Vasou recou prikladov z dopravy : samotne dodrziavanie rychlosti na 50km/hod v obci je len cast opatreni, ak mam slabe brzdy, tu babicku na priechode zrazim tak ci tak.
Souhlasím, oddělení silových a slaboproudých kabelů je pouze jedním z opatření, nikoliv jediným, které vedou k bezpečné a spolehlivé instalaci. V praxi to znamená že poruším-li jedno z nich, narůstají mi rizika. Tedy ne každé auto které jede rychleji musí babíčku na přechodu srazit, ale riziko že nedobrzdí se rapidně zvyšuje. Je jedno z jakého důvodu, tedy jestli kvůli nefunkčním brzdám, nebo nepřiměřené rychlosti. Tedy ohánět se tím že se to někde nedodržuje je hovadina, ukázka inteligence některých řemeslníků a ubohá a nesmyslná demagogie.
Radit někomu že je to OK protože někteří řemeslníci si s tím nelámou hlavu, je dle mého nominace na kačenku. Kdyby to tazateli bylo jedno a nechtěl vědět jak se to má udělat správně, asi se zde neptá. Osobně si podobných lidí velmi vážím, protože se nespokojí s podprůměrem, ale chtějí alespoň minimum, nebo jít o krok dál.
Osobně jsem viděl dost "pavoučích sítí", ale v posledních letech se spíš potkávám s IT techniky, kteří udržují ve svých RACKových skříních opravdu pořádek a přehled, včetně oddělení různých napěťových hladin. Jde to ruku v ruce se zvyšující se potřebou rychlé a spolehlivé komunikace. Často výpadek sítě pro firmu znamená i finanční ztráty. Za mne se situace velmi rychle v tomto směru zlepšuje a zašmodrchané hnusy co se IT sítí týká, se stávají minulostí, alespoň v našich končinách.
PS: RACKová skříň se běžně reviduje. Samozřejmě pouze silová část a případně napájecí zdroje, zda odpovídají svými vlastnostmi požadavkům na bezpečnost. Napříkad SELV a podobně. Stejně jako se revidují PC, NTB a podobně.