Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Ověření elektroinstalace, spotřebičů, nářadí
| | |-+  Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?
0 uživatelů a 2 Hostů prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?  (Přečteno 67228 krát)
David Hruda
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #54 kdy: 16.03.2025, 09:47 »

Nebudu s Vámi vést flame o něco, co je dávno dokázáno moha studiemi.  tanecek poklona
Vy jste ve škole nedával pozor, nebo jste často chyběl?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy...
Smluvní partner společnosti EG.D
Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika
Jih ČR
www.elektro-hruda.cz
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #55 kdy: 16.03.2025, 09:52 »

Pro vykonání té samé práce (pohybu stejně těžkých vozidel zanedbejme rozdíly ve tření a pod.) potřebuji tu samou energii, na tom si taknějak trvám.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
zavesem
« Odpověď #56 kdy: 16.03.2025, 09:56 »

Číslo nie je správne, je to totiž v kg a nie litroch, to mení celkovú ekonomiku daní inak a výrazne k plusu. Náhrada za fosílne palivo je 34,5TWh a tento navýšený výkon je nutné dodať v určenom čase a súdobosti skoro 1. Nereálne. Naviac 70% terajšej výroby je zo spaľovania uhlia a tak sa o ekonomike a ekológii nemá význam baviť. Tesla má výfuk len inde ,   a nie  pod zadným nárazníkom
Baterky z toho vypadávajú. Ostáva vodík ,   len na jeho výrobu je potrebné navýšenie výroby o 70TWh .  A máte pravdu,na ilúziu že štát príde o spotrebnú daň z palív môžeme zabudnúť. Porieši to inými daňami aby výpadok nebolel štátny rozpočet.

 poklona  za upřesnění. Na začátku jsem proto uvedl "čísla nebudou přesná, přibližně:" nejde jen o litry/kg ale také třeba o cenu PHM, která se v průběhu roku mění, pro jednoduchost jsem počítal 35Kč/l. Ale to je jedno. Šlo mi o přibližný výsledek výpadku příjmu z daní a ten je v řádech nižších jednotek procent.

I když budete elektromobil nabíjet výhradně el. energií z uhlí, pořád budete:
- na dopředný pohyb spotřebovávat méně energie z prvotního zdroje
- bude za vámi menší uhlíková stopa
- nebudete čudit lidem ve městech pod okny

A protože obnovitelné zdroje jsou stále častější zdroj el. energie, bude se časem výhodnost těch "baterek" postupně ještě zvyšovat.

Znovu opakuji:
Vždy záleží jak se kdo chce chovat. Kdo se chce chovat jako hovado a kupuje si předražený elektromobil aby se mohl předváděl, asi moc ekologický výsledek to nebude.
Ale o tom je svobodná společnost, demokracie, kterou jsme tak chtěli  tanecek a jednání takových lidí není důvod k tomu, splachovat elektromobilit u do záchodu Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
zavesem
« Odpověď #57 kdy: 16.03.2025, 09:57 »

Vy jste ve škole nedával pozor, nebo jste často chyběl?

Osobní útoky jsou vždy následek chybějících argumentů.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
David Hruda
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #58 kdy: 16.03.2025, 10:01 »

Osobní útoky jsou vždy následek chybějících argumentů.
Zadání:
Kolik energie je potřeba k přesunu tělesa o hmotnosti m po dráze s.
Vaše tvrzení:
Elektrické energie bude potřeba méně než jiné energie.

Prosím, argumentuje.
 poklona .
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy...
Smluvní partner společnosti EG.D
Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika
Jih ČR
www.elektro-hruda.cz
zavesem
« Odpověď #59 kdy: 16.03.2025, 10:18 »

Kde v odhadech o elektromobilit ě udělali soudruzi chybu?
Prostě nezahrnuli přirozený odpor společnosti k novotám, to že lidé se rozhodují a tvoří názory podle zaběhlých zvyklostí ne podle racionality viz. příspěvky výše.

Před pár lety se mi naskytla příležitost mimořádně dobře investovat. Bylo až vtipné pozorovat dění v mozku: data hovořila jasně, ale mozek to stále vracel: "ale, né to není možné". Tak znovu výpočet... jasné a na závěr opět hlas v mozku "nééé to je nesmysl". Nakonec jsem ten hlas překonal a poctivá investice hodně práce a financí se veeeelmi vyplatila.  

Nebo kuponová privatizace, pamatujete?
Tehdy jsem byl ještě mladý vůbec tomu (ani onomu  ) nerozuměl. Měl jsem chytrého bratrance, který nám v příbuzenstvu úplně na jejím začátku vysvětlil, že stát v podstatě rozdává majetek a že si musíme tu kuponovou knížku pořídit. Pochopil jsem. Druhý den jsem přišel do práce a všem jsem to vyprávěl. Vysmáli se mi, nepochopil to NIKDO Úsměv a na závěr mi důrazně jeden zkušený starší kolega řekl: "pamatuj si: stát nikdy nikomu nic nedá". No a pak přišel Viktor, nasliboval všem desítku a celý národ si rychle běžel pro kupóny  tanecek

To je kousíček SOCIOLOGIE Úsměv



Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
zavesem
« Odpověď #60 kdy: 16.03.2025, 10:20 »

Zadání:
Kolik energie je potřeba k přesunu tělesa o hmotnosti m po dráze s.
Vaše tvrzení:
Elektrické energie bude potřeba méně než jiné energie.

Prosím, argumentuje.
 poklona .

Prosím přečtěte si lépe, co píšu, opakovat to nebudu  poklona
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
David Hruda
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #61 kdy: 16.03.2025, 10:26 »

Elektromobil na ujetí stejné vzdálenosti jako ropomobil spotřebuje cca 2-3x méně energie. = jsou ekologičtější.
Čtu to, jak nejlépe umím.
Jestli to budete opakovat nebo nebudete, nic se na tom nezmění.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy...
Smluvní partner společnosti EG.D
Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika
Jih ČR
www.elektro-hruda.cz
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #62 kdy: 16.03.2025, 10:27 »

......
Elektromobil na ujetí stejné vzdálenosti jako ropomobil spotřebuje cca 2-3x méně energie. = jsou ekologičtější.
......

Musím se přidat ke kolegům. Toto tvrzení je blbost. V případě stejného auta a hmotnosti vozidla, bude spotřeba energie naprosto stejná, bez ohledu na druh pohonu auta.

Můžeme se pak bavit pouze o rozdílu v ceně pořízení aut s rozdílnými pohony, pak nad cenou pravidelných servisů, či nákladů na km. Ještě nad zůstatkovou hodnotou této investice, nebo nad tím co nám osobně (možná i pro společnost) každý z pohonů může přinést.

To že fandím elektromobilit ě, neznamená že budu tleskat všem hloupostem. Zkuste si to ještě jednou přečíst.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
zavesem
« Odpověď #63 kdy: 16.03.2025, 11:00 »

Dobře, tak znovu Úsměv

Když chci POCTIVĚ porovnat ropomobil a elektromobil, z hlediska přeměny energie na pohyb, musím jít na úplný začátek, tedy ke zdroji té energie a porovnat celý proces až ke kýženému popošoupnutí se vpřed.
A zde platí:
Když z barelu ropy pomocí současné technologie vezmu energii a použiji ji v ropomobilu nebo v těžším (ať teče rum jo ho ho  tanecek) elektromobilu, tak ten elektromobil, na ten jeden barel ropy, ujede výrazně dál,  než ropomobil.

Proto právě podle fyzikálních zákonů platí:
Elektromobil na ujetí stejné vzdálenosti jako ropomobil spotřebuje cca 2-3x méně energie.

Myšleno samozřejmě, té původní, zdrojové energie. Protože pokud se chceme bavit o ekologii, musíme se bavit přesně a pouze takto. Jakékoli jiné pohledy jsou irelevantní poklona
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
David Hruda
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #64 kdy: 16.03.2025, 11:04 »

Dobře, tak znovu Úsměv
Viz #54, opakovat se nebudu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy...
Smluvní partner společnosti EG.D
Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika
Jih ČR
www.elektro-hruda.cz
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #65 kdy: 16.03.2025, 11:05 »

No, jestli je po započtení úplně všech vstupních dat ekologičtější to či ono je jádrem sporů a obávám se, že správný výsledek nezná nikdo.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
zavesem
« Odpověď #66 kdy: 16.03.2025, 11:47 »

Vstupní data
1 barel ropy = 159 litrů
Energetická hodnota ropy: cca 6,1 GJ
Průměrný energetický výtěžek rafinace:
Benzín: 73 litrů (~33% energie)
Nafta: 36 litrů (~20% energie)
Ostatní produkty: ~47%
Výtěžnost elektráren při spalování ropných produktů: ~40 %
Ztráty v přenosové sítí: ~5 %
Účinnost nabíječky a baterie: ~85 %
Účinnost elektromotoru: ~90 %

Výpočet pro spalovací motor
Průměrná účinnost spalovacího motoru: ~30 %
Průměrná spotřeba paliva:
Benzínové auto: 6,5 l/100 km
Naftové auto: 5 l/100 km
Vzdálenost ujetá na vyrobený benzín: 73 l / (6,5 l/100 km) = 1123 km
Vzdálenost ujetá na vyrobenou naftu: 36 l / (5 l/100 km) = 720 km
Celková vzdálenost: 1843 km

Výpočet pro elektromobil
Počáteční energie v barelu: 6,1 GJ
Energie dostupná pro elektrárnu (při 40% účinnosti): 2,44 GJ
Energie dostupná po přenosu a nabíjení (95% * 85%): 1,97 GJ
Energie přeměněná na pohyb (90% účinnost elektromotoru): 1,77 GJ
Průměrná spotřeba elektromobilu: 17 kWh/100 km
Ujetá vzdálenost: (1,77 GJ / (17 kWh/100 km)) * (1 kWh = 3,6 MJ)
Celková vzdálenost: 3720 km

Závěr
Z jednoho barelu ropy ujede elektromobil asi dvakrát déle než spalovací vozidla dohromady, ačkoliv při rafinaci ropy využijeme benzín i naftu. Hlavní příčinou je vysoká účinnost elektráren a elektromotorů ve srovnání s klasickými spalovacími agregáty. Realita je samozřejmě složitější, elektrárny mají různou účinnost, auta mají různou spotřebu, nabíjení/spotřeba jsou jiné v zimě jiné v létě...


Pro rejpaly: rozdílné hmotnosti ropoaut a elektroaut jsou zahrnuty a započítány v jejich spotřebě Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #67 kdy: 16.03.2025, 11:56 »

Těžba ropy vs.výroba baterií, likvidace ojetin/baterií vs.spalováků, převoz komponentů po světě a další tisíce parametrů, které by bylo nutno porovnat, co je ekologičtější já nevím, a nikomu nebudu brát jeho přesvědčení.
Žertovná je ovšem výzva pro kabelovky v případě např.3M elektromobilů nabíjených z oken a pod.
To znamená nějakých 100 milionů metrů prodlužováků tanecek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #68 kdy: 16.03.2025, 12:01 »

Vstupní data
1 barel ropy = 159 litrů…
Z jednoho barelu ropy ujede elektromobil asi dvakrát déle než spalovací vozidla dohromady
Jaksi vám uniklo, že zatímco v případě elektrárny/eauta jste všechnu ropu spálil, v případě auta se spalovacím motorem jste polovinu energie z barelu ropy odevzdal jinam v podobě “ostatních produktů”. To pak udělá ten váš zdánlivý dvojnásobek.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
zavesem
« Odpověď #69 kdy: 16.03.2025, 12:11 »

Jaksi vám uniklo, že zatímco v případě elektrárny/eauta jste všechnu ropu spálil, v případě auta se spalovacím motorem jste polovinu energie z barelu ropy odevzdal jinam v podobě “ostatních produktů”. To pak udělá ten váš zdánlivý dvojnásobek.

Slabota Úsměv
Něco dalšího?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #70 kdy: 16.03.2025, 12:14 »

S hulvátem diskutovat nehodlám.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
zavesem
« Odpověď #71 kdy: 16.03.2025, 12:26 »

Těžba ropy vs.výroba baterií, likvidace ojetin/baterií vs.spalováků, převoz komponentů po světě a další tisíce parametrů, které by bylo nutno porovnat, co je ekologičtější já nevím, a nikomu nebudu brát jeho přesvědčení.
Žertovná je ovšem výzva pro kabelovky v případě např.3M elektromobilů nabíjených z oken a pod.
To znamená nějakých 100 milionů metrů prodlužováků tanecek

jj, bude zábava  tanecek



Když jsem pořizoval elektropřibliž ovadlo, překvapilo mě jak výrobce myslí dopředu: celá baterie je uspořádána a konstruována tak, aby po skončení životnosti vozu šla jednoduše plug-and-play šoupnout do bateriového úložiště a dál využívat. Je to jako se vším - záleží jak se to či ono používá. Když dva dělají totéž, není to totéž.

Dotace také považuji za nešvar doby a proto je osobně nijak cíleně nevyužívám.
Ale jinak je využívám, tak jako vy všichni:
když jdeme po novém chodníku, využíváme dotace...
Když jíme chleba, využíváme dotace...
Dotace jsou dnes všude kolem nás,  takže argument, že elektromobil je zlý ošklivý a nemorální, protože dotace... je hloupost.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?
 Jak se navrhuje kompatibilita nabíjecích stanic s elektromobilů?
 Jakými způsoby se dobíjejí elektromobily v bytovkách?
 Jak postupovat při umisťování kabelu a wallboxu na obecním pozemku?
 Už jste slyšeli o nabíjení Plug&Charge (ISO15118)?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.037 sekund, 22 dotazů.