Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Kde hledat závadu pokud dobíječ nedobíjí akumulátory vozíku?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Kde hledat závadu pokud dobíječ nedobíjí akumulátory vozíku?  (Přečteno 5787 krát)
Martinn Kuchar
Neverifikovaný uživatel @3
**
Offline Offline



« kdy: 02.02.2019, 14:35 »

Mám vysokozdvižný vozík BalkanCar kde je do serie zapojeno 20x 2,0 V baterii.
BalcanCar Bulgaria
EK3
kapacita 2x40 V 4PzS
280NT
Battery Number 416M
2x40 280Ah

Najednou však začal prostor pro baterie smrdět kyselinou a když jsem to zapojil na nabíječku, tak se vůbec nedobila.
Koukal jsem na napětí na bateriích, všechny mají mapětí 1,9-2,1V.
Pouze jedna baterie měla 1,1V, tak jsem jí obešel.
Nicméně to nepomohlo a baterie stále se nedobíjí.
Nabíječka je v pořádku protože druhá část vozíku se dobíjí bez problémů.
Je nějaká možnost jak zjistit kde je problém?
Nové baterie jsou hrozně drahé cca 3000Kč /kus a je jich tam 20.
Případně jestli by tam nebal možnost dát nějaká trakční velká baterie.


* baterie.jpg (399.93 KB, 916x1632 - prohlédnuto 355 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 02.02.2019, 15:36 »

Zkontrolujte všechny články - hladinu elektrolytu a hustotu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 02.02.2019, 15:51 »

... a pro "koukání na napětí" je u článků nutné  použít zkratový voltmetr.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ižák Ctibor
*
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 02.02.2019, 16:02 »

Skúste merať napätie na jednotlivých batériách (článkoch) pri pripojení nabíjačky.Poki aľ nepotečie žiadny nabíjací prúd, niektorý článok vám ukáže hodne vyššie napätie, ako tých 2,1V. To bude špatný článok, alebo len špatný spoj na ňom.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Najkrajší pocit je hrejivý pocit pri srdci z dobre vykonanej práce.
Martinn Kuchar
Neverifikovaný uživatel @3
**
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 02.02.2019, 17:51 »

A to nemohu měřit klasickým voltmetrem na stejnosměrný proud?Všechny baterie jsou dolité destilkou
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #5 kdy: 02.02.2019, 18:48 »

Celá baterie složená z jednotlivých článků by měla mít nějaké napětí.
Nabíječ by měl naprázdno dávat nějaké napětí, tady záleží na provedení nabíječe a použitém MP, obecně by mělo být napětí o něco vyšším, ale pokud to bude nějaký "nevyhlazený" průběh, ne každý MP to naměří správně
Pokud se nabíječ připojí k baterii, mělo by napětí na baterii stoupnout
Také by tam měl téci nějaký proud

... a pro "koukání na napětí" je u článků nutné  použít zkratový voltmetr.
Měření napětí článků může být poněkud zavádějící, pokud je alespoň trochu nezatížíte. Zde bych nepoužil výraz zkratový...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 02.02.2019, 18:52 »

A to nemohu měřit klasickým voltmetrem na stejnosměrný proud?
Můžete, ale nezjistíte skutečný stav.
Pořiďte zátěžový voltmetr 3-0-3V pro trakční články a naučte se jej používat.
Dá se občas sehnat i použitá Metra na aukru či bazoši za pár korun.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 02.02.2019, 19:21 »

Na bazoši by se dal sehnat takový jako na obrázku, který mě
provázel obdobím mé kariéry, kdy jsem měl hejno podobných Bulharů na starosti.
Pokud se dostanete ke kontaktům jednotlivých článků, tak je to pomůcka
velice důležitá.
Ovšem musí mít parametry odpovídající danému typu článků.
Stačí zadat do vyhledávače zátěžový voltmetr a vybrat.
U baterií s kyselinou je třeba také měřit hustotu elektrolytu, protože
jestli smrděla kyselina, tak by to mohlo znamenat, že z některého článku unikla.
Dolití destilovanou vodou může způsobit zvýšení vnitřního odporu a tím i omezení
nabíjecího proudu.


* Z depozitáře.jpg (285.65 KB, 856x601 - prohlédnuto 343 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



Odpočet běží


« Odpověď #8 kdy: 03.02.2019, 12:44 »

Já bych zkontroloval pojistky, jestli nabíječ nabíjí, změřil bych napětí na odpojeném akumulátoru a jestli se zvýší při připojení dobíječe.
Potom bych změřil napětí při připojeném dobíječi na jednotlivých článcích jak píše Ižák Ctibor:
Skúste merať napätie na jednotlivých batériách (článkoch) pri pripojení nabíjačky.Poki aľ nepotečie žiadny nabíjací prúd, niektorý článok vám ukáže hodne vyššie napätie, ako tých 2,1V. To bude špatný článok, alebo len špatný spoj na ňom.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

klima se rychle mění a společnost, jak jí známe se začne hroutit, pokud lidé co nejdříve podstatně nesníží svou spotřebu

31.12.2020 - 10 let a 9 měsíců.
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 03.02.2019, 13:07 »

Zátěžový voltmetr Metra, jehož foto sem dal kol. Kubík, je výborná věc na kontrolu akku, které mají přístupné vývody jednotlivých článků, ale je třeba být opatrný, protože zkušební proud je pro nabitý a dobrý článek asi 90A, vzniká jiskření, takže nezkoušet hned po nabíjení, v článcích může být směs vodíku a kyslíku, která vzniká na konci nabíjení, když je již článek nabitý a "vaří".

Pokud máte takový nebo podobný přístroj zkuste změřit všechny články nejprve přímo na vývodech (kolících) a poté až za svorkami na spojovacích kabelech. Kolikrát se vytvoří na vývodu vrstva kysliníků, která dokonale nevede.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Hugo K.
*
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 03.02.2019, 17:32 »

Nebylo by snažší poohlédnou se v okolí po servisech nebo prodejnách akumulátorů po autoelektrikář i ? Když bude solidní jistě bude mít měřák i hustoměr.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martinn Kuchar
Neverifikovaný uživatel @3
**
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 04.02.2019, 21:11 »

tak jsem to proměřil a jedna baterie ukazovala 7,6V tak jsem jí překlenul a snad to bude dobré.Baterie nyní ukazují při nabíjení 2,6V místo 2,1.Už z 20 baterií mám 2 odpojené,tak uvidíme jak to bude fungovat.Chtěl jsem se zeptat,bylo by místo 6 těch 2V baterií co mám ve vysokozvižným vozíku dát tuto jednu 12V  trakční? https://www.battery-import.cz/deep-cycle-agm/trakcni-baterie-varta-professional-dc-agm-150ah--20h-12v/


* vzv.jpg (400.23 KB, 1632x916 - prohlédnuto 323 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 04.02.2019, 22:22 »

Obecně není dobré míchat staré a nové články v akumulátorové baterii.

 U náklaďáků s napětím 24V se běžně mění oba akumulátory i když odešel jenom jeden, zbylý funkční se nechá dosloužit ve voze s 12V instalací. Výrobci většinou doporučují při spojování článků (akumulátorů) použít i kusy ze stejné výrobní serie.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Martinn Kuchar
Neverifikovaný uživatel @3
**
Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 05.02.2019, 10:38 »

jediné co mě napadá ,udělat nějaký mezivypínač na tu novou baterii ,když by se VZV nepoužíval ,aby ty staré baterie tu novou baterii neničili....
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 05.02.2019, 12:35 »

Pokud vaše nabíječka používá princip nabíjení konstantním napětím,
je při propojení  článků nutné toto napětí upravit.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 05.02.2019, 17:57 »

Kolik zoufalců už chtělo ušetřit, až platili několikrát.
Mám zkušenosti hlavně s dvouakumulátor ovými stroji (aku se dokonce párují už při výběru),  jak již padlo, vyměnit jen půlku, nedejbože za menší, nebo snad starší větší, je cesta do pekel.
Akumulátory, se rovněž řídí osvědčeným pravidlem silnější pes m..á.
To je dobře patrné u např PV3S při selhávajícím kontaktu na bateriáku, nebo při připojení 12V instalace na jednu ze dvou aku.

Smysluplnější ,  pokud už chcete šetřit za každou cenu a nerepasovat, je projít všechny články, vytipovat vadné a sehnat zachovalé starší články shodného typu a nahradit jimi ty vadné. Cokoli jiného povede jen k cpaní peněz do krátkodobého pseudořešení, které sice zajistí provozuschopno st, ale nebude trvanlivé.
Odpojování při nečinnosti nic neřeší, poškozovat se bude nejvíc při odběru, tedy jízdě.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #16 kdy: 05.02.2019, 19:16 »

Při vyřazování více článků propojkou dáváte na frak při nabíjení ostatním článkům, takže ty relativně dobré zrychleně odešlete na onen svět.
Pokud jeden či dva články vyměníte za nové, je to dočasné řešení, vzápětí odchází další. Je to tedy dočaska a časem vás stejně výměna aku nemine.
A ještě poslední, důležitá věc, co tu nezazněla. Vozík je certifikovaný na daný typ a velikost baterií, které využívá i jako závaží pro těžiště. Výměnou baterií za jiný typ či kapacitu změníte tyto vlastnosti a reálně hrozí pěkný průšvih. 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Martinn Kuchar
Neverifikovaný uživatel @3
**
Offline Offline



« Odpověď #17 kdy: 16.04.2020, 20:19 »

ještě jsem se chtěl prosím zeptat,nevíte jakým způsobem se baterie z VZV Balcancar vyndavají?Ze zhora to vytáhnout nejde a jiný způsob mě nenapadá.Je to všechno kolem tech baterií napevno.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.04 sekund, 22 dotazů.