František Šohajda

Offline
RT E2-A
|
 |
« kdy: 18.09.2017, 09:19 » |
|
Dnes elektromobil (napájení+baterie) a jeho oprava by se měla zařadit do oblasti pod. Vyhl.50/78Sb. V autě je už nebezpečné napětí a jeho "špatné" zapojení může mít následek pro vznik úrazu. Automechanik na takové auto už by měl mít asi tuto vyhlášku? Jak to vidí kolegové?
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník

Offline

váš elektrikář a revizní technik
|
 |
« Odpověď #1 kdy: 18.09.2017, 09:55 » |
|
Osobně se domnívám, že v žádné garáži se podobná auta opravovat nebudou. Vždy půjde o autorizovaný servis, kde budou řádně proškolení zaměstnanci přímo u výrobce, nebo výrobcem. Snad kromě výměny pneumatik  Tedy bavit se jeho odbornosti asi nemá smysl, protože půjde o velmi úzkou specializaci, kde budou úplně jiné nároky na vzdělání, než tp platilo v případě "čmoudů". I když i zde už byla vidět velká specializace na určité oblasti. V tom se asi shodneme.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
|
|
František Šohajda

Offline
RT E2-A
|
 |
« Odpověď #4 kdy: 18.09.2017, 12:27 » |
|
Myslím, že jednodušší a bezpečnější by bylo krom autoelektrikář e, přijmout pro práci na VTZ plnohodnotného elektrikáře s §6.  Já si myslím to samé...každý autorizovaný servis na elektromobily zaměstnává i plnohodnotného elektrikáře (na místní opravy)..... Ten automechanik pak bude hrabat do každé instalace!
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník

Offline

váš elektrikář a revizní technik
|
 |
« Odpověď #5 kdy: 18.09.2017, 12:32 » |
|
Nebuďte naivní. Jedná se o velmi specifický obor a ukažte mi běžného elektrikáře který by si s něčím podobným poradil. To je nesmysl. Takže autoelektrikář i dostanou §6. To je OK. Neměl by ale být omezený skupinou E4? Docela nerad bych je viděl se hrabat v instalaci. Přecejenom je v tom trošku rozdíl.
Právě že je to velkej rozdíl. Tedy každej výrobce bude muset proškolit své techniky na konkrétní eauta. Vyhl. 50 na to není připravena a jak jsem měl možnost pročítat i návrhy které by ji měli nahradit, tak ani ty s něčím podobným nepočítají. Půjde o nový obor a dost možná se kvůli tomu bude muset změnit i legislativa.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
raj
|
 |
« Odpověď #7 kdy: 19.09.2017, 08:01 » |
|
Nebuďte naivní. Jedná se o velmi specifický obor a ukažte mi běžného elektrikáře který by si s něčím podobným poradil. To je nesmysl. Půjde o nový obor a dost možná se kvůli tomu bude muset změnit i legislativa.
Až budu chtít vyměnit brzdové destičky, určitě zajdu k elektrikáři.
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník

Offline

váš elektrikář a revizní technik
|
 |
« Odpověď #8 kdy: 19.09.2017, 10:04 » |
|
Až budu chtít vyměnit brzdové destičky, určitě zajdu k elektrikáři.
Jen nech bejt Zdenku. Jasně jsem psal o specializaci a dotaz se týkal především hnací soustavy  Na to jsem hlavně reagoval. Sice jsem to "jen gumy" myslel obrazně, ale kdo ví jak to bude v budoucnu vypadat. To nevím ani já ani ty.  Psal jsem že se domnívám že půjde o vyškolené specialisty přímo výrobcem. V podstatě jsem na elektrikáře reagoval jen tím, že opravovat eauta nebudou, protože to neumějí a umět nemohou. NIcméně při napětí v eautech, které je za hranicí napětí bezpečného, na to bude muset legislativa chca nechca nějak zareagovat a dost možná se z autoelektrikář ů stanou v podstatě elektrikáři. Možná s nějakým omezením. To v této chvíly nemůže vědět prozatím nikdo. PS: ALe vlastně klidně můžeš. Zavolej a destičky ti na autě klidně vyměním 
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
František Šohajda

Offline
RT E2-A
|
 |
« Odpověď #10 kdy: 20.09.2017, 08:06 » |
|
Když něco dělám ve velkém značkovém autoservisu tak vidím, že i u automechaniků je rozdělená práce. Auto kompletně prohlédne několik "servismenů" motorář,autoelektrikář,brzdař a podobně. Auto si předávají na podpis v pracovním listě. Není to už dnes práce jednoho člověka, každý jednotlivec je školen na jinou opravu. U oprav elektromobilů tým doplní ještě asi i elektrikář.
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...
|
|
|
|
|
František Šohajda

Offline
RT E2-A
|
 |
« Odpověď #13 kdy: 26.09.2017, 11:09 » |
|
Jen doplním.... BMV má jako první už bezdrátové nabíjení elektromobilu. . 
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...
|
|
|
František Šohajda

Offline
RT E2-A
|
 |
« Odpověď #14 kdy: 26.09.2017, 11:46 » |
|
Omlouvám se , překlep.. BMW
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...
|
|
|