|
Fuk Tomáš

Offline

|
 |
« Odpověď #1 kdy: 24.09.2012, 10:19 » |
|
Přijde mi, že se v oblasti elektromobilit y začíná žonglovat s čísly podobně jako u "úsporek".
Nová nabíjecí stanice má 2x vyšší příkon, než "obyčejná", ale dobije euto 6x rychleji. Když vezmu v úvahu, že ta "obyčejná" dobíjí dvě euta současně, pořád mi vychází, že dobití v té nové může být nanejvýš 4x rychlejší (za předpokladu, že akumulátory nebudou protestovat - v reálu bych čekal, že v důsledku jejich ohřevu se to trochu přibrzdí a výsledný faktor bude 3).
Dále se jinde v textu píše, že u "obyčejné" se euto dobíjí 3 hodiny, zatímco u té nové 20 minut. Ale nenapíše se, že těch 20 minut se nabíjí euto s akumulátorem 16 kWh, zatímco u té "obyčejné" se za 3 hodiny dobijí 2 euta, každé s akumulátorem 40 kWh.
Myslím, že pokud chce ČEZ na odborném portálu oslovit odbornou veřejnost, neměl by ji práškovat marketingovým textem určeným absolutním laikům neschopným spočítat si nákup v samoobsluze.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Václav 3
|
 |
« Odpověď #2 kdy: 24.09.2012, 10:27 » |
|
Připomíná mi to porevoluční modely čínských dvojradiomagne tofonů v tržnici. Zepředu na reproduktorech nálepky 200W P.M.P.O. a vzadu na štítku 220V 9W.  Na všechny tyhle "obchodníky - odborníky" bych poslal  aby je tím svým trojzubcem píchnul víte kam.
|
|
|
|
|
Jozef BABJAK
|
 |
« Odpověď #3 kdy: 24.09.2012, 10:32 » |
|
Nebuďte na nich taký prísny, oni často predávajú veľmi užitočné veci! Nedávno som bol svedkom, ako predavač pomáhal staršiemu manželskému páru pri výbere záhradného čerpadla, pričom im ponúkal jedno so sacou výškou 20m. 
|
|
|
|
Václav 3
|
 |
« Odpověď #4 kdy: 24.09.2012, 10:46 » |
|
A z hadice rovnou stříkala pára, která zase hned kondenzovala, takže při zalévání zahrádky to byl pravý ničím nefalšovaný přírodní deštík.
|
|
|
|
|
Fuk Tomáš

Offline

|
 |
« Odpověď #6 kdy: 24.09.2012, 15:36 » |
|
Konspiračních teorií je mnoho, a ani tato oblast není výjimkou. Tvrzení, že lze z vody vyrábět vodíkokyslíkov ou směs bez zplodin a s vynaložením menšího množství energie, než se získá opětným spálením, mi připomíná středověkou honbu alchymistů za kamenem mudrců.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Martin1548
|
 |
« Odpověď #7 kdy: 24.09.2012, 15:53 » |
|
První ultrarychlá dobíjecí stanice v Česku
50 kW stanice jistě může zvládne nabít 13 kW akumulátor za 20 minut. Ovšem dokud budou výrobci zamlčovat životnost akumulátorů elektromobilů a to zejména při takovém zacházení, tak se nemá smysl o tom bavit. Akumulátor LiON jde nabít v režimu konstantního proudu klidně za 20 minut (následující fáze konstantního napětí už se nestihne, takže akumulátor bude nabitý jen na 80 %), ale otázkou je kolikrát to takhle půjde udělat, jestli to takhle zvládne alespoň 200 cyklů a to je u akumulátoru za bratru 300 000,- Kč dost podstatná otázka.
|
|
|
|
|
Radek Hrubý

Offline
Začínající elektro-projektant vodních elektráren
|
 |
« Odpověď #9 kdy: 24.09.2012, 16:36 » |
|
Mne by třeba zajímalo, co nám větší počet těchto nabíječek, ať super rychlé nebo jaké chcou nadělají v distribuční síti za harmonické zkreslení. Do jakých frekvencí pak budeme počítat THD... ? Myslí z těch pantátů taky na možné důsledky jejich činnosti... ?
|
Vzdělání není patent na rozum.
|
|
|
Jaroslav Borovec

Offline

|
 |
« Odpověď #10 kdy: 24.09.2012, 17:45 » |
|
Myslí z těch pantátů taky na možné důsledky jejich činnosti... ?
Myslím, že i přes to, že máte v příjmení Hrubý nemusíte být hrubý. Pokud napíšete "pantáta", pak si většina představí osobu podobnou na obrázku. Víte, že vývojáři v ABB jsou produktivního věku? A dokonce domýšlí věci dál, než po práh své pracovny? Nebo chcete říct, že rozvoj elektromobilit y řídí parta nadšených a neodpovědných kutilů?
|
|
|
|
Václav 3
|
 |
« Odpověď #11 kdy: 25.09.2012, 05:13 » |
|
V některých oblastech je pantáta = tchán, tzn. že nemusí být vůbec starý, to je jen záležitost, jak je dcera šikovná a rychlá.
|
|
|
|
Oldřich Morávek
OSVČ montáž, opravy, revize elektro a hromosvodů

Offline

|
 |
« Odpověď #12 kdy: 25.09.2012, 07:36 » |
|
Trošku mě udivuje, že se všichni houževnatě drží varianty, kdy je baterie nedílnou součástí euta a majetkem uživatele. Existují i studie a v průmyslu je to běžně používaná praxe, kdy elektro vozítko má výměnou baterii. Pak nemusím řešit rychlonabíjení, životnost baterie atd. Dojedu na čerpačku/nabíjárnu/výměňárnu postavím euto na linku, ta automaticky vymění baterii já zaplatím cenu energie, poměrnou část ceny baterie za jeden cyklus a za 5 minut odjíždím s baterií na 100%. Samozřejmě že to má svá úskalí a zápory, ale to vlastní baterie taky.
|
|
|
|
Martin Novák

Offline

|
 |
« Odpověď #13 kdy: 25.09.2012, 08:47 » |
|
Trošku mě udivuje, že se všichni houževnatě drží varianty, kdy je baterie nedílnou součástí euta a majetkem uživatele. Existují i studie a v průmyslu je to běžně používaná praxe, kdy elektro vozítko má výměnou baterii. Pak nemusím řešit rychlonabíjení, životnost baterie atd. Dojedu na čerpačku/nabíjárnu/výměňárnu postavím euto na linku, ta automaticky vymění baterii já zaplatím cenu energie, poměrnou část ceny baterie za jeden cyklus a za 5 minut odjíždím s baterií na 100%. Samozřejmě že to má svá úskalí a zápory, ale to vlastní baterie taky.
No koncept je to kazdopadne zajimavy a v pripade standardizace komponentu i zivotaschopny. Akorat se tak trochu obavam, ze zapocteni te "pomerne casti ceny baterie" by velice rychle zlikvidovalo mytus o ekonomicke vyhodnosti elektromobilit y...
|
|
|
|
Oldřich Morávek
OSVČ montáž, opravy, revize elektro a hromosvodů

Offline

|
 |
« Odpověď #14 kdy: 25.09.2012, 10:22 » |
|
Jistě, ale mě osobně příjde přijatelnější dát (řekněme od boku) 200Kč za výměnu baterie a dál se nestarat, než jednou za tři až pět let vysypat najednou 300kKč. Navíc si myslím, že i s tím příplatkem by mohla být euta provozně cca na stejných nákladech s benzínem, při srovnatelnější ceně za samotné euto. Jinými slovy vyrovnali by se ceny a byly by porovnatelnějš í. Auto si taky nekupuje nikdo s cisternou benzínu na několik let dopředu. 
|
|
|
|
Jiří Schwarz

Offline

|
 |
« Odpověď #15 kdy: 25.09.2012, 13:42 » |
|
... Auto si taky nekupuje nikdo s cisternou benzínu na několik let dopředu.   Moc krásné přirovnání... Ale jisté rozdíly "nesmažeme"... Např. to, že FV panel pro nabíjení Euta si na zahradě umístit mohu, s vlastní vrtnou plošinou pro těžbu ropy by to tak jednoduché nebylo...
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
Martin Novák

Offline

|
 |
« Odpověď #16 kdy: 25.09.2012, 18:06 » |
|
Jistě, ale mě osobně příjde přijatelnější dát (řekněme od boku) 200Kč za výměnu baterie a dál se nestarat, než jednou za tři až pět let vysypat najednou 300kKč.
Naprosty souhlas. Akorat se docela bojim, ze pokud z tech vasich 200 Kc bude cena elektriky cca 80 korun a cena za amortizaci baterie 120 Kc, tak 2500 provoznich cyklu / 8 let zustane jeste dlouho jen zboznym pranim vyrobcu. Zivotnost baterii Li-Ion (ktere jsou treba v tady casto zminovanem iOn je i pri velice setrnem nabijeni maximalne 2000 provoznich cyklu, u rychlonabijeni neprekroci pocet cyklu tisicovku. Trochu lepsi je to u baterii LiFePo, by ten pocet cyklu byl i dosazitelny, nevyhodou je podstatne vyssi cena a nemoznost rychlonabijeni . Takze bych sumu, kterou nechate u pumpy za vymenu nabite baterie videl o dost vyse nez vy - tak 300 Kc za amortizaci baterie a tak do stovky za elektrinu. Kdyz si spocitate, ze na trase Praha - Bratislava budete tu vymennou stanici muset treba s tim iOnem navstivit trikrat...
|
|
|
|
|