Milan Nekvinda
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« kdy: 09.09.2017, 15:37 » |
|
Na lodi která je celohliníková, je použit oddělovací transformátor Mastervolt 22kVA, aktuálně zapojen dle schématu v příloze. OT by měl sloužit pro oddělení elektroinstala ce lodě s elektroinstala cí ze břehové přípojky, aby se zamezilo vzniku galvanické koroze, jak na samotném trupu tak i na lodních šroubech, hřídelích atd. Při včerejším odkrytování transformátoru za účelem vyčištění, jsem zjistil, že je špatně zapojen. Nejen že jsou pro daný výkon špatně zvolené průřezy vodičů a nedá se na nich udržet ruka, ale jsou spolu i spojeny PE vodiče. Na fotce jsou vidět dva ŽZ vodiče pod hlavou šroubu na jádře transformátoru . Můj dotaz je, které zapojení, viz příloha, je pro galvanické oddělení a zároveň pro el. bezpečnost nejlepší. Jedno schéma jsem našel u výrobce Mastervolt, avšak není přímo pro tento transformátor. Druhé schéma je z lodní internetové diskuze. První schéma se mi nelíbí z důvodu nepřipojení PE vodiče z břehu na tělo transformátoru, bojím se že při případném proražení izolace vinutí, nebude fungovat předřazená ochrana. Pokud bych to chtěl ale zapojit podle druhého schéma, čekalo by mne velice nákladné vytažení transformátoru z lodi, vymyslet a realizovat jeho odizolování od hliníkového trupu lodi a jeho následné usazení.
|