Jo, to by se mi líbilo.

To by byla celková sleva jen cc 30%, kdyby to výrobce dělal zadarmo. Zajímavější by byla 100% sleva distribuce.
Ale k věci - myslím si, že cena programovateln
ých relé není nijak přehnaná. Porovnám-li ji s ostatními komponenty spínací techniky vyplácí se cca od 4 průmyslových časových relé.
Programovateln
á relé nejsou žádné hračky pro domácnost, jsou vyráběna podle průmyslových norem, pracují zaručeně v daleko širším pásmu teplot, vibrací a ve vyšších úrovních rušení při větším rozptylu napájecího napětí. Galvanické oddělení vstupů a výstupů od sebe a od procesoru je pravidlem. Často jsou od procesoru plně galvanicky odděleny i komunikační linky.
Neříkám, že některé prvky domácí automatizace takto vybaveny nejsou, ale čím jsou levnější, tím více mají tyto uvedené hardwarové vlastnosti ošizeny. Často až na holou kost. Někdy to stačí, někdy ne. Zase naopak jsou komfortněji a uživatelsky přívětivěji vybaveny programově.
Ono je rozdíl při splašení se řízení, když vám bláznivě doma blikají světla a jezdí rolety a když vám někde v průmyslu vyteče do stroje 500litrů lepidla místo 2, nebo se z násypky do korby auta vysype 30 tun štěrku místo 5. Cena podle mne odpovídá.
Hmm, neviem či má moc veľký význam ušetriť 100€ a programovať rele v rozvodnici.
váš výpočet 100€ je velmi velmi optimistický. K programovateln
ému relé s reléovými vstupy potřebujete již jen jistič a vodiče. K modulu Loxone potřebujete nejméně relé, nebo výstupní moduly, a zdroj 24V také s jističem na vstupu. V rozvodnici daleko větší prostor. Odhaduji dvojnásobnou cenu materiálu.
Co se týče otázky zda programovateln
é relé, nebo domácí automatizaci, je to stejné, jako když živnostník zvažuje, zda si koupí dodávku, nebo osobák kombik s vlekem. Pokud si koupí dodávku, uvažuje o častém a běžném vození nákladů a nemusí připojovat vlek, montovat hák a bude mít náklad uzamčený i když si skočí na oběd do motorestu.
Pokud má kombika a vlek použije jednou za dva měsíce, tak mu to nevadí, má daleko nižší provozní náklady auta, jede rychleji a zaparkuje všude. Pokud by vlek použil víckrát v týdnu, tak je to opruz.
Čili je to na zákazníkovi, na jedné straně na jeho schopnostech a zálibě se sám vrtat v parametrizován
í nebo dokonce v programování a na druhé straně na tom, jak to perspektivně vidí s domácí automatizací v celém domě.
Navíc osobně si myslím, že u prvků komplexní domácí automatizace je zákazník daleko více závislý na svém dodavateli, než u prvků nepropojené domácí automatizace. Tam když něco nejde, tak nejde jen část. Ale není stav kdy to po večení bouřce najednou nejde odemknout, netopí to, nesvítí to, neteče voda, je zablokovaný sporák dětskou pojistkou a zároveň je zablokovaný i Internet a doma je jen sama žena s malými nemocnými dětmi a mobilem stále u ucha a baterkou v ruce. Ani z garáže se nedá vyjet autem, a odjet k mamince vrata nejde otevřít. A milovaný manžel technoid je někde na služebce v Anglii

.
Já vím, trochu to přeháním, ale podle mne na komplexní automatizaci domácnosti musí být připraven jak zákazník, tak i elektroinstala
ce. Nelze to (zatím) bezbolestně udělat na klasicky projektované instalaci a i ta nová musí mít vybavení a prvky pro nouzové ruční ovládání a komplexní ochranu proti přepětí. A hlavně nějakou ucelenou koncepci, dobrý projekt je nutností.
Z původního dotazu na ovládání 7 světel je zřejmé, že koncepce neexistuje, jinak by takový dotaz byl vznesen nějakému projektantovi.