|
Matthes
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
 |
« Odpověď #1 kdy: 03.03.2012, 10:27 » |
|
Předpokládám, že nápady typu naložit ta auta na kamion nebo jim dát do kufru vojenskou elektrocentrál u asi neprojde 
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #2 kdy: 03.03.2012, 10:41 » |
|
Předpokládám, že nápady typu naložit ta auta na kamion nebo jim dát do kufru vojenskou elektrocentrál u asi neprojde  Nejde o to jak dostat elektromobily do Brna jinak. Jde o to je dostat po vlastní ose a elektricky. Vývoj elektromobilit y jde kupředu. A tento pokus by se měl zapsat abychom jednou mohli vzpomenout staré doby jako třeba dnes vzpomínáme na gramofonové desky. Možná to mnohým nepřijde. Nemají tolik informací, ale výrobci dobíjecích stanic se množí a do pár let bude dokonalá síť. Například stanice Mc Donalds u D1 jsou již v jednání.
|
S Elektrikou.cz už čtvrt století! 
|
|
|
|
Vít Rotrekl

Offline
|
 |
« Odpověď #3 kdy: 03.03.2012, 11:02 » |
|
Sehnta káru s vlekem, na kterým se poveze 60kW centrála  A můžeš mít dobíjecí místo kde chceš. EDIT: stačila by i menší :-)
|
Mírně pokročilý RT 
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #4 kdy: 03.03.2012, 11:08 » |
|
Sehnta káru s vlekem, na kterým se poveze 60kW centrála  A můžeš mít dobíjecí místo kde chceš. Tedy ještě jednou. Nechceme použít centrálu.Napsal jsem tento příspěvek pro návrh rozvaděče, který bude mít osm jednopĺových dobíjení a jedno rychlé třífázové. Kam jej připojíme je věc druhá. Předpokládám, že horko těžko budeme shánět třífázovou 32A natož 63A.
|
S Elektrikou.cz už čtvrt století! 
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #6 kdy: 03.03.2012, 11:23 » |
|
Teď jsem to chtěl dopsat, že by to ztácelo tu ekologičnost a ekonomičnost provozu, vláčet další auto.
Nicméně myslím, že kdyby jsi si na D1 vytipoval pár míst na dobíjení - kolik bude potřeba 3-4?, Tak si tu dálnici projet. A nejít vhodný místo k připojení. Myslím že spousta benzinek a bude mít nějakou rozpojovačku, kde se bude dát připojit kabel 5x10 s jištěním 63A. Domluva s majitelem nebo provozovatelem benzinky by jistě nebyl moc velký problém, kdyby si udělal reklamu "Tady podporujeme elektro auta"
Vítku, z časových důvodů to vypadá na dvě potřebná místa. Kde budou to se řeší. pomůže nám i ČEZ, který by měl v koloně šest svých iOnů. Ale zkus navrhnout ten rozvaděč, který by pro tento účel měl třeba dva přívody 32A. Rozvaděč proto, že jej musíme rychle převézt. Uvažuji zásuvky nějakého průmyslového podniku poblíž D1. S benzínovými stanicemi (především s Shell) máíme již bohaté praktické zkušenosti.
|
S Elektrikou.cz už čtvrt století! 
|
|
|
Milan Hudec

Offline
|
 |
« Odpověď #7 kdy: 03.03.2012, 12:08 » |
|
Nejde o to jak dostat elektromobily do Brna jinak. Jde o to je dostat po vlastní ose a elektricky.
Tento požadavek by bylo možno splnit jejich vzájemným tažením a střídáním, takto bys do Brna dojel možná bez dobíjení.
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #8 kdy: 03.03.2012, 12:15 » |
|
Tento požadavek by bylo možno splnit jejich vzájemným tažením a střídáním, takto bys do Brna dojel možná bez dobíjení.
Tk další upřesnění. Ani centrála ani lano nejsou přípustné. Jako bych to psal na fórum zedníků. jde o ten rozvaděč, výpočet a kombinaci. Už nevím jak to napsat jasněji. Nebo to máte jako pro pobavení a mám si to spočítat tedy sám?
|
S Elektrikou.cz už čtvrt století! 
|
|
|
|
|
Jaroslav Hasala
OSVČ

Offline
Znojmo (JM)
|
 |
« Odpověď #11 kdy: 03.03.2012, 17:41 » |
|
V první řadě by bylo nutné projet plánovanou trasu a zjistit kde by bylo možné se připojit, jednak tedy jednak z hlediska "ochoty" a dále také z hlediska technické dostupnosti. Nějaká zásuvka 400V/32A se najde téměř všude, zásuvka 400V/63A už tak častá nebývá. Další věcí je, čím je v reálu zásuvka odjištěná a také, jestli by po zatížení nezačal padat jistič před elektroměrem u objektu, ze kterého to bude připojeno. V podstatě by stačilo na místě kouknout na zásuvku, podívat se, čím je odjištěná, dále se podívat na jistič před elektroměrem a dále zjistit odběr na jednotlivých fázích při normálním provozu objektu - nejjednodušší by to bylo klešťovým A-metrem v přípojkové skříňce. Na připojení by se potom použila nějaká běžná zásuvková skříň. Z hlediska energetické náročnosti by to zřejmě lépe vyšlo na více skříní (32A), na různých místech.
Jinou cestou by bylo zřízení nového dočasného připojení, něco ve stylu připojení pro staveniště. Potom by bylo jednodušší zřídit jen jedno dobíjecí místo - pokud to tedy elektromobily zvládnou jen s jedním dobitím. Toto by bylo nutné domluvit s místním distributorem el. energie, ale myslím že by to neměl takový problém. Kromě jiné to také otevírá určité možnosti pro nějakou formu reklamy.
|
elektromontážn í firma, revizní technik E2/A specializace : domovní a bytové instalace, průmyslové instalace, hromosvody. tel. : 603 355 919 email : jarda@hasala.cz
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #12 kdy: 03.03.2012, 18:11 » |
|
V první řadě by bylo nutné projet plánovanou trasu a zjistit kde by bylo možné se připojit, jednak tedy jednak z hlediska "ochoty" a dále také z hlediska technické dostupnosti. Nějaká zásuvka 400V/32A se najde téměř všude, zásuvka 400V/63A už tak častá nebývá. Další věcí je, čím je v reálu zásuvka odjištěná a také, jestli by po zatížení nezačal padat jistič před elektroměrem u objektu, ze kterého to bude připojeno. V podstatě by stačilo na místě kouknout na zásuvku, podívat se, čím je odjištěná, dále se podívat na jistič před elektroměrem a dále zjistit odběr na jednotlivých fázích při normálním provozu objektu - nejjednodušší by to bylo klešťovým A-metrem v přípojkové skříňce. Na připojení by se potom použila nějaká běžná zásuvková skříň. Z hlediska energetické náročnosti by to zřejmě lépe vyšlo na více skříní (32A), na různých místech.
Jinou cestou by bylo zřízení nového dočasného připojení, něco ve stylu připojení pro staveniště. Potom by bylo jednodušší zřídit jen jedno dobíjecí místo - pokud to tedy elektromobily zvládnou jen s jedním dobitím. Toto by bylo nutné domluvit s místním distributorem el. energie, ale myslím že by to neměl takový problém. Kromě jiné to také otevírá určité možnosti pro nějakou formu reklamy.
Tak poslední vývoj akce je takový, že Jakub vezme toto pondělí jednoho iOna a pojede z Prahy na Brno do úplného vybití. Zaznačí místo počátku želvího módu a místo úplného vybití. A pak jej odvezou na podvalníku k nám ke studiu v Brně, kde jej nabijeme a zůstane už v Brně. Od tohoto pokusu můžeme vyjít s nabíjecími místy přesněji. Jak Jardo píšeš, také si myslím, že hledání míst předem je k ničemu, když neznáme přesnou potřebu dobíjení. Jak jsem uvedl, tak pomoc přislíbuil i ČEZ, který má mít v koloně šest iOnu také. Resp. mohl by nám zpřístupnit pro tento pokus netradiční zdroj energie. Rád bych měl připravené zásuvky tak, abychom to jako kompaktní celek vytáhli z auta, připojili k síti a připojili elektromobily. tedy na místě samotném minimální improvizaci. Tedy napájení v reálném čase:1x rychlodobíječk a DC (třífázově 28A) 7x pomalé nabíjení AC (jednofázově 14,2A) (jeden iOn už bude v Brně od toho pokusu)
|
S Elektrikou.cz už čtvrt století! 
|
|
|
Václav Pešek
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
 |
« Odpověď #13 kdy: 03.03.2012, 19:35 » |
|
elektromobily jsou dnes, a ještě dlouho budou: 1. nerentabilní, 2. pro velkou část motoristů nepoužitelné.
|
CNC mechanik - §6
|
|
|
|
|
|
|