Jsem slaboproudař a většinu silnoproudých problémů musím dostudovat.V případě že by existovala nějaká literatura nebo internetové vědomosti,které by měly v kostce moje problémy tak bych si to nastudoval radši mimo diskusi,ale myslím si,že by to zajímalo i jiné kutily.
Existuje hodne vami požadovanej literatúry, treba iba pohľadať. Pozriem či nemám niečo v el. forme, ak áno, tak vám to pošlem.
1.Co se děje s energií v síti(nadvýroba kterou již síť neprodá) a nedá ji třeba do přečerpávaček,kam vlastně zmizí i chvilková,co se s tím vlastně dělá,když je tato na nějakém odlehlém místě.Jak tento problem ovlivní uzavřený ostrovní system s kogenerací.Asi by bylo nejlepší s ní okamžitě topit.
Každá vyrobená elektrina sa v sieti spotrebuje, aj tá "chvilková". Treba si uvedomiť aká je rozsiahla jednotná energetická sústava UCTE. Ak je niekde prebytok energie, menia sa jej toky a čiastočne aj napätie. Ostrovný systém je dosť veľký problém, je dosť ťažké uregulovať frekveciu aj napätie. Takéto systémy sa využívajú minimálne, ak vôbec.
2.Když vyrobím kogenerací el. energii asynchronním motorem a podaří se mi ji celou nacpat do zátěže(topné)a tuto dokáži neustále odčerpávat,nemusím měnit otáčky na plynovém motoru,jak se vlastně bude tento systém chovat dál?Pjede to takhle bez problemů?
Využívať elektrinu vyrobenú v KJ na ohrev je nezmysel (viď môj predch. príspevok). Regulovať otáčky musíte aj keď budete používať synchronný stroj. Regulátor je ten najmenší problém, ktorý vás ešte čaká.
3. Kdybych v tento moment odpojil část zátěže a s tímto momentálně vytvořeným přebytkem chtěl roztočit el.3f motor roztočí se a bude mít požadovaný výkon?Jde mi o další využití přebytečné energie.Samozř ejmě je mi jasné,že neexistuje perpetum mob. a že vznikají ztráty.Systém je neustále mimo síť.
Asynchronný stroj bez siete, prípadne bez kompenzacie vám nič nevyrobí. Ak by ste k nemu pripojili motor, ten potrebuje ďalšiu jalovú magnetizačnú elektrinu, ktorej však nemáte dosť ani pre váš asynchrónny generátor.
4.Existuje na trhu regulátor otáček jako je např.v autech, který udrží otáčky plynového motoru v závislosti na potřebné odebírané energii na jeho výstupu?
U plynového motoru by ste mali mať nejakú škrtiacu klapku, ktorá bude riadená regulátorom v závislosti od regulačnej odchýlky.