S malými UPS vřazenými do pevného obvodu je problémů více.
Kromě problémů popsaných
Já jsem se v souvislosti s UPS setkal se zajímavým problémem, je to něco, s čím asi výrobce vůbec nepočítal.
Kamery nebo informační panely. Napájeno přes UPS. V podstatě tedy ze zásuvkového výstupu UPS je napájen pevný rozvod. A teď si představte, že výstup z UPS je přiveden na napájecí panel s chrániči, dál to vede ven, kde je na sloupku skříňka, "modrá" svorkovnice N, jistič v "hnědém" vodiči...
tak s tím, že některé vybité UPS nenastartují automaticky po obnově napájení ani do bypass režimu, a hlavně že při předepsaném čtyř(dvou) pólovém vypínači či jističi může nastat nebezpečnější stav (viz příloha sice v angličtině, ale schemata velmi pochopitelná i pro neangličtináře)
Z tohoto úhlu pohledu není požadavek
Mě je jasné, že by tam měl být dvoupolový jistič, že by tam asi neměl být vodič s modrou izolací..., ale někteří projektanti mě berou jako provokatéra, když přijdu s takovým požadavkem.
vůbec správný a původní řešení projektanta je bezpečnější. Nakonec problém způsobil nekvalifikovan
ý či nedbalý servisák, měl to změřit. Na barvy se nesmí spoléhat, je to jen pomůcka.
Další věcí, že vnitřní schemata silových obvodů a přepínacích relé v UPS jsou velmi rozmanitá a někdy je N potenciál průchozí a někdy je odpínaný. Takže vřazením UPS do pevného rozvodu není jednoduché a je citlivé nejen na přívodní šňůry, ale i na typ či dokonce výrobní sérii UPS.
Co se týče bezpečnosti za UPS při zkratu na výstupu viz článek autorů Grínače a Klimši.
Existují i ještě větší specialitky okolo kterých jsem se bál i projít. V Karlíně ještě před povodní jsme si nechali nainstalovat rotační UPSku, která měla překlenou dobu startu DA. Její princip byl ten, že se v ní točil tuším 6ti tunový setrvačník jež byl uložen na nějakých magnetických ložiskách ve vakuu. Nechtěl bych být u toho, kdyby se něco podělalo.
Jojo Caterpillar Phoenix Zeppelin. Ale když se nebojíte míjet v protisměru 12 tunový kamión... Proti němu je toto dětská hračka. A jsou šílenci dělající myšku mezi dvěma míjejícími se 12tunovými kamióny mastící to proti sobě stovkou... A tam jsou 60 cm od takové energie.
Bohužel mnohdy se bojíme více osobně nevyzkoušeného a neznámého než bychom se oprávněně měli bát opravdu nebezpečných věcí a opravdu nebezpečných energií. Tomu se říká profesionální slepota, nebo profesionální podcenění nebezpečí. Pak to dopadá jako v oněm skladu výbušnin u Vlachovic. Předevčírem jesm míjel auto, kterému se utrhnul přetížený přívěsný vozík naložený acetylénovou svářecí soupravou. V bombě s kyslíkem je 90 atmosfér...