Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Plánování, úvahy, vysvětlení, pochopení principu, rozhodování o tom, co si přeji, potřebuji, chci ...
| | |-+  Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 3 4 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Kolik toho víte o elektromobilitě vy?  (Přečteno 74780 krát)
Igor Nováček
*
Offline Offline



Prý vítězí zdravý rozum a pravda!


« kdy: 01.06.2011, 08:02 »

SCHRACK: Katalog EMOBILITY 2011
Emobilita je naše blízká budoucnost. Ať se nám to líbí nebo ne doba, kdy budeme mít v garáži elektrický skútr se blíží. Co z toho plyne pro nás, elektrikáře? Už nyní bychom jako technici měli znát technologie skryté v pohonech, či nabíjecích stanicích. Odborník se totiž vyznačuje tím, že zná podstatně víc souvislostí,  než běžný uživatel.
Zdroj: zde...




Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Bývalý projektant, dnes jen pomocná vědecká síla jednoho elektromontážn ího démona!
Martin1548
« Odpověď #1 kdy: 01.06.2011, 15:37 »

Emobilita je naše blízká budoucnost.

Emobilita není naše blízká budoucnost. Pročpak asi elektrozvěrozv ěsti tají amortizaci akumulátoru na 1 km ?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 01.06.2011, 18:48 »

No cena jednoho kilometru s elektrovozítke m by mě taky zajímala. Myslím že zatím je to tak že jsem se na tento způsob dopravy málo učil a tak na to nevydělám.  Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #3 kdy: 01.06.2011, 20:48 »

Emobilita není naše blízká budoucnost. Pročpak asi elektrozvěrozv ěsti tají amortizaci akumulátoru na 1 km ?

Hmmm amortizace je určitě důležitý parametr! Jdu po tom!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
mafiak
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 01.06.2011, 21:21 »

Hmmm amortizace je určitě důležitý parametr! Jdu po tom!

Zhodou okolností som dnes prezeral nejaké tie elektroskútre. Napríklad český výrobca akumoto udáva pri niektorých typoch životnosť motora a AKU pozor az 100.000km. Ak by to bola pravda, tak je to veľmi zaujímavá záležitosť.

Problém je stále nízky dojazd (reálne do 50-80km) a doba nabíjania (oproti tankovaniu kvapalného paliva)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #5 kdy: 01.06.2011, 21:37 »

U elektrovozidel se akumulátory garantují na deset let.
Jen by to chtělo znát přesnější čísla.

K tomu dojezdu ...
Když si udělám přesný kontrolní výpis z GPS knihy jízd našich redakčních vozidel, tak u většiny je to cca do 40km za den. Když jsme jezdili s Citroenem Zero před Amperem nebyl problém.
A Petr Jahoda s elektromobilem již brázdil úspěšně Čechy.

Viz ....

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 01.06.2011, 21:37 »

Zhodou okolností som dnes prezeral nejaké tie elektroskútre. Napríklad český výrobca akumoto udáva pri niektorých typoch životnosť motora a AKU pozor az 100.000km. Ak by to bola pravda, tak je to veľmi zaujímavá záležitosť.

Jestli je to jako s životností úsporek tak to je dost problém. Kolik je cena náhradní baterie a motoru?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 01.06.2011, 21:44 »

U elektrovozidel se akumulátory garantují na deset let.
Jen by to chtělo znát přesnější čísla.

K tomu dojezdu ...
Když si udělám přesný kontrolní výpis z GPS knihy jízd našich redakčních vozidel, tak u většiny je to cca do 40km za den.

Můžete uvést zdroj desetileté garance na akumulátory? Aby to nebyla předpokládaná životnost v případě ideálního nabíjení a vybíjení.


40km za den by u mě zcela jistě nestačilo.  Smutek
Jen pro zajímavost, co používáte za GPS systém pro monitoring jízd? Po něčem takovém se začínám také rozhlížet ale praktická zkušenost chybí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #8 kdy: 01.06.2011, 21:59 »

Můžete uvést zdroj desetileté garance na akumulátory? Aby to nebyla předpokládaná životnost v případě ideálního nabíjení a vybíjení.


40km za den by u mě zcela jistě nestačilo.  Smutek
Jen pro zajímavost, co používáte za GPS systém pro monitoring jízd? Po něčem takovém se začínám také rozhlížet ale praktická zkušenost chybí.

O těch akumulátorech to poptám přesně. Akumulátor u elektrovozidla je to, co dělá tu cenu a tak je logické se ptát na podrobnosti.

Mě by 40km za den stačilo, pokud bych zrovna nevyrazil z Brna do Prahy :-)
GPS knihu jízd máme asi tři roky. Tu a tam kouknu kde jsem byl, spíš je to archivní pro případ zpětné rekonstrukce událostí.
Až na jeden výpadek to jede bez problémů.
Oceňuji na tom to, že nic sám neeviduji jako otrok, sekretářka na cestách.
Viz. http://auto-gps.eu/
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Lubomír Jindra
Revizní technik E2B
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #9 kdy: 01.06.2011, 22:19 »

Já jim říkám romantikové. Hovoří zasvěceně o budoucnosti dopravních vozidel na elektřinu. Jak jsou ty vozy čisté, elegantní, tiché spolehlivé... nádherný sen, ulice plné ladných elektromobilů. Před dvaceti lety říkali za rok, před deseti lety říkali za rok a dnes? Dle informací to vypadá že za rok  Mrknutí

Bohužel to je zatím jen sen. Technologie zdaleka nenabízí komfort jako ropa a je to strašně drahé. Jsou jiné technologie dávno zavedené, jednoduché a funkční = auta na zemní plyn. Zemního plynu je mnohem více než ropy a právě zemní plyn nahradí naftu a benzín. Ne elektřina. Sen zůstane snem. V oblasti akumulace nebo výroby elektřiny by musel přijít převratný objev, do té doby ani náhodou. Drahé hračky.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize elektrických zařízení
Liberecký kraj
www.i-revize.cz
jindra@i-revize.cz
JirkaKal
« Odpověď #10 kdy: 01.06.2011, 22:26 »

Zde je hezký soubor komerčně vyrobených elektromobilů-minulosti i současnosti.
Vlevo stačí kliknout na ELCARS
http://www.electroauto.cz/
V odkazu je jedno hodně zajmavé vozidlo od společnosti General Motors EV1 rv.1996-2001
co si myslíte o jeho minulosti?

jinak v současné době se na trh dostaly baterie typu LiFeYPO4
http://gwl-power.tumblr.com/

A taky tu mám jeden odkaz pro fandy konspirační teorie ohledne vozidla EV1.  Škleb
http://dokumentarni.tv/veda-a-technika/kdo-zabil-elektromobil-who-killed-electric-car
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
raj
« Odpověď #11 kdy: 02.06.2011, 06:53 »

Spočítejte si, jaký výkon by byl potřeba pro nabíjení akumolátorů, kdyby se nahradila jen 1/4 aut v ČR elektromobily. Dojdete k číslu, že by se na nás stěží skládala celá Evropa. Nic proti elektromobilit ě, je to krásná věc ( sám jsem se podílel na návrhu měniče do elektromobilu),  ale varuji před neuváženou masovostí. 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #12 kdy: 02.06.2011, 07:06 »

Je pravdou, že co nabíjecí stanice, tak rezervovaný příkon.
Kolik stanic a jaké jejich vytižení.

A teď:
Cena dobíjecí stanice.
Cena parkoviště s dobíjecí stanicí.
Z toho cítím, že cena bude za strávený čas, než za odběr energie.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Lubomír Jindra
Revizní technik E2B
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #13 kdy: 02.06.2011, 07:34 »

Pracoval jsem kdysi se starším elektrikářem, budiž mu země lehká a ten básnil o elektromobilu už za komančů. Vždycky říkal: "Jezdil bych s ním do práce a celý den by se nabíjelo ze stavebního rozvaděče"  Smích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize elektrických zařízení
Liberecký kraj
www.i-revize.cz
jindra@i-revize.cz
raj
« Odpověď #14 kdy: 02.06.2011, 08:30 »

 Škleb Když jsem jako student brigádničil  u stavoizolací, skoro všichni měli trabanty. Jezdili na sudy technického benzínu. Lepší měli auto na plyn, jednu bombu s PB spojili s druhou, plnou otočili dnem vzhůru a dno zahřáli hořákem ...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin1548
« Odpověď #15 kdy: 02.06.2011, 09:15 »

U elektrovozidel se akumulátory garantují na deset let.

10 let je laboratorní hodnota pro akumulátory chované v bavlnce a v elektroautě zažívají přesný opak.

Nebudu vás dále napínat, trakční akumulátor pro osobní elektrovozidlo stojí zhruba 250 000 až 400 000 Kč a amortizace dělá řádově 10 Kč na 1 km. Protože je tento parametr fatální a zároveň se dá snadno zamlčovat, veřejnost se ho hned tak nedozví.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #16 kdy: 02.06.2011, 15:07 »

Nebudu vás dále napínat, trakční akumulátor pro osobní elektrovozidlo stojí zhruba 250 000 až 400 000 Kč a amortizace dělá řádově 10 Kč na 1 km. Protože je tento parametr fatální a zároveň se dá snadno zamlčovat, veřejnost se ho hned tak nedozví.

Takže z toho plyne že elektromobil bude v kurzu až pro něj někdo vymyslí nový zdroj energie, do té doby je to jen předražená hračka.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Lukáš Kadula
« Odpověď #17 kdy: 02.06.2011, 17:33 »

ePoint nabíjecí stanice PRE - http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=cs&msa=0&msid=209187473581363275597.0004a01af37baf0a2ab6e&z=12
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] 2 3 4 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.044 sekund, 22 dotazů.