Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Plánování, úvahy, vysvětlení, pochopení principu, rozhodování o tom, co si přeji, potřebuji, chci ...
| | |-+  ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: ABB: Elektromobily a jejich nabíjení  (Přečteno 23564 krát)
Komerční sdělení
*
Offline Offline




« kdy: 29.06.2011, 08:02 »

ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
Termín e-mobilita může být v širším kontextu chápán jako součást nového konceptu chytrých elektrických sítí, tzv. Smart Grids. Právě elektromobily připojené k nabíjecím stanicím mohou v budoucnosti plnit úlohu jakéhosi velkého zásobníku elektrické energie, kterou bude možné v případě potřeby efektivně a rychle využít ...
Zdroj: zde...




Co vás napadá v souvislosti s touto informací?
ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 29.06.2011, 10:18 »

ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
...Co vás napadá v souvislosti s touto informací?...
Akumulátory v elektromobilu činí velmi podstatnou část jeho ceny, a otázka jejich životnosti je tedy důležitá.
Napadají mě tedy dvě věci:

1) jak znám akumulátory, je sice možné nabíjet je rychle, vysokými proudy, ale akumulátorům to moc neprospívá. Je někde zveřejněna informace, jaké životnosti dosahují dnešní elektromobilov é akumulátory při DC Fast Charging a při AC Slow Charging?

2) Věta "Právě elektromobily připojené k nabíjecím stanicím mohou v budoucnosti plnit úlohu jakéhosi velkého zásobníku elektrické energie, kterou bude možné v případě potřeby efektivně a rychle využít ..." mě trochu děsí. Přijedu k e-pumpě, půl hodiny si nabíjím auto a pak zjistím, že si energii mezitím "vypůjčila" Smart Grid a já se mohu jít klouzat, a ve volném čase si spočítat, kolik mě ta legrace stála na ztraceném čase a na životnosti akumulátorů.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #2 kdy: 29.06.2011, 10:30 »

Přijedu k e-pumpě, půl hodiny si nabíjím auto a pak zjistím, že si energii mezitím "vypůjčila" Smart Grid a já se mohu jít klouzat, a ve volném čase si spočítat, kolik mě ta legrace stála na ztraceném čase a na životnosti akumulátorů.

Zpětné využití energie z akumulátorů do sítě zatím nemá žádný standard. Vím asi o třech vizích, ale v každém případě se zpětný odběr využije pouze v případě, že záznam konkrétního ID to v daný okamžik povolí.
Ale to je na jinou komunikaci.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #3 kdy: 29.06.2011, 10:38 »

Je někde zveřejněna informace, jaké životnosti dosahují dnešní elektromobilov é akumulátory při DC Fast Charging a při AC Slow Charging?

Jak uvádíš, je zcela logická otázka nakolik rychlodobíjení zkrátí životnost.
Podle mých dosavadních průzkumů není nikdo schopen přesně garantovat životnost akumulátorů ani při standardním dobíjení. Proto to výrobci řeší např. desetiletou zárukou.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 29.06.2011, 16:32 »

Podle mých dosavadních průzkumů není nikdo schopen přesně garantovat životnost akumulátorů ani při standardním dobíjení. Proto to výrobci řeší např. desetiletou zárukou.

Na akumulátor desetiletá záruka?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #5 kdy: 29.06.2011, 18:42 »

Na akumulátor desetiletá záruka?

No to je právě to ...
Na trhu se onjevují naprosto rozporuplné výroky.
Například:
  • Na akumulátory dáváme deset let záruku
    (neuvádí kapacitu před skončením záruky)
  • Na akumulátory dáváme záruku 100.000 km!
    (neuvádí při jak častém režimu dobíjení)
  • Dáváme záruku na XY dobíjecích cyklů!
    (už ovšem neumí definovat cyklus)

Navíc nikdo vlastně nemá zkušenost s výdrží akumulátorů. Na to by mohl odpovědět někdo z Marušinců nebo profesor Vondrák. Ono je těch neznámých hodně, ale vzpomeńme na začátky počítačů. Pohledem na výkon placatého Ipadu nemám pochybnosti o tom, že by zanikla elektromobilit a.

Za sto let se budou lidé smát na jaký pohon jsme to jezdili.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 29.06.2011, 19:07 »


  • Na akumulátory dáváme deset let záruku
    (neuvádí kapacitu před skončením záruky)
  • Na akumulátory dáváme záruku 100.000 km!
    (neuvádí při jak častém režimu dobíjení)
  • Dáváme záruku na XY dobíjecích cyklů!
    (už ovšem neumí definovat cyklus)


Deset let nevidím reálně pokud to nebude záruka jen na mechanické rozpadnutí.

100000km bych možná věřil ale je to hrozně málo a stejně tam chybí čas, když někdo bude jezdit 1000km ročně měl by "doživotní záruku"

Na dobíjecí cyklus bych taky nevěřil, dá se dost těžko definovat a ještě hůře prokázat. Je to jak u notebooků, každá baterka je zařízení samo pro sebe a je o to dražší a neekonomičtějš í.

Zatím vidím elektromobil jako dobrý nápad který čeká na objev zdroje energie aby mohl být využit. Před několika lety na netu proběhlo pár článků o vodíkových článcích v souvislosti s napájením notebooků, něco takového by mohla být cesta jenže teď to nějak utichlo.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav 3
« Odpověď #7 kdy: 02.07.2011, 03:56 »

Před nedávnem byl na Primě test automobilu (myslím Toyota) s elektro pohonem napájeným palivovými články. Cena vozu závratná, asi 1ME, bylo vyrobeno jen několik kusů, ten zapůjčený z Německa byl jediný v Evropě, ovšem kupodivu, plnění vodíkem jim zajistila jakási experimentální neveřejná "pumpa" v Kralupech.

Jak je vidět, všelicos se děje i u nás, byť potichu, bez velké publicity.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #8 kdy: 02.07.2011, 08:18 »

Jak je vidět, všelicos se děje i u nás, byť potichu, bez velké publicity.
Ono je v podstatě vše málo testované. U nás na tom pracuje Ing. Marušinec (VUT Brno) a EVC Group (Hulín). Starší (otec) Miroslav Marušinec o elektromobilit ě ví také hodně.
Ale jak bylo výše uvedeno elektromobilit a má velmi malou publicitu. Publicita není reklama! Lidé o elektromobilit ě ví pouze těch pár různých čísel, které se objevují v tisku.

Můj další odhad ...

Uvádím můj, protože jsem to ještě nikde neviděl uvedeno. Cena kWh za dobíjení se bude lišit od rychlosti dobití. Při jednofázovém dobíjení si počkáme >6 hodin a zaplatíme od 2-5Kč za kWh. Kdo bude spěchat (např. na D1) bude mít možnost dobití rychlodobíječk ou za např. 15 minut. Ale určitě bude sazba vyšší.
Tento tržní model závislosti na čase funguje po staletí. Dá se tedy předpokládat, že elektromobilit a tímto mechanismem bude zasažena také.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Ján Garaj
« Odpověď #9 kdy: 02.07.2011, 09:11 »

O zárukách na autobaterky by som vedel toho poísať dosť.Ale v krátkosti.
Nikto si určite neprečíta záručné podmienky, pri kúpe novej autobaterky.
Bežná baterka vydrží pri prevádzke v priemerných podmienkach cca 10000km/rok + údržba pred zimou a po zime tak 4-6rokov,
sú aj extrémy ale to sa vyskytne len občas.
Záruka je nasledovná.
Baterku musíte skladovať v predpísaných podmienkach raz za tri mesiace dobiťa raz zua rok vybiť.
To je presne z reklamačného protokolu.
Inak vám ju vymenia len ked ste silnejší alebo len ked chcú.
Tak,že by ste ju správne nemali používať.
Skúste sa v tom vyznať.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav 3
« Odpověď #10 kdy: 03.07.2011, 10:33 »

Reklamační řízení mívá v Čechách a asi i na Slovensku odlišný průběh než v ostatním světě. Tím samozřejmě myslím oprávněné reklamace. Dost o tom napoví většinou přečtení reklamačního řádu daného obchodníka.

Pro ilustraci: v reklamačním řádu jednoho velkého (zdánlivě renomovaného) prodejce obuvi je větička, že obuv se musí používat k účelu, ke kterému je určena a že obuv pro volný čas není určena ke sportování. Pokud ve volném čase zrovna nesportuji, tak si přečtu třeba knihu, ale k tomu si sednu na kanape a dám si nohy nahoru a nepotřebuji žádné boty, natož takové,  které se tváří jako botasky, ale nejsou jimi. Další perlička od tamtéž - u poměrně drahých a zdánlivě luxusních kozaček přiložen návod, ve kterém svítila větička, že společenská obuv se nesmí používat ve vlhku a nerovném terénu, kozačky nebyly ani semišové ani textilní, nechápu, moje žena také ne, kam by v nich potom mohla chodit.

Potom něco vyreklamujte.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #11 kdy: 03.07.2011, 11:05 »

A to ještě nemluvíte o fintě s módní obuví.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Marian Hanzalík
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 03.07.2011, 14:36 »

Akumulátory v elektromobile nie sú zdrojom energie, nikde v prírode neťažíme nabité články. Je to len zariadenie na uskladnenie energie, ktorá musí byť vyrobená niekde inde. To isté platí pre vodík ako palivo - je to len médium na prenos a uskladnenie energie.
Naproti tomu spaľovaním uhlovodíkov uvoľňujeme energiu, ktorá je priamo vo vyťaženej rope. Takže benzín a nafta sú skutočné zdroje energie.
Hlavný problém náhrady ropných palív elektrickým pohonom je, odkiaľ zobrať chýbajúcu energiu. Preto neverím masovému rozšíreniu elektropohonu v dohladnej dobe.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #13 kdy: 03.07.2011, 14:45 »


Hlavný problém náhrady ropných palív elektrickým pohonom je, odkiaľ zobrať chýbajúcu energiu. Preto neverím masovému rozšíreniu elektropohonu v dohladnej dobe.

To jsem opravdu nepochopil co jste tím chtěl říci.
Odkud nabíjet články ve vozidlech?
A proč si myslíte, že výrobci investují miliardy do nabíjecích stanic?
Někdy si říkám, že tolik nabíjecích stanic se nedá ani reálně umístit. A vy uvádíte, že není odkud brát chybějící energie?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Marian Hanzalík
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 03.07.2011, 19:53 »

To jsem opravdu nepochopil co jste tím chtěl říci.

V súčasnosti energiu na pohon vozidiel berieme z ropy. Tú priamo ťažíme z prírody. Výroba benzínu, alebo nafty je v podstate len uprava ropy, ale energia ktorú uvoľníme spálením uhlovodíkov v tej rope už je, spálením ju premeníme na teplo.
Elektrickú energiu v prírode neťažíme, musíme ju vyrobiť premenou z inej energie. Ak spotrebuvame elektriku, v skutočnosti spotrebuvame energiu z uhlia, plynu, jadrového paliva... teoreticky by sme mohli aj zo spalovania tej ropy. Elektrina slúži len na prenos a distribúciu energie. (Presne toto platí aj pre vodík ako palivo, tiež ho musíme najprv vyrobiť a na to minuť idealizovane rovnakú energiu ,ako neskôr uvoľníme spálením.) Takže ak zrušíme ropu, vypadne jeden veľký zdroj energie a otázka je, čím ho nahradíme.
Jazda niekoľkých elektromobilov v súčasnosti nie je problém. Ak by doprava vo velkom meritku prešla na elektropohon, tá energia, ktorá sa dnes získava spaľovaním ropy by zaťažila disribučnú sieť. Pochybujem, že toto zvládnu súčasné elektrárne a distribučné siete.
Ak výrobci investujú miliardy do nabíjacích staníc, je možné ža sa s týmto ráta a je nejaký zdroj energie - to neviem.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #15 kdy: 03.07.2011, 20:17 »

Jenom pro dokreslení zpráva ČTK z 8.6.2011: Hlavním světovým palivem loni zůstala ropa, jejíž podíl na celkové roční spotřebě energie lidstvem činil 33,6 procenta (následuje uhlí s 29,6%).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #16 kdy: 03.07.2011, 20:28 »

A co si tak sebou vozit elektrocentrál u a dobíjet z této Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
halik
« Odpověď #17 kdy: 03.07.2011, 21:54 »

Asi takhle... Teď například koukám na prodejní letáček elektrokáry Peugeot Ion, a tam je co se týče garance na akumulátor garanční doba 3 roky a maximálně 50 tisíc km. tanecek
Prodejci elektromobilů sice tvrdí, že životnost Li-Ion je 1000 cyklů nebo 8 let (akumulátor neúprosně stárne, i když nejezdíte!). Toto je ale dle mého úsudku moooc optimistické.. . idealistický scénář. Vraťme se ale k tomu Ionu (tlačí ho reklamně i ČEZ)... Pokud budete většinou rychlodobíjet, tak realita je ty 3 roky, potažmo 300 cyklů (= 50kkm).

Nehledě na ty velepálky za akumulátory. Kolik vůbec ty akumulátory do elektrokár stojí...,  to abyste jako informaci leda z někoho páčili skřipcem... Je to pomalu prodejní tajnost nad tajnost! Každopádně se dá říci, že taková 24kWh baterejka takových velmi nahrubo 400 tisíc Kč s DPH lízne, jen to fikne!!
Pak stačí, aby vaše dražší minula dobíjecí stanici, stiskla "tlačítko rezervy" s nouzovým dojezdem 5-10km (do hlubokého podbití aku) a můžete jednorázově se štěstím odepsat i třetinu či polovinu životnosti. A manželce velkoryse poděkovat. Nehledě na riziko, že elektrokáru někde okoupete  na brodu. Vyzkratujete baterku a 400 tisíc Kč v tu ránu v čmoudu.
Bohatě stačí, když to necháte v létě i na pár týdnů polovybité odstavené na poloslunci (např. na dovolené). Při takových 45 st.C ubývá denně 2-3% kapacity, takže jste v hlubokém podbití raz dva - a statisíce Kč můžete odepisovat opět...

Jak já s oblibou říkám. Elektromobil v žádném případě nejezdí na elektřinu - ale na Li-Ion...
Škleb
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.037 sekund, 22 dotazů.