Redakce portálu Elektrika
Redaktoři portálu právě konající službu

Offline

|
 |
« kdy: 09.10.2014, 10:02 » |
|
S Jiřím Vlkem o elektromobilit ě a elektromobilní ch závodech Závody elektromobilů, školení o elektromobilit ě i stav nabíječek pro elektromobily v České republice. O tom jsme hovořili na AMPERu 2014 s Jiřím Vlkem, šéfem české elektromobilov é reprezentace a místopředsedou Asociace elektromobilní ho průmyslu České republiky. Jaká elektromobilní vozítka se objevila na AMPERu 2014 a která jsou nejlepší? Jaké auto by si vzal Jiří Vlk domů? A jaké akce zaměřené na elektromobilit u se letos konají? Sledujte článek s videem. Zdroj: zde... Jak byste reagovali na tuto související otázku vy? V čem vás elektromobilit a nikdy nepřesvědčí?
|
|
|
|
|
Jiří Schwarz

Offline

|
 |
« Odpověď #2 kdy: 10.10.2014, 21:59 » |
|
Existuje takové "pravidlo" nikdy neříkej nikdy Nezbývá než věřit, že vývoj půjde správným směrem a dojde do bodu, kdy se většina především ekonomických rozdílů smaže, srovná...
Ještě tam vidím jednu takovou nepříjemnou maličkost - zatímco v zimě u spalovacího motoru se využije "odpadní teplo" k tomu, abych v autě nechcípnul zimou, u elektromobilu je to něco, co má vliv na dojezd, co odčerpá jistou část energie.
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #4 kdy: 11.10.2014, 08:21 » |
|
Ještě tam vidím jednu takovou nepříjemnou maličkost - zatímco v zimě u spalovacího motoru se využije "odpadní teplo" k tomu, abych v autě nechcípnul zimou, u elektromobilu je to něco, co má vliv na dojezd, co odčerpá jistou část energie.
To máš dobrý postřeh. To znamená, že si uvědomuješ kolik energie třeba v létě musíš chladit a kolik jí přišlo vniveč. Jen úplný blb si neuvědomuje ztráty, většinou proto, že se domnívá, že tyto ztráty nejdou na vrub jeho peněžence. A to nejsem žádný ekolog!
|
|
|
|
Jiří Schwarz

Offline

|
 |
« Odpověď #5 kdy: 11.10.2014, 10:36 » |
|
To máš dobrý postřeh. ...
A jakým způsobem nás stát "zdaní", když si koupíme eauto a nebudeme tak platit spotřební daň z PHM, která není právě malá, a přispívá se tak na opravy komunikací?
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
|
Martin Nečekal
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
 |
« Odpověď #7 kdy: 11.10.2014, 11:54 » |
|
Zajímalo by mne, co by udělalo s přenosovou soustavou současné nabijení dejme tomu 100000 eaut.
A jaký to budou šoky pro síť, až se budou zapínat rychlonabíječk y! Ale na druhou stranu, to bude jenom pro lidi, co mají možnost instalace nabíječe poblíž svého parkingu, což u nás ikdyž máme r.d. nebude tak snadný..Takže nic pro obyvatele králíkáren.  Když mi dojde benzín, při nejhorším dojdu k pumpě, koupím kanistr a pár litrů na kartu, ale až mi dojdou baterky, protože mi špatně spočítá CML dojezd, zbyde jedině odtahovka
|
|
|
|
Vít Rotrekl

Offline
|
 |
« Odpověď #8 kdy: 11.10.2014, 12:13 » |
|
A jakým způsobem nás stát "zdaní", když si koupíme eauto a nebudeme tak platit spotřební daň z PHM, která není právě malá, a přispívá se tak na opravy komunikací?
Toto mě taky napadá. Ano je to pohled do vlastní peněženky. Platím státu daně, tak proč když já něco udělám pro ekologii, tím že si koupím "ekologické" euto mě stát nějakým způsobem nezvýhodní? Např. tím, že bude euto při nákupu osvobozeno od daně, nebo bude nějakým způsobem státem dotováno. Já vím je to sci-fi a utopie. Ale prostě zatím je koupě euta ekonomický nesmysl. Čímž rozhodně netvrdím, že za 5, 10, 15 let to nebude jinak.
|
Mírně pokročilý RT 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Milan Hudec

Offline
|
 |
« Odpověď #15 kdy: 11.10.2014, 16:28 » |
|
Buď nečteš to před tím, nebo jsem se v tobě jako správném houbaři kategoricky spletl.
Já coby zapřísáhlý nepřítel a ty coby zaslepený fanoušek elektromobilit y se spolu asi ani shodnout nemůžeme 
|
|
|
|
|
Jiří Schwarz

Offline

|
 |
« Odpověď #17 kdy: 11.10.2014, 16:51 » |
|
Zajímalo by mne, co by udělalo s přenosovou soustavou současné nabijení dejme tomu 100000 eaut.
Kdyby nás EU nenutila rušit žárovky, byl by přechod na jiné zdroje vnímám méně odmítavě a dá se předpokládat, že nové technologie přinesou lepší svítivost, lepší spolehlivost a že se nové zdroje v budoucnu prosadí kvůli úsporám. Ale kdyby do toho přechodu spotřebitel nebyl tlačen, nekupoval by to a výrobce by nebyl motivován něco vymýšlet, vylepšovat,... Takže mě by se líbilo, kdyby výrobci byli motivováni k tomu, aby auta byla pokryta nějakou vrstvičkou na bázi nanovláken a umožní to získávat energii a dobíjet AKU kdykoliv postavím auta někam, kde bude dost světla. Pak by se při nějakém poměru "jedu / stojím na světle" nemuselo příliš dobíjet. Když tak může fungovat "hračka" a dokonce existují soutěže takových "samohybů", které jsou napájeny jen světelným zářením, proč by to v budoucnu nemohlo být i u velkých aut?
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|