Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?  (Přečteno 1627 krát)
Martin H.
*
Offline Offline



« kdy: 11.02.2022, 16:25 »

Modelový príklad - dlhší výpadok elektriny v rodinnom dome. Obvyklá elektroinštalá cia TN-C-S, 3 fázy, uzemnenie bodu rozdelenia PEN, prepäťovky, všade chrániče, ističe. V garáži je elektrické auto so zabudovaným meničom 230V/16A (auto nie je, ale predstavme si ho). Pri kapacite batérie zopár desiatok kWh je to dostatok energie na núdzové zásobovanie domácnosti na niekoľko dní (svetlo, chladnička, mikrovlnka, TV, Internet a PC).

Existuje nejaký dôvod, ktorý by bránil pripojeniu celého domu ako spotrebiča napájaného autom vo funkcii UPS-ky? Napr. normy ohľadne dotykových napätí, zachovanie funkcie chráničov a pod.

Ak prekážka neexistuje, ako by sa mala pripraviť elektroinštalá cia pre takýto prípad? Ideálne by zrejme bolo, keby hlavný rozvádzač bol v garáži rovnako ako auto a na vstupe by mal prepínač sietí. Rozvádzač je však na inom poschodí.

Kutil by si pri existujúcej inštalácii poradil asi takto:

1. vypnúť hlavný istič (obnovenie dodávky by sa overilo u susedov)
2. vypnúť okruhy všetkých 3-fázových motorov (napr. tepelné čerpadlo),  lebo na jednu fázu sa nič točiť nebude
3. vypnúť okruhy s veľkým odberom (bojler, práčka, varná doska, ...)
4. do 3-fázovej zásuvky dať skratovaciu spojku na všetky 3 fázy, aby bol prúd v celom dome, nielen na jednej fáze. Taká spojka je nebezpečná vec.
5. pripojiť zásuvku elektroauta (ako zdroj) do najbližšej zásuvky v garáží. Použil by sa spojovací kábel s dvoma vidlicami = ďalšia dosť nebezpečná záležitosť.

Popísané prevedenie je samozrejme zle. Úprava elektroinštalá cie by mala za cieľ dosiahnuť potrebné prepojenie rozumným spôsobom. Pokiaľ si to však ako elektrotechnik viem prestaviť, stále bude treba dávať pozor na postupnosti zapínania a vypínania okruhov, aby nevznikol skrat. "Zabudovaná" bezpečnosť by bola nahradená dodržiavaním checklistov "vyškolenou" obsluhou. Je toto schodná cesta?
Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 11.02.2022, 17:09 »

Tomu "kutilovi" vrazit pořádných pár facek a pro jistotu mu zabavit nářadí!

- existuje cosi, co se jmenuje přívodka. Je to pro pevnou montáž na zeď (nebo do rozvaděče),  má to kolíky, takže není třeba používat nějaké nebezpečné provedení nestandardní prodlužovačky

- je třeba přepnout všechny pracovní vodiče, tedy i vodič N, takže je třeba 4-pólový přepínač se střední polohou "nula",  pokud by se použil stykač, je třeba použít 2 se vzájemným blokováním. Pak je možné za přepínačem mít jen vybrané okruhy.
- přívodka by mohla být 3-fázová, v prodlužovacím kabelu by se dala přívodní fáze přivést na všechny 3 výstupy, pak by se při použití jiné prodlužovačky dalo alternativně někdy v budoucnu použít např. 3f elektrocetrálu,...

Bezpečnost - měla by to být síť izolovaná od země (je otázkou jestli dokážeme udělat plnohodnotnou síť IT),  jedna věc je ohlídat vyhovující izolační stav, řešit "první poruchu",  složitější je to u síťě IT i s ochranami proti přepětí
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Jan Kelbich
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 11.02.2022, 17:12 »

Opravdu chcete z auta napájet celý dům ? Není to trochu úlet ?
A když už, proč nemít ten měnič trojfázový ?
Zaznamenáno

Digital IC design engineer, zajímací se též o silovou elektrotechnik u
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 11.02.2022, 17:25 »

Zase jeden chytrák, co vymyslel "cikánkskou prodlužovačku". Lidi ztrácejí pud sebezáchovy, jenže dost často to odskáče nevinný, nezúčastněný jedinec, který netuší nebezpečí. Tohle udělat v domě, kde mohou být děti a kde hrozí, že někdo o pohozený kabel zakopne, vytáhne ho ze zásuvky a pak se dotkne kolíků napájených sice z měniče, jenže dostatečně tvrdého zdroje napětí na zabití, to nemůže vymyslet příčetný jedinec.

Jediné správné řešení je zajistit odborníka, projekt, odbornou montáž, revizi ... Správné řešení naznačil kol. Schwarz. Pak také není problém zajistit signalizaci, že dodávka ze sítě byla obnovena  a není třeba soused.

Jinak autora výše zmíněného připojení zavřít do blázince, pokud se nikomu nic nestalo, pokud někoho zranil, tak do vězení s následnou péčí v blázinci po propuštěním z vězení.
Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Martin H.
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 11.02.2022, 20:37 »

Opravdu chcete z auta napájet celý dům ? Není to trochu úlet ?
A když už, proč nemít ten měnič trojfázový ?
Vychádzal som z toho, že existuje minimálne jedno auto na trhu s takýmto meničom v sériovej výbave. Predpokladám, že ich bude pribúdať. Výpadky sa stávajú. Mať "uskladnenú" elektriku navyše so správnymi parametrami (230V/50Hz/16A) a pritom v dome tmu v prípade dlhšieho výpadku je hlúpe. Možnosti sú: spraviť si predlžovačkový rozvod alebo pripojiť "celý dom". Druhá možnosť je lepšia. Tak som prišiel k výsledku.


Zase jeden chytrák, co vymyslel "cikánkskou prodlužovačku".
...
Jinak autora výše zmíněného připojení zavřít do blázince, pokud se nikomu nic nestalo, pokud někoho zranil, tak do vězení s následnou péčí v blázinci po propuštěním z vězení.
Nepracujem v obore, ale mám ukončené vzdelanie na elektrotechnic kej fakulte. Snažím sa mať doma všetko kvalitné a bezpečné. Napísal som, čo chcem riešiť, aby to nebolo ako u toho fiktívneho kutila. No asi sa za tie roky stratila vzájomná zrozumiteľnosť našich jazykov. Je mi to ľúto.
Zaznamenáno
Martin H.
*
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 11.02.2022, 20:45 »

- existuje cosi, co se jmenuje přívodka. Je to pro pevnou montáž na zeď (nebo do rozvaděče),   má to kolíky, takže není třeba používat nějaké nebezpečné provedení nestandardní prodlužovačky

- je třeba přepnout všechny pracovní vodiče, tedy i vodič N, takže je třeba 4-pólový přepínač se střední polohou "nula",   pokud by se použil stykač, je třeba použít 2 se vzájemným blokováním. Pak je možné za přepínačem mít jen vybrané okruhy.
- přívodka by mohla být 3-fázová, v prodlužovacím kabelu by se dala přívodní fáze přivést na všechny 3 výstupy, pak by se při použití jiné prodlužovačky dalo alternativně někdy v budoucnu použít např. 3f elektrocetrálu,...
Tu mi to asi nebude nikto veriť, ale prívodku poznám, prepínač 1-0-2 tiež a toto riešenie je v podstate zhodné s tým, čo som si predstavoval.

Pri manuálnom prepínaní na dvoch miestach by za vzájomne blokovanie bola zodpovedná obsluha. Či je to akceptovateľne, bola časť otázky.

Bezpečnost - měla by to být síť izolovaná od země (je otázkou jestli dokážeme udělat plnohodnotnou síť IT),   jedna věc je ohlídat vyhovující izolační stav, řešit "první poruchu",   složitější je to u síťě IT i s ochranami proti přepětí
A toto mi asi veriť budete. O problematike sledovania izolačného stavu IT viem málo, rozumiem významu prvá a druhá porucha, ale to je asi všetko.

Za odbornú konzultáciu k téme zaplatím. Len sa mi nedarí nájsť lokálnu firmu na dlhodobejšiu spoluprácu. Zatiaľ nepotrebujem presný projekt, iba rámcové riešenie - čo ma čaká, AK by som to chcel niekedy zrealizovať.
Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 11.02.2022, 22:43 »

Z mé strany je vzájemná srozumitelnost v pořádku. Nemám problém komunikovat a číst texty ve slovenštině. pochopil jsem, že se jedná o příklad a napsal jsem příklad, co s takovým jedincem, tak to neberte osobně.

Jinak dodám pouze, že požadavky rozvodných závodů pro připojení záložního zdroje k elektroinstala ci, která je jinak spojena se sítí, jsou jednoznačné: Použití přepínače sítí, který zajistí, že se nemůže stát stav, kdy začne záložní zdroj dodávat mimo objekt. Jde o ochranu pracovníků, kteří pracují na vedení. Manuální ovládáni více spínačů na různých místech toto důsledně nezajistí.
Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Martin H.
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 12.02.2022, 10:02 »

Z mé strany je vzájemná srozumitelnost v pořádku. Nemám problém komunikovat a číst texty ve slovenštině. pochopil jsem, že se jedná o příklad a napsal jsem příklad, co s takovým jedincem, tak to neberte osobně.
To isté som si myslel o češtine a aj tak vzniklo nedorozumenie. Neberiem si to osobne.

Jinak dodám pouze, že požadavky rozvodných závodů pro připojení záložního zdroje k elektroinstala ci, která je jinak spojena se sítí, jsou jednoznačné: Použití přepínače sítí, který zajistí, že se nemůže stát stav, kdy začne záložní zdroj dodávat mimo objekt. Jde o ochranu pracovníků, kteří pracují na vedení. Manuální ovládáni více spínačů na různých místech toto důsledně nezajistí.
Pre mňa dôležitá informácia do mozaiky, pomohli ste mi.
Zaznamenáno
Slimes
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 12.02.2022, 10:09 »

Opravdu chcete z auta napájet celý dům ? Není to trochu úlet ?
A když už, proč nemít ten měnič trojfázový ?


Znáte V2H? Vehicle to Home. Pocita se s tim, ze auto je (bude) UPSka pro dum, to uz je stare 10 let. Ten menic AC/DC/AC je v aute.
Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #9 kdy: 12.02.2022, 13:08 »

Znáte V2H? Vehicle to Home. Pocita se s tim, ze auto je (bude) UPSka pro dum, to uz je stare 10 let. Ten menic AC/DC/AC je v aute.

A můžete mi prozradit, v kterém autě to je standardně instalované?

Pokud vím, tak ta eauta splňují ISO 15118. Zatím vím pouze o Audi e-tron, ale narovinu si nejsem  jist tou UPSkou a zpětným tokem energií. Jen ta komunikace umožňuje EMC vědět, jak přesně je na tom baterie v e-autě a na kolik km je třeba nabito.
Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Viktor Klemon
*
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 15.02.2022, 17:31 »

Pristupoval by som k tomu ako ku pripojeniu malej elektrocentrál y.
Základ je mechanický prepínač sietí 1-0-2, štvorpólový, zo strany záložného
zdroja fázy spojené do jednej, prívodka na pripojenie centrály / meniča v aute,
dostatočne kvalitné uzemnenie, aby ochrana pred NDN vyhovela aj pri zapojení na
centrálu. Bez chráničov nevyjde, výkon centrály / meniča je príliš malý na vypnutie ističov,
pred skratom a preťažením sa ale chráni sám a rýchlejšie ako ističe.

Z toho je zrejmé, že prípojný bod nemôže byť v inej časti inštalácie ako je prívod,
pokiaľ by nemal samostaný prívod až k prepínaču sietí na vstupe, teda potrebuje sa aby
bol inštalovaný kábel ku prívodke - napr. do garáže len na účel pripojenia zálohy.

Je jedno, či sa tam pripojí menič alebo elektrocentrál a. Už vo viacerých vozidlách
je takýto menič príplatkovou výbavou.

Táto funkcia vozidla sa označuje V2L ( vehicle to load)

Je to už staršia záležitosť napr tu: https://www.mojelektromobil.sk/bmw-i3-do-prirody-video/

https://techbox.dennikn.sk/jazdili-sme-s-ioniq-5-tento-unikatny-elektromobil-neprehliadnete/


https://www.mojelektromobil.sk/hyundai-ioniq-5-v2l-elektricka-zasuvka/

a aj tu v základnej výbave
https://www.mojelektromobil.sk/hyundai-ioniq-5-v2l-elektricka-zasuvka/


Zvlášť v japonsku sú siete v z nášho pohľadu zlom stave a v kombinácii s častými otrasmi
sú dlhé výpadky elektriny časté. Takže sa tam počíta práve so zálohou z akumulátoru
vozidla. Ak sa domácnosť uskromní, vydrží dlho, a dá sa zájsť nabiť tam, kde sieť je.
Zaznamenáno
hegemo
Neverifikovaný uživatel @3
**
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 16.02.2022, 08:48 »

A můžete mi prozradit, v kterém autě to je standardně instalované?

Nissan Leaf, Nissan e-NV200.
Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Jak lze provádět induktivní nabíjení akumulátoru na hladině nn?
 Kde koupit nabíječku AKU 36V/2-3A?
 Jak dobíjet 6V olověnou baterii z 12V autobaterie?
 Je možné nabíjet 12V akumulátor jiným 12v akumulátorem?
 Co omezuje nabíjecí výkon akumulátoru?
 Kde hledat závadu pokud dobíječ nedobíjí akumulátory vozíku?
 Má vliv nabíjecí proud na životnost gelové baterie?
 Nabiji baterii 12V Li-ion pomocí 10 dobíjecích 1,2AA NiMH baterií?
 Jaký může být přívodní kabel pro napájení DC 150kW nabíječky?
 Čím omezovat nabíjecí proud třífázové zásuvky podle odběru objektu?
 Od kdy budou muset být vybaveny garáže a garážová stání přívodem pro nabíječku?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (2)

Aktuální slova KUTIL (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.076 sekund, 24 dotazů.