Igor Nováček

Offline

Prý vítězí zdravý rozum a pravda!
|
 |
« kdy: 01.06.2011, 08:02 » |
|
SCHRACK: Katalog EMOBILITY 2011Emobilita je naše blízká budoucnost. Ať se nám to líbí nebo ne doba, kdy budeme mít v garáži elektrický skútr se blíží. Co z toho plyne pro nás, elektrikáře? Už nyní bychom jako technici měli znát technologie skryté v pohonech, či nabíjecích stanicích. Odborník se totiž vyznačuje tím, že zná podstatně víc souvislostí, než běžný uživatel. Zdroj: zde...Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
|
Bývalý projektant, dnes jen pomocná vědecká síla jednoho elektromontážn ího démona!
|
|
|
Martin1548
|
 |
« Odpověď #1 kdy: 01.06.2011, 15:37 » |
|
Emobilita je naše blízká budoucnost.
Emobilita není naše blízká budoucnost. Pročpak asi elektrozvěrozv ěsti tají amortizaci akumulátoru na 1 km ?
|
|
|
|
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #5 kdy: 01.06.2011, 21:37 » |
|
U elektrovozidel se akumulátory garantují na deset let. Jen by to chtělo znát přesnější čísla. K tomu dojezdu ...Když si udělám přesný kontrolní výpis z GPS knihy jízd našich redakčních vozidel, tak u většiny je to cca do 40km za den. Když jsme jezdili s Citroenem Zero před Amperem nebyl problém. A Petr Jahoda s elektromobilem již brázdil úspěšně Čechy. Viz ....
|
S Elektrikou.cz už čtvrt století! 
|
|
|
Jan Alin

Offline
|
 |
« Odpověď #6 kdy: 01.06.2011, 21:37 » |
|
Zhodou okolností som dnes prezeral nejaké tie elektroskútre. Napríklad český výrobca akumoto udáva pri niektorých typoch životnosť motora a AKU  az 100.000km. Ak by to bola pravda, tak je to veľmi zaujímavá záležitosť. Jestli je to jako s životností úsporek tak to je dost problém. Kolik je cena náhradní baterie a motoru?
|
|
|
|
Jan Alin

Offline
|
 |
« Odpověď #7 kdy: 01.06.2011, 21:44 » |
|
U elektrovozidel se akumulátory garantují na deset let. Jen by to chtělo znát přesnější čísla.
K tomu dojezdu ... Když si udělám přesný kontrolní výpis z GPS knihy jízd našich redakčních vozidel, tak u většiny je to cca do 40km za den.
Můžete uvést zdroj desetileté garance na akumulátory? Aby to nebyla předpokládaná životnost v případě ideálního nabíjení a vybíjení. 40km za den by u mě zcela jistě nestačilo.  Jen pro zajímavost, co používáte za GPS systém pro monitoring jízd? Po něčem takovém se začínám také rozhlížet ale praktická zkušenost chybí.
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates

Offline

Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
 |
« Odpověď #8 kdy: 01.06.2011, 21:59 » |
|
Můžete uvést zdroj desetileté garance na akumulátory? Aby to nebyla předpokládaná životnost v případě ideálního nabíjení a vybíjení. 40km za den by u mě zcela jistě nestačilo.  Jen pro zajímavost, co používáte za GPS systém pro monitoring jízd? Po něčem takovém se začínám také rozhlížet ale praktická zkušenost chybí. O těch akumulátorech to poptám přesně. Akumulátor u elektrovozidla je to, co dělá tu cenu a tak je logické se ptát na podrobnosti. Mě by 40km za den stačilo, pokud bych zrovna nevyrazil z Brna do Prahy :-) GPS knihu jízd máme asi tři roky. Tu a tam kouknu kde jsem byl, spíš je to archivní pro případ zpětné rekonstrukce událostí. Až na jeden výpadek to jede bez problémů. Oceňuji na tom to, že nic sám neeviduji jako otrok, sekretářka na cestách. Viz. http://auto-gps.eu/
|
S Elektrikou.cz už čtvrt století! 
|
|
|
|
|
raj
|
 |
« Odpověď #11 kdy: 02.06.2011, 06:53 » |
|
Spočítejte si, jaký výkon by byl potřeba pro nabíjení akumolátorů, kdyby se nahradila jen 1/4 aut v ČR elektromobily. Dojdete k číslu, že by se na nás stěží skládala celá Evropa. Nic proti elektromobilit ě, je to krásná věc ( sám jsem se podílel na návrhu měniče do elektromobilu), ale varuji před neuváženou masovostí.
|
|
|
|
|
|
raj
|
 |
« Odpověď #14 kdy: 02.06.2011, 08:30 » |
|
 Když jsem jako student brigádničil u stavoizolací, skoro všichni měli trabanty. Jezdili na sudy technického benzínu. Lepší měli auto na plyn, jednu bombu s PB spojili s druhou, plnou otočili dnem vzhůru a dno zahřáli hořákem ...
|
|
|
|
Martin1548
|
 |
« Odpověď #15 kdy: 02.06.2011, 09:15 » |
|
U elektrovozidel se akumulátory garantují na deset let.
10 let je laboratorní hodnota pro akumulátory chované v bavlnce a v elektroautě zažívají přesný opak. Nebudu vás dále napínat, trakční akumulátor pro osobní elektrovozidlo stojí zhruba 250 000 až 400 000 Kč a amortizace dělá řádově 10 Kč na 1 km. Protože je tento parametr fatální a zároveň se dá snadno zamlčovat, veřejnost se ho hned tak nedozví.
|
|
|
|
Jan Alin

Offline
|
 |
« Odpověď #16 kdy: 02.06.2011, 15:07 » |
|
Nebudu vás dále napínat, trakční akumulátor pro osobní elektrovozidlo stojí zhruba 250 000 až 400 000 Kč a amortizace dělá řádově 10 Kč na 1 km. Protože je tento parametr fatální a zároveň se dá snadno zamlčovat, veřejnost se ho hned tak nedozví.
Takže z toho plyne že elektromobil bude v kurzu až pro něj někdo vymyslí nový zdroj energie, do té doby je to jen předražená hračka.
|
|
|
|
Lukáš Kadula
|
 |
« Odpověď #17 kdy: 02.06.2011, 17:33 » |
|
|
|
|
|