|
|
František Šohajda

Offline
RT E2-A
|
 |
« Odpověď #2 kdy: 22.09.2017, 13:25 » |
|
Mimo elektromobily mě zaujal ještě jeden faktor.... Benzinové auto stejného typu je o cca 160 000.- našich korun dražší jak stejný elektromobil.. Proto tak vysoká poptávka po elektromobilec h, v kombinaci s elektrikou pro ně (elmobily) zadarmo. Když odbočíme od tématu, tak i dnes je u nás už problém s klimatizacemi v horkém létě! Obrovský nárust spotřeby, trafa horká, nestačí se chladit!  Podobný stav jako u nabíjení el.mobilů.
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...
|
|
|
|
|
|
Miroš Jan
OSVČ - živnostník

Offline

telefon +420 604791991
|
 |
« Odpověď #5 kdy: 22.09.2017, 14:37 » |
|
Nevím čemu se kdo divý.  To je tak, když se elektrotechnik ů, nikdo na nic neptá. 
|
elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
|
|
|
raj
|
 |
« Odpověď #6 kdy: 22.09.2017, 15:44 » |
|
Jaká tedy bude cesta? Lokální zdroje, ostrovní systémy?
Žádná. Pokud má dnes motor auta průměrný výkon 50kW, tak v případě započítání poloviny stávajících aut ve verzi elektro (1 mil. aut) - na hodinu nabíjení by bylo potřeba 50 GWh energie ( velice hrubý odhad). To je 50 Temelínů. Tím to pro mne končí.
|
|
|
|
IM
|
 |
« Odpověď #7 kdy: 22.09.2017, 16:12 » |
|
Žádná. ...by bylo potřeba 50 GWh energie ( velice hrubý odhad). To je 50 Temelínů.
Když už taková úvaha, tak 25! 
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník

Offline

váš elektrikář a revizní technik
|
 |
« Odpověď #8 kdy: 22.09.2017, 16:19 » |
|
A co mít "Temelín" v každém eautě? To jen tak na odlehčení 
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
|
raj
|
 |
« Odpověď #11 kdy: 22.09.2017, 21:01 » |
|
Když už taková úvaha, tak 25!  Nojo... My máme už bloky 2... pravda... On i takový ostrovní systém na objektu má své limity. Pokud budu uvažovat montáž na střeše, na RD je reálných 10 kW, na nějakou menší firmu řekněme 30 kW.
A v zimě nemáš nic.
|
|
|
|
|
Jan Hájek

Offline

Prostě .... HÁJEK!
|
 |
« Odpověď #13 kdy: 01.10.2017, 23:37 » |
|
No vezmu tedy 1 000 000 aut, jako fakt. Každé z těchto aut bude jezdit ca 3 hodiny denně s 50 kW plného výkonu, tedy celková spotřeba 150 GWh, na nabíjení při účinnosti 60% = 250 GWh, rozloženo na 8 hodin nabíjení ze zdroje 31 GWh. Elektromobilta je možná pouze tehdy, pokud budou chytré sítě, asi i nová distribuční soustava a pro jistotu tak 15-20 nových Temelínů. ...., ale pokud by byli lidé ochotní jezdit autíčky 3,5-7 kW, tak by asi stačilo pouze 3 x navýšit současné zdroje.
Celé mi to přijde postavené na hlavu, kdy se mluví o cíli a zcela se bagatelizuje to nejdražší - infrastruktura a to kdo to vlastně celé zaplatí.
PS: Každý v oboru Elektro by měl nadšeně tleskat a vůbec nedělat takovéto výpočty, protože pokud to bude prosazeno, nebude lepší a důležitější obor.
|
|
|
|
Juraj Rojko

Offline
|
 |
« Odpověď #14 kdy: 02.10.2017, 00:19 » |
|
...Každé z těchto aut bude jezdit ca 3 hodiny denně s 50 kW plného výkonu...
Tato část úvahy není přesná, proto i výsledek je "šokující". Počítal bych to jinak. Předpokládejme, že na 1 kWh elektromobil ujede cca 5 km a za rok jeden automobil průměrně ujede cca 15tis. km. Za předpokladu 60% účinnosti přenosu a nabíjení, je pro roční provoz 1 milionu elektromobilů tedy potřeba vyrobit cca 5TWh el. energie. Temelín, pokud se nepletu, dodává přibližně 15TWh za rok. Osobních automobilů v ČR je cca 5 milionů.
|
|
|
|
Jan Hájek

Offline

Prostě .... HÁJEK!
|
 |
« Odpověď #15 kdy: 02.10.2017, 10:45 » |
|
Spíše bych to shrnul do následujícího tvrzení:
Elektromobilit a není v současných podmínkách zdrojů energie, její distribuce a ukládání řešením pro automobilovou dopravu, jak jí známe dnes. Jako druhé auto do rodiny, nebo elektro kolo či skůtr pro všechny, kteří mají možnost nabíjení ze zásuvky doma, nebo v práci je to nyní ok a pokud by zůstala možnost parkovat na modrých zónách, tak to bude i vycházet finančně jen o něco dráž, než klasický vůz.
V individuální dopravě to bude ekonomické spíše jako služba s autonomními dopravními prostředky.
Nesmí se ale zapomenout, že se už v vícekrát v minulosti prosadilo mnohem dražší, než standardní řešení a nemuselo být ani podporováno, stačí, pokud lidé něco chtějí a nevadí jim, že je to drahé.
|
|
|
|
|
|