|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #1 kdy: 11.03.2020, 11:56 » |
|
Jen taková úvaha. Takže pokud to chápu správně, tak napříkald Tesla 3 ve variantě s kapacitou 50kWh, bude v této stanici nabyta do maxima během jedné hodiny? Tedy pokud nebudu brát v potaz další proměnné a ztráty. Dobře, řekněme že stanice dokáže nabít toto auto do plné kapacity, za 1 a čtvrt hodiny? Řekněme že reálný dojezd bude pak něco kolo 250-300km? Tedy dokáže pak teoreticky obsloužit v nepřetřžitém provozu cca 19 eaut. V reálu to může být mezi 15 -25 auty, dle původního stavu nabití eaut. Celkem jich jen EOn spustil již cca 50. Tedy v reálu jimi dokáže EOn udržovat cca 1000 eaut s touto kapacitou každý den. Kolik stojí postavení této stanice a kolik zaplatím za nabití eauta? To je jen takové srovnání myšlenek. Možná mě některý ze zkušenějších kolegů opraví a celý odhad bude úplně mimo. Navíc to velmi snadno rozhodí příjezd varianty Tesly s 80kWh baterií PS: jsem příznivcem emobility. To jen pro pořádek
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #2 kdy: 11.03.2020, 13:26 » |
|
Jen drobný detail - pokud vím, tak se plným výkonem dobíjí do 80% kapacity, zbytek pak už jde pomaleji.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
|
Zdeněk Mazač
Offline
|
|
« Odpověď #4 kdy: 11.03.2020, 13:56 » |
|
Jen drobný detail - pokud vím, tak se plným výkonem dobíjí do 80% kapacity, zbytek pak už jde pomaleji.
Ale to platí jen pro klasické Pb AKU pokud vím nebo se snad pletu? Nabíječ s charakteristik ou U pro kyselé aku, s charakteristik ou I pro zásadité.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #7 kdy: 11.03.2020, 17:25 » |
|
OK. za upřesnění. V tom případě mi ovšem vychází že nikdo nebude čekat na 100% nabití eauta, ale ukončí nabíjení právě v okamžiku, kdy návštěva této stanice ještě dává nějaký smysl. Předpokládejme tedy, že většina eaut odjede s baterií nabitou na cca 80% kapacity. NA výsledku mého prvotního odhadu se mnoho nezmění, jen chyba ve výpočtu může být o něco větší. Osobně bych se zde asi stavil na kávu a svačinku a pak odjek k nákupnímu centu, kde bych "dotlačil" během courání po obchodech s manželkou, zbývajících 20% na standardní 22kW nabíječce. Odhaduji že 2h by mohli stačit. Dříve se mi stejně nikdy nepodaří dostat manželku zpět na parkoviště Tak. Už jen koupit tu Teslu
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Lukáš Láryš
Offline
|
|
« Odpověď #8 kdy: 11.03.2020, 20:27 » |
|
Jen taková úvaha.
Takže pokud to chápu správně, tak napříkald Tesla 3 ve variantě s kapacitou 50kWh, bude v této stanici nabyta do maxima během jedné hodiny? Tedy pokud nebudu brát v potaz další proměnné a ztráty. Dobře, řekněme že stanice dokáže nabít toto auto do plné kapacity, za 1 a čtvrt hodiny? Řekněme že reálný dojezd bude pak něco kolo 250-300km? Tedy dokáže pak teoreticky obsloužit v nepřetřžitém provozu cca 19 eaut. V reálu to může být mezi 15 -25 auty, dle původního stavu nabití eaut. Celkem jich jen EOn spustil již cca 50. Tedy v reálu jimi dokáže EOn udržovat cca 1000 eaut s touto kapacitou každý den. Kolik stojí postavení této stanice a kolik zaplatím za nabití eauta?
Podle mně, při větším počtu aut tohle nebude fungovat ani teoreticky, jedině za předpokladu že budou nějaké "pořadníky" případně aplikace na plánování času příjezdu k nabíječce. A ani tohle si nedovedu představit, jak by to v reálu fungovalo. Když k takovéhle nabíječce přijede najednou víc aut, tak už nebudete čekat 1 a čtvrt hodiny.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #9 kdy: 12.03.2020, 18:38 » |
|
Podle mně, při větším počtu aut tohle nebude fungovat ani teoreticky,.........
OD začátku jsem psal, že jde jen o prostou úvahu. Nicméně klidně si dovedu představit jednoduchou aplikaci, kde si "zabukuju" konkrétní čas u konkrétní stanice tak, abych ztratil co možná nejméně času. SAmozřejmě nejen mě je jasné, že nějakých 50 stanic nespasí svět elektroaut, ale je to jen první krůček. Chtěl jsem jen mít jasno v tom, včem mi může pomoci "rychlonabíječk a" a o kolik se asi zrychlí nabíjení eaut, případně kolik jich zvládne obsloužit tato stanice každý den. Alespoň teoreticky. Díky kolegům už mám tak nějak jasno. Ještě bych rád věděl o jakou se cca jedná investici a na co mě cca přijde nabití na 80% , tedy cca hodinové nabíjení.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
|
Milan Hudec
Offline
|
|
« Odpověď #12 kdy: 12.03.2020, 23:37 » |
|
To je zajímavá otázka. Třeba Siemens chce postavit síť nabíječek a aby "nalákal" zákazníky, bude stát nabití korunu. Pak se prý časem uvidí. Obdobné to bývalo u nabíječek zřizovaných distributory. Dnes stojí v D kWh z rychlonabíječk y 0,8€, protože už je tam elektromobilit a rozvinutější a je třeba něco na tom vytřískat pro stát i investory. Takže jak už jsem jednou psal, nastane-li opravdový rozmach emobility, bude nezbytné vykompenzovat daňový deficit z ropných paliv pro automobilismus a zároveň budou zrušeny či výrazně omezeny současné výhody a "pozitivní diskriminace" za účelem podpory rozmachu. Dobře patrné to bylo už třeba při boomu elektrického topení, plynového topení, elektronických cigaret...
Trávit dobrovolně u tankování hodinu namísto několika minut je na Chocholouška. Taký elektrokokotot ismus.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #14 kdy: 13.03.2020, 07:44 » |
|
Trávit dobrovolně u tankování hodinu namísto několika minut je na Chocholouška. Taký elektrokokotot ismus.
Tak pravil odpůrce elektromobilit y Osobně to vnímám jinak. Jednak každý kdo se svezl eautem, jistě oceňuje přednosti tohoto pohonu. Pak taky omezená kapacita baterií sebou přináší i další efekt a to je zklidnění jízdy a efektivnější využívání brždění k rekuperaci energie. To zcela změní styl jízdy v honbě za větším dojezdem. Nemyslím tím pomalou zdržovací jízdu, ale jde prostě o jiný styl a jiné srovnání určitých věcí v hlavě. Lze samozřejmě předpokládat že lidé dávajíc si svačinku a latéčko během "plnění" e-miláčka, si budou mít i co říci, ale počítání úspor km na stromy a medvědy, mezi ně patřit nebude. Nechápu proč si každý tvrdý odpůrce emobility myslí že všichni majitelé eaut musí být zákonitě ekoteroristé, kteří nemají zdraví rozum. To je asi nová diagnoza ekorasismus. Domnívám se že se lze věcně bavit na toto téma i bez těchto zcela zbytečných urážek majitelů eaut. Já jako příznivec této cesty, i když v budoucnu asi v trochu jiné formě než doposud, zde sám píši úvahy, kde se jasně ukazuje šílenost i slabiny současných řešení, včetně toho z původního dotazu. Tedy je snad jasně vidět že si jsem vědom nejen výhod elektropohonů, ale i jejich slabin. Zasloužím snad kvůli tomu posměch? Už jsem nachystal 4 nabíjecí stanice v posledních 3 letech a měl možnost bavit se s majiteli eaut. Nebyl mezi nimi žádký pitomec který by měl "zelený mozek". Šlo o chytré lidi s jasným názorem vnímající pozitiva, ale i negativa toho řešení. Přesto do toho šli. Zajímavá byla i hodnocení po 1-2 letech reálného provozu v rodině i firmě.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #16 kdy: 13.03.2020, 08:37 » |
|
Nejsem proti elektromotorům, ta akceleraje je fajn, jen nikdo nesmí lhát, že baterka nabitá z uhlí je ekologičtější než benzín euro5.
Nikde zde takové tvrzení nevidím Co by jste říkal na dobití ze slunce, nebo jaderné elektrárny? Taky problém? Srovnáváte to s tím nejhorším, předpokládám že schválně. Dnes se ale vyrábí z uhlí jen cca polovina elektřiny v ČR. Tedy mi tato tvrzení přijdou dost podpásová. Navíc se domnívám že každý už dnes ví že jeko ekopřínos je spíš v tom, že škodlivyny jsou vytvářeny jinde, než kde je eato provozováno. Tedy může mít zásadní vliv na prostředí velkých měst která trápí smog, ale v rámci planety to nebude už tak jednoznačné. Alespoň prozatím, než budou tyto technologie zlepšeny, nebo přepracovány do jiných forem. Vzpomeňme že nový nástup elektromobilit y, který přišel spolu s ropnou krizí. Její odeznění přišlo i z důvodu toho, že se OPEC začal bát jednak těžby ropy z břidlice, která je jinak cenově náročná a v USA se rychle rozmáhala když při ceně ropy nad určitou hranici se začínalo už vyplácet. Navíc byl překvapen rychlým vývojem elektromobilit y a to mu taky nehrálo do karet, tak snížil svoje zisky tak, aby si svoji pozici udržel. Pokud nebudeme emobilitu vyvíjet, což znamená i mnoho kroků vedle, můžeme se jednou dočkat toho, že za drahou ropu nebude žádná náhrada. Osobně jsem vždy fandil a nadále fandit budu, průkopníkům nových technologií, včetně elektromobilit y.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Milan Hudec
Offline
|
|
« Odpověď #17 kdy: 13.03.2020, 08:41 » |
|
Tak pravil odpůrce elektromobilit y Osobně to vnímám jinak. Jednak každý kdo se svezl eautem, jistě oceňuje přednosti tohoto pohonu. Pak taky omezená kapacita baterií sebou přináší i další efekt a to je zklidnění jízdy a efektivnější využívání brždění k rekuperaci energie. To zcela změní styl jízdy v honbě za větším dojezdem. Nemyslím tím pomalou zdržovací jízdu, ale jde prostě o jiný styl a jiné srovnání určitých věcí v hlavě. Lze samozřejmě předpokládat že lidé dávajíc si svačinku a latéčko během "plnění" e-miláčka, si budou mít i co říci, ale počítání úspor km na stromy a medvědy, mezi ně patřit nebude. Nechápu proč si každý tvrdý odpůrce emobility myslí že všichni majitelé eaut musí být zákonitě ekoteroristé, kteří nemají zdraví rozum. To je asi nová diagnoza ekorasismus. Domnívám se že se lze věcně bavit na toto téma i bez těchto zcela zbytečných urážek majitelů eaut. Já jako příznivec této cesty, i když v budoucnu asi v trochu jiné formě než doposud, zde sám píši úvahy, kde se jasně ukazuje šílenost i slabiny současných řešení, včetně toho z původního dotazu. Tedy je snad jasně vidět že si jsem vědom nejen výhod elektropohonů, ale i jejich slabin. Zasloužím snad kvůli tomu posměch? Už jsem nachystal 4 nabíjecí stanice v posledních 3 letech a měl možnost bavit se s majiteli eaut. Nebyl mezi nimi žádký pitomec který by měl "zelený mozek". Šlo o chytré lidi s jasným názorem vnímající pozitiva, ale i negativa toho řešení. Přesto do toho šli. Zajímavá byla i hodnocení po 1-2 letech reálného provozu v rodině i firmě. Pokud si jedinec hoví v obtížnějším a nákladnějším přemístění se z bodu A do bodu B a to v obdobném pohodlí interiéru, tak to má buďto coby koníčka (nic proti tomu pokud si ponese náklady bez dotací) nebo je divnej.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|