ale u čmouda je při jízdě z kopce brždění motorem běžný jízdní režim, přesto startovat auto tažením na laně se nedoporučuje.
Tam je to kus od kusu, čím novější, tím horší.
Bolševik kupříkladu chytil na kliku a 4 plochý baterky.
Největší problém nastane u nového (po roce 2000 všechny), při úplně vybité baterii.
Naivní snaha o roztažení nikam nepovede a může dojít k poškození motoru, protože nebude tlak oleje pro hydroštely. Důvod je prostý-elektrické palivové čerpadlo.
Další co může nastat, je u motoru s vysokou kompresí a rozvodovým řemenem je přeskočení řemenu, zejména když někdo bude roztahovat na jedničku nebo zpátečku.
Auto, které je fit, s baterií ve stavu, kdy čerpadlo natlačí, případně sazomet zažhaví a má snahu převalit, není moc riskantní roztahovat s trojkou přes spojku zvolna připojenou.
U elektrovozítek je ta problematika podobná, ale o tom pojednává ten článek docela pěkně.