Jen taková úvaha.
Takže pokud to chápu správně, tak napříkald Tesla 3 ve variantě s kapacitou 50kWh, bude v této stanici nabyta do maxima během jedné hodiny? Tedy pokud nebudu brát v potaz další proměnné a ztráty. Dobře, řekněme že stanice dokáže nabít toto auto do plné kapacity, za 1 a čtvrt hodiny? Řekněme že reálný dojezd bude pak něco kolo 250-300km?
Tedy dokáže pak teoreticky obsloužit v nepřetřžitém provozu cca 19 eaut. V reálu to může být mezi 15 -25 auty, dle původního stavu nabití eaut. Celkem jich jen EOn spustil již cca 50. Tedy v reálu jimi dokáže EOn udržovat cca 1000 eaut s touto kapacitou každý den. Kolik stojí postavení této stanice a kolik zaplatím za nabití eauta?
To je jen takové srovnání myšlenek. Možná mě některý ze zkušenějších kolegů opraví a celý odhad bude úplně mimo. Navíc to velmi snadno rozhodí příjezd varianty Tesly s 80kWh baterií
PS: jsem příznivcem emobility. To jen pro pořádek
Bohužel levnější eauta nedokáží využít plný výkon rychlonabíječk
y 50kw ani zpočátku- příkladem je Citigo, které začne i úplně vybitou baterii nabíjet jen 36kW, už kolem 70proc nabití tlačí kolem 20kW a nabití na 100proc trvá takřka 2hodiny. Např Renault Zoe do baterie od nuly nabíjí výkonem 46kW a tak máte za 45minut "natankováno" 30kWh, což vydá skoro na 200km jízdy.
Obecně výkon nabíjení závisí na dalších parametrech, jako je kvalita použitých článků, teplota baterie, možnost baterie ohřát nebo ochladit. Výkon si určuje auto samo podle těchto parametrů.
Dále se uvádí, že při klasickém provozu auta se jen do 20proc EE odebírá na rychlonabíječk
ách a ostatní nabíjení probíhá již doma.
Stanice 50kW například Terra 53 od ABB cenově vychází kolem 700t kč. Obdobná částka je potom potřeba k administraci a zřízení nabíjecího místa.
V ČR vychází nejlépe nabíjení na nabíječkách od PRE 3kč za kwh, na ČEZ se dostanete od 3,5 až k 7kč podle tarifu. Průměrná spotřeba na 100km bývá mezi 14-18kwh.