|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #1 kdy: 23.08.2012, 11:13 » |
|
Což o to. Tuším ve VW Passat už zásuvky nalezneme. Napájené ze střídače. Jde o způsob provedení a umístění. To v těch dveřích je opravdu úlet. Možná se otec myšlenky špatně vyspal :-) jinak tedy - špatné IP krytí zásuvek ve dveřích
- zajímá mě použitá kabeláž
- ukončení vodičů
- ochrana před NDN
- jištění
Z ostatních obrázků je vidět, že se obvod připojuje do sítě nn.
|
Elektrika NENÍ časopis! 
|
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #3 kdy: 23.08.2012, 12:14 » |
|
Kolik asi vyjde cena STK, aby technik neviděl nehomologovano u úpravu. Nebo někdo "vyhodil" prachy za homologaci takové podivnosti?
Až jim najednou vozidlo vzplane čistým plamenem, bude to vyřešeno. A věříš, že se v novinách objeví zpráva typu: "závada na elektroinstala ci"? :-)
|
Elektrika NENÍ časopis! 
|
|
|
Vít Rotrekl

Offline
|
 |
« Odpověď #4 kdy: 23.08.2012, 12:23 » |
|
Kolik asi vyjde cena STK, aby technik neviděl nehomologovano u úpravu. Nebo někdo "vyhodil" prachy za homologaci takové podivnosti?
Na STK se ukáže revize na elektroinstala ci a dál je to nezájímá (stejně jako např u karavanů obytných aut). Jinak co se týče zásuvek v autě, tak s tím problém nemám. Proč by tam nemohl i být? Když bude vyřešeno vše co napsal Mirek? To Minařík: Co se ti nezdá na IP na zásuvce na dveřích? Když pominu to že nevím k čemu by tam byla dobrá. Ano Passaty mívají zásuvku, ale jen pro spotřebiče tř. II. Osobně bych uvítal, možnost zašrktnout si při objednávání auta kolonku - zásuvka 230V/6A(10) pro cestující ve 2.řadě (případně i 3.řadě sedadel). Když někde v poli dojdou noťasu volty, tak to řeším tím, že pod sedadlem vozím 150W měnič, ale kdybych měl někde v autě zabudovanou zásuvku a tlačítko, který by měnič zapínalo tak by mě to vůbec nevadilo.
|
Mírně pokročilý RT 
|
|
|
František Šohajda

Offline
RT E2-A
|
 |
« Odpověď #5 kdy: 23.08.2012, 12:41 » |
|
Zásuvky 230V se běžně montují do vozidel RZP (záchranka..  ) Jen se musí dělat pravidelné revize, protože když vozidlo stojí na stojánku, je napájeno (spotřebiče v něm) z běžné sítě !(někdy když zapomenou řidiči auto odpojit, táhnou za sebou i celou šňůru....  ) V těchto autech bývá i krásný rozvaděč s jističi 230V.. Jěště jsem viděl i revize na zájezdové autobusy kde byl měnič s napětín 230V do zásuvek na ledničky,výrobníky kávy a pod...ale to bylo dříve, když nebývali na palubní napětí..
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
|
|
|
Jan Kelbich

Offline

|
 |
« Odpověď #9 kdy: 23.08.2012, 14:48 » |
|
Nevím jak které sanitky, ale viděl jsem ve VW blokování, dokud byl připojen přívod 230V, nešlo nastartovat
A co postup odpojit - nastartovat - připojit ?
|
IC layout design engineer, zajímací se též o silovou elektrotechnik u
|
|
|
|
zerotest
|
 |
« Odpověď #11 kdy: 23.08.2012, 16:14 » |
|
Občas dělám revize v měřících vozech a zásuvky jsou IP 44, soustava IT... Kdoví jaká soustava je v tom autě. No to provedení bude asi na štíru s požadavky na bezpečnost. V souvislosti s jiným vláknem mě napadá, že ...fordfans.cz diskuze jsou ideální pro pana Rajmonta.
|
|
|
|
Vít Rotrekl

Offline
|
 |
« Odpověď #12 kdy: 23.08.2012, 17:20 » |
|
Pomiňme ten účel. Ale představ si, že otvíráš dveře do prudkého lijáku ...
Přesně tenhle argument jsem čekal. No, nevím jak kdo, ale já když mám vystoupit do prudkého lijáku, tak radši nevystupuju. A když fakt musím, tak jsem tak rychlej, že na ty dveře nestihne spadnout ani kapka. Takže s tímhle bych problém asi neměl, vetší problém bych viděl s ochranou před NDN.
|
Mírně pokročilý RT 
|
|
|
wilix
|
 |
« Odpověď #13 kdy: 23.08.2012, 17:25 » |
|
Třeba se při pohledu na ony fotografie mýlíte, kdesi ve voze je hlídač isolačního stavu ( samozřejmě s dostatečnou certifikovanou odolností vůči otřesům)jež v případě první poruchy rozvod odpojí od zdroje/měniče. Zásuvky ve dveřích tohoto typu jsou instalovány jen provisorně ( budou doplněny příslušné v IP) a pod nimi je samozřejmě krabice která zamezuje vniku vody/ vlhkosti z prostoru dveří. Rozvody jsou řešeny, tak aby se zamezilo jejich případnému mechanickému poškození. Přirozeně je vše řešeno s ohledem na hořlavost/ nehořlavost materiálů v nichž/na nichž jsou rozvody a přístroje uloženy a td....... 
|
|
|
|
Jiří Schwarz

Offline

|
 |
« Odpověď #14 kdy: 23.08.2012, 18:25 » |
|
A co postup odpojit - nastartovat - připojit ?
To byla ochrana proti náhodnému opomenutí. Udělat něco absolutně blbuvzdorným nejde, na to jsou blbci moc vynalézaví! ----------- Co taková E-auta - jakou mají ochranu proti "zbourání dobíjecího stojanu"...?
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
raj
|
 |
« Odpověď #15 kdy: 23.08.2012, 18:31 » |
|
Rozvody jsou řešeny, tak aby se zamezilo jejich případnému mechanickému poškození. Přirozeně je vše řešeno s ohledem na hořlavost/ nehořlavost materiálů v nichž/na nichž jsou rozvody a přístroje uloženy a td.......  Autovodiče mají izolaci z PVC, nejsou nehořlavé. Zato jsou zkoušeny na 5kV a vnitřní žíla nesmí být navařovaná ... 
|
|
|
|
|
Kamil Novák
OSVČ

Offline

|
 |
« Odpověď #17 kdy: 23.08.2012, 18:59 » |
|
A co postup odpojit - nastartovat - připojit ?
Tak by potom měl nast stav - zhasnutí motoru. Blokování je u přívodek sanitek zajištěno pomocným kontaktem, zapojeným do obvodu zapalování (při zapojení nástrčky je rozpojen).
|
Revizní technik E2/A - specializace na přístroje a zařízení ve zdravotnictví. působnost : zdravotnictví - celá ČR, ostatní revize - Královéhradeck ý, Pardubický a Liberecký kraj
|
|
|