Adam Kraus
Neverifikovaný uživatel @1
|
 |
« kdy: 03.11.2020, 13:30 » |
|
Hlavní přívod rozvaděče je jednožilovými hliníkovými kabely 5x AYY-1x70. Tyto kabely prochází jednotlivými plastovými vývodkami na stropě rozvaděče. Byl jsem napomenut revizním technikem, že takto to nemůže být. viz vyjádření:
Vyjádření k uložení silových jednožilových vodičů u vstupu do rozvaděče
Uzavřený kovový plášť tvoří kolem vodiče 1 závit, což teoreticky znamená, že se v ní indukuje stejný proud, co protéká vodičem. Nicméně přechodové odpory v místě styku kovové průchodky jsou tak velké, že výsledný proud je mnohem nižší. Feromagnetické materiály se zahřívají kromě průchodu proudu ještě vířivými proudy a hysterezními ztrátami (ztrátami v železe). Na to upozorňuje i norma ČSN 33 2000-5-52 ed.2. Na základě výše uvedeného je nutno použít místo kovového uchycení vývodek uchycení z nemagnetických materiálů a nebo jednou průchodkou všechny fázové vodiče a nulový vodič společně, ale zde hrozí, že nebude zajištěno utěsnění kabelů.
Setkal se někdo někdy s něčím podobným??
|
|
|
|
Jiří Schwarz

|
 |
« Odpověď #1 kdy: 03.11.2020, 19:51 » |
|
Pro větší proudy by se na tento vliv nemělo zapomínat. Dá se to řešit "plastovou deskou", buď přímo určenou pro průchod kabelů, nebo osazením více PG průchodek do nevodivé nemagnetické desky https://www.elfetex.cz/10-570-537-kabelove-pruchodky
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
Jan Bocek

|
 |
« Odpověď #2 kdy: 03.11.2020, 22:22 » |
|
Hlavní přívod rozvaděče je jednožilovými hliníkovými kabely 5x AYY-1x70. Tyto kabely prochází jednotlivými plastovými vývodkami na stropě rozvaděče.
Položím otázku: Jaký bude konečný efekt z hlediska elmg indukce, když průchodkou povede kabel 5x70 a jaký bude, když budou jedno žilové kabely 1x70 v průchodkách těsně u sebe? (Jako AC přívod 3+PE+N)
|