Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 24 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?  (Přečteno 171349 krát)
Zdenek+
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #126 kdy: 19.12.2018, 15:55 »

.....ale co řeknou baterie?

Baterie řeknou: Pápá, každá baterie má předem daný počet cyklů a přehříváním jim nepomohu, docela by mě zajímal celkový nedotovaný (tedy ne že nabíjení z peněz EU) náklad na x let provozu

Ale včet. pořizovací ceny baterií vs. konvenční vozítko (ne nutně z bazaru, kde koupím za 20.000 a ještě s tím 6 let v pohodě jezdím).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #127 kdy: 19.12.2018, 16:09 »

Jenže ty úvahy a výpočty vyjdou nanejvýš ve městě.
Ostatně i při prvním pokusu o elektrifikaci to nepřesáhlo hranice města.
Tam také elektromobil má nějaký smysl, dokonce i částečně ekonomický, protože spalovák se při crcání po městě rychleji utýrá.
Když ale vezmu každou druhou vesnici, na konci bude impedance kolem 0,3-4. Chatový osady, kam by s tím chtěl ekologicky smýšlející jedinec vyrazit klidně 0,6 a to už by houpalo pořádně.
Takže aby to fungovalo naplno, znamená to investice do výstavby nových TS a posilování sekunderek (u primerek to úspěšně probíhá, ale z jiných důvodů).
A teď je otázkou, zda investor (distribuce) bude mít investici rychle zaplacenou a začne vydělávat. Pokud by investovali a něco se nepovedlo, je na snadě, že to zaplatí odběratel.
Jiná situace by byla, kdyby to zatáhli výrobci prosazovači evehiklů. Jenže zatím a ještě zřejmě na dlouho to budem platit my všichni formou dotací z našich daní, tak jak je tomu u všelikých promostojanů, u kterých zastaví jedno auto za týden a nasosá zadarmo.
S tím vodíkem by to nebylo tak hrozný, jen teď jsme zvyklí na benzíknu na každých 10km, tak holt by byly jako dřív jen v okresních městech. Zda vyhraje vodík nebo lithium je jen o tom, kdo dřív nabídne lepší cenu, dojezd a uživatelský komfort ve vztahu k ropákům.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #128 kdy: 19.12.2018, 16:18 »

(ne nutně z bazaru, kde koupím za 20.000 a ještě s tím 6 let v pohodě jezdím).
Ale to je paradoxně nejekologičtěj ší přístup. Pokud z toho nepoteče olej po litrech a z výfuku nepůjde kouřová clona, pak ta ojetina za těch 6 let nevyprodujuje tolik emisí jako evozítko od vytěžení lithia, výrobu, přepravu, nabíjení a likvidaci akumulátorů za stejnou dobu  Úsměv
Ono je to podobné, jako s pěstováním kukuřice na plyn nebo líh, výsledek vypadá čistě, ale niko moc nešťourá co za tím je nafty a eroze...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zdenek+
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #129 kdy: 19.12.2018, 16:50 »

No právě, ale když ono to auto je společenský status více, než dopravní prostředek a je tak levné vzhledm k platům*

* Ve 3. čtvrtletí 2018 činila průměrná hrubá měsíční nominální mzda (dále jen „průměrná mzda“) na přepočtené počty zaměstnanců v národním hospodářství celkem 31 516 Kč, což je o 2 458 Kč (8,5 %) více než ve stejném období roku 2017. Spotřebitelské ceny se zvýšily za uvedené období o 2,4 %,  reálně se tak mzda zvýšila o 6,0 %. Objem mezd vzrostl o 9,7 %,  počet zaměstnanců o 1,2 %.


Ohledem dobíjení, co takhle v místech, kde by byla dobíjecí stanice, povolit připojení domácích fotovoltaik do sítě za lepších podmínek (ne jako podnikatel ale jako on grid) a v létě by měla autíčka více energie...

Ale stejně, jestli na těch 50 kWh ujede jen 100 km, tak ve výsledku kde je ta úspora?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #130 kdy: 19.12.2018, 17:51 »

Na ujetí 100km stačí cca 15kWh, takže i z běžné zásuvky 16/230 se dá běžný denní nájezd pokrýt. To snad mají i na vesnici. Každopádně platí to, co jsem psal - není to okamžité řešení pro všechny a hned.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #131 kdy: 19.12.2018, 18:08 »

Ano, máte pravdu, nechal jsem se unést rychlonabíjení m. Ovšem rychleji než elektromobilit a se rozvine topení tepelkem, taky napůl z donucení, pak zas bude hrozit volba zmrznout/jet ráno do práce Smích
Ale to je poměrně (nedojde li k nařízení z ÚV EU) daleká budoucnost, minimálně v české kotlině.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ivan Taraba
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #132 kdy: 24.12.2018, 00:59 »

Pokud z toho nepoteče olej po litrech a z výfuku nepůjde kouřová clona...
A to bohužel není samozřejmost. Ta těžba a doprava ropy taky není úplně bez následků, takže ono se to těžko porovnává.

Souhlasím s názorem, že nejprve stojí za to se zaměřit na největší znečišťovatele a místa s největším znečištěním, kde bude nejviditelnějš í přínos. Například hromadná a nákladní doprava ve městech.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



Odpočet běží


« Odpověď #133 kdy: 24.12.2018, 09:57 »

https://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,40396.msg316156.html#msg316156
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

klima se rychle mění a společnost, jak jí známe se začne hroutit, pokud lidé co nejdříve podstatně nesníží svou spotřebu

31.12.2020 - 10 let a 9 měsíců.
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #134 kdy: 24.12.2018, 14:12 »

Zkuste si provést několik základních výpočtů a úvah. Až to uděláte, tak zjistíte, že to mnohem reálnější než si myslíte. Netvrdím, že je to reálné teď hned a všude bez jakýchkoli investic a technických opatření, ale jsem přesvědčený, že vše se dá zvládnout v průběhu těch několika desítek let než dojde k plné elektrifikaci. (Pokud k ní dojde.) Výhoda je, že současné sítě zvládnou elektrifikaci v relativně velkém rozsahu (odhaduji menší desítky procent),  což je dostatečné na to, aby začalo být finančně zajímavé budovat infrastrukturu přímo pro elektromobily. Toto je zásadní výhoda, kterou žádný z alternativních pohonů (vodík) nemá.



To ale záleží natom, jak to počítáš.
Ve městech, jako třeba HK, to distribuční síť, prostě nepřenese. Škleb
Není na to stavěná.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Emanuel Kocián
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #135 kdy: 24.12.2018, 23:28 »

Já si myslím, že to zvládnutelné je, ale NIKDO(!) nesmí nabíjet ve špičkách, ale jen v těch provalech spotřebního diagramu, co jsou v průběhu celého 24h dne.

V ČR se spotřebuje za rok zhruba 6,5 milionu tun nafty a benzínu.
Výhřevnost těchto paliv je zhruba cca 43 MJ/kg.
Účinnost převodu energie v palivu na mech. práci ve srovnání s elektromobilem uvažuji pro zjednodušení 33% (reál spalovacího motoru je sice jen 25%,  ale ani pracovní cyklus elektromobilu není bezeztrátový).
Potřebná elektrická energie pro 100%ní náhradu nafty a benzínu v ČR = 6,5 megatun x 43 MJ/kg x 0,33 = 25,6 TWh.

Roční spotřeba elektřiny v ČR je 74 TWh.
Maximum zatížení v soustavě je zhruba 12 GW. Krát 8760 h do roka, to činí 105,1 TWh.
Rozdíl tam je ještě 105,1 - 74 = 31,1 TWh.
A 31,1 TWh je více než 25,6 TWh... takže čistě TEORETICKY to zvládnutelné je.


Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #136 kdy: 24.12.2018, 23:55 »

Proč by se měl zvládat ekonomický nesmysl?
Myslím nedotovaný, v opačném případě se nejedná o nesmysl, ale podvod.

.
.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #137 kdy: 25.12.2018, 00:55 »

Rozdíl tam je ještě 105,1 - 74 = 31,1 TWh.
A 31,1 TWh je více než 25,6 TWh... takže čistě TEORETICKY to zvládnutelné je.
Čistě teoreticky vzato je to velmi špatná teorie, protože nebere v úvahu geografické faktory (prostorové rozložení poptávky se diametrálně liší od prostorového rozložení nabídky),  ale hlavně předpokládá utopii trvalého provozu systému na špičkový výkon.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #138 kdy: 25.12.2018, 12:30 »

Šedá je teorie, barevný strom života. 16A v jedné fázi, o kterých tu padla zmínka, je při zaručeném rozfázování a předpokládáném u rozmachu evozítek udržitelná. Ovšem kdyby došlo na to, že bude v každé ulici každé druhé auto na baterky a po příjezdu domů žačne každý nabíjet a bude mít 3F nabíječku, začne to vypadávat, po navýšení jištění na hranu taky topit a pak ještě hořet.
Jsou místa, kde se za minulého režimu mělo zavádět plošně elektrické topení, avšak psal se rok 88 a už se to nedotáhlo.
Tam je dimenzace taková, že by mohl být elektromobil u každé chalupy. Tzn dostatek výkonných TS, krátké úseky, AYKY 240...
A teď by to znamenalo překopat takhle všechny městečka a vesnice.
Už jen rozmach tepelných čerpadel je docela záhul a to se bavíme více méně o odporové zátěži. Zatížení sítě harmonickými ze spínaných zdrojů v nabíječkách opět znamená naddimenzování .
Dostatek energie po celkovém zprůměrování je, ale přesně jak píše p. Fuk, není to tak na každém místě.
Fyzicky to vypadá tak, že někde funguje průmysl a výrobny, takže když stojí výroba, je nadbytek, když běží, je to akorát. Někde je nepřetržitý provoz. Navíc pravě tihle velkoodběratel é vylepšují tu bilanci, ač mají vlastní TS a proto s nimi nelze počitat.
Stejně jako lokální OZE. Svítí sluníčko, všichni jsou v práci (autem),  energie nadbytek, přijedou domů večer, chtějí nabíjet, je šero.
Bioplynky, tam jde lokálně třeba 1MVA do sítě přes vn, ovšem není to spolehlivý zdroj, protože třeba při OZetě ihned vypadne, při vadné svíčce motoru ihned vypadne, při špatném plynu jede na půl.
Takže počítat lze pouze s konvenčními zdroji.
Utkvěl mi v paměti jeden rozhovor s e-fanatikem na ČRo, asi 2 roky zpátky, měl jasno.
"Všude máme dráty, infrastruktura je tedy hotová, každý má elektriku, nic nebrání tomu, aby měl každý eauto"


Porovnání objemů a výhřevností je fajn, ale když porovnáme ceny, pak 1kWh z benzínu, stojí prakticky stejně, jako 1kWh ze sítě - 4Kč.
Pokud nebude trh pokřiven dotací a nebude se jako promoakce do většího rozšíření nabíjet za 50 hal.
No a celé je to o efektivitě přeměny energie na hnanou nápravu.
Do té je třeba započítat ztráty v nabíječce a nabíjení, ztráty v akumulátorech, ztráty při přenosu baterie-motor a ztráty v motoru.
Zajímavý faktor je i cena za naakumulovanou kWh.
Do ztrát je v rámci spravedlivého posouzení nutno započítat i efektivitu zdroje (přeměna čehokoli na kWh není účinnější než 50%) a ztráty v přenosu.
Ve výsledku ta bilance včetně nákladů nebude o moc lepší, než těch 25% u spalovacího motoru. Ale to je spíš námět na diplomku Smích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #139 kdy: 25.12.2018, 13:11 »

A já bych zase mohl argumentovat tím, že za posledních 40 let vzrostla spotřeba el. energie asi o 100% a přenosová soustava se tomu přizpůsobila, takže není žádný reálný důvod aby se za dalších 40 let opět nedokázala přizpůsobit poptávce. Navíc vznikají další technologie, které mají potenciál decentralizova t zdroje a vyrovnávat zatížení sítě a to jak v globálním měřítku, tak i lokálním. Např. ještě nedávno jsem za naprostý ekonomický nesmysl považovat fotovoltaiku na střeše rodinného domu. Teď, když počítám s nějakým tím akumulátorem nebo Teslou v garáži, začínají se mi čísla v Excelu hýbat směrem od nesmyslu ke smyslu. Ještě tam zdaleka nejsou, ale už to není tak absurdní a začínám být ve střehu. Za pár let může být vše jinak a může to začít do sebe zapadat.

Chápu, že jsou lidé, kteří na základě současného stavu vidí různé věci jako nerealizovatel né a tím to pro ně končí. Ale osobně fandím těm, kteří se zamýšlí nad tím, proč je to nerealizovatel né a co je potřeba udělat pro to, aby to realizovatelné bylo.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #140 kdy: 25.12.2018, 15:15 »

Ano, spotřeba vzrostla a zdaleka ne všude se za těch 40let posílily sekunderky.
Tady totiž vůbec nejde o přenosovou soustavu, ta byla už v době výstavby dimenzována dopředu a navíc velkoodběry a akumulačky jsou zase oproti éře před 40. lety v útlumu (fabriky zavřený, JZD zavřený, elektrikou přímo topí málokdo, protože cena),  takže ono to přizpůsobení nebylo zas tak složitý.
Decentralizova ný zdroj musí být tak jako tak výkonově zálohován zdroji centrálními, přes přenosovou a potažmo distribuční.
Nebo se můžem vrátit do 20.-30. let a elektriku bude do vsi dealovat mlynář Smích ne že by to nebylo poetický a ekologický...

No a tu FV na chalupě, uvažujete coby ostrov, nebo na dotovaný výkup? V prvním případě je to spíše ekonomický nesmysl, mající opodstatnění pouze v nelelektrifiko vaných lokalitách a ještě jen na svícení, nebo malý čerpadlo.
Těžko se s tím naštochne tesla přes noc na ranní cestu do práce, na druhou stranu, když si koupím z rozmaru teslu, nebudu řešit drobný za kilowattu Úsměv
Čili kdo chce panely, ať je má, ale nežene to na dotaci a za 10 let povypráví, jak krásně a levně se žije na ostrově Úsměv
Co se realizace týče, pak nic není nemožné, je to jen otázka peněz.
Pro začátek se můžeme zamyslet na způsobu a nad náklady na posílení sítí na úrovni nn v celé republice.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #141 kdy: 25.12.2018, 17:19 »

Chápu, že jsou lidé, kteří na základě současného stavu vidí různé věci jako nerealizovatel né a tím to pro ně končí. Ale osobně fandím těm, kteří se zamýšlí nad tím, proč je to nerealizovatel né a co je potřeba udělat pro to, aby to realizovatelné bylo.



Také fandím novinkám a elektromobilit a je jistě zajímavá. Pokud ji bude prosazovat firma na své vlastní náklady a v budoucnu na tom vydělá tak ji jen fandím. Elektromobilit a je ovšem dnes prosazována lživými argumenty za peníze nás všech a to mě na tom tak trochu vadí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ivan Taraba
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #142 kdy: 30.12.2018, 01:23 »

...
Porovnání objemů a výhřevností je fajn, ale když porovnáme ceny, pak 1kWh z benzínu, stojí prakticky stejně, jako 1kWh ze sítě - 4Kč.
...
To platí pro teplo, ne? Elektřina z benzinové elektrocentrál y je dražší.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #143 kdy: 30.12.2018, 18:18 »

A já bych zase mohl argumentovat tím, že za posledních 40 let vzrostla spotřeba el. energie asi o 100% a přenosová soustava se tomu přizpůsobila, takže není žádný reálný důvod aby se za dalších 40 let opět nedokázala přizpůsobit poptávce. Navíc vznikají další technologie, které mají potenciál decentralizova t zdroje a vyrovnávat zatížení sítě a to jak v globálním měřítku, tak i lokálním.

Naprostý souhlas  Úsměv

Kde je poptávka, vzniká i nabídka. Za dalších 20 let se zlepší distribuční síť, přibude nabíjecích míst a s tim ruku v ruce se znásobí i množství využívaných eaut. Tomu napomůže i vyvoj technologií, především co se týká ukládání energie. Ale jestli jde o slepou větev motorismu ukáže až čas.
Osobně navíc vidím budoucnost spíš ve sdílení eaut. Tedy nebudeme auta vlastnit, jen si je pronajímat na dobu nezbytně nutnou. Bude to mnohem levnější než platba za parkování ve městě, parkovací místo pod domem, povinné ruceni, nebo pojištění a dálniční známka, či běžné opravy.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Stran: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 24 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.066 sekund, 22 dotazů.