Podívejte se na popis protokolu CHaDeMo. Tam to vše je uvedené. Sice dnes se přechází na CCS Combo protokol (ComboMenenkes konektor), ale princip nabíjení s vyjednáváním zůstává prakticky stejný.
V podstatě si CHaDeMO nabíječka s autem nejprve přes CAN bus popovídá, jakou má auto baterii a na jaké napětí a jakým proudem nabíjet a pokud jsou splněné všechny patřičné hardwarové signály (12V z auta, vypnuté zapalování, konektor zasunutý a zamčený elektromagneti
ckým zámkem, zemní spojení a unikající proud 0.K....) pak nabíječka pustí do výkonových DC pinů správné napětí a správný omezený nabíjecí proud.
CHaDEMO první generace umělo poslat nejvíce 500V DC a 400A, CHaDEMO druhé generace umí až 1000V DC a mezní proud je stejný 400A.
Během nabíjení auto povídá nabíječce jak má upravit proud a napětí, nebo jestli už je nabíjení hotovo.
V autě jsou výkonové piny CHaDeMo konektoru připojené přímo na baterii (přes DC stykač auta nouzový rozpojovač baterie a DC pojistku baterie). Palubní nabíječka auta se DC rychlonabíjení vůbec neúčastní a je od baterie odpojená jejím stykačem v autě.
Takže kdybyste si chtěl CHaDeMO aspoň první generace pořídit domů, musel byste mít rezervu příkonu až 200kW což je na trojfázové přípojce jistič u elektroměru 3x300A.