Martin Kurka
Offline
Projektant automatizace a strojů
|
|
« Odpověď #3 kdy: 23.04.2009, 10:33 » |
|
Vážený pane Ischyrosi, obraťte se, prosím ve svém okolí na nějakou menší firmu zabývající se pohony, jednoúčelovými stroji, nebo průmyslovou automatizací, nebo alespoň na nějakého velmi zkušeného elektrikáře z většího průmyslového podniku (automobilky...), který tam dělá měniče a pohony.
váš motor je totiž s elektromagneti cky ovládanou brzdou. Brzda v motoru je ve stavu bez napětí přitahována permanentními magnety a stále zabržděna. Aby před rozběhem odbrzdila, musí na její vinutí být přivedeno plné napětí 230V/50Hz - svorky O-P - pole cívky působí odpudivě proti permanentním magnetům, brzda klapne a odbrzdí. Ve štítkovém zapojení motoru, které přikládáte je jeden pól -O- vinutí brzdy připojen na umělý střed z vinutí motoru, toto zapojení se nedá pro provoz na měnič absolutně použít. Provoz motoru na měnič na svorky brzdy neumožňuje přivést neustále plných 230V, musí to být provedeno zvláštním obvodem se stykačem navíc. Tento stykač musí být ovládaný řídícím obvodem měniče, změnou parametrů v měniči se přeprogramuje funkce relé na výstupu měniče a to tak, aby brzda odbržďovala až ve chvíli, kdy je motor nabuzený ale zabržďovala až v okamžiku nějakách rozumných minimálních otáček. Spolupráce elektromagneti cké brzdy s frekvenčním měničem není vůbec triviální záležitost (mj. se motor musí u jednofázově napájeného měniče přepojit na nižší napětí a vždy se musí u zdvihadel otestovat minimální nabuzení (frekvenci) motoru, kdy motor překoná staticky zátěž, aby ani maximální zátěž při rozběhu nesjela ). Navíc nutnost použití brzdového motoru znamená, že jde určitě o život - bude poháněno nějaké zdvihadlo, zastavován nějaký pojezd...A to vše znamená, že špatná funkce ovládání brzdy někoho zabije, nebo zraní. A co se týče požadavků na bezpečnost, to platí i pro přímě zapojení elektromotoru s brzdou - není to ani pro nespecializova ného elektrikáře, natož pro laika. Musí se vědět nejen jak to zapojit, ale proč zrovna tak a ne jinak. I prosté zapojení brzdy brzdového motoru přímo na síť se zapojuje čtyřmi základními způsoby, podle požadované rychlosti zabrždění, nebo odbrždění a podle toho je potřeba jiný počet stykačů a jističů a jiný typ kabelů.
A navíc měnič vyžaduje také nějaké odrušení, zvláštní podmínky pro připojování a pro chlazení a to než byste nastudoval a nazkoušel, tak za tu dobu si vyděláte na externího elektroodborní ka peníze ve své odbornosti zcela jistě a rychleji. Protože minimální schéma bez měniče odhaduji asi takto (příloha) a s měničem raději ani nechtějte vidět.
|