Překlenul tu izolaci pneumatik. Pokud by jen vyskočil, mohl si zapálit čouda a odejít jako frajer. Místo toho zapálil sebe.
Takhle vyhópl z bagru při přestavě nádraží na elektrifikovan é trati,bohužel pod projíždějící vlak.
|
|
|
|
|
Jiří Mudra

Offline
|
 |
« Odpověď #13 kdy: 04.12.2010, 21:13 » |
|
K otázce: v nejbližší rodině vědí všichni. Otázkou je, jak by se v případné situaci zachovali
K článku: řidič podcenil bezpečnost. Bohužel pokud by mi pod pozadím začlo hořet auto, asi bych skončil obdobně, pokud bych si zavčasu nevšiml, že vinou požáru je vedení vn. Řidič si měl před začátkem prací omrknout možná rizika, popřípadě mít parťáka s vysílačkou, kterej ho upozorní, že se blíží k vedení. R.I.P.
|
Elektrikář - údržbář §6, §8
|
|
|