Radek Červený
Žij a nechej žít

Offline

|
 |
« kdy: 16.10.2018, 14:22 » |
|
Zaujal mě dnes článek, který popisuje odvrácenou stránku norské pohádky o elektromobilit ě, o té, o které zelení politici nemluví. Přesně takovou, na kterou jsem se mockrát v diskuzích ptal, ale nikdy jsem od zastánců nedostal odpověď. Dnes řešíme šílené kutily, co si napojí šílenou prodlužkou nějakou zahradní sekačku, ale vypadá to, že nás čeká doba, kdy tito šílení kutilové budou natahovat ony šílené prodlužky v sídlišti, kde budou mezi svazky kabelů a šílených zásuvek běhat děti. Jinak ten článek docela slušně popisuje peripetije s elektroautem a to jsem přesvědčený, že jej autor ještě psal na objednávku jako PR. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/smutne-konce-norske-elektricke-pohadky-vecer-na-ulicich-pres-kabely-neni-k-hnuti/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #1 kdy: 16.10.2018, 17:00 » |
|
Dnes řešíme šílené kutily, co si napojí šílenou prodlužkou nějakou zahradní sekačku, ale vypadá to, že nás čeká doba, kdy tito šílení kutilové budou natahovat ony šílené prodlužky v sídlišti, kde budou mezi svazky kabelů a šílených zásuvek běhat děti.
Nemyslím, že bych byl šíleným propagátorem elektromobilit y. Ten obrázek je fake, nikoliv realita. Budu se opakovat. Vše má svůj vývoj a své předpisy. Zkuste si u nás zaparkovat kolem na chodníku abyste nabíjeli. Mne to stálo na místní Městské Milici 300 korun. To na tom obrázku je veliký nesmysl. Obzvláště pokud znáte tamní legislativu. Radku, záleží koho se ptáš na názor.Pokud odpůrce, který má informace z médií nebo naopak toho, kdo elektromobil denně používá, dostaneš dva výsledky, které budou neslučitelné. Minulý týden jsem natáčel ministra životního prostředí, ředitele E.ON, a taky Jaromíra Marušince s ostatními v diskusním hloučku. Zajímavý brainstorming. Těch se zeptej na tento článek!
|
|
|
|
|
|
|
Radek Červený
Žij a nechej žít

Offline

|
 |
« Odpověď #4 kdy: 16.10.2018, 17:53 » |
|
Podle mě má smysl nějaký hybrid na popojíždění ve městě, tam bych tu přidanou hodnotu také viděl. Ale u čisté elektromobilit y si nejsem jist ani onou úsporou CO2, pakliže do cyklu zahrnu i výrobu a likvidaci baterií a způsob výroby elektrické energie. Obnovitelné zdroje máme v naší zemi omezené, dvě jaderky to neutáhnou a současná společnost a vláda není schopna postavit ani dálnici, natož třetí jaderku. Ostrovní systémy vzhledem k jejich ceně jsou sice alternativou, ale pouze doplňkovou, navíc by byly limitní například v sídlišti. Jinak celkem zajímavé jsou i požadavky na vybavení autorizovaných servisů v souvislosti s elektromobilit ou, pročítal jsem dokument, co je třeba všechno připravit a je to celkem problém, pakliže prodejce nemá rozvojovou plochu a má prodejnu se servisem ve stávající zástavbě. A to se týká třeba i požadavků na rezervovaný příkon s ohledem na požadavek na počet rychlonabíječe k. No, bude to zajímavá slepá ulička.... P.S. Milane, elektrokolo je v Brně jediný smysluplný dopravní prostředek, na kterém se dá po rozkopaném Brně dostat z bodu A do bodu B v nejkratším čase po dobu cca 6 měsíců v roce 
|
|
|
|
|
Milan Hudec

Offline
|
 |
« Odpověď #6 kdy: 16.10.2018, 19:29 » |
|
Jo, situace v Norsku je zjevně neúnosná a mít tam elektromobil je holé neštěstí. Svědčí o tom neustále se zvětšující prodeje.
Bo to mají nařízené, nepřímo přes neúnosnou daň z čmoudíků (myslím automobil, aby to snad nevyznělo negenrově).
|
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
      
Offline
|
 |
« Odpověď #8 kdy: 16.10.2018, 20:40 » |
|
Když H. Ford vytvořil první sériové přibližovadlo, stálo roční plat dělníka v jeho fabrice. Ač to bylo dýchavičný vozítko, pro své kvality si získalo davy a vytlačilo koňskou individuální dopravu a každý toužil moci se svobodně "individuálně dopravovat". Ford měl co dělat, aby stíhali vyrábět a postupem času to vozítko vylepšovali a zájem neupadal, ba naopak. Byl to prodejní trhák, i přes všechny nedostatky, pomalu každý po něm toužil. A teď jak asi musí být vynikající a přínosný výrobek, který se protlačuje politickou mocí, prostřednictví m metody cukru a biče... Potíž novodobého centrálního plánování je v tom, že jej neřídí odborníci, ale absolventi zbytečných oborů, kteří se potřebují zviditelnit, aby nadřízení věděli, že taky "něco" "dělají". A tak vznikají absurdní požadavky na emise, které paradoxně emise i spotřebu zvyšují, vnucování evozidel pod pohrůžkou omezení svobody pohybu a podnikání (příprava zákazu vjezdu vozidel se spalovacím motorem do center měst- zatím jen na západě), vydírání občanů zdaněním fosilních paliv a potrestáním těch, kteří eauto nechtějí, nebo na něj nemají, vyšší silniční daní, zákazy... Bylo by krásné nechat elektromobilit ě volný průběh, bez dotací od výzkumu po nákup. Už proto, že je divné, aby se chudí skládali "bohatým" na dotaci na jeho evozítko jako v německu. Sice chápu, že bez nařízení se někdy nedá udělat změna, ale je to jako s maggi. Pár kapek polívku vyladí, ale když se do talíře naleje celá flaška, nedá se to žrát... V současném stavu, vidím možnost masivního rozvoje leda za cenu nařízení, dotací a sankcí. Přirozenou cestou je to pořád o pár procentech aut do firmy, aut na dotaci a pak skupinka nadšenců, hračičků ale taky prostých pozérů, kteří ten trh nějak drží.
|
|
|
|
Rozvodak

Offline

|
 |
« Odpověď #9 kdy: 16.10.2018, 21:23 » |
|
On vůbec současný eko trend stojí za houby. Do novejch aut se cpou stop-start systémy, nízkobsahový motory - nejlépe na tři válce a dohání se to turbem. Zcela určitě je ekologické mít u půlky dílů třetinovou životnost a jezdit se zdechlinou. Až bude cena elektromobilů na stejné laťce s klasikou, tak mě to bude zajímat. Do tý doby budu opečovávat fabii 1.4 mpi 
|
Montér ve službách rozvodných závodů.
|
|
|
Milan Hudec

Offline
|
 |
« Odpověď #10 kdy: 16.10.2018, 22:20 » |
|
On vůbec současný eko trend stojí za houby. Do novejch aut se cpou stop-start systémy, nízkobsahový motory - nejlépe na tři válce a dohání se to turbem. Zcela určitě je ekologické mít u půlky dílů třetinovou životnost a jezdit se zdechlinou. Až bude cena elektromobilů na stejné laťce s klasikou, tak mě to bude zajímat. Do tý doby budu opečovávat fabii 1.4 mpi  Až to bude zajímat řekněme milion poteciálních uživatelů, tak se z toho po..rou PEN vodiče, trafačky atd. a zaplatí to všichni.
|
|
|
|
Rozvodak

Offline

|
 |
« Odpověď #11 kdy: 16.10.2018, 22:34 » |
|
Až to bude zajímat řekněme milion poteciálních uživatelů, tak se z toho po..rou PEN vodiče, trafačky atd. a zaplatí to všichni.
Dle mě je současná elektromobilit a slepá větev vývojového stromu... alespoň co se týče nároků na ditribuci, jak říkáte, akumulátorů nebo zdroje. Cenu a dojezd nekomentuji. Ono hlavně by v takovém světě někdo vymyslel speciální sazby a daně, takže bysme si prd pomohly.
|
Montér ve službách rozvodných závodů.
|
|
|
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK

Offline

Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
 |
« Odpověď #12 kdy: 17.10.2018, 05:41 » |
|
Až bude cena elektromobilů na stejné laťce s klasikou, tak mě to bude zajímat.
Toť i můj názor. Nemíním jakkoli přispívat na vývoj elektromobilit y. Toto odvětví je pro mě díky jeho ceně naprosto nezajímavé. A myslím, že o nějakém masivním rozvoji se zatím nedá hovořit.
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
Milan Hudec

Offline
|
 |
« Odpověď #13 kdy: 17.10.2018, 08:38 » |
|
|
|
|
|
Radek Červený
Žij a nechej žít

Offline

|
 |
« Odpověď #14 kdy: 17.10.2018, 08:38 » |
|
Mám parkovací stání na svém pozemku, kde mohu nabíjet, první problém mám tedy vyřešen, pokud bych uvažoval o elektromobilu. Nemám vyřešen druhý problém, a to je dojezd. Pokud do auta nenaložím rodinu s bagáží a nebudu schopen dojet cca 800 - 1000 km na jeden dojezd komfortní jízdou, tzn. s klimatizací či topením na dovolenou, je elektroauto pro moji potřebu jen předražený střep. Mimochodem, četl jsem recenzi na Hundai Kona. Nejdřív dealer uváděl u novinky dojezd až 800km před uvedením na trh, po uvedení to už bylo 450km a v reálném testu cca 250 km s vypnutou klimatizací. Navíc bez rychlonabíječk y se auto nenabilo ani přes noc za cca 12 hodin. Tak nevím, dělají z lidí blbce a tyto údaje prezentují stejným postupem jako VW emise? Poznámku, že elektroverze stojí dvojnásobek té benzínové, nehodlám rozebírat.
|
|
|
|
Milan Hudec

Offline
|
 |
« Odpověď #15 kdy: 17.10.2018, 08:43 » |
|
Nejdřív dealer uváděl u novinky dojezd až 800km před uvedením na trh, po uvedení to už bylo 450km a v reálném testu cca 250 km s vypnutou klimatizací. Navíc bez rychlonabíječk y se auto nenabilo ani přes noc za cca 12 hodin. Tak nevím, dělají z lidí blbce a tyto údaje prezentují stejným postupem jako VW emise? Poznámku, že elektroverze stojí dvojnásobek té benzínové, nehodlám rozebírat.
Dojezd se musí upravit dle které země a typu obyvatel, původní hodnota byla počítána pro jednoho asiata s kreditkou.
|
|
|
|
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK

Offline

Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
 |
« Odpověď #16 kdy: 17.10.2018, 09:13 » |
|
Stále nevidím nic, v čem by byla elektromobilit a tak převratná. Tak nějak mi to připomíná přefouklou bublinu, která časem splaskne na tu správnou velikost. Přijde mi jako mezičlánek mezi ničím a tím opravdu převratným, co teprve přijde. Co to bude? Uvidíme, nechme se překvapit.
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
|