Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?  (Přečteno 14472 krát)
Marek Podmaka
*
Offline Offline



« kdy: 08.02.2022, 16:28 »

Byvam v bytovke, kde mame vsetky elektromery na jednom mieste na -1. poschodi, kde je aj moj hlavny istic 3x25A. Odtial ide hlavny kabel do bytu kde je hlavny vypinac + ostatne istice. Vlastnim garazove miesto na -2.poschodi, kam by som si chcel nainstalovat wallbox na nabijanie elektromobilu, idealne 3x16A.
Co vsetko na to potrebujem? Projekt? Reviznu spravu? Predpokladam ze sa to bude dat zapojit priamo od hlavneho istica. Zrejme aj prudovy chranic kombinovany s isticom? Piamo na mojom garazovom stati uz len potom napriamo pripojit wallbox na kabel, ci tiez treba nejake istiace prvky? Jedna sa o prechod o poschodie nizsie + cca 20m vzdialenost.
Samozrejme suhlas majitelov ostatnych garazovych miest.
Pripadne ak mate kontakt na nejakych overenych projektantov ci elektrikarov v Bratislave.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miloslav Stehno
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 08.02.2022, 21:18 »

Je to komplexní věc… ale není nemožná.

Nejprve si zjistěte, jestli je vůbec technicky možné dotáhnout nový kabel od Vašeho elektroměru do Vašeho garážového stání bez nějakých drastických zásahů do společné části budovy.

Poté zajděte za předsedou výboru SVJ, zda-li vám povolí si ten kabel natáhnout – rovnou mu odprezentujte, jaké „stavební“ zásahy bude po cestě tohoto kabelu nutné provést (vrtání/bourání atd...). Bacha například na požární úseky, a rozvody energií, vody atd…

Pokud dostanete souhlas SVJ, tak pak je to již jednoduché po trase:
místní šetření projektanta nn (včetně třeba rozfázování spotřebičů i v bytě) – projekt – realizace – revize – zprovoznění.
Pozn.: jak správně připojit wallbox, zjistíte v jeho návodu na instalaci.

Jinak je samozřejmě dobré se zamyslet i nad způsobem omezení nabíjecího proudu aby nedocházelo k přetížení hlavního jističe a tím jeho padání. Je/není potřeba, pokud ano, zjistit jakým způsobem to Wallbox dělá a instalaci na to nachystat.

______________ ______________ _______
Já mám něco podobného již za sebou – mimo instalace wallboxu. Zatím si vystačím s 230 VAC / 16 A, nachystán mám ale i „pětikolík“ 3x16 A. Moje velká výhoda byla, že mám garážové stání přesně za elektroměrovým rozvaděčem – vrtal jsem tedy jen jednu díru. Krom revize a protahování káblu zdí jsem vše zvládnul sám.
V ER za elektroměrem mám na DIN liště rozbočovací svorkovnici, dále CYKY J 5x6 do nové rozvodnice v garáži kde je na vstupu chránič a 2 jističe (1 a 3 fázové) od nich pak do zásuvek určených (nejen) k nabíjení elektromobilu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Josef Martinec
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 09.02.2022, 12:14 »

Asi bych začal jinde. Začal bych od PBŘ a stanoviska "hasičů" k nabíjení elektromobilu v podzemních garážích. Někde jsou značně neoblomní podivej
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
MrPeter
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 09.02.2022, 21:39 »

Když si vezmu, co nám udělala vedle bytu koloběžka, když blafla, tak bych v garáži auto rozhodně nedobíjel.

Jinak, k tématu. Určitě doporučuji také zjistit u konkrétního zamýšleného Wallboxu připojovací podmínky. U některých se vyžaduje chránič s charakteristik ou "B". Někdy je snažší použít prostě obyčejnou zásuvku 400V@16A a použít nabíjecí kabel s takovou tou bambulí  Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Marek Podmaka
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 10.02.2022, 11:07 »

Všetky elektromery máme spolu na 1. poschodí, tam je hlavný domový istič (modrý na fotke - ak som to správne identifikoval),  takže odtiaľ určite idú káble aj na -2.poschodie na spoločné osvetlenie, vetranie a pod, čiže odborník určite na mieste nájde kadiaľ to ide dole. Vrámci poschodia už len v existujúcich lištách po stenách, keďže ku každému miestu máme aj zásuvky a osvetlenie (ale to použiť nechcem keďže tam je nevýhodná sadza). Požiarne prechody som nikde nevidel (viem ako vyzerajú),  sme malá bytovka, takže predpokladám že to oddelené na úseky nie je. Garáž nie je úplne podzemná, sme v kopci a zrovna pri mojom mieste je velký vetrací otvor ("okno" s mriežkou).

Dnes som si to bol pozrieť podrobnejšie a niečo sa mi nezdá... môžu byť hlavné ističe pred elektromermi? Veď v tom prípade je tam možnosť zapojenia čierneho odberu (jasné že by sa na to ľahko prišlo). A teda v mojom prípade by to znamenalo nutnosť odplombovania elektromeru a zapojenia nového káblu priamo naňho.
Aj v schéme to vyzerá rovnako ako v realite - zo zbernice na hlavné ističe všetkých bytov, odtiaľ do jednotlivých elektromerov a z nich priamo do bytov.

A čo sa týka projektantov a revíznych technikov, viete niekoho poradiť, resp. je na to nejaká stránka/zoznam, či len google a dúfať, že človek nájde niekoho rozumného? A nejaký hrubý odhad koľko by takýto projekt a revízia mohli cca stáť?


* el-schema.jpg (307.69 KB, 800x1205 - prohlédnuto 539 krát.)

* el-skrina.jpg (772.22 KB, 1600x1200 - prohlédnuto 679 krát.)

* el-zbernica.jpg (241.12 KB, 1000x750 - prohlédnuto 469 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Online Online



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #5 kdy: 10.02.2022, 18:51 »

Tak znova. Jak už psali kolegové. Musíte si najít někoho, kdo vám to udělá. Tedy začne prohlídkou a bude pokračovat návrhem technického řešení.
Potom musíte oslovit majitele odběrného místa, což bude místní distributor, kterému představíte své technické řešení a které on musí schválit. Určitě potřebujete i souhlas majitele objektu, což bude pravděpodobně nějaké SVJ, nebo něco podobného. Ten si může vyžádat další dokumenty, například včetně stanoviska hasičů. Nicméně jsem instaloval do podzemních garáží nejeden wallbox a až na vyjjímky s tím hasiči neměli větší problém. Zrovna nyní řešíme 4ks 2x22kW nabíjecí stanice, v zadní části podzemního parkoviště obchodního centra.

ALe zpět k dotazu. Za elektroměrem bude pravděpodobně nějaká svorkovnice, ze které jsou napojeny jednotlivé byty (potom by z toho mohl vypadnout i distributor, pokud nebude za plombami). Ta se musí upravit, aby se do ní nechaly vložit dva vodiče odpovídajícího průřezu. Sám se do toho nepouštějte, protože z vašich dotazů je jasné, že o tom nevíte vůbec nic a mohlo by dojít k černému odběru, nebo jinému problému, které jsou trestány dosti vysokými pokutami.

Jaký bude zvolen způsob připojení mi nemůžeme vědět, protože neznáme důkladně místní podmínky.

Tak začněte tím, že oslovíte nějakého místního elektrikáře, který s tím má už nějaké zkušenosti. NIc víc se vám prozatím poradit nedá  podivej
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
M S
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 10.02.2022, 19:23 »

Len informatívne - aké nástroje a náradie ste museli použiť, aby ste sa dostali k stavu ako na fotke?

Ak žiadne, rád by som výrazne pozdravil toho, kto nechal hlavný istič v IP00. Teda ak vidím dobre.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Marek Podmaka
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 10.02.2022, 21:30 »

Samozrejme neplánujem nič z toho robiť sám (ospravedlňujem sa ak to z mojich správ nebolo jasné),  skôr mi išlo o to zistiť čo všetko to obnáša skôr ako sa pustím do zháňania ľudí a pečiatok. Mám síce elektrotechnic ké vzdelanie (čo spôsobuje že ma zaijíma detailnejšie ako to funguje a ako sa to má robiť) a expirovaný paragraf, ale silnoprúdu som sa nikdy nevenoval, takže ma ani nenapadlo si to urobiť sám, pripadne vôbec otvárať nejaké kryty prístrojov pod napätím. Ale rozumiem miestnej opatrnosti, prečítať si to tu môže aj niekto menej opatrný a rozumný.

Pokial ide o ten modrý istič a nezakrytie jeho pripojenia, tak je to už veľmi dlho, možno od začiatku. Keď sa nad tým teraz zamyslím je to nebezpečné keďže ide o skriňu kam má každý obyvateľ prístup kvôli svojmu hlavnému ističu. Doteraz som sa pri tom zamyslel len nad tým, že aha taký veľký istič som ešte nevidel, odfotím si ho a vygooglim o ňom viac info a ako bonus vidím ako je pripojený. Takže odpoveď na otázku aké naradie som musel použiť je že žiadne.

Na záver teda otázka že akého odborníka mám hľadať ako prvého? Projektant mi na základe obhliadky nakreslí nielen schému zapojenia ale aj presne kadiaľ fyzicky to nové vedenie pôjde? Či to už je na uvážení elektrikára, ktorý to bude realizovať?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miloslav Stehno
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 12.02.2022, 19:33 »

To záleží na tom, za kolik dukátů v tom chcete být...

Úplně nejdřív zajděte na SVJ, sdělte jim svůj záměr s tím, že budete potřebovat jejich součinnost při "obhlídce možné trasy nového vedení" - pokud tedy povede místy, kam nemáte přístup. Dále se jich zeptejte, jaké razítka budou potřebovat ke schválení provozovaní Vašeho záměru (může stačit elektro revize, případně Ti hasiči atd...).

Oslovte (poptávka na zhotovení díla) "elektro-montážní" firmy z okolí. Emailem jim co nejlépe popište co přesně požadujete a jaké práce od nich očekáváte (papírování/obhlídka/projekt/stavební úpravy/nákup materiálu-wallboxu/elektroinstalaci/revize atd...).

Aby se dostavil požadovaný výsledek, tak by s Vámi a případně s SVJ projektant měl důsledně projít trasu nového vedení. K projektu do technické zprávy pak stručně napíše kudy trasa kabelu povede, kde bude nutné použít husí krky / lišty atd... a udělá samozřejmě soupis potřebného materiálu.

Samotného mne zajímá jestli se vám vůbec někdo ozve a na kolik vám toto nacení...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Rozvodak
*
Offline Offline




« Odpověď #9 kdy: 12.02.2022, 23:02 »


Dnes som si to bol pozrieť podrobnejšie a niečo sa mi nezdá... môžu byť hlavné ističe pred elektromermi? Veď v tom prípade je tam možnosť zapojenia čierneho odberu (jasné že by sa na to ľahko prišlo). A teda v mojom prípade by to znamenalo nutnosť odplombovania elektromeru a zapojenia nového káblu priamo naňho.
Aj v schéme to vyzerá rovnako ako v realite - zo zbernice na hlavné ističe všetkých bytov, odtiaľ do jednotlivých elektromerov a z nich priamo do bytov.

Jak již bylo naznačeno, hlavní deon bez krytu, chybějící přepážky a plombovací body na panelu hlavních jističů jsou podstatné nedostatky. Dost se divím že nic nenamítal RT ani zaměstnanci distribuce.

Navíc ty vodiče spojené do krátka na první elektroměrové pozici, to je jak rudej hadr na býka  Smích


Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Montér ve službách rozvodných závodů.
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Online Online



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #10 kdy: 13.02.2022, 06:36 »

No, podle zaplombovaných dvou elektroměrů a dle toho že všechny ostatní elektroměry jsou nezaplombované, je docela možné, že jde o podružná měření. Tedy SVJ platí za celkovou spotřebu a pak "přefakturovává" dle odečtů tuto spotřebu mezi jednotlivé byty.
Nicméně absence plombovacích šroubů na krycím plechu, je i dle mne vážnou závadou a také nechápu že toto někdo mohl pustit do provozu. U nás (v naší oblasti) by se mu to určitě nepodařilo  angel
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
hegemo
Neverifikovaný uživatel @3
**
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 13.02.2022, 06:59 »

Podle OEZ by tazatel měl mít asi Proudové chrániče typu B (pro elektroauto),  že pane Fraňku?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Online Online



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #12 kdy: 13.02.2022, 07:31 »

Pokud není nabíjecí stanice vybavena hlídáním unikajícího proudu vyšším než 6mA, tak rozhodně chránič B. Pokud hlídání má, tak postačí chránič typu A
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Rozvodak
*
Offline Offline




« Odpověď #13 kdy: 13.02.2022, 21:18 »

No, podle zaplombovaných dvou elektroměrů a dle toho že všechny ostatní elektroměry jsou nezaplombované, je docela možné, že jde o podružná měření. Tedy SVJ platí za celkovou spotřebu a pak "přefakturovává" dle odečtů tuto spotřebu mezi jednotlivé byty.
Nicméně absence plombovacích šroubů na krycím plechu, je i dle mne vážnou závadou a také nechápu že toto někdo mohl pustit do provozu. U nás (v naší oblasti) by se mu to určitě nepodařilo  angel

Já tam teda vidím montážní i úřední plomby na všech elektroměrech. Navíc jsou všechny opatřeny logem Západoslovensk é distribučné a.s.  Super!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Montér ve službách rozvodných závodů.
Marek Podmaka
*
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 15.02.2022, 11:38 »

Tak s tým krytom som sa mýlil, na začiatku tam zrejme bol, je opretý o stenu hneď vedľa. Môj tip teda je že keď menili ten elektromer pri deone tak sa im buď nechcelo dávať kryt naspäť alebo zistili že za krytom tá anténka z elektromeru nemá žiadny signál (aj keď úprimne sa čudujem že tam nejaký signál chytia na -2.poschodí),  tak kryt tam nedali Úsměv

Hlavné ističe k bytom neviem či sú zaplombované (možno za tým krytom?). Nedáva mi zmysel aby bol plombovaný kryt, veď potom kvôli hocijakej zmene pre 1 odberateľa, by boli oficiálne odplombovaní (a distribučka o tom informovaná) aj všetci ostatní odberatelia? Ako už si niekto všimol, elektromery majú plomby všetky.

Spojené vodiče vedľa deonu sú pozostatok "stavebnej elektriny" pokiaľ si dobre pamätám (aby mali nové byty pri odovzdávaní elektrinu dokým distribučka nenamontuje elektromery).

Čo sa týka prúdového chrániča, tak wallbox ho má vstavaný - "Integrovaný (typ A + 6 mA stejn.)". Maximálne istenie na ktoré je možné wallbox pripojiť je 32A.

Po rozhovore so zástupcom vlastníkov (nemáme správcovskú spoločnosť ale Spoločenstvo vlastníkov) som zistil že cena elektriny pre spoločné priestory je len o trochu vyššia ako cena pre domácnosti a zároveň súhlasil s podružným meraním a prefaktúrovaní m (už tak fakturujeme spotrebu výmeníkovej stanice teplárenskej spoločnosti). Spoločnú zásuvku 400V/32A mám hneď oproti môjmu miestu. Wallbox by sa zapojil do malej rozvodnice, kde by bol na DIN lište 3f merač a od neho by išiel po strope kábel správneho priezeru zakončený vidlicou, ktorý by bol zapojený do tej zásuvky. Samozrejme pozapájal by to elektrikár, aby to bolo všetko správne. Predpokladám správne že na takéto niečo ("predlžovačka s 3f meračom zakončená wallboxom") by nebola treba žiadna revízia ani projekt?


* garaz-400v.jpg (208.12 KB, 800x600 - prohlédnuto 284 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Peter Lovacký
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 16.02.2022, 09:29 »

Predpokladám správne že na takéto niečo ("predlžovačka s 3f meračom zakončená wallboxom") by nebola treba žiadna revízia ani projekt?
Nemyslím,..predlžovák, krabica s meraním rovnako jak Wallbox sú síce samostatné výrobky pripájané do EI cez tú spoločnú zásuvku v garáži,..no ich prepojenie medzi sebou svojim spôsobom EI tvorí...

Skúste zvážiť napr. možnosť rozšírenia EI vo vlastníctve spoločenstva,.. ale na vaše náklady..
Príklad:
Tú spoločnú zásuvku 400V vymeniť za dačo podobné v odkaze, kde si spoločenstvo umiestni podružné meranie,..prípadne aj s chráničom.
https://www.elektroantos.sk/rozvodnica-zasuvkova-istena-5p-1x16a-2x230v-ng-elektro/
Istenie by mohlo stačiť v rozvádzači odkiaľ je pôvodná Z16/400 vyvedená, a vám by sa cez to meranie ku parkovaciemu miestu dorobila ďalšia zásuvka 16/400 ako súčasť EI, kde by ste si do "prenajatej" zásuvky wallbox len jednoducho pripojil...
Napríklad taká:
https://www.elektromaterial.cz/Blokovana-zasuvka-na-omitku-se-spinacem-BZS-1653-400V-IP44-16A-5-pol-d3412.htm
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?
 Jak lze provádět induktivní nabíjení akumulátoru na hladině nn?
 Kde koupit nabíječku AKU 36V/2-3A?
 Jak dobíjet 6V olověnou baterii z 12V autobaterie?
 Je možné nabíjet 12V akumulátor jiným 12v akumulátorem?
 Co omezuje nabíjecí výkon akumulátoru?
 Kde hledat závadu pokud dobíječ nedobíjí akumulátory vozíku?
 Má vliv nabíjecí proud na životnost gelové baterie?
 Nabiji baterii 12V Li-ion pomocí 10 dobíjecích 1,2AA NiMH baterií?
 Jaký může být přívodní kabel pro napájení DC 150kW nabíječky?
 Čím omezovat nabíjecí proud třífázové zásuvky podle odběru objektu?
 Od kdy budou muset být vybaveny garáže a garážová stání přívodem pro nabíječku?
 Kam v garáži situovat výstup na Wallbox?
 Jak velkým obchodním trikem je nabídka wallboxů k FE?
 Jak odepínat wallbox smart metrem?
 Jakou doporučíte nabíječku autobaterií?
 Odkud se učit revizím nabíjecích stanic?
 Musím rozpojit sérii 2x12V baterií při nabíjení dvěma 12V nabíječkami zaráz?
 Jaká je efektivita nabíjeni z powerbanky při dobíjení baterie 3.7V solárem 6V?
 Existuje nějaký sloupek pro wallbox, rozvaděč s pojistkami i elektroměr?
 Jakým způsobem derivační dynamo zabraňuje přepolarizaci magnetů při zpětném proudu?
 Může napájecí zdroje s větším výkonem ničit baterii notebooku?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (2)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.079 sekund, 23 dotazů.