Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Ověření elektroinstalace, spotřebičů, nářadí
| | |-+  Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?  (Přečteno 67217 krát)
zavesem
« Odpověď #72 kdy: 16.03.2025, 12:28 »

S hulvátem diskutovat nehodlám.

Jó když nejsou ty argumenty... nazvěme ho hulvátem  angel
 poklona a přeji krásný den
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Palička
*
Offline Offline



« Odpověď #73 kdy: 16.03.2025, 12:32 »

Něco dalšího?
To se nám diskuze rozjela....
Můžete mi napsat, které tepelné elektrárny u nás jedou na surovou ropu?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #74 kdy: 16.03.2025, 12:33 »

Pokud z jednoho vědra napojím napůl ovci a krávu, tak mohu spekulovat, jestli ovce nechlastá ňák moc, ale nemohu tvrdit, že kráva vychlemtla vše.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
zavesem
« Odpověď #75 kdy: 16.03.2025, 12:34 »

Dě-kuji všem odporujícím  poklona za to, jak hezky a urputně dokazují to, co zde tvrdím od začátku:

Rozvoj nové technologie nezáleží na lidské racionalitě a faktech, ale stojí na odporu založeném na našich lidských zvyklostech.

I kdyby elektromobil na barel ropy ujel 10x dál než ropomobil, postoj společnosti k "novému" by nebyl o moc jiný, vždyť přece ta naše stará dobrá vozítka máme tak rádi.

Přeji krásné dny Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #76 kdy: 16.03.2025, 12:47 »

Naposledy

Trvám na tom, že elektromobil i čmoudík, spotřebují na ujetí jedné konkrétní vzdálenosti stejné množství energie. Samozřejmě v případě stejných a srovnatelných parametrů.
Nedovedu si představit, že by jedno auto potřebovalo dejme tomu 10kW/km a druhé 30kW/km, což vaše tvrzení tak nějak vyjadřuje a proto s ním nemohu souhlasit. Fyzika bude dost neúprosná. Těleso o stejné váze a dráze, bude potřebovat stejné množství energie k tomu, aby se posunulo, bez ohledu na to, jakou energii k tomu posunu použiji.

Jediný rozdíl mezi nimi bude ve zdroji energie, jeho ceně a efektivitě jeho získání, nebo způsobu využití.

Tedy pokud se budeme pouze o nákladech na km a podobně.

Rozvoj nové technologie nezáleží na lidské racionalitě a faktech, ale stojí na odporu založeném na našich lidských zvyklostech.

Osobně jsem zde jasně psal, že patřím mezi podporovatele těchto aut, ale nemám rád když kterákoliv strana argumentuje nesmyslem. Prostě a jednoduše s vámi nesouhlasím (evidentně ne sám) bez ohledu na to jestli emobilitu podporuji, nebo ne
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #77 kdy: 16.03.2025, 15:25 »

Źákladním a nezměnitelným faktem je, že fyzikální zákony nelze ohýbat  jako ty lidské.

 Pan Pavell Nováák se to pokouší udělat. V neprospěch e-aut hovoří např. vyšší vlastní váha (hmotnost) vozidel. Ne nadarmo se připravuje úprava legislativy v oblasti OA, kdy kategorie ŘP B má být navýšena z 3500 kg na 4250kg. 

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
zavesem
« Odpověď #78 kdy: 16.03.2025, 17:10 »

Źákladním a nezměnitelným faktem je, že fyzikální zákony nelze ohýbat  jako ty lidské.

 Pan Pavell Nováák se to pokouší udělat. V neprospěch e-aut hovoří např. vyšší vlastní váha (hmotnost) vozidel. Ne nadarmo se připravuje úprava legislativy v oblasti OA, kdy kategorie ŘP B má být navýšena z 3500 kg na 4250kg. 

Takže skutečnost, že účinnost spalovacího motoru při přeměně energie na pohyb je cca 20-50% a účinnost elektromotoru je cca 90% je ohýbání fyzikálních zákonů?

Ropoauta neumí rekuperovat kinetickou energii zpět do nádrže, ale zbůhdarma ji spalují zahříváním brzd. Elektroauta rekuperovat kinetickou energii umí, čímž ještě zlepšují výše uvedený poměr ve svůj prospěch. Tento fakt je také ohýbání fyzikálních zákonů?



Mohla by to být úloha pro základní školu Úsměv
Naftové auto váží 1800kg.
Účinnost naftového motoru je cca 35%.
Účinnost elektromotoru v elektromobilec h je 90%.
Elektromobil umí rekuperací 25% kinetické energie získat zpět do baterií.
Jak by musel být elektromobil těžký, aby na jeho jízdu muselo být použito stejné množství energie jako pro auto na naftu?

Výsledek: elektromobil, který byl spotřebou adekvátní k naftovému vozu vážícímu 1800kg, by musel vážit 5760kg

To vždycky někdo vymyslí nějakou pitomost, třeba o váze elektromobilů a pak to ve společnosti drží jak helvítská víra  tanecek







Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #79 kdy: 16.03.2025, 18:09 »

Na pár vzorcích majitelů eauta mohu tvrdit, že oproti čmoudíku ušetří cca 1kč/1km (čmoudík vs eauto střední porovnatelné třídy).
Nákup eauta cca o 300 000 dražší oproti a zdůrazňuji srovnatelnému autu (ne tedy tendenční srovnávání el.nákupní tašky oproti pohodlí ,  Superbu).
Za cca.5 let provozu ušetření na servisu cca.100000, což je překvapivě vysoká položka, takže zbývá otázka za jak dlouho natočí 200000 km, po kterých budou na nule.
Tolik ekonomika.
Ekologičnost posoudit nedokáži a jak jsem uváděl, nedokáže to asi nikdo.
Zbývá nádherné téma, že to prostě někdo chce ať již z jakéhokoli dalšího důvodu, a těmto lidem fandím a přeji mnoho bezpečných km Afro
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #80 kdy: 16.03.2025, 19:44 »

To není pravda. Mám eauto, nikdo mi na jeho pořízení nic nepřispěl a nabíjím ho za čisté nedotované spotové ceny, nemám FVE. Jeho provoz je velmi výrazně ekonomicky výhodnější, než provoz našeho druhého nafťáku. Reálná roční úspora jsou nízké desítky tisíc korun. Kdybych k tomu přičetl úsporu za údržbu a opravy, bude jeho ekonomická výhodnost ještě mnohem větší.

Tak jste si pořídil EV a jste nekriticky nadšený.
Proč ne, pokud jej využíváte jako přibližovalo z A do B, bez dalších nároků na tažnou sílu, prostor, nebo dosah.
Abyste nemyslel, že jen tak plácám, mám najezděno s elektrickým Vitem i jsem měl možnost vyzkoušet ion a i3.
Na ježdění do kolbenky jsou ta dvě miniauta asi fajn, akorát dělník v kolbence raději sáhne po feldě, nebo ovci, protože ekonomika.
Vito je zářným příkladem toho, o čem se tu dohadujete. Prázdný jelo, i dojezd se jevil slušný, ale zatížení a běžný styl jízdy a ejhle 100-150 km bylo maximum. Tedy výhodné pro dopravu po městě, nepoužitelné na dálniční přelety. Vzoreček pro kinetickou energii zkrátka platí pro všechno, co se hýbe.
Ten váš přepočet taky kulhá na obě nohy, protože upravujete procenta aby to líp vycházelo. Začnete účinností parní elektrárny, pokračujte ztrátami při přenosu, ztrátami nabíjení (mimochodem ADAC na tohle téma dělal několik testů) a pak si vemte, že moderní spalovák má účinnost 40% a v zimě navíc vytopí kabinu, což elektromobilis ti řeší často tak, že si natápí auto ze zásuvky, což zapomínají započítat, stejně jako klimatizaci akumulátorů.
Jinak s tou rekuperací, ta funguje z kopce, ale do kopce táhnete větší váhu, tedy větší spotřeba.
Ale to jsou pořád zanedbatelná čísla.
Úvahy o odporu a zvyklostech jsou liché, neřeším kolik auto stojí, ale zda splňuje požadavky na výkon, tažnou sílu, dosah a uživatelský komfort. Elektromobil splňující tyto požadavky jsem nenašel. To neznamená, že je zatracuji. Ať se prosadí na trhu samy, bez direktivy unie, stejně jako elektrokola a elektrokoloběž ky. Kdo to chce a vyhovuje mu, ať si koupí, ovšem v demokratické společnosti by měl mít možnost koupit auto i ten, komu EV nevyhovuje, což začíná být EK potlačováno tak nějak po bolševicku.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Palička
*
Offline Offline



« Odpověď #81 kdy: 16.03.2025, 19:59 »

Takže skutečnost, že účinnost spalovacího motoru při přeměně energie na pohyb je cca 20-50% a účinnost elektromotoru je cca 90% je ohýbání fyzikálních zákonů?
Nějak jste zapomněl na účinnost uhelné výrobny elektřiny, která je kolem 40%. 40 krát 0,9 je 36. Bez ztrát cestou. Účinnost moderního motoru s turbem je přes 35%

Ropoauta neumí rekuperovat kinetickou energii zpět do nádrže, ale zbůhdarma ji spalují zahříváním brzd. Elektroauta rekuperovat kinetickou energii umí, čímž ještě zlepšují výše uvedený poměr ve svůj prospěch. Tento fakt je také ohýbání fyzikálních zákonů?
No neumí. Zase na druhou stranu nemusím v zimě jezdit v čepici a šále stovkou po dálnici, abych dojel bez zastávky z Prahy do Olomouce. Jo a nádrž se mi stářím auta nezmenšuje
Každý pohon má své pro a proti......
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petr Zíka
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #82 kdy: 16.03.2025, 20:13 »

...to že lidé se rozhodují a tvoří názory podle zaběhlých zvyklostí ne podle racionality...
Tady jste (zřejmě nechtíc) narazil na jádro pudla. Lidé se totiž racionálně rozhodují. Tu chybu soudruzi udělali v tom, že se spoléhali právě na ty "názory či zaběhlé zvyklosti" a doufali, že trvalým masírováním do nich vtlučou jiné, tedy ty jediné správné.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
zavesem
« Odpověď #83 kdy: 16.03.2025, 21:16 »

Asi před 18 lety, když byly na vrcholu takzvané "úsporné žárovky",  jsem se účastnil nějaké diskuze o budoucnosti LED osvětlení a předpověděl jsem, že mají před sebou velkou budoucnost a nakonec úplně vytlačí žárovky.

Jééééééžiš to bylo tehdy keců, úplně stejné jako dnes tady kolem elektromobilit Afro

já jsem si koupil tohle... po měsíci mi to přestalo svítit... svítí to blbě... to se nikdy nerozšíří...  v autech to nikdy nebude, protože je to nespolehlivé.. . tanecek

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #84 kdy: 16.03.2025, 21:42 »

Zrovna žárovky a výbojky skončily právě nařízením, respektive zákazem, ne že by nebyl zájem. Žárovky je sice možné koupit dodnes, ovšem mimo semaforek je na trhu jen šmejd nevalné kvality a zákazník tedy volí menší zlo v podobě levných led zdrojů.
Podobná věc teď probíhá v automotive, takže není třeba být prorok, aby bylo jasný, že spalovací motory unie zahubí a jiná než elektrická cesta nebude pro automotive povolena.
LED dodnes v některých aplikacích nedokážou plnohodnotně nahradit výbojky a žárovky, byť čipy některých výrobců už jsou navýši jak životností, tak barevným podáním.
A zase, ekologie v tahu, žárovka se vyhodila s popelem a zmizela, led se v lepším případě dostane do elektrostatick ého separátoru.

 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
David Hruda
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #85 kdy: 16.03.2025, 22:25 »

Výsledek: elektromobil, který byl spotřebou adekvátní k naftovému vozu vážícímu 1800kg, by musel vážit 5760kg
Tak tenhle byl fakt dobrej...  tanecek

Zadání:
Kolik energie je potřeba k přesunu tělesa o hmotnosti m po dráze s.
Vaše tvrzení:
Elektrické energie bude potřeba méně než jiné energie.

Prosím, argumentuje.
 poklona .
Pořád čekám na odpověď.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy...
Smluvní partner společnosti EG.D
Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika
Jih ČR
www.elektro-hruda.cz
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #86 kdy: 16.03.2025, 22:34 »

Rozvoj nové technologie nezáleží na lidské racionalitě a faktech, ale stojí na odporu založeném na našich lidských zvyklostech.
Občas to tak je ale neřekl bych že je to pravidlem. Ona ta nová technologie musí "dozrát",  překonat dětské nemoci, stát se cenově atraktivní a pak si cestu k novým zákazníkum najde.

V historii se už několikrát stalo, že některá nová a lepší technologie byla převálcovaná konkurencí  (nákup vynálezců (firmy) včetně patentů a náledné postupné rozpuštění firmy bez uplatnění patentu. Ale je to spíš vyjímka a nejednalo se nikdy o nic zásadního, aby kvůli tomu lidstvo nějak strádalo nebo aby to zabrzdilo pokrok.
S tou účinností elektromobilu je to složitější. Ano účinnost motoru je cca 90 procent, pak tu máme účinnost nabíjecího procesu, účinnost přenosové soustavy a účinnost elektrárny. Kbyby tu byly jen tepelné elektrárny tak to dohromady vyjde se spalovákem asi nastejno. Výhoda by byla rekuperace, nevýhoda hmotnost. Dnešní energetický mix spolu s investičními pobidkami, podporou OZE dotacema  na FVE a baterky z toho dělá nepřehledný guláš.
Ale kdyby neexistovaly dotace a jiné nesystémové kroky v energetice a daně na energii byly totžné, bylo by hned vidět která z technologií je výhodnější. Na fosilní paliva do motorových vozidel je tu ale docela vysoká spotřební daň, která to spalovacím motorům "kazí".
Na druhé straně máme zase nabíjecí stanice, kde cena 1kWh může být o mnoho vyšší než u energie ze zásuvky.
Žárovky, úsporné výbojky a nakonec LEDky si svou cestu k lidem našly docela rychle a myslím že evropské zákazy v tom moc velkou roli nehrály.
Když začínaly úsporky s florescenčními trubicemi, byla elektřina ještě docela levná a úsporné žárovky docela drahé.  Drahé kupoval málokdo, kevné měly mizernou životnost a špatné podání barev. Dodnes  si pamaruju že Osram globe s cca 20W příkonu vydržely v každodenním provozu svítit doma 20 let než první ze tří odešla.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
zavesem
« Odpověď #87 kdy: 17.03.2025, 10:27 »

Tak tenhle byl fakt dobrej...  tanecek
 Pořád čekám na odpověď.

Vzhledem k tomu, že zde vládne demagogie, čísla+fakta a vědecký přístup většinu včetně vás nezajímá a raději setrváváte ve své zabedněnosti, neumím a ani nechci vám dát odpověď, která by vás uspokojila.

Už vás nechám  angel
Přeji otevřenou mysl  tanecek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
*
Offline Offline



Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B


WWW
« Odpověď #88 kdy: 17.03.2025, 10:39 »

TO Nováák...proč mám u vaší osoby pocit, že patříte mezi ty nepříjemné typy lidí, kteří jsou za každou cenu přesvědčeni o své pravdě a musí mít vždy poslední slovo?
Jak to tady vše čtu, jsem o tom hodně pevně přesvědčený.

A když už pak napadnete i někoho takového, jako je Tomáš Fuk, hmmmmm...

Pak tu napadnete další kolegy s tím, že když už neví kudy kam, začnou s vulgarizmy a pak sám vložíte do reakce velice vzdělané osobě narážku o zabedněnosti.. . také jste přesvědčený o tom, že je to správně? Asi ano, že?

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B
Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví
Návrhy a výpočty umělého osvětlení
Návrhy ochrany před bleskem a přepětím
Revizní technik E2A, E2B
http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602
email: horac@podborany.cz
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #89 kdy: 17.03.2025, 10:50 »

Diskusia sa pekne rozbehla a zmenila sa na  diskusiu o zákone zachovania energie. p. Novááka by som nekameňoval. Ak som správne pochopil jeho príspevky, len konštatoval že na 1kWh energetického obsahu paliva, spaľovací motor vykoná 1/3 mechanickej práce a 2/3 → teplo vypustí do atmosféry. Baterkáč 9/10 mech. práce a 1/10 premení na teplo. Teda baterkáč prejde na 1kWh dodanej vstupnej energie 3x viac ako spaľovák.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?
 Jak se navrhuje kompatibilita nabíjecích stanic s elektromobilů?
 Jakými způsoby se dobíjejí elektromobily v bytovkách?
 Jak postupovat při umisťování kabelu a wallboxu na obecním pozemku?
 Už jste slyšeli o nabíjení Plug&Charge (ISO15118)?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.044 sekund, 22 dotazů.