Komerční sdělení

Offline

|
 |
« kdy: 29.06.2011, 08:02 » |
|
ABB: Elektromobily a jejich nabíjeníTermín e-mobilita může být v širším kontextu chápán jako součást nového konceptu chytrých elektrických sítí, tzv. Smart Grids. Právě elektromobily připojené k nabíjecím stanicím mohou v budoucnosti plnit úlohu jakéhosi velkého zásobníku elektrické energie, kterou bude možné v případě potřeby efektivně a rychle využít ... Zdroj: zde...Co vás napadá v souvislosti s touto informací?ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
|
|
|
|
Fuk Tomáš

Offline

|
 |
« Odpověď #1 kdy: 29.06.2011, 10:18 » |
|
ABB: Elektromobily a jejich nabíjení ...Co vás napadá v souvislosti s touto informací?...
Akumulátory v elektromobilu činí velmi podstatnou část jeho ceny, a otázka jejich životnosti je tedy důležitá. Napadají mě tedy dvě věci: 1) jak znám akumulátory, je sice možné nabíjet je rychle, vysokými proudy, ale akumulátorům to moc neprospívá. Je někde zveřejněna informace, jaké životnosti dosahují dnešní elektromobilov é akumulátory při DC Fast Charging a při AC Slow Charging? 2) Věta " Právě elektromobily připojené k nabíjecím stanicím mohou v budoucnosti plnit úlohu jakéhosi velkého zásobníku elektrické energie, kterou bude možné v případě potřeby efektivně a rychle využít ..." mě trochu děsí. Přijedu k e-pumpě, půl hodiny si nabíjím auto a pak zjistím, že si energii mezitím "vypůjčila" Smart Grid a já se mohu jít klouzat, a ve volném čase si spočítat, kolik mě ta legrace stála na ztraceném čase a na životnosti akumulátorů.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
|
|
Jan Alin

Offline
|
 |
« Odpověď #4 kdy: 29.06.2011, 16:32 » |
|
Podle mých dosavadních průzkumů není nikdo schopen přesně garantovat životnost akumulátorů ani při standardním dobíjení. Proto to výrobci řeší např. desetiletou zárukou.
Na akumulátor desetiletá záruka?
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #5 kdy: 29.06.2011, 18:42 » |
|
Na akumulátor desetiletá záruka?
No to je právě to ... Na trhu se onjevují naprosto rozporuplné výroky. Například: - Na akumulátory dáváme deset let záruku
(neuvádí kapacitu před skončením záruky) - Na akumulátory dáváme záruku 100.000 km!
(neuvádí při jak častém režimu dobíjení) - Dáváme záruku na XY dobíjecích cyklů!
(už ovšem neumí definovat cyklus)
Navíc nikdo vlastně nemá zkušenost s výdrží akumulátorů. Na to by mohl odpovědět někdo z Marušinců nebo profesor Vondrák. Ono je těch neznámých hodně, ale vzpomeńme na začátky počítačů. Pohledem na výkon placatého Ipadu nemám pochybnosti o tom, že by zanikla elektromobilit a. Za sto let se budou lidé smát na jaký pohon jsme to jezdili.
|
S Elektrikou.cz už čtvrt století! 
|
|
|
Jan Alin

Offline
|
 |
« Odpověď #6 kdy: 29.06.2011, 19:07 » |
|
- Na akumulátory dáváme deset let záruku
(neuvádí kapacitu před skončením záruky) - Na akumulátory dáváme záruku 100.000 km!
(neuvádí při jak častém režimu dobíjení) - Dáváme záruku na XY dobíjecích cyklů!
(už ovšem neumí definovat cyklus)
Deset let nevidím reálně pokud to nebude záruka jen na mechanické rozpadnutí. 100000km bych možná věřil ale je to hrozně málo a stejně tam chybí čas, když někdo bude jezdit 1000km ročně měl by "doživotní záruku" Na dobíjecí cyklus bych taky nevěřil, dá se dost těžko definovat a ještě hůře prokázat. Je to jak u notebooků, každá baterka je zařízení samo pro sebe a je o to dražší a neekonomičtějš í. Zatím vidím elektromobil jako dobrý nápad který čeká na objev zdroje energie aby mohl být využit. Před několika lety na netu proběhlo pár článků o vodíkových článcích v souvislosti s napájením notebooků, něco takového by mohla být cesta jenže teď to nějak utichlo.
|
|
|
|
Václav 3
|
 |
« Odpověď #7 kdy: 02.07.2011, 03:56 » |
|
Před nedávnem byl na Primě test automobilu (myslím Toyota) s elektro pohonem napájeným palivovými články. Cena vozu závratná, asi 1ME, bylo vyrobeno jen několik kusů, ten zapůjčený z Německa byl jediný v Evropě, ovšem kupodivu, plnění vodíkem jim zajistila jakási experimentální neveřejná "pumpa" v Kralupech.
Jak je vidět, všelicos se děje i u nás, byť potichu, bez velké publicity.
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #8 kdy: 02.07.2011, 08:18 » |
|
Jak je vidět, všelicos se děje i u nás, byť potichu, bez velké publicity.
Ono je v podstatě vše málo testované. U nás na tom pracuje Ing. Marušinec (VUT Brno) a EVC Group (Hulín). Starší (otec) Miroslav Marušinec o elektromobilit ě ví také hodně. Ale jak bylo výše uvedeno elektromobilit a má velmi malou publicitu. Publicita není reklama! Lidé o elektromobilit ě ví pouze těch pár různých čísel, které se objevují v tisku. Můj další odhad ...Uvádím můj, protože jsem to ještě nikde neviděl uvedeno. Cena kWh za dobíjení se bude lišit od rychlosti dobití. Při jednofázovém dobíjení si počkáme >6 hodin a zaplatíme od 2-5Kč za kWh. Kdo bude spěchat (např. na D1) bude mít možnost dobití rychlodobíječk ou za např. 15 minut. Ale určitě bude sazba vyšší. Tento tržní model závislosti na čase funguje po staletí. Dá se tedy předpokládat, že elektromobilit a tímto mechanismem bude zasažena také.
|
S Elektrikou.cz už čtvrt století! 
|
|
|
Ján Garaj
|
 |
« Odpověď #9 kdy: 02.07.2011, 09:11 » |
|
O zárukách na autobaterky by som vedel toho poísať dosť.Ale v krátkosti. Nikto si určite neprečíta záručné podmienky, pri kúpe novej autobaterky. Bežná baterka vydrží pri prevádzke v priemerných podmienkach cca 10000km/rok + údržba pred zimou a po zime tak 4-6rokov, sú aj extrémy ale to sa vyskytne len občas. Záruka je nasledovná. Baterku musíte skladovať v predpísaných podmienkach raz za tri mesiace dobiťa raz zua rok vybiť. To je presne z reklamačného protokolu. Inak vám ju vymenia len ked ste silnejší alebo len ked chcú. Tak,že by ste ju správne nemali používať. Skúste sa v tom vyznať.
|
|
|
|
Václav 3
|
 |
« Odpověď #10 kdy: 03.07.2011, 10:33 » |
|
Reklamační řízení mívá v Čechách a asi i na Slovensku odlišný průběh než v ostatním světě. Tím samozřejmě myslím oprávněné reklamace. Dost o tom napoví většinou přečtení reklamačního řádu daného obchodníka.
Pro ilustraci: v reklamačním řádu jednoho velkého (zdánlivě renomovaného) prodejce obuvi je větička, že obuv se musí používat k účelu, ke kterému je určena a že obuv pro volný čas není určena ke sportování. Pokud ve volném čase zrovna nesportuji, tak si přečtu třeba knihu, ale k tomu si sednu na kanape a dám si nohy nahoru a nepotřebuji žádné boty, natož takové, které se tváří jako botasky, ale nejsou jimi. Další perlička od tamtéž - u poměrně drahých a zdánlivě luxusních kozaček přiložen návod, ve kterém svítila větička, že společenská obuv se nesmí používat ve vlhku a nerovném terénu, kozačky nebyly ani semišové ani textilní, nechápu, moje žena také ne, kam by v nich potom mohla chodit.
Potom něco vyreklamujte.
|
|
|
|
Fuk Tomáš

Offline

|
 |
« Odpověď #11 kdy: 03.07.2011, 11:05 » |
|
A to ještě nemluvíte o fintě s módní obuví.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #13 kdy: 03.07.2011, 14:45 » |
|
Hlavný problém náhrady ropných palív elektrickým pohonom je, odkiaľ zobrať chýbajúcu energiu. Preto neverím masovému rozšíreniu elektropohonu v dohladnej dobe.
To jsem opravdu nepochopil co jste tím chtěl říci. Odkud nabíjet články ve vozidlech? A proč si myslíte, že výrobci investují miliardy do nabíjecích stanic? Někdy si říkám, že tolik nabíjecích stanic se nedá ani reálně umístit. A vy uvádíte, že není odkud brát chybějící energie?
|
S Elektrikou.cz už čtvrt století! 
|
|
|
Marian Hanzalík
Neverifikovaný uživatel @5
    
Offline
|
 |
« Odpověď #14 kdy: 03.07.2011, 19:53 » |
|
To jsem opravdu nepochopil co jste tím chtěl říci.
V súčasnosti energiu na pohon vozidiel berieme z ropy. Tú priamo ťažíme z prírody. Výroba benzínu, alebo nafty je v podstate len uprava ropy, ale energia ktorú uvoľníme spálením uhlovodíkov v tej rope už je, spálením ju premeníme na teplo. Elektrickú energiu v prírode neťažíme, musíme ju vyrobiť premenou z inej energie. Ak spotrebuvame elektriku, v skutočnosti spotrebuvame energiu z uhlia, plynu, jadrového paliva... teoreticky by sme mohli aj zo spalovania tej ropy. Elektrina slúži len na prenos a distribúciu energie. (Presne toto platí aj pre vodík ako palivo, tiež ho musíme najprv vyrobiť a na to minuť idealizovane rovnakú energiu ,ako neskôr uvoľníme spálením.) Takže ak zrušíme ropu, vypadne jeden veľký zdroj energie a otázka je, čím ho nahradíme. Jazda niekoľkých elektromobilov v súčasnosti nie je problém. Ak by doprava vo velkom meritku prešla na elektropohon, tá energia, ktorá sa dnes získava spaľovaním ropy by zaťažila disribučnú sieť. Pochybujem, že toto zvládnu súčasné elektrárne a distribučné siete. Ak výrobci investujú miliardy do nabíjacích staníc, je možné ža sa s týmto ráta a je nejaký zdroj energie - to neviem.
|
|
|
|
Fuk Tomáš

Offline

|
 |
« Odpověď #15 kdy: 03.07.2011, 20:17 » |
|
Jenom pro dokreslení zpráva ČTK z 8.6.2011: Hlavním světovým palivem loni zůstala ropa, jejíž podíl na celkové roční spotřebě energie lidstvem činil 33,6 procenta (následuje uhlí s 29,6%).
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
halik
|
 |
« Odpověď #17 kdy: 03.07.2011, 21:54 » |
|
Asi takhle... Teď například koukám na prodejní letáček elektrokáry Peugeot Ion, a tam je co se týče garance na akumulátor garanční doba 3 roky a maximálně 50 tisíc km.  Prodejci elektromobilů sice tvrdí, že životnost Li-Ion je 1000 cyklů nebo 8 let (akumulátor neúprosně stárne, i když nejezdíte!). Toto je ale dle mého úsudku moooc optimistické.. . idealistický scénář. Vraťme se ale k tomu Ionu (tlačí ho reklamně i ČEZ)... Pokud budete většinou rychlodobíjet, tak realita je ty 3 roky, potažmo 300 cyklů (= 50kkm). Nehledě na ty velepálky za akumulátory. Kolik vůbec ty akumulátory do elektrokár stojí..., to abyste jako informaci leda z někoho páčili skřipcem... Je to pomalu prodejní tajnost nad tajnost! Každopádně se dá říci, že taková 24kWh baterejka takových velmi nahrubo 400 tisíc Kč s DPH lízne, jen to fikne!! Pak stačí, aby vaše dražší minula dobíjecí stanici, stiskla "tlačítko rezervy" s nouzovým dojezdem 5-10km (do hlubokého podbití aku) a můžete jednorázově se štěstím odepsat i třetinu či polovinu životnosti. A manželce velkoryse poděkovat. Nehledě na riziko, že elektrokáru někde okoupete na brodu. Vyzkratujete baterku a 400 tisíc Kč v tu ránu v čmoudu. Bohatě stačí, když to necháte v létě i na pár týdnů polovybité odstavené na poloslunci (např. na dovolené). Při takových 45 st.C ubývá denně 2-3% kapacity, takže jste v hlubokém podbití raz dva - a statisíce Kč můžete odepisovat opět... Jak já s oblibou říkám. Elektromobil v žádném případě nejezdí na elektřinu - ale na Li-Ion... 
|
|
|
|