Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?  (Přečteno 15210 krát)
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« kdy: 18.09.2017, 09:19 »

Dnes elektromobil (napájení+baterie) a jeho oprava by se měla zařadit do oblasti pod. Vyhl.50/78Sb.
V autě je už nebezpečné napětí a jeho "špatné" zapojení může mít následek pro vznik úrazu.
Automechanik na takové auto už by měl mít  asi tuto vyhlášku?
Jak to vidí kolegové?

* 1_stanovisko_Svaz_dovozcu_automobilu.pdf (434.55 KB - staženo 428 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #1 kdy: 18.09.2017, 09:55 »

Osobně se domnívám, že v žádné garáži se podobná auta opravovat nebudou. Vždy půjde o autorizovaný servis, kde budou řádně proškolení zaměstnanci přímo u výrobce, nebo výrobcem.  Snad kromě výměny pneumatik  Mrknutí

Tedy bavit se jeho odbornosti asi nemá smysl, protože půjde o velmi úzkou specializaci, kde budou úplně jiné nároky na vzdělání, než tp platilo v případě "čmoudů". I když i zde už byla vidět velká specializace na určité oblasti. V tom se asi shodneme.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #2 kdy: 18.09.2017, 11:24 »

Takže autoelektrikář i dostanou §6. To je OK. Neměl by ale být omezený skupinou E4? Docela nerad bych je viděl se hrabat v instalaci. Přecejenom je v tom trošku rozdíl.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Zdeněk Friedrich
*
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 18.09.2017, 12:02 »

Myslím, že jednodušší a bezpečnější by bylo krom autoelektrikář e, přijmout pro práci na VTZ plnohodnotného elektrikáře  s §6. Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #4 kdy: 18.09.2017, 12:27 »

Myslím, že jednodušší a bezpečnější by bylo krom autoelektrikář e, přijmout pro práci na VTZ plnohodnotného elektrikáře  s §6. Mrknutí

Já si myslím to samé...každý autorizovaný servis na elektromobily zaměstnává i plnohodnotného elektrikáře (na místní opravy).....
Ten automechanik pak bude hrabat do každé instalace!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #5 kdy: 18.09.2017, 12:32 »

Nebuďte naivní. Jedná se o velmi specifický obor a ukažte mi běžného elektrikáře který by si s něčím podobným poradil. To je nesmysl.

Takže autoelektrikář i dostanou §6. To je OK. Neměl by ale být omezený skupinou E4? Docela nerad bych je viděl se hrabat v instalaci. Přecejenom je v tom trošku rozdíl.

Právě že je to velkej rozdíl. Tedy každej výrobce bude muset proškolit své techniky na konkrétní eauta. Vyhl. 50 na to není připravena a jak jsem měl možnost pročítat i návrhy které by ji měli nahradit, tak ani ty s něčím podobným nepočítají. Půjde o nový obor a dost možná se kvůli tomu bude muset změnit i legislativa.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Zdeněk Friedrich
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 18.09.2017, 12:41 »

Honzo, to dá snad rozum, že by musel projít patřičným školením jako v jiných elektrooborech nebo ty si např. troufneš na rekonstrukci elektroinstala ce strojního zařízení, i když na to teoreticky máš vzdělání a §. Já teda ne.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
raj
« Odpověď #7 kdy: 19.09.2017, 08:01 »

Nebuďte naivní. Jedná se o velmi specifický obor a ukažte mi běžného elektrikáře který by si s něčím podobným poradil. To je nesmysl.
Půjde o nový obor a dost možná se kvůli tomu bude muset změnit i legislativa.
Až budu chtít vyměnit brzdové destičky, určitě zajdu k elektrikáři.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #8 kdy: 19.09.2017, 10:04 »

Až budu chtít vyměnit brzdové destičky, určitě zajdu k elektrikáři.

Jen nech bejt Zdenku. Jasně jsem psal o specializaci a dotaz se týkal především hnací soustavy  Mrknutí  Na to jsem hlavně reagoval. Sice jsem to "jen gumy" myslel obrazně, ale kdo ví jak to bude v budoucnu vypadat. To nevím ani já ani ty.  Úsměv  Psal jsem že se  domnívám že půjde o vyškolené specialisty přímo výrobcem. V podstatě jsem na elektrikáře reagoval jen tím, že opravovat eauta nebudou, protože to neumějí a umět nemohou. NIcméně při napětí v eautech, které je za hranicí napětí bezpečného, na to bude muset legislativa chca nechca nějak zareagovat a dost možná se z autoelektrikář ů stanou v podstatě elektrikáři. Možná s nějakým omezením. To v této chvíly nemůže vědět prozatím nikdo.


PS: ALe vlastně klidně můžeš. Zavolej a destičky ti na autě klidně vyměním  Škleb
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Zdeněk Pikhart
OSVČ - Tábor
*
Offline Offline



revizní technik-E2/A , elektromontáže


WWW
« Odpověď #9 kdy: 19.09.2017, 19:11 »

Před 6 lety mi v renaultu povídali, že posílají elektrikáře s 6kou proškolit na elektroauta.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

revize, montáže a opravy převážně v občanské výstavbě a průmyslových provozech
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #10 kdy: 20.09.2017, 08:06 »

Když něco dělám ve velkém značkovém autoservisu tak vidím, že i u automechaniků je rozdělená práce.
Auto kompletně prohlédne několik "servismenů" motorář,autoelektrikář,brzdař a podobně.
Auto si předávají na podpis v pracovním listě.
Není to už dnes práce jednoho člověka, každý jednotlivec je školen na jinou opravu.
U oprav elektromobilů tým doplní ještě asi i elektrikář.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...
Maroš Klein
*
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 20.09.2017, 09:53 »

Bolo by zaujímavé vedieť, na aké napätie boli systémy, ktoré SDA predložilo TI na posúdenie. Dosahuje, alebo prekračuje horné hranice SELV?
Vo vyjadrení TI uvádza zařízení „nízkonapěťové“ všeobecne do 50AC a do 120DC, takže to asi platí na všetky napätia do... Nejako popri tom  asi pozabudli uviesť aj hornú hranicu pre nabíjacie napätia AC 75V a DC 150V (4-41, 412.2)
Otázne možno je, či toto stanovisko platí iba pre SDA ktoré podalo žiadosť, alebo je to všeobecné vysvetlenie požiadaviek na kvalifikáciu podľa vyhl. 50.
Čo ak si podobnú žiadosť podá napríklad servis ebikov, alebo opravár hodín či mobilov?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 20.09.2017, 10:37 »

 To napätie bude zrejme ďaleko za hranicou bezpečného. Napr Tesla S používa k pohonu 3f asynchrónny motor. Pri DC 120 V a max. výkone motora +-  250kW vychádzajú na DC a  AC strane brutálne prúdy
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #13 kdy: 26.09.2017, 11:09 »

Jen doplním....
BMV má jako první už bezdrátové nabíjení elektromobilu. . Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #14 kdy: 26.09.2017, 11:46 »

Omlouvám se ,  překlep..
BMW
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.069 sekund, 22 dotazů.