Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Ověření elektroinstalace, spotřebičů, nářadí
| | |-+  Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?  (Přečteno 67231 krát)
Milan Hudec
*
Online Online



« Odpověď #36 kdy: 14.03.2025, 09:05 »

To je také v pořadku, daňový poplatníci si zvolili E komisaře.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #37 kdy: 14.03.2025, 11:51 »

To je také v pořadku, daňový poplatníci si zvolili E komisaře.


Když jsem včera viděl v TV jak pro zelenou planetu by jsme měli v příštím roce platit za benzín a naftu o cca 13.-Kč více jako dnes kvůli cenám povolenek,tak asi bude elektromobilit a na vzestupu. tanecek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #38 kdy: 14.03.2025, 12:05 »

Já už jenom čekám, kdy se lidi probudí a bude zle. Ona už začíná být docela velká nespokojenost nejen u nás.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
zavesem
« Odpověď #39 kdy: 14.03.2025, 20:57 »

Tak jo, budoucnost, ale nebude se to líbit  angel

V lidské historii různé civilizace zanikaly na základě cyklů.
Například: těžba - vzestup - vytěžení - pád
nebo: vzestup mocnosti - stagnace byrokracie - slábnutí pád
nebo: rovnováha moci - hromadění napětí - velký válečný konflikt - nový řád
a jiné.
Tady je třeba zdůraznit, že veřejnost obecně špatně chápe vůdce a politiky jako ty, kteří zařídili to zlo nebo to dobro. Tak to ale není. Určující je cyklus společnosti/civilizace, ten vytváří podmínky pro "loutky",  které jsou pro danou dobu vhodné. U voliči v demokracii jsou loutky, které se řídí aktuálním stavem toho či onoho cyklu.

I jednotlivé, dostatečně intenzivní cykly dokázaly na své klesající vlně v minulosti vymazat celé civilizace. My to ale budeme mít zábavnější.

Díky naší (EU - svět - lidstvo...) dnešní chytrosti (počítače...),  provázanosti (globalizace...),  podvádění (dotace, půjčky... dobrý je tohle, sedni na kopec a koukej dolů: vidíš zadluženou zemi, v ní zadlužené město, v něm zadlužené společenství vlastníků a v tom paneláku zadlužené lidi),  zřejmě lidská civilizace bude zažívat krizi několika cyklů a to najednou.

Budoucnost:
Je/bude to stav, jako když hladina postupně stoupá a civilizovaný vzdělaný člověk, chytrý, vynalézavý a mající spoustu prostředků... staví stále větší a pevnější hráz, udržuje stav ale brání tak očistnému procesu.

Část lidstva bude pracovat na té hrázi, část po té hrázi bude házet granáty, část bude házet granáty na ty, co tu hráz budují atp. Velká část na tom všem dění bude prosperovat/parazitovat. A ta zdaleka největší část? Ta absolutně nebude tušit, která bije a bude protestovat (lůza).

Takže otázka za Zeměkouli: Dokáže lidstvo, poprvé v historii, použitím racionálního uvažování a jednání projít očistným procesem bez totálního kolapsu? Dávám 10:1 že ne  tanecek

Abych nebyl úplně  Off topic moje předpověď pro elektromobily v Česku:
Až bude dosaženo určité nadkritické množství prodaných a užívaných elektromobilů a tím nadkritické množství jejich spokojených uživatelů, dojde v Česku ke zlomu a rázem začne jejich popularita růst. Jak výrazný bude ten zlom a růst prodeje, bude záležet dalších okolnostech, především cena a stav ekonomiky (i ropomobily se převážně kupují na dluh).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #40 kdy: 15.03.2025, 01:36 »

Ať chceme nebo ne, elektromobilit a prostě budoucnost má. Je asi jasné že to nebude současná technologie a způsob nabíjení. Také je jasné že vnucování této technologie úředníky a ekoteroristy příliš eautům neprospívají, protože to logicky vyvolává protitlak. Čím víc se tlačí, tím silnější odpor to vyvolává.  Mělo by to jít přirozenou i když pomalejší cestou. Dotace všeho druhu křivý trh a ve finále ubližují celé ekonomice a technologii. To jsou dle mého ty "chyby soudruhů" z nadpisu.

Mě baví že když se s mnohými odpůrci elektromobilit y bavím, ve většině případů nikdy v eautě neseděli a neřídili jej. Jediné argumenty mají vyčtené a nakoukané ze sociálních sítí. Tím netvrdím že mnohé z jejich argumentů nejsou správné a logické (psal jsem že budoucnost v tomto ohledu je, ale né v současné formě) ,    přesto je elektromobilit a dobrá cesta, jen je zapotřebí posunout technologie o kousek dál. To většinou nejde bez mnoha pokusů a úkroků do slepých uliček vývoje. Dejme tomu šanci a nezatracujme to hned na základě tlaku ekoteroristů a dalších kravin.

Osobně tomu silně fandím, což neznamená že v tomto ohledu všechno automaticky a nekriticky  přijímám. Na rovinu do budoucna sám o elektroautě silně a čím dál tím častěji uvažuji. Čas mého pořízení eauta pomalu ale jistě nazrává. Nedokážu ale říct jestli to bude za rok, 2, nebo třeba 8 let. Prozatím asi na pozici druhého auta v rodině, později možná i jako pracovního.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Jan Palička
*
Offline Offline



« Odpověď #41 kdy: 15.03.2025, 09:38 »

Až bude dosaženo určité nadkritické množství prodaných a užívaných elektromobilů a tím nadkritické množství jejich spokojených uživatelů, dojde v Česku ke zlomu a rázem začne jejich popularita růst.....
Ať chceme nebo ne, elektromobilit a prostě budoucnost má. ..........
Elektromobily už kdysi propagoval třeba pan Křižík, zvítězil způsob pohonu pana Benze, protože byl efektivnější, úspornější, s delším dojezdem a bylo jednodušší vybudovat potřebnou infrastrukturu . V počátcích je kupovali nadšenci, pak "bohatci" a nakonec "prostý lid". Chvíli to ale trvalo, pár desítek let.

Eauta logicky smetou spalovací motor z trhu, až budou ekonomicky a provozně výhodnější. Zatím nejsou a proto se spalovací uměle rozhodnutím politiků investičně i provozně zdražují a eauta zvýhodňují, takže je dnes nekupují jen nadšeci a "bohatci" ale už i "prostý lid" domnívaje se, že jsou ekonomicky výhodná. Jenže nejsou, na cenu auta mu připlatí všichni z daní (dotace),  na elektřinu i ti, co eauta nemají (různě tarify) a pokud někdo má FVE, i její zřízení spolufinacují ostatní. I ta čínská levná eauta jsou levná, protože jsou dotována, tentokrát z daní čínských soudruhů.

Jenže takhle to jde dělat pouze po dobu, dokud je počet dotovaných výrazně menší, než počet dotujících; jakmile se poměr "zhoupne",  logicky budou muset  být dotace zrušeny a bude se platit plná cena. Stát bude muset něčím nahradit snižující se výběr spotřební daně z paliv. Infrastruktura "benzínová" je v zásadě vybudována, infrastruktura "nabíjecí" to má před sebou - za stovky miliard, a to se investorům taky nějak musí vrátit. Ty stovky miliard se budou muset někde vzít a to bude pravděpodobně provozním zdaněním eaut, nebo případně zvýšením daní jiných 

Ono je to vždy tak,  že vše, co je revolučně "tlačeno shora" rozhodnutím chytrého úředníka nejen vzbuzuje protitlak, ale křiví i ekonomiku tlačené věci. Jenže ta dříve či později "vybublá" a pak se lidi nestačí divit. V historii známe takových případů dost a dost.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
zavesem
« Odpověď #42 kdy: 15.03.2025, 13:02 »

Eauta logicky smetou spalovací motor z trhu, až budou ekonomicky a provozně výhodnější. Zatím nejsou a proto se spalovací uměle rozhodnutím politiků investičně i provozně zdražují a eauta zvýhodňují, takže je dnes nekupují jen nadšeci a "bohatci" ale už i "prostý lid" domnívaje se, že jsou ekonomicky výhodná. Jenže nejsou, na cenu auta mu připlatí všichni z daní (dotace),   na elektřinu i ti, co eauta nemají (různě tarify) a pokud někdo má FVE, i její zřízení spolufinacují ostatní. I ta čínská levná eauta jsou levná, protože jsou dotována, tentokrát z daní čínských soudruhů.

To není pravda. Mám eauto, nikdo mi na jeho pořízení nic nepřispěl a nabíjím ho za čisté nedotované spotové ceny, nemám FVE. Jeho provoz je velmi výrazně ekonomicky výhodnější, než provoz našeho druhého nafťáku. Reálná roční úspora jsou nízké desítky tisíc korun. Kdybych k tomu přičetl úsporu za údržbu a opravy, bude jeho ekonomická výhodnost ještě mnohem větší.

... infrastruktura "nabíjecí" to má před sebou - za stovky miliard, a to se investorům taky nějak musí vrátit. Ty stovky miliard se budou muset někde vzít a to bude pravděpodobně provozním zdaněním eaut, nebo případně zvýšením daní jiných 

Představa, že benzínové stojany v Česku nahradí elektrické stojany je zcela mylná, k tomu nikdy nedojde. Nabíjení doma/ve vlastní firmě je a vždy bude levnější, než rychlonabíjení u stojanu. Proto když se podíváte na online mapu nabíjecích stanic v Česku ve kteroukoli dobu zjistíte, že cca 90 - 95% jich zeje prázdnotou. Ne proto že eaut je málo, ale proto že nabíjení na nich je velmi drahé.
Navíc rychlonabíjení bateriím škodí. V manuálu z Mnichova je napsáno, že když bude dvakrát po sobě použito DC rychlonabíjení, potřetí se již bude automaticky provádět nabíjení pomaleji (jak hodně pomaleji nevím, stupňů je hodně).
Česká republika je takový malinkatý dvoreček. Naprosté většině uživatelů stačí a vždy bude stačit dojezd, který mu umožňuje nabíjení přes noc = nabíjecí stanice pro většinu uživatelů (majitelé garáží, baráčníci a firmy) nejsou třeba.

Neříkám emobilita je bez problémů. Pokud vím, tak třeba kromě nějakých probíhajících hokus pokusů dosud nikde na světě nikdo nevyřešil, jak nabíjet eauta pro celé byť malé městečko.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Palička
*
Offline Offline



« Odpověď #43 kdy: 15.03.2025, 14:02 »

To není pravda. Mám eauto, nikdo mi na jeho pořízení nic nepřispěl a nabíjím ho za čisté nedotované spotové ceny, nemám FVE. Jeho provoz je velmi výrazně ekonomicky výhodnější, .........

Neříkám emobilita je bez problémů. Pokud vím, tak třeba kromě nějakých probíhajících hokus pokusů dosud nikde na světě nikdo nevyřešil, jak nabíjet eauta pro celé byť malé městečko.
Sorry, ale Vy nejste BFU, jak říkají naprostým laikům ajťáci.

V ČR bylo ke konci roku registrováno cca 6,5 milionů osobních vozidel, z toho 36 tisíc elektromobilů kategorie M1, což je 0,5 procenta. Nevím, kolik z nich je firemních a tudíž se nabíjí na firemní nabíječce a kolik z nich "bydlí" u rodinných domů, ale kdyby to byly dvě třetiny, tak tu je pouhých 12 tisíc vozidel, které se musí vždy nabíjet jen veřejně. Dle statistik máme v ČR 5,5 tisíce veřejných nabíjecích bodů, takže na nich pochopitelně přetlak nevzniká.

Jenže jen v Praze je 1,3 milionu aut, z toho asi 900 tisíc M1. I kdyby jen třetina majitelů je vyměnila za eauta, je to skoro desetkrát víc registraci, než dosud v celé ČR. A 80% z nich nebude mít přístup k žádné soukromé nabíječce, pokud za ni nepovažujeme soustavu "psů" vytažených z okna činžovního bytu. To za prvé.

A za druhé, 90% lidí netuší, co je to spot, prostě si zřídí tarif PRE/ČEZ/EON a budou nabíjet, pokud budou mít co a odkud (mimochodem spot je dobrý sluha ale zlý pán, ale to jistě víte).

Tohle je přesně to, co čem jsem psal - komplikace nevzniknou, když má elektromobil pár tisíc nadšenců a pár desítek tisíc jich je ve firmách. Komplikace vzniknou, až tu bude několik milionů vozidel, v Německu občas Dunkelflaute a státu začne padat výběr spotřební daně z pohonných hmot.

A to si pak stát daňově či cenově sáhne i na eauta (pamatujete státní propagaci přímotopů před 30 lety a jak to skončilo?)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
zavesem
« Odpověď #44 kdy: 15.03.2025, 19:50 »


Tohle je přesně to, co čem jsem psal - komplikace nevzniknou, když má elektromobil pár tisíc nadšenců a pár desítek tisíc jich je ve firmách. Komplikace vzniknou, až tu bude několik milionů vozidel, v Německu občas Dunkelflaute a státu začne padat výběr spotřební daně z pohonných hmot.


Ten výběr daní mě zaujal, čísla nebudou přesná, přibližně:
V roce 2022 se v ČR spotřebovalo celkem 6,7 miliardy litrů benzínu + nafty.
Stát na tom vybral na daních přibližně 121 miliard korun.
6,7 miliardy litrů paliv je při započítání účinností spalovací/elektromotor cca 22,6 TWh elektrické energie. To je spotřeba elektřiny, kdyby všichni majitelé aut se spalovacími motory přešli na elektro. To se ale nikdy nestane, kamiony, pracovní stroje a nejspíše i mnoho malých aut stále bude používat benzín a naftu. Ale budu počítat 100% přechod na elektromobily:
Za 22,6TWh stát vybere na daních cca 27 miliard korun, což je cca 4,5x méně než za adekvátní množství benzínu a nafty.
Když zůstanu u roku 2022, celkové příjmy ČR byly cca 1533 miliard korun.
Takže v roce 2022, by úplné zrušení paliv a totální přechod na elektro, pro stát znamenal výpadek na daních 94 miliard korun což je 6,1%.

Lze odhadovat, že kamiony, nákladní vozy atp. se na celkové spotřebě paliv podílejí 50-60%,  takže výpadek daní lze ponížit o polovinu, bude kolem 3% celkového příjmu státu.
To podle mě není nic kritického, co by mohlo zastavit rozvoj elektromobilit y.


Dohledal jsem, že ve světě se státy tyto výpadky snaží naradit těmito způsoby:
zvýšení poplatků za užívání silnic
poplatky za dobíjení elektromobilů, realizovatelné pouze u dobíjecích stanic
daň za vlastnictví vozidla
změna daňového systému (daně se vyberou jinak jinde)

Elektromobil na ujetí stejné vzdálenosti jako ropomobil spotřebuje cca 2-3x méně energie. = jsou ekologičtější.
Je tedy logické a i spravedlivé,  aby státy hledaly daňové výpadky jinde a netrestali majitele elektromobilů za to, že šetří planetu, když právě o to primárně jde.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #45 kdy: 15.03.2025, 20:12 »

...........Ele ktromobil na ujetí stejné vzdálenosti jako ropomobil spotřebuje cca 2-3x méně energie. = jsou ekologičtější.
Je tedy logické a i spravedlivé,    aby státy hledaly daňové výpadky jinde a netrestali majitele elektromobilů za to, že šetří planetu, když právě o to primárně jde.
.............. .

A kde vidíte v daních logiku? Asi jste větší optimista než já a to je co říct  vegeeet piskaci na zdravi tanecek tanecek

Vždycky půjde o peníze, logicky . To je jediná logika v tom všem  na zdravi
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Zdenek Skotnica
*
Offline Offline



« Odpověď #46 kdy: 15.03.2025, 20:49 »

A kde vidíte v daních logiku?
Taková spotřební daň není zanedbatelná.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Online Online



« Odpověď #47 kdy: 15.03.2025, 21:20 »


Elektromobil na ujetí stejné vzdálenosti jako ropomobil spotřebuje cca 2-3x méně energie. = jsou ekologičtější.



[/quote]
Obecně těžší těleso potřebuje energie naopak více.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
David Hruda
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #48 kdy: 15.03.2025, 21:32 »

Elektromobil na ujetí stejné vzdálenosti jako ropomobil spotřebuje cca 2-3x méně energie. = jsou ekologičtější.
Mohl byste, prosím, tuto zajímavou myšlenku více rozvést?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy...
Smluvní partner společnosti EG.D
Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika
Jih ČR
www.elektro-hruda.cz
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #49 kdy: 15.03.2025, 21:35 »


V roce 2022 se v ČR spotřebovalo celkem 6,7 miliardy litrů benzínu + nafty.



Číslo nie je správne, je to totiž v kg a nie litroch, to mení celkovú ekonomiku daní inak a výrazne k plusu. Náhrada za fosílne palivo je 34,5TWh a tento navýšený výkon je nutné dodať v určenom čase a súdobosti skoro 1. Nereálne. Naviac 70% terajšej výroby je zo spaľovania uhlia a tak sa o ekonomike a ekológii nemá význam baviť. Tesla má výfuk len inde ,  a nie  pod zadným nárazníkom
Baterky z toho vypadávajú. Ostáva vodík ,  len na jeho výrobu je potrebné navýšenie výroby o 70TWh .  A máte pravdu,na ilúziu že štát príde o spotrebnú daň z palív môžeme zabudnúť. Porieši to inými daňami aby výpadok nebolel štátny rozpočet.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
zavesem
« Odpověď #50 kdy: 16.03.2025, 08:28 »

Elektromobil na ujetí stejné vzdálenosti jako ropomobil spotřebuje cca 2-3x méně energie. = jsou ekologičtější.

Obecně těžší těleso potřebuje energie naopak více.

Krásný logický ale chybný závěr, vyplývající z předsudků.
Je to přesně jak říkáte. A protože moje elektroauto pro 4 osoby váží pouhých 1270kg včetně řidiče a jednoho zavazadla, tak i kdyby elektro pohon nebyl účinnější než spalovací motor (což je a významně) spotřebuje méně energie než těžší ropoauto, například nejběžnější Škoda Octavia.

Samozřejmě že výrobci vyrábí různé elektromobily i mnohem těžší. O to ale nejde, trh bude vždy vymýšlet a nabízet všechno možné. Záleží na tom, co budou kupovat zákazníci.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
David Hruda
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #51 kdy: 16.03.2025, 09:40 »

Krásný logický ale chybný závěr, vyplývající z předsudků.
Je to přesně jak říkáte. A protože moje elektroauto pro 4 osoby váží pouhých 1270kg včetně řidiče a jednoho zavazadla, tak i kdyby elektro pohon nebyl účinnější než spalovací motor (což je a významně) spotřebuje méně energie než těžší ropoauto, například nejběžnější Škoda Octavia.

Samozřejmě že výrobci vyrábí různé elektromobily i mnohem těžší. O to ale nejde, trh bude vždy vymýšlet a nabízet všechno možné. Záleží na tom, co budou kupovat zákazníci.
Naprosto špatný a nelogický závěr.
Abyste mohl něco srovnávat, musíte mít stejně nastavené podmínky. Takže jestli má vaše auto hmotnost 1270 kg, musíte ho srovnávat s autem, které má stejnou hmotnost.
Ale to by vám nevyšlo nijak výhodně, tak to trochu ohnete a budete si myslet, že si toho nikdo nevšimne.
To je takový běžný postup při propagaci nejen elektroaut.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy...
Smluvní partner společnosti EG.D
Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika
Jih ČR
www.elektro-hruda.cz
zavesem
« Odpověď #52 kdy: 16.03.2025, 09:44 »

Mohl byste, prosím, tuto zajímavou myšlenku více rozvést?


Stačí hledat na netu, existuje mnoho studí, které dokazují, že elektromobily jsou provozně levnější a ekologičtější než ropomobily, ať se to komu líbí nebo ne.

Příklad, dvě možnosti:
1. vezmu spalovací naftový motor, dám ho do vozítka a jezdím.
2. vezmu spalovací naftový motor, dám ho do vozítka, napojím na něj generátor, na generátor napojím elektromotor a jezdím.

Které vozítko spotřebuje méně paliva?
číslo 2. to je blbost že?
Vlastně není, ono se to dávno používá, je to totiž diesel elektrická lokomotiva.
Proč je energeticky úspornější?
Protože, mimo jiné, dieselový motor pracuje stále v optimálních podmínkách s nejvyšší účinností.

Když vezmu pro elektromobil to nejvíce nevýhodné porovnání - využívá elektrickou energii čistě z fosilních paliv. Jak se ta energie vyrábí? V elektrárnách, přeměna probíhá opět v optimálních podmínkách s nejvyšší účinností.
Ztráty sítě, jasně, jednotky procent, zanedbatelné.
Lze konstatovat, že pokud si člověk pořídí ekologicky zaměřený elektromobil a ne předražené žihadlo, tak bude jezdit energeticky méně náročně a bude za ním menší uhlíková stopa.

Řeči typu: elektromobil má výfuk jinde, jsou hospodské žvásty. Úsměv

Rekuperace.
Jedu 50km a za celou cestu ani jednou nešlápnu na brzdu.
Elektromobil se nenabíjí jen z fosilních paliv, nabíjí se i z obnovitelných zdrojů.
Tím se dál zlepšuje jeho účinnost při přeměně prvotního zdroje energie na energii pohybovou, v porovnání s ropoauty.
Technologie elektromobily je stále v plenkách a má možnosti, které teprve čekají na využití. Například mohou (a v budoucnu budou) řešit současný problém přebytku/nedostatku el. energie. Když tyto situace nastávají, jezdím za 25Kč/100km po městě.







Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
zavesem
« Odpověď #53 kdy: 16.03.2025, 09:45 »

Naprosto špatný a nelogický závěr.
Abyste mohl něco srovnávat, musíte mít stejně nastavené podmínky. Takže jestli má vaše auto hmotnost 1270 kg, musíte ho srovnávat s autem, které má stejnou hmotnost.
Ale to by vám nevyšlo nijak výhodně, tak to trochu ohnete a budete si myslet, že si toho nikdo nevšimne.
To je takový běžný postup při propagaci nejen elektroaut.

Nebudu s Vámi vést flame o něco, co je dávno dokázáno moha studiemi.  tanecek poklona
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?
 Jak se navrhuje kompatibilita nabíjecích stanic s elektromobilů?
 Jakými způsoby se dobíjejí elektromobily v bytovkách?
 Jak postupovat při umisťování kabelu a wallboxu na obecním pozemku?
 Už jste slyšeli o nabíjení Plug&Charge (ISO15118)?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.046 sekund, 21 dotazů.