Diskuse Elektrika.cz

Pracovní zóna => -B- 30 denní zóna dostupných diskusí => Téma založeno: Tým portálu Elektrika 11.03.2020, 09:02



Název: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Tým portálu Elektrika 11.03.2020, 09:02
V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
    V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice. Uživatelé ji najdou v Lovosicích u čerpací stanice Benzina. Jedná se celkově o 49. veřejnou stanici, kterou E.ON v České republice provozuje a třetí zprovozněnou tento rok. Rychlodobíječk y mají k dispozici dva konektory standardů CCS Combo 50kW a ChadeMO 50kW a jeden Mennekes-Type 2 - 43kW. Dobít svůj elektromobil mohou ...
    Zdroj: zde... (https://elektrika.cz/data/bleskovky/vlovosicich-byla-spustena-rychlodobijeci-stanice)


   


    Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci?
   
V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
   


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 11.03.2020, 11:56
Jen taková úvaha.

Takže pokud to chápu správně, tak napříkald Tesla 3 ve variantě s kapacitou 50kWh, bude v této stanici nabyta do maxima během jedné hodiny? Tedy pokud nebudu brát  v potaz další proměnné a ztráty. Dobře, řekněme že stanice dokáže nabít toto auto do plné kapacity, za 1 a čtvrt hodiny? Řekněme že reálný dojezd bude pak něco kolo 250-300km?
Tedy dokáže pak teoreticky obsloužit v nepřetřžitém provozu cca 19 eaut. V reálu to  může být mezi 15 -25 auty, dle původního stavu nabití eaut. Celkem jich jen EOn spustil již cca 50. Tedy v reálu jimi dokáže EOn udržovat cca 1000 eaut s touto kapacitou každý den. Kolik stojí postavení této stanice a kolik zaplatím za nabití eauta?

To je jen takové srovnání myšlenek. Možná mě některý ze zkušenějších kolegů opraví a celý odhad bude úplně mimo. Navíc to velmi snadno rozhodí příjezd varianty Tesly s 80kWh baterií  ;)

PS: jsem příznivcem emobility. To jen pro pořádek  :)


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Fuk Tomáš 11.03.2020, 13:26
Jen drobný detail - pokud vím, tak se plným výkonem dobíjí do 80% kapacity, zbytek pak už jde pomaleji.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Vlado Konrád 11.03.2020, 13:52
Jen taková úvaha.

Takže pokud to chápu správně, tak napříkald Tesla 3 ve variantě s kapacitou 50kWh, bude v této stanici nabyta do maxima během jedné hodiny? Tedy pokud nebudu brát  v potaz další proměnné a ztráty. Dobře, řekněme že stanice dokáže nabít toto auto do plné kapacity, za 1 a čtvrt hodiny? Řekněme že reálný dojezd bude pak něco kolo 250-300km?
Tedy dokáže pak teoreticky obsloužit v nepřetřžitém provozu cca 19 eaut. V reálu to  může být mezi 15 -25 auty, dle původního stavu nabití eaut. Celkem jich jen EOn spustil již cca 50. Tedy v reálu jimi dokáže EOn udržovat cca 1000 eaut s touto kapacitou každý den. Kolik stojí postavení této stanice a kolik zaplatím za nabití eauta?



To je jen takové srovnání myšlenek. Možná mě některý ze zkušenějších kolegů opraví a celý odhad bude úplně mimo. Navíc to velmi snadno rozhodí příjezd varianty Tesly s 80kWh baterií  ;)

PS: jsem příznivcem emobility. To jen pro pořádek  :)

Platí to ak sa postavia do poradia a budú spokojne čakať, až na nich príde rad.  :) Jeden stojan jeden konektor a zvyšková kapacita siete 50kW


Název: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Zdeněk Mazač 11.03.2020, 13:56
Jen drobný detail - pokud vím, tak se plným výkonem dobíjí do 80% kapacity, zbytek pak už jde pomaleji.

Ale to platí jen pro klasické Pb AKU pokud vím nebo se snad pletu? Nabíječ s charakteristik ou U pro kyselé aku, s charakteristik ou I pro zásadité.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 11.03.2020, 15:45
Chovají se tak i Li aku.
Právě proto všichni výrobci využívají čas nabití na hodnotu 80% marketingově.
Do plného nabití další hodina a víc...
V podstatě ekvivalent tvrzení "Felicie akceleruje za 5 vteřin, ale jen na 60km/h"


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Juraj Rojko 11.03.2020, 15:47
Jen drobný detail - pokud vím, tak se plným výkonem dobíjí do 80% kapacity, zbytek pak už jde pomaleji.

Každý elektromobil to má trochu jiné, ale přibližně je to tak. Záleží ovšem na tom, čemu říkáte plný výkon. Pokud je to 50kW této "rychlonabíjecí stanice" (osobně bych tomu říkal jen nabíjecí stojan),  tak to odpovídá např. Tesle Model 3 kterou lze dobíjet 50kW cca od 5 do 80%. Ale při plném výkonu Superchageru V3 (250kW) se plným výkonem dobíjí jen v rozsahu cca 10-20% kapacity. Pak max. možný výkon klesá téměř lineárně prakticky až na nulu při 100%.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 11.03.2020, 17:25
OK.  za upřesnění. V tom případě mi ovšem vychází že nikdo nebude čekat na 100% nabití eauta, ale ukončí nabíjení právě v okamžiku, kdy návštěva této stanice ještě dává nějaký smysl. Předpokládejme tedy, že většina eaut odjede s baterií nabitou na cca 80% kapacity. NA výsledku mého prvotního odhadu se mnoho nezmění, jen chyba ve výpočtu může být o něco větší. Osobně bych se zde asi stavil na kávu a svačinku a pak odjek k nákupnímu centu, kde bych "dotlačil" během courání po obchodech s manželkou, zbývajících 20% na standardní  22kW nabíječce. Odhaduji že 2h by mohli stačit. Dříve se mi stejně nikdy nepodaří dostat manželku zpět na parkoviště  ;D

Tak. Už jen koupit tu Teslu  (dance)


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Lukáš Láryš 11.03.2020, 20:27
Jen taková úvaha.

Takže pokud to chápu správně, tak napříkald Tesla 3 ve variantě s kapacitou 50kWh, bude v této stanici nabyta do maxima během jedné hodiny? Tedy pokud nebudu brát  v potaz další proměnné a ztráty. Dobře, řekněme že stanice dokáže nabít toto auto do plné kapacity, za 1 a čtvrt hodiny? Řekněme že reálný dojezd bude pak něco kolo 250-300km?
Tedy dokáže pak teoreticky obsloužit v nepřetřžitém provozu cca 19 eaut. V reálu to  může být mezi 15 -25 auty, dle původního stavu nabití eaut. Celkem jich jen EOn spustil již cca 50. Tedy v reálu jimi dokáže EOn udržovat cca 1000 eaut s touto kapacitou každý den. Kolik stojí postavení této stanice a kolik zaplatím za nabití eauta?

Podle mně, při větším počtu aut tohle nebude fungovat ani teoreticky, jedině za předpokladu že budou nějaké "pořadníky" případně aplikace na plánování času příjezdu k nabíječce. A ani tohle si nedovedu představit, jak by to v reálu fungovalo. Když k takovéhle nabíječce přijede najednou víc aut, tak už nebudete čekat 1 a čtvrt hodiny.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 12.03.2020, 18:38
Podle mně, při větším počtu aut tohle nebude fungovat ani teoreticky,.........

OD začátku jsem psal, že jde jen o prostou úvahu.  Nicméně klidně si dovedu představit jednoduchou aplikaci, kde si "zabukuju" konkrétní čas u konkrétní stanice tak, abych ztratil co možná nejméně času. SAmozřejmě nejen mě je jasné, že nějakých 50 stanic nespasí svět elektroaut, ale je to jen první krůček. Chtěl jsem jen mít jasno v tom, včem mi může pomoci "rychlonabíječk a" a o kolik se asi zrychlí nabíjení eaut, případně kolik jich zvládne obsloužit tato stanice každý den. Alespoň teoreticky. Díky kolegům už mám tak nějak jasno.

Ještě bych rád věděl o jakou se cca jedná investici a na co mě cca přijde nabití na 80% ,  tedy cca hodinové nabíjení.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 12.03.2020, 20:14


Ještě bych rád věděl o jakou se cca jedná investici a na co mě cca přijde nabití na 80% ,  tedy cca hodinové nabíjení.
To je zajímavá otázka. Třeba Siemens chce postavit síť nabíječek a aby "nalákal" zákazníky, bude stát nabití korunu. Pak se prý časem uvidí.
Obdobné to bývalo u nabíječek zřizovaných distributory.
Dnes stojí v D kWh z rychlonabíječk y 0,8€,  protože už je tam elektromobilit a rozvinutější a je třeba něco na tom vytřískat pro stát i investory.
Takže jak už jsem jednou psal, nastane-li opravdový rozmach emobility, bude nezbytné vykompenzovat daňový deficit z ropných paliv pro automobilismus a zároveň budou zrušeny či výrazně omezeny současné výhody a "pozitivní diskriminace" za účelem podpory rozmachu.
Dobře patrné to bylo už třeba při boomu elektrického topení, plynového topení, elektronických cigaret...


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Juraj Rojko 12.03.2020, 21:48
Dnes stojí v D kWh z rychlonabíječk y 0,8€
Jak z které. Ze Superchageru 0,33€


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Milan Hudec 12.03.2020, 23:37
To je zajímavá otázka. Třeba Siemens chce postavit síť nabíječek a aby "nalákal" zákazníky, bude stát nabití korunu. Pak se prý časem uvidí.
Obdobné to bývalo u nabíječek zřizovaných distributory.
Dnes stojí v D kWh z rychlonabíječk y 0,8€,  protože už je tam elektromobilit a rozvinutější a je třeba něco na tom vytřískat pro stát i investory.
Takže jak už jsem jednou psal, nastane-li opravdový rozmach emobility, bude nezbytné vykompenzovat daňový deficit z ropných paliv pro automobilismus a zároveň budou zrušeny či výrazně omezeny současné výhody a "pozitivní diskriminace" za účelem podpory rozmachu.
Dobře patrné to bylo už třeba při boomu elektrického topení, plynového topení, elektronických cigaret...

Trávit dobrovolně u tankování hodinu namísto několika minut je na Chocholouška.
Taký elektrokokotot ismus.



Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 13.03.2020, 06:54
To je sice fakt, ale zrovna tak se scházeli sociálně slabší "tuneři" bavoráků a golfů v podzemkách jednoho OC a u brka (špeka, jointa) dlouze rozjímali nad otevřenou kapotou kolik z tý vyřehtaný šestnáctky dostanou ošmirglováním hlavy.
Dlouhé dobíjení otevírá prostor k akademické debatě nad bio fair trade cappuccinem, jak s každým ujetým elektrickým kilometrem je zachráněn jeden strom a dva lednî medvědi…


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 13.03.2020, 07:44
Trávit dobrovolně u tankování hodinu namísto několika minut je na Chocholouška.
Taký elektrokokotot ismus.

Tak pravil odpůrce elektromobilit y

Osobně to vnímám jinak. Jednak každý kdo se svezl eautem, jistě oceňuje přednosti tohoto pohonu. Pak taky omezená kapacita baterií sebou přináší i další efekt a to je zklidnění jízdy a efektivnější využívání brždění k rekuperaci energie. To zcela změní styl jízdy v honbě za větším dojezdem. Nemyslím tím pomalou zdržovací jízdu, ale jde prostě o jiný styl a jiné srovnání určitých věcí v hlavě.
Lze samozřejmě předpokládat že lidé dávajíc si svačinku a latéčko během "plnění" e-miláčka, si budou mít i co říci, ale počítání úspor km na stromy a medvědy, mezi ně patřit nebude. Nechápu proč si každý tvrdý odpůrce emobility myslí že všichni majitelé eaut musí být zákonitě ekoteroristé, kteří nemají zdraví rozum. To je asi nová diagnoza ekorasismus.  :D :D :D

Domnívám se že se lze věcně bavit na toto téma i bez těchto zcela zbytečných urážek majitelů eaut.  Já jako příznivec této cesty, i když v budoucnu asi  v trochu jiné formě než doposud, zde sám píši úvahy, kde se jasně ukazuje šílenost i slabiny současných řešení, včetně toho z původního dotazu. Tedy je snad jasně vidět že si jsem vědom nejen výhod elektropohonů, ale i jejich slabin. Zasloužím snad kvůli tomu posměch? :-\  Už jsem nachystal 4 nabíjecí stanice v posledních 3 letech a měl možnost bavit se s majiteli eaut. Nebyl mezi nimi žádký pitomec který by měl "zelený mozek". Šlo o chytré lidi s jasným názorem vnímající pozitiva, ale i negativa toho řešení. Přesto do toho šli. Zajímavá byla i hodnocení po 1-2 letech reálného provozu v rodině i firmě.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 13.03.2020, 08:16
Elektrický pohon je úžasná a osvědčená záležitost, s tím nelze nesouhlasit, třeba bubny tajgy nebo Bardotka to jasně dokázaly.
Obrovskou slabinou jsou baterky a vše s nimi spojené. Poněkud to devalvuje přínosy.
Osobně bych preferoval vymazlený palivový článek klidně na uranové bázi. Ale toho se sotva dočkám…
Nejsem proti elektromotorům, ta akceleraje je fajn, jen nikdo nesmí lhát, že baterka nabitá z uhlí je ekologičtější než benzín euro5.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 13.03.2020, 08:37
Nejsem proti elektromotorům, ta akceleraje je fajn, jen nikdo nesmí lhát, že baterka nabitá z uhlí je ekologičtější než benzín euro5.

Nikde zde takové tvrzení nevidím  :(  Co by jste říkal na dobití ze slunce, nebo jaderné elektrárny? Taky problém? Srovnáváte to s tím nejhorším, předpokládám že schválně.
Dnes se ale vyrábí z uhlí jen cca polovina elektřiny v ČR. Tedy mi tato tvrzení přijdou dost podpásová.
Navíc se domnívám že každý už dnes ví že jeko ekopřínos je spíš v tom, že škodlivyny jsou vytvářeny jinde, než kde je eato provozováno. Tedy může mít zásadní vliv na prostředí velkých měst která trápí smog, ale v rámci planety to nebude už tak jednoznačné.  Alespoň prozatím, než budou tyto technologie zlepšeny, nebo přepracovány do jiných forem.

Vzpomeňme že nový nástup elektromobilit y, který  přišel spolu s ropnou krizí. Její odeznění přišlo i z důvodu toho, že se OPEC začal bát jednak těžby ropy z břidlice, která je jinak cenově náročná a v USA se rychle rozmáhala když při ceně ropy nad určitou hranici se začínalo už vyplácet. Navíc byl překvapen rychlým vývojem elektromobilit y a to mu taky nehrálo do karet, tak snížil svoje zisky tak, aby si svoji pozici udržel.
Pokud nebudeme emobilitu vyvíjet, což znamená i mnoho kroků vedle, můžeme se jednou dočkat toho, že za drahou ropu nebude žádná náhrada. Osobně jsem vždy fandil a nadále fandit budu, průkopníkům nových technologií, včetně elektromobilit y.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Milan Hudec 13.03.2020, 08:41
Tak pravil odpůrce elektromobilit y

Osobně to vnímám jinak. Jednak každý kdo se svezl eautem, jistě oceňuje přednosti tohoto pohonu. Pak taky omezená kapacita baterií sebou přináší i další efekt a to je zklidnění jízdy a efektivnější využívání brždění k rekuperaci energie. To zcela změní styl jízdy v honbě za větším dojezdem. Nemyslím tím pomalou zdržovací jízdu, ale jde prostě o jiný styl a jiné srovnání určitých věcí v hlavě.
Lze samozřejmě předpokládat že lidé dávajíc si svačinku a latéčko během "plnění" e-miláčka, si budou mít i co říci, ale počítání úspor km na stromy a medvědy, mezi ně patřit nebude. Nechápu proč si každý tvrdý odpůrce emobility myslí že všichni majitelé eaut musí být zákonitě ekoteroristé, kteří nemají zdraví rozum. To je asi nová diagnoza ekorasismus.  :D :D :D

Domnívám se že se lze věcně bavit na toto téma i bez těchto zcela zbytečných urážek majitelů eaut.  Já jako příznivec této cesty, i když v budoucnu asi  v trochu jiné formě než doposud, zde sám píši úvahy, kde se jasně ukazuje šílenost i slabiny současných řešení, včetně toho z původního dotazu. Tedy je snad jasně vidět že si jsem vědom nejen výhod elektropohonů, ale i jejich slabin. Zasloužím snad kvůli tomu posměch? :-\  Už jsem nachystal 4 nabíjecí stanice v posledních 3 letech a měl možnost bavit se s majiteli eaut. Nebyl mezi nimi žádký pitomec který by měl "zelený mozek". Šlo o chytré lidi s jasným názorem vnímající pozitiva, ale i negativa toho řešení. Přesto do toho šli. Zajímavá byla i hodnocení po 1-2 letech reálného provozu v rodině i firmě.
Pokud si jedinec hoví v obtížnějším a nákladnějším přemístění se z bodu A do bodu B a to v obdobném pohodlí interiéru, tak to má buďto coby koníčka (nic proti tomu pokud si ponese náklady bez dotací) nebo je divnej.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 13.03.2020, 13:32
Pokud si jedinec hoví v obtížnějším a nákladnějším přemístění se z bodu A do bodu B a to v obdobném pohodlí interiéru, tak to má buďto coby koníčka (nic proti tomu pokud si ponese náklady bez dotací) nebo je divnej.

Zase si se neubránil příznivcům emobility říkat divní.  :( Nechápu proč. Vím že minimálně 3 z těch kterým jsem připravoval nabíjecí místo, jsou velmi úspěšnými podnikateli a ani jeden z nich nežádal o dotaci, nebo dokonce nepatří k ekoteroristům. Ten poslední je dokonce takový puntičkář, že na vše má vypracovánu zprávu, kde posuzuje mnoho proměnných a cenový přínos pro jeho firmu, nebo pro rodinu. V tomto případě máme dokonce připraveny u jeho domu 3 nabíjecí místa (osazeno první) a je objednán elektro Mercedes. Dle jeho spokojenosti ve skutečném provozu pak budou osazeny případně další a dokoupena další eauta.
Zajímavé je že přes některé zcela jasné problémy a nevýhody, nikdo z nich ani po cca dvou letech nebyl s eauty vyloženě nespokojený. Možná i proto, že to nejsou pitomci a byli si od začátku těchto nevýhod plně vědomi.

Domnívám se že že třeba pro naše manželky jsme mnohem divnější, když neustále mluvíme o svém řemesle a nedáme si s tím prakticky nikdy pokoj. Sám se považuji přímo za magora, když si kupuji lepší nářadí, než kolikrát i potřebuji, nebo když si platím přístup k normám a ještě navštívím dalších pár placených školení každý rok, když mnoho dalších kolegů vystačí s tím, co pochytí během školení vyhl. 50 jednou za tři roky.

Kdo je pak větší magor, nebo víc divnej?  ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Juraj Rojko 13.03.2020, 14:24
Toto jsou paradoxy elektromobilit y. Elektromobily si kupují divní hlupáci, kteří si to z nepochopitelný ch důvodům mohou dovolit a ještě jim, navzdory jejich vysokým nárokům, vyhovují. Kdežto ti chytří na ně nemají, což je ale jistě nemrzí, protože ví, že jsou stejně k ničemu. Zvláštní pak také je to, že zatímco skupina hloupých má ze svých aut radost a neprojevuje se nijak agresivně, tak skupina chytrých má nezvladatelnou potřebu na ně útočit a to nezřídka i fyzicky. Forest Gump by nám to možná uměl vysvětlit.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 13.03.2020, 15:53
Nikde zde takové tvrzení nevidím  :(  Co by jste říkal na dobití ze slunce, nebo jaderné elektrárny? Taky problém? Srovnáváte to s tím nejhorším, předpokládám že schválně.
Dnes se ale vyrábí z uhlí jen cca polovina elektřiny v ČR. Tedy mi tato tvrzení přijdou dost podpásová.
Navíc se domnívám že každý už dnes ví že jeko ekopřínos je spíš v tom, že škodlivyny jsou vytvářeny jinde, než kde je eato provozováno. Tedy může mít zásadní vliv na prostředí velkých měst která trápí smog, ale v rámci planety to nebude už tak jednoznačné.  Alespoň prozatím, než budou tyto technologie zlepšeny, nebo přepracovány do jiných forem.

Vzpomeňme že nový nástup elektromobilit y, který  přišel spolu s ropnou krizí. Její odeznění přišlo i z důvodu toho, že se OPEC začal bát jednak těžby ropy z břidlice, která je jinak cenově náročná a v USA se rychle rozmáhala když při ceně ropy nad určitou hranici se začínalo už vyplácet. Navíc byl překvapen rychlým vývojem elektromobilit y a to mu taky nehrálo do karet, tak snížil svoje zisky tak, aby si svoji pozici udržel.
Pokud nebudeme emobilitu vyvíjet, což znamená i mnoho kroků vedle, můžeme se jednou dočkat toho, že za drahou ropu nebude žádná náhrada. Osobně jsem vždy fandil a nadále fandit budu, průkopníkům nových technologií, včetně elektromobilit y.

Ano, drze uvádím uhlí, protože většina je z uhlí jak u nás, tak v D,A...
Paradoxně příznivci elektromobilit y, zejména ti zelenější, jsou silní odpůrci bezemisního jádra, mají starosti např. o jaderná uložiště.
Že Čínu přitom zaplavují (po plastech) použité lithiové akumulátory ze zbytku světa, nebo že "recyklace" v současnosti probíhá vesměs ve vysokých pecích, přičemž se vstupní surovina zmaří, o tom se moc nešíří.
Právě kvůli odpůrcům jádra, kteří nemají funkční plnohodnotnou alternativu a přitom jsou hin z baterií to zas až taková podpásovka není...
Přemístění emisí z města ven je stejně cynické, jako filtr DPF, který sazomet vypráší uprostřed lesa.
Ony se ty emise z elektráren nad to město dostanou stejně a s deštěm tam i spadnou. Takže je to jen takové "co oči nevidí..."

Nástup elektromobilit y v první fázi byl o nadšencích, kteří kdyby zůstalo jen u nich, by třeba něco dokázali.
Ovšem ten pravý boom nastal s vynálezem emisních povolenek a akčních plánů na snížení CO2.

Už jednou jsem přirovnal baterky k petkám, petky jsou tu 30 let a smysluplně se recykluje minimum, zbytek plave v oceánu a něco shoří ve spalovně.



Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 13.03.2020, 16:00
Toto jsou paradoxy elektromobilit y. Elektromobily si kupují divní hlupáci, kteří si to z nepochopitelný ch důvodům mohou dovolit a ještě jim, navzdory jejich vysokým nárokům, vyhovují. Kdežto ti chytří na ně nemají, což je ale jistě nemrzí, protože ví, že jsou stejně k ničemu.
V podstatě něco na tom je. Pro nás vidláky je Tundra praktičtější než Tesla... Nestydím se, že jsem nenáročný.  (dance)


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 13.03.2020, 16:09
Ano, drze uvádím uhlí, protože většina je z uhlí jak u nás, tak v D,A...

Zde se píše že v loňském roce se v ČR vyrobilo 43% z hnědého uhlí a 4% z černého uhlí. Ostatní zůstává na obnovitelné zdroje, plyn a především jádro. Každoročně se to mění v neprospěch uhlí. Pomalu, ale přece. Tedy k většině to má opravdu daleko. Šíříte nepravdivé informace. A to nejen o výrobě energie v ČR, ale i dalších zemích

Jen namátkou

https://oenergetice.cz/energetika-v-cr/struktura-vyroby-elektriny-v-cr-se-od-revoluce-zasadne-zmenila (https://oenergetice.cz/energetika-v-cr/struktura-vyroby-elektriny-v-cr-se-od-revoluce-zasadne-zmenila)

https://zahranicni.ihned.cz/c1-66417960-obnovitelne-zdroje-predstihly-v-nemecku-uhli-ve-vyrobe-elektriny-vitr-slunce-voda-a-biomasa-se-podili-na-40-procentech-veskere-vyrobene-energie (https://zahranicni.ihned.cz/c1-66417960-obnovitelne-zdroje-predstihly-v-nemecku-uhli-ve-vyrobe-elektriny-vitr-slunce-voda-a-biomasa-se-podili-na-40-procentech-veskere-vyrobene-energie)

https://www.nazeleno.cz/v-rakousku-budou-vyrabet-elektrinu-spalovanim-dreva.maji-ho-nadbytek/ (https://www.nazeleno.cz/v-rakousku-budou-vyrabet-elektrinu-spalovanim-dreva.maji-ho-nadbytek/)


Toto jsou paradoxy elektromobilit y. .............


Velmi trefně napsáno  (dance)


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 13.03.2020, 16:56
Když kouknu zpátky, tak 2018 se na produkci 74 TWh spotřebovaných, podílelo uhlí 45 TWh.
Aktuálnější roční zpráva o provozu ES ještě není k dispozici a ze čtvrtletek se mi to počítat nechce, byť ten poměr vychází obdobně.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 13.03.2020, 19:24
Tak znova.  Oficiální data statistiky ERÚ. Každý si může dohledat celou statistiku na jejich stránkách. Stále tam nevidím tu uhelnou většinu.  ;)
Kde čerpáte informace?


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Milan Hudec 13.03.2020, 19:42
Zase si se neubránil příznivcům emobility říkat divní.  :( Nechápu proč.
Pokud si někdo koupí za dejme tomu dvoj/trojnásobnou cenu botu, která ho bude tlačit, přičemž správných velikostí byl plný regál, a nejedná se přitom o jeho koníčka či rozmar míti odřené nohy, tak je teda co?


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Fuk Tomáš 13.03.2020, 20:22
Každoročně se to mění v neprospěch uhlí.
To je možná trochu silné tvrzení. Z té tvé/ERÚ tabulky vyplývá podíl uhlí v letech 2014-2018 postupně:
47,3% - 49,0% - 50,4% - 47,6% - 46,8%


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 13.03.2020, 20:27
Tak znova.  Oficiální data statistiky ERÚ. Každý si může dohledat celou statistiku na jejich stránkách. Stále tam nevidím tu uhelnou většinu.  ;)
Kde čerpáte informace?
3.1
3.3


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 13.03.2020, 20:48
To je možná trochu silné tvrzení. Z té tvé/ERÚ tabulky vyplývá podíl uhlí v letech 2014-2018 postupně:
47,3% - 49,0% - 50,4% - 47,6% - 46,8%

Máš pravdu, předtím jsem čerpal z jiného zdroje, který popisoval trendy od roku 1989 až do současnosti. Šlo o průměrné hodnoty, které nebraly v potaz výkyvy v jednotlivých letech.

No, důležitější je to, že výroba elektriny z uhlí postupně klesá a klesat bude. Píše se o tom že chceme následova Německo, které stvořilo komisi a ta hodlá do cca 18 let opustit uhlí úplně.  Tedy jako důležité vidím i to, že se z uhlí vyrobí jen necelá polovina spotřebované energie.  Němci jsou v tom ještě mnohem dál.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Miroslav Revús 14.03.2020, 14:38
K tom Rakúsku:
Ak chcú vyrábať  elektrinu z dreva, tak nech ho robia zo svojho a neťažia ho v okolitých krajinách!
Len pri Martine kúpili rakúšania cez slovenskú firmu od cirkvi veľkú časť horskej doliny v národnom parku a ťažia drevo vo veľkom.
To sa potom dobre hovorí o ekologickej výrobe, keď ich  lesy to nie sú.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Peter Lovacký 16.03.2020, 07:45
Předpokládejme tedy, že většina eaut odjede s baterií nabitou na cca 80% kapacity.
Viac eaut je viac dobíjačiek a viac plánovania a prevencie
Aspoň ja by som pred dlhšou cestou kus plánoval a na takých staniciach strávil tak do 10 minút


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 16.03.2020, 13:56
Viac eaut je viac dobíjačiek a viac plánovania a prevencie

To že si myslíme že žádná koncepce neexistuje, vůbec nemusí znamenat že žádná není. Třeba jen nemáme dostatek potřebných informací  ;)

....a na takých staniciach strávil tak do 10 minút

Ano, pak mi to zažne dávat mnohem větší smysl. Prozatím narážíme na technologická omezení a musíme se jim podřídit. Bohužel. Věřme že se celá technologie jednou posune a zlevní, aby si podobné autíčko mohla dovolit každá rodina, třeba jako druhé auto v rodině. Čím dříve, tím lépe  ;)


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Milan Hudec 16.03.2020, 17:01
Lépe?,  pro koho, proč?


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 16.03.2020, 19:49
Lépe?,  pro koho, proč?

Lépe? Ano, lépe. Dle mého názoru by bylo lépe pokud by se technologie posunula dál. Pak by nemusela být vůči životnímu prostředí tak nepříznivá a pomohlo by to nám všem. Třeba i větší výdrží mobilních telefonů, elektrického nářadí a podobně. Někdo tu cestu prošlapat prostě musí. Ostatně jako vždy.

Pro koho? Představ si, že existují i příznivci elektromobilit y a vidí v tom mnoho výhod. Ostatně patřím mezi ně. Sám bych uvítal takové druhé auto v rodině a nemuselo by mít takový dojezd, ani být nabito za 10 minut. Klidně ho budu šťouchat celou noc a manželka pak může jezdit třeba týden na jedno nabití. Má to do práce cca 4 km a i s nákupem najede cca 10km za den. cca 2x v týdnu jede do města a najede cca 30-40km. Při dojezdu cca 130km na nabití, s tím vystačí i s rezervou celý týden. Nebýt to mimo moje možnosti, bral bych ho.

Proč? už jsem vlastně odpověděl. Znám všechny argumenty odpůrců a s mnohými i souhlasím. Přesto bych se eautu nebránil a prostě bych ho chtěl. Jako někdo chce mobil za 30 tisíc, měsíčně prokouřit 2 kartony cigaret, vzít si na splátky ještě větší televizi, nebo celý rok splácet dovolenou u moře, případně je ochoten za nějakého koníčka utratit tisíce co měsíc, tak já bych chtěl doma jedno takové eauto. No a co  ;) Potřebuji k tomu nějaký důvod co by si ty uznal? Nepotřebuju!  Navíc vím že v tom nejsem sám.  o:-)


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 16.03.2020, 21:24
I dnes jsou telefony, co vydrží 14 dní, ovšem jsou to jen telefony.
Vývoj lepších akumulátorů kvituji, ovšem měla by být současně vyřešena i recyklace, která je nyní buď nákladná, nebo neekologická, což opět stírá eko "výhody" oproti ropě.
On není zas takový problém koupit elektrickou škodovku za půl mega, ale na nájezd nějakých 100kkm za 10 let je to ekonomický nesmysl.
Na krátkých trasách se to nezaplatí, na dálniční přelety to není a velký akční rádius to nemá, což by nevadilo, kdyby to bylo ekonomické i bez dotací, což opět naráží na akumulátory. Na průlomový objev se bude čekat hodně dlouho a pak lze očekávat jeho potlačování z důvodu rozjetého kšeftu s články na bázi lithia. 
Kdyby nebyla výroba tlačena pofidérními snahami EU, z vlastního prodeje by se automobilky neuživily a infrastruktura nezaplatila, protože fandit, neznamená koupit a podpořit tím "správnou" věc.
Škoda elektromobilit y je, že ji netlačí nadšenci, kteří přijdou s něčím rozumně použitelným za dalších 10 let vývoje, ale politika. Pak budou nutně vznikat "paskvily" za každou cenu, jen aby byl splněn plán a vyšly emise flotily a do A8 pro bruselské úředníky se mohly dál montovat V8, V10, W12...


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Milan Hudec 16.03.2020, 22:20
Lépe? Ano, lépe. Dle mého názoru by bylo lépe pokud by se technologie posunula dál. Pak by nemusela být vůči životnímu prostředí tak nepříznivá a pomohlo by to nám všem. Třeba i větší výdrží mobilních telefonů, elektrického nářadí a podobně. Někdo tu cestu prošlapat prostě musí. Ostatně jako vždy.

Pro koho? Představ si, že existují i příznivci elektromobilit y a vidí v tom mnoho výhod. Ostatně patřím mezi ně. Sám bych uvítal takové druhé auto v rodině a nemuselo by mít takový dojezd, ani být nabito za 10 minut. Klidně ho budu šťouchat celou noc a manželka pak může jezdit třeba týden na jedno nabití. Má to do práce cca 4 km a i s nákupem najede cca 10km za den. cca 2x v týdnu jede do města a najede cca 30-40km. Při dojezdu cca 130km na nabití, s tím vystačí i s rezervou celý týden. Nebýt to mimo moje možnosti, bral bych ho.

Proč? už jsem vlastně odpověděl. Znám všechny argumenty odpůrců a s mnohými i souhlasím. Přesto bych se eautu nebránil a prostě bych ho chtěl. Jako někdo chce mobil za 30 tisíc, měsíčně prokouřit 2 kartony cigaret, vzít si na splátky ještě větší televizi, nebo celý rok splácet dovolenou u moře, případně je ochoten za nějakého koníčka utratit tisíce co měsíc, tak já bych chtěl doma jedno takové eauto. No a co  ;) Potřebuji k tomu nějaký důvod co by si ty uznal? Nepotřebuju!  Navíc vím že v tom nejsem sám.  o:-)
Ekologie sporná.
Prošlapání cesty pro baterie do spotřebičů - asi nejdražší cesta.
Druhé auto do rodiny - nejdražší možná alternativa "nákupu".
Proč - ano pokud je to proto že to někdo prostě chce, nic proti.
Pokud by se splnil sen vítačů eaut, jezdilo by jich tu v tomto roce cca.0,5M, což znamená dejme tomu 80% na úvěr, tj.v/po období korony několik set tisíc nešťastníků nemajíce z čeho splácet automobil cca 3x nákladnější oproti čmoudíku.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Milan Hudec 16.03.2020, 22:24
I dnes jsou telefony, co vydrží 14 dní, ovšem jsou to jen telefony.
Vývoj lepších akumulátorů kvituji, ovšem měla by být současně vyřešena i recyklace, která je nyní buď nákladná, nebo neekologická, což opět stírá eko "výhody" oproti ropě.
On není zas takový problém koupit elektrickou škodovku za půl mega, ale na nájezd nějakých 100kkm za 10 let je to ekonomický nesmysl.
Na krátkých trasách se to nezaplatí, na dálniční přelety to není a velký akční rádius to nemá, což by nevadilo, kdyby to bylo ekonomické i bez dotací, což opět naráží na akumulátory. Na průlomový objev se bude čekat hodně dlouho a pak lze očekávat jeho potlačování z důvodu rozjetého kšeftu s články na bázi lithia. 
Kdyby nebyla výroba tlačena pofidérními snahami EU, z vlastního prodeje by se automobilky neuživily a infrastruktura nezaplatila, protože fandit, neznamená koupit a podpořit tím "správnou" věc.
Škoda elektromobilit y je, že ji netlačí nadšenci, kteří přijdou s něčím rozumně použitelným za dalších 10 let vývoje, ale politika. Pak budou nutně vznikat "paskvily" za každou cenu, jen aby byl splněn plán a vyšly emise flotily a do A8 pro bruselské úředníky se mohly dál montovat V8, V10, W12...
Viz německá pošta a její plánovaná flotila eaut, a to je naprosto ideální případ využití cyklu nabijení/provoz no a stejně bylo stopnuto pro ekonomický nesmysl.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Juraj Rojko 16.03.2020, 22:48
Viz německá pošta a její plánovaná flotila eaut, a to je naprosto ideální případ využití cyklu nabijení/provoz no a stejně bylo stopnuto pro ekonomický nesmysl.

Bylo to stopnuto proto, že si někdo myslel, že elektromobil se dá vyrobit v garáži z toho, co se dá koupit ve vedlejším elektru a celé to bude levnější než lepší elekrokolo.

A nekončí s používáním elektromobilů, ale s vývojem a výrobou toho nesmyslu.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 17.03.2020, 07:06
U Německé pošty šlo o nedomyšlený podnikatelský záměr. Neměli nasmlouvané dodávky dílů a především jejich cenu. Z počátečního nadšení, kdy dokázali vyrobit edodávku za pakatel, tím že obešli ostatní výrobce aut, došlo k vystřízlivění, když další nákupy jednotlivých dílů se už nepodařilo  za původních podmínek realizovat a cena konečného produktu stoupla nad úroveň do které to dávalo stávajícím způsobem smysl. Tedy způsobem výroby takříkajíc na koleně.
Ale chápu že pro někoho to může být jasným důkazem že emobilita nemá smysl.  ;D  Vlastně je z jejich pohledu důležité každému neúspěchu tleskat a utvrzovat se v tom svém postoji.

Taky připomínám že nepotřebuji dokola opakovat to, že ekologie eaut je především díky akumulátoru spíš sporná. Věřtemi, že jsem si toho plně vědom a nikde v tomto vlákně nenajdete že bych něco takového psal. Nebaví mne to pořád dokola opakovat. Zkuste už proboha jiné argumenty.

 
Prošlapání cesty pro baterie do spotřebičů - asi nejdražší cesta.

Možná. Ale je třeba smutné, že často za vývojem nových technologií stály třeba války. Toto mi v tomto kontextu přijde zase lepší.  ;)

Druhé auto do rodiny - nejdražší možná alternativa "nákupu".

Ano, za současné situace. ALe jasně jsem psal o tom že vývoj a posun jsou důležité i proto, aby se to celé zlevnilo a já si jej mohl koupit. Ne zadlužením na 10 let, ale tak maximálně na 2-3 roky. JE to standardní způsob nákupu aut, který funguje i u čmoudíků a tak tvoji poznámku o krachování během nákazy, beru s úsměvem a jako pokus o zbytečnou podpásovku. Myslím si že zrovna Ty podobné nesmyslné argumenty nemáš za potřebí využívat. Velmi si tvých názorů vážím, byť s některými nemůžu souhlasit. Ale asi je pro tebe mnohem důležitejší přesvědčit mne o tom, že emobilita je ďáblovým nástrojem a k tomu je každý argument dobrý.



Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 17.03.2020, 15:48
Když já pořád čekám, kdy se dozvím, jaký vývoj a posun je elektromobilní m fanklubem (to není urážka, pouze označení skupiny nadšenců) očekáván?
Na autě jako takovém není co vymýšlet, elektromotory jsou dotažené k dokonalosti, byť někdy na úkor životnosti a odolnosti, takže zbývá jen jejich napájení.
Špatný by nebyl vodík vyráběný fotovoltaikou a větrníky, ale z nějakého důvodu tento není příliš podporován. Jedním z nich budou velké nádrže, ale tojka se s tím docela popasovala.
O lithiu psát už nebudu. Další možnosti v nedohlednu a nezdá se, že by byla výraznější snaha či výsledky posledních 10 let.
Mikroreaktor po vzoru vize Nucleon, která byla opravdu převratná, nehrozí.
Problém je a dlouho bude m.j. v poměru kW/t, který je kvůli zdroji tím, co výrazně snižuje dojezd. Není už kde odlehčit.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Milan Hudec 17.03.2020, 19:43


Ano, za současné situace. ALe jasně jsem psal o tom že vývoj a posun jsou důležité i proto, aby se to celé zlevnilo a já si jej mohl koupit.

Tak teď už tomu nerozumím vůbec.......
Potřebuji hodinky, mám na primky, ty nekoupím jelikož toužím po rolex pro jejich výjmečnost, na které ovšem nemám, tak čekám na srovnání cen až rolex ztratí výjmečnost.
To fakt nedávám (dance)


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Miloslav Stehno 17.03.2020, 21:09
Pane Fraňku, obdivuji Vaši trpělivost  ;)  a jako majitel ojetého Leafa vám v boji s větrnými mlýny velmi fandím.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 17.03.2020, 21:44
To fakt nedávám (dance)

Není to pravda. Ty tomu prostě rozumět nechceš, protože nechceš. Možná ani nevíč proč, ale je to tak. Tvůj příměr prostě nesedí. Osobně bych to přirovnal k tomu, když Henry Ford spustil pásovou výrobu. Ta vše změnila od základu a umožnila zlevnit produkci aut takovým způsobem, že se mohla stát dostupnými pro mnohem více lidí. TO sebou přineslo i postupná zlepšování technologií, výroby a automatizaci výroby. Dávno před tím bylo auto jen výsadou bohačů, možná stejně jako teď eauta. Lze zcela logicky očekávat, že i díky tlaku fanklubu eaut, bude docházet ke zlepšování technologií a postupnému zlevňování eaut. Vždyť takový mobilní telefon stál před lety 80tisíc a minuta volání pomalu plat dělníka. Takový telefon byl vizitkou velmi úspěšného podnikatele a dnes ho nosí v kapse pomalu každé děcko. Je tedy normální očekávat že se i technologie úkládání energie bude neustále zlepšovat a posouvat kupředu. Vždyť na tom pracuje po celém světě mnoho týmů.

.... a jako majitel ojetého Leafa .......

Díky. Nechcete se podělit se svými zkušenostmi?


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Milan Hudec 17.03.2020, 22:07
Ale chci rozumět....
Tvůj příměr s Fordem nesedí, jelikož ten samý výsledek poptávky přemístění je dnes již ve velkém pásově produkován ve fo.čmoudíků.
Jo taková elektrokola jsou něco nového a poptávka po nich je velká (neřešme cenu).
Eauta ovšem nekupují ani ti kteří na ně s přehledem mají, protože jim nepřinesou nic závratně nového, prostě obdobnou rychlostí a v obdobném pohodlí se přemístí z bodu a do b, přičemž společenská prestiž (a ta tu hraje velkou roli) neodpovídá novotě/výjmečnosti.
Výše prodejů v nezdegenerovan ých podmínkách nedotovaného trhu mě dávají leta za pravdu, v podstatě tento sortiment chtí nejvíce ti co na něho nemají, a malá část ze skupiny která na něho má, ho prostě už má.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 18.03.2020, 03:48
Pak nechápu Milane proč lidé platí zálohy na Teslu dopředu a pak čekají třeba 2 roky i více, než ji dostanou. Zákazník o kterém jsem psal, pak čeká na svůl eMercedes 9 měsíců a furt ho nemá. Škodovku jsem dostal od objednání do 3 měsíců. To  bude asi tím nezájmem o tato eauta. Asi proto Tesla kromě závodu v USA, zprovoznila továrnu v Číně a připravuje výrobu v Německu. Loni vyrobila okolo 367500 eaut a přesto jsou dlouhé čekací termíny. To vše přes nesporné nedostatky i omezení eaut a především jejich vysokou cenu. To opravdu ukazuje na velký nezájem ze strany uživatelů. :)

https://www.garaz.cz/clanek/musk-muze-slavit-tesla-v-roce-2019-splnila-sve-vyrobni-cile-21003224 (https://www.garaz.cz/clanek/musk-muze-slavit-tesla-v-roce-2019-splnila-sve-vyrobni-cile-21003224)


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Miloslav Stehno 18.03.2020, 06:39
Citace: Jan Franěk
Díky. Nechcete se podělit se svými zkušenostmi?
Mám ho jen krátce (1,5 měsíce),  ale pořídil jsem ho protože:

Už nějakou dobu jsem přemýšlel co přijde po Focusu (1,6i r. v. 1999) - městském pracantu, který doslouží u mého táty na Vysočině.
Jednu dobu jsem přemýšlel i o prodeji Mondeo ST220 (3,0, r. v. 2006) a pořízení jednoho nového auta. Jenže pak jsem se pořádně svezl (rozuměj sám v Mondeu),  koukl na faktury co jsem do něj nasázel, na ceny aut které přicházely v úvahu (BMW 330ei, 340, plug-in Superb, Kona electric, Kia Stinger) a bylo jasný že Mondeo zůstane.

Přišla také možnost druhé garáže (tentokrát jen pronájem) a tím pádem jsem se začal koukat i na e-auta.

Takže po Brně a velmi, velmi blízkém   8)   okolí budu poskakovat Leafem. Chtěl jsem auto, které je primárně určené do města s tím, že musí být schopné odvést 3 lidi cca 50 km daleko (s rezervou a i v zimě) :D .
Se stejným Leafem jsem chvíli jezdil v Norsku, tam se mě strašně nelíbil, teď mi jeho vzhled už nevadí. Vadí snad jen nízká kapota (není vidět konec),  absence zadních parkováků (má "jen" kameru) a páté dveře by se mohly víc otevírat. Jo a rádio neumí ladit sudé desetinné FM frekvence, jen liché :D . No mám plnou USB mp3-jek.
Zrušil jsem dodělávané denní svícení a auto (a příslušenství) ladím k obrazu svému
V autě je příprava na DAB rádio (anténa a extra přijímač).
Má to programovateln ý předehřev i předechlad - ale auto musí být píchnuté v elektrice, z baterek to nejede... Dokonce i programovateln ou dobu nabíjení - využití nízkého tarifu.
Má to i 3 čudlíky na otevírání garážových vrat, ale zatím se mi je nepodařilo spárovat, asi valí na jiné frekvenci než v Evropě používané 433,92 MHz.

Auto dobíjím doma z 230 VAC zásuvky (palubní nabíječka má jen 3,6 kW) cca 2 x týdně na 80% kapacity baterie (naschvál to mám takto nastaveno),  kdy teď v zimě píše dojezd 100-110 km.



Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Milan Hudec 18.03.2020, 08:05
Pak nechápu Milane proč lidé platí zálohy na Teslu dopředu a pak čekají třeba 2 roky i více, než ji dostanou. Zákazník o kterém jsem psal, pak čeká na svůl eMercedes 9 měsíců a furt ho nemá. Škodovku jsem dostal od objednání do 3 měsíců. To  bude asi tím nezájmem o tato eauta. Asi proto Tesla kromě závodu v USA, zprovoznila továrnu v Číně a připravuje výrobu v Německu. Loni vyrobila okolo 367500 eaut a přesto jsou dlouhé čekací termíny. To vše přes nesporné nedostatky i omezení eaut a především jejich vysokou cenu. To opravdu ukazuje na velký nezájem ze strany uživatelů. :)


V čr je v současné době kolem 0,3% podílu eaut, což je za roky masáží o tom jak je to výhodné/úžasné/žádoucí velice málo.
Nebo snad myslíš že v okolních státech umí čekat zájemci nějak lépe (dance)


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 18.03.2020, 09:19
V čr je v současné době kolem 0,3% podílu eaut, což je za roky masáží o tom jak je to výhodné/úžasné/žádoucí velice málo.
Nebo snad myslíš že v okolních státech umí čekat zájemci nějak lépe (dance)

Ano, s tím souhlasím. Za Evropou, možná celým světem, v tomto ohledu výrazně zaostáváme. Jen bych doplnil že je to 0,38% podíl (pokud bych zaokrouhloval jako ty, použil bych 0,4%  ;) ) a předpokládám že je nižší díky slabší kupní síle.
Nebo to bude tak, že všichni okolo jsou pitomci, jen u nás jsou lidé chytří.  8) Vyber si co se ti hodí  ;D  mě je to jedno

https://www.cdv.cz/tisk/historicky-nejvyssi-pocet-registraci-elektromobilu-v-cr-na-evropu-nestaci/ (https://www.cdv.cz/tisk/historicky-nejvyssi-pocet-registraci-elektromobilu-v-cr-na-evropu-nestaci/)

http://www.hybrid.cz/v-roce-2019-se-v-cesku-pocet-aut-do-zasuvky-zvysil-o-ctvrtinu (http://www.hybrid.cz/v-roce-2019-se-v-cesku-pocet-aut-do-zasuvky-zvysil-o-ctvrtinu)

https://zdopravy.cz/podil-038-na-trhu-auta-na-baterky-i-pres-rekordni-prodeje-v-cesku-prilis-netahnou-32668/ (https://zdopravy.cz/podil-038-na-trhu-auta-na-baterky-i-pres-rekordni-prodeje-v-cesku-prilis-netahnou-32668/)


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Milan Hudec 18.03.2020, 12:48
Ano, s tím souhlasím. Za Evropou, možná celým světem, v tomto ohledu výrazně zaostáváme. Jen bych doplnil že je to 0,38% podíl (pokud bych zaokrouhloval jako ty, použil bych 0,4%  ;) ) a předpokládám že je nižší díky slabší kupní síle.
Nebo to bude tak, že všichni okolo jsou pitomci, jen u nás jsou lidé chytří.  8) Vyber si co se ti hodí  ;D  mě je to jedno

https://www.cdv.cz/tisk/historicky-nejvyssi-pocet-registraci-elektromobilu-v-cr-na-evropu-nestaci/ (https://www.cdv.cz/tisk/historicky-nejvyssi-pocet-registraci-elektromobilu-v-cr-na-evropu-nestaci/)

http://www.hybrid.cz/v-roce-2019-se-v-cesku-pocet-aut-do-zasuvky-zvysil-o-ctvrtinu (http://www.hybrid.cz/v-roce-2019-se-v-cesku-pocet-aut-do-zasuvky-zvysil-o-ctvrtinu)

https://zdopravy.cz/podil-038-na-trhu-auta-na-baterky-i-pres-rekordni-prodeje-v-cesku-prilis-netahnou-32668/ (https://zdopravy.cz/podil-038-na-trhu-auta-na-baterky-i-pres-rekordni-prodeje-v-cesku-prilis-netahnou-32668/)
Nebýt dotací v jiných zemích, tak by rozdíl takový nebyl.
Co vlastně očekává kupující eauto za výhody oproti čmoudíku?


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Peter Lovacký 19.03.2020, 08:28
Co vlastně očekává kupující eauto za výhody oproti čmoudíku?

Nemá výfuk, takže hlavne nízku poruchovosť bez tých tisíc pokaziteľných súčiastok okolo spaľovacieho motora navyše a jak bonus lacnú čerpačku rovno doma
V podstate svatý pokoj od bežných starosti čo sú s každým spaľovacím autom
Normálnemu človeku čo má bežný rádius do 100km, nerieši dopad nabíjania  na planétu a v aute chce kľudne rozmýšľať aj nad inými vecami jak je auto čo v ňom práve sedí, toto celkom aj stačí


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 19.03.2020, 09:00
Tak nějak si nevybavuju, co se mi za poslednich 15 let vysypalo na motoru.
Mam namysli mechaniku, elektroniku má i eauto. Čekáte snad, že eauto nebude muset na garančky, nebo že ho opraví kde kdo za pár korun?
Levné tankování doma je jen vábnička, to se srovná. 
Zkrátka krom duševního sebeuspokojení se dosud neobjevil pragmatický argument proč jednoznačně překonávají baterky benzín.
Zvláštní je i přístup němců, kteří skoro zařízli CNG a místo přímého spalování v autě, se se ztrátami přes elektrárnu a síť dobíjí baterky.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Peter Lovacký 19.03.2020, 10:13
Tak nějak si nevybavuju, co se mi za poslednich 15 let vysypalo na motoru.

Keď budete porovnávať eauta jak celok s vaším konkrétnym autom tak vám furt vyjde čo hcete aby vám vyšlo :)
Všetko má svoje pre a proti a vybrať si z toho jedno je ľahké
Byť nestranný je ale už ťažké  ;)


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 19.03.2020, 10:32

Co vlastně očekává kupující eauto za výhody oproti čmoudíku?


Když ti to řeknu, budeš ho chtít taky a s kým se pak budu dohadovat  ;D ;D ;D ;D
To bych přišel o zábavu během home office   ;) ;) ;)


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Milan Hudec 19.03.2020, 12:25
Když ti to řeknu, budeš ho chtít taky a s kým se pak budu dohadovat  ;D ;D ;D ;D
To bych přišel o zábavu během home office   ;) ;) ;)
Tak se nestyď......,  na dohadování dáme jiné téma (dance)
Osobně jsem z příznivců eaut vytáhl pouze výhodu ve zrychlení, tu beru.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Fuk Tomáš 19.03.2020, 13:21
Osobně jsem z příznivců eaut vytáhl pouze výhodu ve zrychlení, tu beru.
No tak musí něčím kompenzovat to tvrdnutí u nabíječky, ne?


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Peter Lovacký 19.03.2020, 16:23
Kebyže taký revizák nabíjal len doma kým oddychuje po práci, tak koľko času a peňazí ušetrí za rok len chodením na pumpy vrátane cesty a čakania v radoch :)?
Dajmetomu že hodina revízaka je cca 16€.
Dakedy som chodil do práce denne 80 km a tankoval som 4-5 razy do mesiaca
Ja osobne by som už dnes určite vedel eauto využiť ekonomickejšie jak spaľovacie, bo viem čo by som s ním robil. Ale samozrejme píšem za seba nie za druhých :)
A možno stačí len dajak prežiť toho malého skurvíra a doba sa zmení :),  možno...


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Vrána Robert 28.09.2020, 13:41
Jen taková úvaha.

Takže pokud to chápu správně, tak napříkald Tesla 3 ve variantě s kapacitou 50kWh, bude v této stanici nabyta do maxima během jedné hodiny? Tedy pokud nebudu brát  v potaz další proměnné a ztráty. Dobře, řekněme že stanice dokáže nabít toto auto do plné kapacity, za 1 a čtvrt hodiny? Řekněme že reálný dojezd bude pak něco kolo 250-300km?
Tedy dokáže pak teoreticky obsloužit v nepřetřžitém provozu cca 19 eaut. V reálu to  může být mezi 15 -25 auty, dle původního stavu nabití eaut. Celkem jich jen EOn spustil již cca 50. Tedy v reálu jimi dokáže EOn udržovat cca 1000 eaut s touto kapacitou každý den. Kolik stojí postavení této stanice a kolik zaplatím za nabití eauta?

To je jen takové srovnání myšlenek. Možná mě některý ze zkušenějších kolegů opraví a celý odhad bude úplně mimo. Navíc to velmi snadno rozhodí příjezd varianty Tesly s 80kWh baterií  ;)

PS: jsem příznivcem emobility. To jen pro pořádek  :)

Bohužel levnější eauta nedokáží využít plný výkon rychlonabíječk y 50kw ani zpočátku- příkladem je Citigo, které začne i úplně vybitou baterii nabíjet jen 36kW, už kolem 70proc nabití tlačí kolem 20kW a nabití na 100proc trvá takřka 2hodiny. Např Renault Zoe do baterie od nuly nabíjí výkonem 46kW a tak máte za 45minut "natankováno" 30kWh, což vydá skoro na 200km jízdy.
Obecně výkon nabíjení závisí na dalších parametrech, jako je kvalita použitých článků, teplota baterie, možnost baterie ohřát nebo ochladit. Výkon si určuje auto samo podle těchto parametrů.

Dále se uvádí, že při klasickém provozu auta se jen do 20proc EE odebírá na rychlonabíječk ách a ostatní nabíjení probíhá již doma.

Stanice 50kW například Terra 53 od ABB cenově vychází kolem 700t kč. Obdobná částka je potom potřeba k administraci a zřízení nabíjecího místa.

V ČR vychází nejlépe nabíjení na nabíječkách od PRE 3kč za kwh, na ČEZ  se dostanete od 3,5 až k 7kč podle tarifu. Průměrná spotřeba na 100km bývá mezi 14-18kwh.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 28.09.2020, 19:59
Bohužel levnější eauta nedokáží využít plný výkon rychlonabíječk y 50kw

Kdyby jen u rychlonabíječk y. Už jsem chystal několik wallboxů u RD k nabíjení různých aut, od Tesly, po Mercedes. Ten například nevyužije k nabíjení celých 22kW, ale pouze něco okolo 6-7kW. A Mercedes v tom není zdaleka sám. Přiznávám že údaje o tom co zvládnou jednotlivá eauta u rychlonabíječe k, jsou pro mne nová, protože jsem se prozatím okolo rychlonabíječe k nemotal.  ;)


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jiří Schwarz 28.09.2020, 21:18
Máme novou nabíjecí stanici v Plzni...
Otázkou je proč právě u Zoologické zahrady  :D


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Vrána Robert 28.09.2020, 21:54
Kdyby jen u rychlonabíječk y. Už jsem chystal několik wallboxů u RD k nabíjení různých aut, od Tesly, po Mercedes. Ten například nevyužije k nabíjení celých 22kW, ale pouze něco okolo 6-7kW. A Mercedes v tom není zdaleka sám. Přiznávám že údaje o tom co zvládnou jednotlivá eauta u rychlonabíječe k, jsou pro mne nová, protože jsem se prozatím okolo rychlonabíječe k nemotal.  ;)
AC nabíjení má zase jiná svá specifika. Těch 22kW je dán max. výkonu, který protlačíte přes 3fáz.32A jistič. Výkon AC nabíjení je hlavně omezen výkonem palubní nabíječky (AC/DC měnič) eauta a je to celkem drahá záležitost, proto se nedodávají v levnějších autech s příliš vysokým výkonem. Absolutní minimem je výkon nabíječky3,6kW(1faz. na 16A). Např. Citigo má tyto nabíječky v "kufru" dvě, každá na jedné fázi, případně se dají spojit na jednu fázi, pak je třeba jištění 32A.

Při DC nabíjení se obchází palubní nabíječka a kabely z rychlonabíječk y se připojí přímo na baterii. AC/DC měnič se tady využije v rychlonabíječc e.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 29.09.2020, 12:31
Máme novou nabíjecí stanici v Plzni...
Otázkou je proč právě u Zoologické zahrady  :D

Protože tam máte velmi pěkný Dinopark, kam jezdí mnoho lidí s rodinami a občas i nějaké eauto? Sám jsem ho tam potkal před cca týdnem. Ale ZOO jsem nestihl. Snad příště.  ;)

AC nabíjení má zase jiná svá specifika. ..

Ano, ta trochu znám, protože jsem se okolo nich už trochu motal. Zajímavá byla pro mne data z rychlonabíječe k, kde je právě to DC napájení. Docela rád bych se na nějakou někdy podíval trochu důkladněji.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Vrána Robert 29.09.2020, 14:31

Ano, ta trochu znám, protože jsem se okolo nich už trochu motal. Zajímavá byla pro mne data z rychlonabíječe k, kde je právě to DC napájení. Docela rád bych se na nějakou někdy podíval trochu důkladněji.

Tak když se chcete podívat na rychlonabíječk u, tak tam zajedte rovnou s vypůjčeným eautem a zkuste si jej nabíjet, ať si to můžete osahat. Renault nabízí půjčení jejich Zoe na 2dny s max.nájezdem 200km zdarma. Tady se dá na dva dny zapůjčit elektromobil Renault Zoe:
https://seznamka365.renault.cz/?car=zoevip&utm_medium=social_paid&utm_source=fb&utm_campaign=7550_cz-r-t-newcar-zoe-usp_seznamka-08-2020-os-oom-electric%20%7C%20FB%2BIG%20%7C%20C2W%20%7C%20714%20USD&utm_content=7550_cz-r-t-newcar-zoe-usp_seznamka-08-2020-os-oom-electric%20%7C%20FB%2BIG%20%7C%20C2W%20%7C%20714%20USD*cs1%20photovoltaics&CAMPAIGN=7550_cz-r-t-newcar-zoe-usp_seznamka-08-2020-os-oom-electric%20%7C%20FB%2BIG%20%7C%20C2W%20%7C%20714%20USD&ORIGIN=social_paid&fbclid=IwAR0pNx-Jd-8_oBjezhc6dOOYCwu-pVJ6hYq8bPsACOuNSIglJpUeYYQDjQw

Kauce na zápůjčku je 30t v hotovosti.

Zadarmo rychlonabíjet se dá ted na některých benzínkách Mol, u Lídlu.

Přeji pěkné svezení.


Název: Re: V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
Přispěvatel: Jan Franěk 29.09.2020, 15:55
Přeji pěkné svezení.

Děkuji, eautem jsem se už svezl a byl jsem nadšen.

Tak když se chcete podívat na rychlonabíječk u, tak tam zajedte rovnou s vypůjčeným eautem

Tak to nebylo myšleno. Já "potřebuji" vidět pod kryty  :D