Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?  (Přečteno 10682 krát)
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« kdy: 15.06.2017, 08:02 »

Jaromír Marušinec a elektromobil TESLA S Dual
    Jaromír si pořídil Teslu S, což bych také předpokládal od českého Elona Muska. Zeptal jsem se, komu tohoto krasavce půjčí. Kde je dnes slavný elektrický Super EL (SuperB)? Kolik existuje Tesel S? Myslel jsem si, že existuje pouze jedna verze. A jaký je základní rozdíl mezi elektrickým SuperBem a touto Teslou? Co by si dnes asi na Tesle opravil legendární závodník Václav Vondřich, pokud by se něco pokazilo? Co jsou zajímavé výhody Tesly? Nebude mít nějaká platforma problém s připojením? A což takhle navigace? Jak umí ten obří displej navigovat?
    Zdroj: zde...


   


    Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
   
Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
   
Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 15.06.2017, 12:55 »

Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
Jednou ta doba zcela jistě přijde (jenom je otázka, jestli to bude zrovna Tesla). Co si spíš nedovedu představit, je to, jak se naši zákonodárci vypořádají s takovými věcmi, jako je silniční zákon (řidič je povinen se plně věnovat...,  uposlechnout pokynů...),  trestněprávní odpovědnost... Kdo ponese odpovědnost za nehodu způsobenou zavirovaným autopilotem... atd. atd.
Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #2 kdy: 15.06.2017, 14:19 »

Kdo z nás ví co bude?
Kdyby mi před 30 lety někdo povídal, že se telefonem bude fotografovat, běžím do první telefonní budky zavolat pohotovost ...

Bezpečnost autonomních aut bude zajištěna teprve tehdy, budou-li autonomní všechny. Člověk je vždy rušivý a nepředvídateln ý element. Predikovat jeho chování je obtížné. Automaty se mezi sebou domluví bez problémů.
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #3 kdy: 15.06.2017, 17:45 »

Člověk je vždy rušivý a nepředvídateln ý element. Predikovat jeho chování je obtížné. Automaty se mezi sebou domluví bez problémů.

Spíš předpokládám že bude více do řízení "kecajících" automatů, které za nás budou brzdit (ty už jsou) nedovolí nám zatáčet a přidávat plyn, pokud hrozí srážka. Myslím že nám budou prostě brát "volant z ruky" postupně, než že by najednou nahradili člověka. ALe samozřejmě jednou to přijde. Tedy pokud do té doby nevzniknou "teleporty" a auta se nestanou jen víkendovou zábavou několika málo "bláznů".

 Škleb Škleb Škleb Škleb Škleb Škleb Škleb
Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #4 kdy: 16.06.2017, 07:00 »

Bezpečnost autonomních aut bude zajištěna teprve tehdy, budou-li autonomní všechny. Člověk je vždy rušivý a nepředvídateln ý element. Predikovat jeho chování je obtížné. Automaty se mezi sebou domluví bez problémů.
100% souhlas. Stačí aby řidič spěchal na toaletu a už přizpůsobuje svou jízdu svým schopnostem ...
 Nerozhodný
Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Josef Martinec
*
Offline Offline




« Odpověď #5 kdy: 16.06.2017, 08:47 »

Vzhledem k tomu že bydlím na samotě u lesa, tak mě postupné zavádění všech těch asistentů pro usnadnění řízení a zvýšení bezpečnosti začíná stále více děsit. Potřeboval bych na cestu z civilizace v autě tlačítko "pouze lidská kontrola" které by mi z auta udělalo škodu 120.
Ale jednou to prostě přijde a bude se s nostalgií vzpomínat na úžasné pocity při průjezdech  serpentin, na to kolikrát nás zachránila předvídavost a cit pro řešení situací a taky na to, že existovaly auta která šla opravit bez počítače :-) .
Zaznamenáno
Martin Červený2
*
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 17.06.2017, 19:05 »

No nádhera, jestli tam vydrží akumulátory jako v mém notebooku tak jich budou za pár let plné bazary Škleb Škleb
Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #7 kdy: 17.06.2017, 19:20 »

Někde jsem četl studii o tom, že se akumulátory, které už jsou nevhodné pro použití v automobilu použijí v jiných aplikacích, kde snížená kapacita vadit nebude.
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #8 kdy: 17.06.2017, 19:55 »


Jsou baterie a baterie.
V Macbooku mám čtyři roky originální a pokles kapacity je 30%. Některé laptopy se nedožijí ani čtyřech roků a o akumulátorech ani nemluvím.

Vývoj baterií neustále kvete, jen na spotřebitelské m trhu není potřeba "hrách na stěnu házet".
Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 18.06.2017, 10:18 »

U solidních nb je takový pokles běžný, nicméně poměr ceny nb a jeho baterie je v relaci spotřebního uvažování.
U em je ovšem baterie "půlka ceny vozu".
Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #10 kdy: 18.06.2017, 11:29 »

U em je ovšem baterie "půlka ceny vozu".
To je pravda.
Nicméně třeba ten Ion s kterým jsme při EET 2011 objeli ČR vesele brázdí ulice Brna s původnimi aku.
Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 18.06.2017, 14:13 »

Půlka ceny vozu to už naštěstí není. Je to sice stále ještě docela podstatná část ceny elektromobilu, ale díky neustále klesajícímu poměru cena/kapacita se to začíná dostávat do kategorie "přijatelné" (já osobně jsem si ji nastavil na 20%) a je prakticky jisté, že se to bude i nadále zlepšovat. V roce 2010 stála kWh cca $1000, momentálně se začíná blížit $100. A to se výroba baterií v podstatě jen rozbíhá. Baterie jsou sice složeny z článků, které jsou rozměrové stejné jako ty do NB, ale technologicky jsou úplně jinde. Životnost a ztráta kapacity je to poslední z čeho bych si momentálně dělal starosti.
Zaznamenáno
Ladislav Koštejn
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 24.06.2017, 21:53 »

No myslím si ,  že si výhledově koledujeme o nadvládu "chytrých" mašinek ,  které možná někdy zblbnou jako navigace a  pošlou nás přinejlepším do příkopu a když to nějaký hajzl "hekne" tak do hrobu  v lepším případě do špitálu!! Smích zle tanecek Neřeknu
Zaznamenáno

L. Koštejn R-EZ-E2/A + §10
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #13 kdy: 25.06.2017, 11:18 »

No myslím si ,  že si výhledově koledujeme o nadvládu "chytrých" mašinek ,  které možná někdy zblbnou jako navigace a  pošlou nás přinejlepším do příkopu a když to nějaký hajzl "hekne" tak do hrobu  v lepším případě do špitálu!! Smích zle tanecek Neřeknu
O tom se samozřejmě diskutuje, ovšem několikati letý provoz autonomních vozidel v USA přinesl zajímavou statistiku o nehodách. Viníkem nehody nebylo autonomní vozidlo nikdy. Pouze jednou to bylo sporné.
Když to vezmeme kolem a kolem tak AV (autonomní vozidlo) když vidí značku 50km/hod. tak zpomalí nebo naopak zrychlí na těch 50km/hod. Člověk buď neraguje a překračuje si dle uvážení nebo zpomalí někdy i na 30km/hod. Tedy v jízdě se u člověka projevují jeho dovednosti, nedokonalosti nebo také emoce. AV pravděpodobně nebude předjíždět kde nemá, nebude agresivní a třeba nebude ukazovat na ostatní prostředníček.

Když to sečteme, dojdeme k závěru, že AV se na stejném úseku dostane do cíle podstatně bezpečněji a možná i rychleji.

Ovšem záleží na SW a součinných aplikacích. Ovšem osoby zasvěcené dobře ví, že vše již v nějaké podobě existuje a nasazení je otázkou pouze komerční motivace.
Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #14 kdy: 25.06.2017, 17:33 »

...Ovšem osoby zasvěcené dobře ví, že vše již v nějaké podobě existuje a nasazení je otázkou pouze komerční motivace.
Tak odvážný bych v tom tvrzení nebyl. Pokud je mi známo, mají tyto vehikly dosud např. těžký mentální problém s cyklisty.
Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #15 kdy: 25.06.2017, 17:38 »

Tak odvážný bych v tom tvrzení nebyl. Pokud je mi známo, mají tyto vehikly dosud např. těžký mentální problém s cyklisty.
Pokud vím, tak pouze s jejich nevypočítateln ými mozky.



http://video.idnes.cz/embed.aspx?idvideo=V160920_180748_autokat_cet
Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #16 kdy: 25.06.2017, 17:55 »

Pokud vím, tak pouze s jejich nevypočítateln ými mozky.
Takže vyměníme cyklistům mozky?
Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #17 kdy: 25.06.2017, 17:58 »

Takže vyměníme cyklistům mozky?
To nevím, ale třeba chodci ví, že po kolejích chodit nesmí. Pokud cyklisti netuší, že na silnici jezdí auta, pak co bys jim chtěl měnit jiného? Možná ještě spoďáry ...?  tanecek
Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.044 sekund, 22 dotazů.