Marekson
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« kdy: 14.09.2011, 10:46 » |
|
Moderátor: jedno téma = jedna otázka! A chybí vám háčky a čárky.
Kupujeme 3+1 byt v panelovem dome rok 1980. Co vse musim pozadovat od firmy, ktera tuto praci bude provadet? Na co si dat pozor a jak se vyhnout pripadnym problemum?
|
|
|
|
Petr Doležal
Offline
emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)
|
|
« Odpověď #1 kdy: 14.09.2011, 11:59 » |
|
. . . Samozrejme nechci za kazdou cenu setrit na teto dulezite veci, ale zase nejsme tak bohati abysme to delali levne.
To je správný názor a proto začněte u projektanta. Za několik tisíc vás navštíví, prozkoumá stávající stav, posoudí velikost hlavního jističe (pro ev.navýšení), vyzpovídá vás, jaké máte představy, promyslíte si způsob uložení nového vedení, zrobí projekt s výměrami. S těmi pak "půjdete do světa" a budete shánět montážní firmu (i kvůli té cenové nabídce). Pro svůj klid nezapomeňte na revizní zprávu, ke které je tak či onak potřebná dokumentace.
|
Na zdraví a abychom byli lidmi to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
|
|
|
Lukáš Rotrekl
Offline
|
|
« Odpověď #2 kdy: 14.09.2011, 12:14 » |
|
Postup, jak vypadá ode mne zpracování projektu: 1) Ozve se zákazník, že by chtěl projekt, snažím se z něj dostat co nejvíce informací o rozsahu 2) Na základě toho mu řeknu předběžně cenu v nějakém rozpětí 3) Zákazník se rozhodne, zda se mu cena zdá zajímavá (tady se buď končí nebo pokračuje dál) 4) Setkám se se zákazníkem nad výkresy, projdeme co by chtěl, nechtěl, jaké má představy, konfrontujeme názory na instalaci jeho a moje. Sděluji zákazníkovi závaznou cenu za PD 5) Zákazník se rozhoduje ano ne (končíme nebo pokračujeme) 6) Nakreslím PD, tak aby jsme se zákazníkem ještě jednou prošli celý dům a na nic se nezapomělo 7) Dopracuji PD, tak aby byla k odevzdání Vystavím fakturu 9) Ideálně zákazník zaplatí Což je maximalistický postup. Samozřejmě čím větší objekt a složitější instalace, tak se bod 6 může opakovat několikrát... Berte toto jen jako vodítko a můj názor, jak si vybrat projektanta. Pokud máte projekt, je jasné co máte chtít po realizační firmě...
|
Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....
Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
|
|
|
|
|
Jirka Hub
Není vodič jako vodič
Offline
|
|
« Odpověď #4 kdy: 14.09.2011, 13:38 » |
|
Kupujeme 3+1 byt v panelovem dome rok 1980. Co vse musim pozadovat od firmy, ktera tuto praci bude provadet? Na co si dat pozor a jak se vyhnout pripadnym problemum?
Myslim si, že jestli kupujete byt až po rekonstrukci, pak máte prakticky chtít pouze po prodávajícím revizní zprávu. A jestli ovšem byt kupujete před rekonstrukcí, pak platí přechozí příspěvky. Komunikaci s projektantem lze jen doporučit. Už proto, aby se jasně řeklo co a jak bude a to nejen z pohledu uživatelského komfortu (chcete-li funkčnosti), ale také z pohledu bezpečnosti. Jakkoli nejsem zastáncem tvrzení, že kvalita jde ruku v ruce s cenou, zde bych si dovolil podotknout, že s úspora v tomto případě může zapříčint nejedno překvapení.
|
Elektrotechnik a ve všech podobách je tvůrčí a zajímavá
|
|
|
H
|
|
« Odpověď #5 kdy: 14.09.2011, 13:50 » |
|
Myslim si, že jestli kupujete byt až po rekonstrukci, pak máte prakticky chtít pouze po prodávajícím revizní zprávu.
Hrubý omyl. Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) § 154 Vlastník stavby a zařízení (1) Vlastník stavby je povinen e) uchovávat po celou dobu trvání stavby dokumentaci jejího skutečného provedení, rozhodnutí, osvědčení, souhlasy, ověřenou projektovou dokumentaci, popřípadě jiné důležité doklady týkající se stavby. (2) Vlastník zařízení, které podléhá tomuto zákonu, je povinen d) uchovávat dokumentaci skutečného provedení zařízení, rozhodnutí, souhlasy a jiné důležité doklady týkající se zařízení po celou dobu jeho existence.Musíte chtít taktéž dokumentaci skutečného provedení, protože pokud ji nemáte, tak ji někdo někdy může požadovat po vás, jako po aktuálním vlastníkovi. A to pak ji musíte pořídit na vlastní náklady ...
|
|
|
|
|
Petr Mužík
Offline
|
|
« Odpověď #7 kdy: 14.09.2011, 16:23 » |
|
A nezapomeňte na "Seznámení o správném a bezpečném užívání elektrické instalace dle požadavku ČSN 33 1310 ed. 2" - kdo z vás ho dává společně s předanou instalací? a nebo jinak, kolik firem o tom vůbec ví?
|
Revizní technik E2A,E2B - Jihomoravský kraj - Břeclavsko tel.: +420605/473004 email: petr.muzik@atlas.cz
|
|
|
|
Lukáš Rotrekl
Offline
|
|
« Odpověď #9 kdy: 14.09.2011, 17:19 » |
|
Ani nejlepší projekt na světě vám nepomůže, pokud si najmete místo zkušených elektrotechnik ů bandu zoufalců, nebo bandu zlodějů. Zoufalce poznáte podle přemíry sebevědomí a zloděje podle toho, že budou slibovat hory doly.
To je sice pravda, ale pokud budete mít zpracovaný projekt, o kterém budete alespoň z části vědět co znamená a jak to má být, budete je moci snáze kontrolovat... .
|
Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....
Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
|
|
|
Lubomír Jindra
Revizní technik E2B
Offline
|
|
« Odpověď #10 kdy: 14.09.2011, 18:55 » |
|
To je sice pravda, ale pokud budete mít zpracovaný projekt, o kterém budete alespoň z části vědět co znamená a jak to má být, budete je moci snáze kontrolovat... .
Já vím, máte pravdu. Bohužel existují firmy které fungují na principu nájezdných barbarů: Přijedou zk...í co mohou a pak chtějí balík. Někdo zaplatí někdo ne. Když někdo nezaplatí a začne se bránit a požaduje uvedení do takového a takového stavu, třeba podle projektové dokumentace, tak taková firma prostě sklapne kufry a zmizne škodit někam jinam. Že to nedostanou zaplacené je jim úplně jedno, protože se zahojí na nějakém jiném důvěřivém zákazníkovi... Omlouvám se že jsem tak negativní, ale vidím to všude kolem a čím dál tím víc. Zrovna dnes jsem vyslech od dvou nových bezvadných zákazníků se kterými je výborná dohoda jaká to je hrůza, že s řemeslníky předemnou vyrazli dveře
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Online
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #11 kdy: 14.09.2011, 21:58 » |
|
Já vím, máte pravdu. Bohužel existují firmy které fungují na principu nájezdných barbarů: Přijedou zk...í co mohou a pak chtějí balík. Někdo zaplatí někdo ne. Když někdo nezaplatí a začne se bránit a požaduje uvedení do takového a............. ... A také existují firmy, které se za svou práci stydět nemusí. Na to se jaksi pořád zapomíná. Občas na ně narazím i během revizí. Je jich sice o dost méně, ale jsou. rozvaděče oštítkované, dodaná dokumentace a ostatní podklady. Prostě paráda. Když otevřu zásuvku, nebo se podívám do rozvaděče, tak z toho mám radost. Osobně raději chválím, než haním. Bohužel je k tomu méně příležitostí, než bych si přál. Myslím, že návštěvníci zde musí někdy nabít dojmu, že neexistuje snad jediný slušný elektrikář v našem státečku. A to je chyba.Ti slušní by měli být vyzdviženi možná více, než ti druzí. Párkrát jsem doporučil kolegy na práci, která bylo pro mne daleko a vždy mě potěšilo, když byla potom od klienta kladná zpětná vazba. To taky potěší. Bohužel jsem měl už i opačmou zkušenost.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Bambus
|
|
« Odpověď #12 kdy: 14.09.2011, 22:01 » |
|
Omlouvám se že jsem tak negativní, ale vidím to všude kolem a čím dál tím víc. Zrovna dnes jsem vyslech od dvou nových bezvadných zákazníků se kterými je výborná dohoda jaká to je hrůza, že s řemeslníky předemnou vyrazli dveře Tak na tyhle stěžovače obvzláště bacha . Zpravidla se jim nechtělo platit a proto se rozešli se zhotovitelem . Jestli jsou bezvadní poznáte až jakou budou mít platební morálku což poznáte až když bude možná pozdě .
|
|
|
|
Radek Kroutil
Offline
OSVČ, Štěchovice Praha-západ
|
|
« Odpověď #13 kdy: 14.09.2011, 22:37 » |
|
Kupujeme 3+1 byt v panelovem dome rok 1980. Co vse musim pozadovat od firmy, ktera tuto praci bude provadet? Na co si dat pozor a jak se vyhnout pripadnym problemum?
Taky se ale musíte zeptat, co musíte firmě poskytnout Vy a nejen co ona musí dodat vám. Vše začíná na vámi dodaném projektu. A Vy by jste měl dostat po předání díla Výchozí revizi el.instalace, Seznámení o správném a bezpečném užívání elektrické instalace a fakturu A z vlastní praxe - nebrat nejlacinější nabídku a ani firmu, která může nastoupit , ,hned zítra,, . Dobrý řemeslník je skoro vždy obsazen na min měsíc dopředu Tak na tyhle stěžovače obvzláště bacha . Zpravidla se jim nechtělo platit a proto se rozešli se zhotovitelem . Jestli jsou bezvadní poznáte až jakou budou mít platební morálku což poznáte až když bude možná pozdě . Záleží, jak máte sepsanou smlouvu a termíny záloh. A nedat na sliby. Prostě nezaplatí dejme tomu do 20. a 21. nenastoupim. Až po zaplacení Samozřejmě něco jiného je , ,prověřený, stálý klient,, apod
|
Rev.tech. E2/A, elektroinstala ce, hromosvody, práce pomocí horolezecké techniky, pravidelné kontroly Přenosných hasících přístrojů dle MV ČR č.246/2001Sb. tel: 603234575 Email: elkr@elkr.czwww.elkr.cz
|
|
|
raj
|
|
« Odpověď #14 kdy: 15.09.2011, 01:05 » |
|
Já mám trochu jiný pohled: 1. Napřed si položte otázku - Proč chci rekonstrukci instalace ? Jen proto že to někdo říkal ? Má to smysl ? 2. Když už tedy rekonstrukce ano, vezměte barevné křídy plus manželku (milenku, v nouzi i tchýni) a nakreslete si na zdech umístění všech požadovaných zásuvek (a to i televizních, internet, telefon), vypínačů a svítidel. Tím si v tom uděláte jasno hlavně vy sám a nenecháte se zblbnout buď natvrdlým projektantem ( je třeba si stát na svém, projektant dá jen Vaše myšlenky na papír - řečem o "zázračném guru co vše vymyslí za vás" nevěřte) 3. Přes internet či známé si sežeňte firmu, co vám udělá rekonstrukci i s projektem. 4. Dobře si sepište smlouvu, ideální je "postrašit" vlastním revizním technikem a tím podmínit platbu ...
PS: kolega Jindra má ve svých příspěvcích dost dalšího moudra ohledně výběru dodavatele
|
|
|
|
Lubomír Jindra
Revizní technik E2B
Offline
|
|
« Odpověď #15 kdy: 15.09.2011, 18:43 » |
|
Tak na tyhle stěžovače obvzláště bacha . Zpravidla se jim nechtělo platit a proto se rozešli se zhotovitelem . Jestli jsou bezvadní poznáte až jakou budou mít platební morálku což poznáte až když bude možná pozdě .
Problémoví zákazníci se zase celkem snadno poznají podle toho, že se snaží nerozumným způsobem zasahovat do technického řešení (nebo-li způsobu provedení) elektroinstala cí a jsou nepřístupní diskusi o faktech od oborníka. Zákazníci kteří nechtějí platit, se zase celkem snadno poznají už na začátku podle toho, že si udržují nezvykle velký odstup. I pouhý stisk ruky je velmi silný poznávací moment
|
|
|
|
Bambus
|
|
« Odpověď #16 kdy: 15.09.2011, 19:29 » |
|
Problémoví zákazníci se zase celkem snadno poznají podle toho, že se snaží nerozumným způsobem zasahovat do technického řešení (nebo-li způsobu provedení) elektroinstala cí a jsou nepřístupní diskusi o faktech od oborníka. Zákazníci kteří nechtějí platit, se zase celkem snadno poznají už na začátku podle toho, že si udržují nezvykle velký odstup. I pouhý stisk ruky je velmi silný poznávací moment No tak to já se klidně přiznám , že dnes už fakt neodhadnu podle ničeho jak se kdo zachová .Jedinej zákazník u kterého lze předvídat je stará babka která to má natuty připravený ve skleničce a maximálně přinese omylem druhou se zubama . To že dohoda stvrzená podáním ruky dnes neplatí je nepsané pravidlo . Dnes jedině smlouva a setssakra dobře sepsaná .Bez věty ve smlouvě , ,zákazník akceptuje řemeslné zvyklosti zhotovitele " ani nezačínáme dělat .
|
|
|
|
raj
|
|
« Odpověď #17 kdy: 15.09.2011, 19:47 » |
|
Bez věty ve smlouvě , ,zákazník akceptuje řemeslné zvyklosti zhotovitele " ani nezačínáme dělat . Tak s tím bych vás hnal, že byste nestačili počítat schody.
|
|
|
|