David Hruda

Offline

|
 |
« Odpověď #54 kdy: 16.03.2025, 09:47 » |
|
Nebudu s Vámi vést flame o něco, co je dávno dokázáno moha studiemi.  Vy jste ve škole nedával pozor, nebo jste často chyběl?
|
Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy... Smluvní partner společnosti EG.D Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika Jih ČR www.elektro-hruda.cz
|
|
|
|
zavesem
|
 |
« Odpověď #56 kdy: 16.03.2025, 09:56 » |
|
Číslo nie je správne, je to totiž v kg a nie litroch, to mení celkovú ekonomiku daní inak a výrazne k plusu. Náhrada za fosílne palivo je 34,5TWh a tento navýšený výkon je nutné dodať v určenom čase a súdobosti skoro 1. Nereálne. Naviac 70% terajšej výroby je zo spaľovania uhlia a tak sa o ekonomike a ekológii nemá význam baviť. Tesla má výfuk len inde , a nie pod zadným nárazníkom Baterky z toho vypadávajú. Ostáva vodík , len na jeho výrobu je potrebné navýšenie výroby o 70TWh . A máte pravdu,na ilúziu že štát príde o spotrebnú daň z palív môžeme zabudnúť. Porieši to inými daňami aby výpadok nebolel štátny rozpočet.
 za upřesnění. Na začátku jsem proto uvedl " čísla nebudou přesná, přibližně:" nejde jen o litry/kg ale také třeba o cenu PHM, která se v průběhu roku mění, pro jednoduchost jsem počítal 35Kč/l. Ale to je jedno. Šlo mi o přibližný výsledek výpadku příjmu z daní a ten je v řádech nižších jednotek procent. I když budete elektromobil nabíjet výhradně el. energií z uhlí, pořád budete: - na dopředný pohyb spotřebovávat méně energie z prvotního zdroje - bude za vámi menší uhlíková stopa - nebudete čudit lidem ve městech pod okny A protože obnovitelné zdroje jsou stále častější zdroj el. energie, bude se časem výhodnost těch "baterek" postupně ještě zvyšovat. Znovu opakuji: Vždy záleží jak se kdo chce chovat. Kdo se chce chovat jako hovado a kupuje si předražený elektromobil aby se mohl předváděl, asi moc ekologický výsledek to nebude. Ale o tom je svobodná společnost, demokracie, kterou jsme tak chtěli  a jednání takových lidí není důvod k tomu, splachovat elektromobilit u do záchodu 
|
|
|
|
|
zavesem
|
 |
« Odpověď #57 kdy: 16.03.2025, 09:57 » |
|
Vy jste ve škole nedával pozor, nebo jste často chyběl?
Osobní útoky jsou vždy následek chybějících argumentů.
|
|
|
|
David Hruda

Offline

|
 |
« Odpověď #58 kdy: 16.03.2025, 10:01 » |
|
Osobní útoky jsou vždy následek chybějících argumentů.
Zadání: Kolik energie je potřeba k přesunu tělesa o hmotnosti m po dráze s. Vaše tvrzení: Elektrické energie bude potřeba méně než jiné energie. Prosím, argumentuje.  .
|
Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy... Smluvní partner společnosti EG.D Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika Jih ČR www.elektro-hruda.cz
|
|
|
zavesem
|
 |
« Odpověď #59 kdy: 16.03.2025, 10:18 » |
|
Kde v odhadech o elektromobilit ě udělali soudruzi chybu? Prostě nezahrnuli přirozený odpor společnosti k novotám, to že lidé se rozhodují a tvoří názory podle zaběhlých zvyklostí ne podle racionality viz. příspěvky výše. Před pár lety se mi naskytla příležitost mimořádně dobře investovat. Bylo až vtipné pozorovat dění v mozku: data hovořila jasně, ale mozek to stále vracel: "ale, né to není možné". Tak znovu výpočet... jasné a na závěr opět hlas v mozku "nééé to je nesmysl". Nakonec jsem ten hlas překonal a poctivá investice hodně práce a financí se veeeelmi vyplatila. Nebo kuponová privatizace, pamatujete? Tehdy jsem byl ještě mladý vůbec tomu (ani onomu ) nerozuměl. Měl jsem chytrého bratrance, který nám v příbuzenstvu úplně na jejím začátku vysvětlil, že stát v podstatě rozdává majetek a že si musíme tu kuponovou knížku pořídit. Pochopil jsem. Druhý den jsem přišel do práce a všem jsem to vyprávěl. Vysmáli se mi, nepochopil to NIKDO  a na závěr mi důrazně jeden zkušený starší kolega řekl: "pamatuj si: stát nikdy nikomu nic nedá". No a pak přišel Viktor, nasliboval všem desítku a celý národ si rychle běžel pro kupóny  To je kousíček SOCIOLOGIE 
|
|
|
|
zavesem
|
 |
« Odpověď #60 kdy: 16.03.2025, 10:20 » |
|
Zadání: Kolik energie je potřeba k přesunu tělesa o hmotnosti m po dráze s. Vaše tvrzení: Elektrické energie bude potřeba méně než jiné energie. Prosím, argumentuje.  . Prosím přečtěte si lépe, co píšu, opakovat to nebudu 
|
|
|
|
David Hruda

Offline

|
 |
« Odpověď #61 kdy: 16.03.2025, 10:26 » |
|
Elektromobil na ujetí stejné vzdálenosti jako ropomobil spotřebuje cca 2-3x méně energie. = jsou ekologičtější.
Čtu to, jak nejlépe umím. Jestli to budete opakovat nebo nebudete, nic se na tom nezmění.
|
Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy... Smluvní partner společnosti EG.D Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika Jih ČR www.elektro-hruda.cz
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník

Offline

váš elektrikář a revizní technik
|
 |
« Odpověď #62 kdy: 16.03.2025, 10:27 » |
|
...... Elektromobil na ujetí stejné vzdálenosti jako ropomobil spotřebuje cca 2-3x méně energie. = jsou ekologičtější. ......
Musím se přidat ke kolegům. Toto tvrzení je blbost. V případě stejného auta a hmotnosti vozidla, bude spotřeba energie naprosto stejná, bez ohledu na druh pohonu auta. Můžeme se pak bavit pouze o rozdílu v ceně pořízení aut s rozdílnými pohony, pak nad cenou pravidelných servisů, či nákladů na km. Ještě nad zůstatkovou hodnotou této investice, nebo nad tím co nám osobně (možná i pro společnost) každý z pohonů může přinést. To že fandím elektromobilit ě, neznamená že budu tleskat všem hloupostem. Zkuste si to ještě jednou přečíst.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
zavesem
|
 |
« Odpověď #63 kdy: 16.03.2025, 11:00 » |
|
Dobře, tak znovu  Když chci POCTIVĚ porovnat ropomobil a elektromobil, z hlediska přeměny energie na pohyb, musím jít na úplný začátek, tedy ke zdroji té energie a porovnat celý proces až ke kýženému popošoupnutí se vpřed. A zde platí: Když z barelu ropy pomocí současné technologie vezmu energii a použiji ji v ropomobilu nebo v těžším (ať teče rum jo ho ho  ) elektromobilu, tak ten elektromobil, na ten jeden barel ropy, ujede výrazně dál, než ropomobil. Proto právě podle fyzikálních zákonů platí: Elektromobil na ujetí stejné vzdálenosti jako ropomobil spotřebuje cca 2-3x méně energie.Myšleno samozřejmě, té původní, zdrojové energie. Protože pokud se chceme bavit o ekologii, musíme se bavit přesně a pouze takto. Jakékoli jiné pohledy jsou irelevantní 
|
|
|
|
David Hruda

Offline

|
 |
« Odpověď #64 kdy: 16.03.2025, 11:04 » |
|
Dobře, tak znovu  Viz #54, opakovat se nebudu.
|
Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy... Smluvní partner společnosti EG.D Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika Jih ČR www.elektro-hruda.cz
|
|
|
|
zavesem
|
 |
« Odpověď #66 kdy: 16.03.2025, 11:47 » |
|
Vstupní data1 barel ropy = 159 litrů Energetická hodnota ropy: cca 6,1 GJ Průměrný energetický výtěžek rafinace: Benzín: 73 litrů (~33% energie) Nafta: 36 litrů (~20% energie) Ostatní produkty: ~47% Výtěžnost elektráren při spalování ropných produktů: ~40 % Ztráty v přenosové sítí: ~5 % Účinnost nabíječky a baterie: ~85 % Účinnost elektromotoru: ~90 % Výpočet pro spalovací motorPrůměrná účinnost spalovacího motoru: ~30 % Průměrná spotřeba paliva: Benzínové auto: 6,5 l/100 km Naftové auto: 5 l/100 km Vzdálenost ujetá na vyrobený benzín: 73 l / (6,5 l/100 km) = 1123 km Vzdálenost ujetá na vyrobenou naftu: 36 l / (5 l/100 km) = 720 km Celková vzdálenost: 1843 kmVýpočet pro elektromobilPočáteční energie v barelu: 6,1 GJ Energie dostupná pro elektrárnu (při 40% účinnosti): 2,44 GJ Energie dostupná po přenosu a nabíjení (95% * 85%): 1,97 GJ Energie přeměněná na pohyb (90% účinnost elektromotoru): 1,77 GJ Průměrná spotřeba elektromobilu: 17 kWh/100 km Ujetá vzdálenost: (1,77 GJ / (17 kWh/100 km)) * (1 kWh = 3,6 MJ) Celková vzdálenost: 3720 km ZávěrZ jednoho barelu ropy ujede elektromobil asi dvakrát déle než spalovací vozidla dohromady, ačkoliv při rafinaci ropy využijeme benzín i naftu. Hlavní příčinou je vysoká účinnost elektráren a elektromotorů ve srovnání s klasickými spalovacími agregáty. Realita je samozřejmě složitější, elektrárny mají různou účinnost, auta mají různou spotřebu, nabíjení/spotřeba jsou jiné v zimě jiné v létě...
Pro rejpaly: rozdílné hmotnosti ropoaut a elektroaut jsou zahrnuty a započítány v jejich spotřebě 
|
|
|
|
Milan Hudec

Offline
|
 |
« Odpověď #67 kdy: 16.03.2025, 11:56 » |
|
Těžba ropy vs.výroba baterií, likvidace ojetin/baterií vs.spalováků, převoz komponentů po světě a další tisíce parametrů, které by bylo nutno porovnat, co je ekologičtější já nevím, a nikomu nebudu brát jeho přesvědčení. Žertovná je ovšem výzva pro kabelovky v případě např.3M elektromobilů nabíjených z oken a pod. To znamená nějakých 100 milionů metrů prodlužováků 
|
|
|
|
Fuk Tomáš

Offline

|
 |
« Odpověď #68 kdy: 16.03.2025, 12:01 » |
|
Vstupní data 1 barel ropy = 159 litrů… Z jednoho barelu ropy ujede elektromobil asi dvakrát déle než spalovací vozidla dohromady Jaksi vám uniklo, že zatímco v případě elektrárny/eauta jste všechnu ropu spálil, v případě auta se spalovacím motorem jste polovinu energie z barelu ropy odevzdal jinam v podobě “ostatních produktů”. To pak udělá ten váš zdánlivý dvojnásobek.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
zavesem
|
 |
« Odpověď #69 kdy: 16.03.2025, 12:11 » |
|
Jaksi vám uniklo, že zatímco v případě elektrárny/eauta jste všechnu ropu spálil, v případě auta se spalovacím motorem jste polovinu energie z barelu ropy odevzdal jinam v podobě “ostatních produktů”. To pak udělá ten váš zdánlivý dvojnásobek.
Slabota  Něco dalšího?
|
|
|
|
|
zavesem
|
 |
« Odpověď #71 kdy: 16.03.2025, 12:26 » |
|
Těžba ropy vs.výroba baterií, likvidace ojetin/baterií vs.spalováků, převoz komponentů po světě a další tisíce parametrů, které by bylo nutno porovnat, co je ekologičtější já nevím, a nikomu nebudu brát jeho přesvědčení. Žertovná je ovšem výzva pro kabelovky v případě např.3M elektromobilů nabíjených z oken a pod. To znamená nějakých 100 milionů metrů prodlužováků  jj, bude zábava 
Když jsem pořizoval elektropřibliž ovadlo, překvapilo mě jak výrobce myslí dopředu: celá baterie je uspořádána a konstruována tak, aby po skončení životnosti vozu šla jednoduše plug-and-play šoupnout do bateriového úložiště a dál využívat. Je to jako se vším - záleží jak se to či ono používá. Když dva dělají totéž, není to totéž. Dotace také považuji za nešvar doby a proto je osobně nijak cíleně nevyužívám. Ale jinak je využívám, tak jako vy všichni: když jdeme po novém chodníku, využíváme dotace... Když jíme chleba, využíváme dotace... Dotace jsou dnes všude kolem nás, takže argument, že elektromobil je zlý ošklivý a nemorální, protože dotace... je hloupost.
|
|
|
|