May
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
 |
« kdy: 05.06.2011, 13:32 » |
|
Jedná se o zákazníka maloodběratele, který byl distribučním dodavatelem elektřiny nařčen z černého odběru. Ten měl nastat nepředpokládan ou vnitřní poruchou digi elměru a ten údajně nenačítal věškerý proteklý elektrický příkon a tudíž byl údajně dodavatel okrádán. Podotýkám že i distributor údajně nerozporuje neporušenost a originalitu jeho plomb na rozvaděči a elměru, proto se rozhodně nejedná o neoprávněný zásah do neměřených částí a vnitřního zapojení elměru. Elměr distributor zaslal ke kontrole do SVÉHO meterologickéh o kalibračního oddělení či dceřiné firmy, kde údajně potvrdily vadný procesor a tím občasné výpadky načítání potékajícího příkonu.Samozř ejmě objektivita a nestranost takového posudku by v právním státě byla k smíchu...ale u nás...? Tento elměr je jednoznačně v majetku distribuční firmy, tudíž dle selského rozumu za něj logicky by měla zodpovídat. Ovšem naše zákony jsou se selským rozumem na štíru... Jak je to tedy ze zopdpovědností za bezchybné měření elměrem v majetku distributora na pozemku maloodběratele-zákazníka? A to dle našich zákonů, např. energetického zákona?
|
|
|
|
Ján Pitoňák
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
 |
« Odpověď #1 kdy: 06.06.2011, 22:55 » |
|
Elektromer je majetkom distribútora a ten aj zodpovedá za jeho správny chod. Ak sa však preukáže zásah do jeho činnosti, môže sa to považovať za neoprávnený (čierný) odber. V prípade že sa nič také nedokáže, a elektromer skutočne meral chybne, distribútor má právo skutočný stav odhadnúť (dopočítať) najlepšie podľa spotreby za predchádzajúce obdobia.
|
|
|
|
halik
|
 |
« Odpověď #2 kdy: 10.06.2011, 11:57 » |
|
Všechny fakturační elektroměry jsou v majetku distributora. Pokud elektroměr měřil blbě, tak je naprosto irelevantní skutečnost, že je elektroměr zrovna distributora. Distributor má právo dofakturovat chybějící nezměřený odběr elektrické energie. Pokud se zjistí, že elektroměr selhal sám o sobě, bez vnější příčiny zapříčiněné odběratelem, tak se samozřejmě bude postupovat jiným způsobem než např. u černého odběru, kde vychází dosti vysoké dopočty (je na to přesný postup), jelikož tam se předpokládá, že odběratel změnil své spotřební zvyklosti a pálil elektřinu "zdarma" ostošest.
V tomto případě tedy např. dopočet podle minulého fakturačního období.
|
|
|
|
|
May
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
 |
« Odpověď #3 kdy: 11.06.2011, 20:15 » |
|
Znovu opakuji, že zákazník měl elměr originál zaplombován a přesto distributor tvrdí že se jednalo o černý odběr, neb elměr prý nenačítal veškerý proteklý příkon celých 24hodin/365 dní. Zákazník to prý měl ohlásit neb to určitě musel vědět, přitom průměrná spotřeba ve srovnání roků za sebou kolísla kolem 10% snížení nebo zvýšení, takže žádný prudký pokles který by na něco upozornoval. Na dotaz jak to měl vědět-zjistit, mu bylo odpovězeno že častým pozorování elměru a hlavně prý včasným nahlášením poruchy místo odběru příkonu vědomě "načerno"! Pozastavuji se nad totalitními praktikami distributora, kdy je orgánem výkoným, vyšetřovacím a soudním v jednom.....inu ČEZko
|
|
|
|
Petr Krištof
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
 |
« Odpověď #4 kdy: 11.06.2011, 21:12 » |
|
V přihlášce k odběru el. energie je taková větička "Odběratel je povinen kontrolovat měřicí zařízení a případné závady hlásit dodavateli el. energie. U mechanických měřidel stačí mrknout a víte na čem jste. Kdo z laiků pozná,zda digit. elměr. měří či ne a co to je T1 aT2 a ta dioda co bliká?
|
|
|
|