Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jak vyrobit elektromagnetický zkoušeč pro test rotorů ručního nářadí?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak vyrobit elektromagnetický zkoušeč pro test rotorů ručního nářadí?  (Přečteno 9038 krát)
Jiří 23
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 06.08.2021, 19:26 »

Dostal jsem se k problému jak změřit rotor u kladiva Makita, ale na měřění cívek je třeba speciální ohmetr, přesto jsem to podstoupil, ale rozdíly jsou neprůkazné. V diskuzi jsem našel, že nejprůkaznější je elektromagneti cký zkoušeč,
ale bohužel jsem žádný detailní návod nenašel. Chtěl bych poprosit, pokud ho někdo máte jestli by jste nemohli sdělit
jak a z čeho je vyroben.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 07.08.2021, 00:09 »

To už je spousta let, co se jedno číslo modrého AR věnovalo motorům a byl tam i nějaký návod na takový přístroj...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 07.08.2021, 04:20 »

Zařízení není nijak složité, ale výroba je poměrně pracná a vyžaduje pečlivost. Třeba je jádro trafa EI a trafodrát. Podle velikosti kotviček, které chceme zkoušet, použijeme EI jádro z transformátoru na 100 až 300W. I-čka z jádra nebudeme potřebovat. Plechy E je třeba co nejpřesněji rozstříhat ve středové části napůl - získáme tedy plech tvaru hranatého U. Tyto plechy je třeba dále provrtat tak, aby je ve všech čtyřech rozích bylo možné stáhnout svorníky. V otevřené části plechů je třeba udělat otvory pro svorníky kus od kraje, protože plechy bude třeba ještě zastřihnout pod úhlem 45°,   aby se vytvořil optimální prostor pro vložení kotvy.
 Všechny hrany v místě střihů a otvory pro svorníky je třeba začistit a pak nastříkat oboustraně černým nitrolakem, aby se předešlo vzniku vířivých proudů v jádře. Pak je možná konečná montáž jádra. Kostru cívky pro vinutí je třeba udělat na již nastálo složené jádro, protože ji nelze z jádra demontovat. Vhodný materiál je pertinax nebo sklotextit tloušťky kolem 1,5 mm, též se dá použít materiál na tištěné spoje (Cuprextit, v nouzi i Cuprexkart),   veškerá měděná folie se musí odleptat, použijeme jen izolační nosnou desku.
Všechny díly si připravíme, bočnice nasadíme na svazek plechů a teprve pak je můžeme sešroubovat, středové díly cívky vložíme mezi bočnice a vše slepíme epoxidovým lepidlem rovnou na jádře. Po vytvrdnutí budeme navíjet ručně (jinak to jednoduše nejde) vinutí cívky.
Abychom si zjednodušili práci a zařízení bylo bezpečné, navineme vinutí na 12 nebo 24V, podle toho jaké máme k dispozici trafo. Napájecí napětí musí být z klasického transformátoru, tedy s kmitočtem 50Hz, nelze tedy použít žádný spínaný zdroj (jako např. pro halogenové osvětlení). Vinutí vypočteme obdobně jako pro sekundár transformátoru na použité napětí. Počet závitů na 1V získáme vydělením konstanty 45 průřezem sloupku jádra v cm2. Máme li např. jádro 2x4 cm vychází počet závitů 45 : 8 = 5,625 z/1V. Toto číslo vynásobíme napětím, jakým budeme přípravek napájet a konstantou 2. Tím máme celkový počet závitů.  Průměr drátu odvodíme z výkonu, jaký by mohlo jádro přenášet ve funkci transformátoru při daném napětí. Proudovou hustotu pro trafodrát volíme 2,5A/mm2. Vývody z cívky opatříme izolačními bužírkami a zapojíme je třeba do lustrsvorky. Jádru s cívkou vyrobíme podstavec z destičky plastu nebo prkénka, aby přípravek spolehlivě stál na stole a na ní přišroubujeme svorkovnici, aby se vodiče nepoškodily při používání. Podstavec přichytíme k jádru za svorníky pomocí kovových úhelníčků. Podstavec ale kovový být nesmí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 07.08.2021, 05:10 »

Postup zkoušení. 

Přípravek připojíme k napájecímu transformátoru a na pólové nástavce v sešikmení do V vložíme zkoušenou kotvičku. Kotvička může být v poměrně širokém rozsahu průměrů, musí však ležet a dotýkat se v sešimení jádro na jádro. Kotvičku pootočíme tak, aby nahoře byla mezera v jádře uprostřed - tedy v nejvyšším bodě. Na mezeru jádra položíme podélně ocelovou planžetu. Zapneme proud a sledujeme, jak se planžeta chová. Pokud je vinutí v daném úseku kotvy v pořádku, tedy nepřerušené a bez mezizávitových zkratů, planžeta jen mírně, téměř neznatelně magnetuje. V případě přerušení nebo mezizávitových zkratů je neklidná až má tendenci odskočit nebo se otáčet a hlučí. Takto postupně zkontrolujeme všechny mezery jádra kotvy. Přípravek při manipulaci s kotvou vypínáme, omezíme tím zahřívání cívky a usnadníme si pootáčení.

Přípravkem lze kontrolovat všechny kotvičky komutátorových stejnosměrných i universálních motorků, které se vejdou do Véčka, tak aby měly dostatečný magnetický kontakt. Např. z motorků stěračů a topení automobilů, el. ručního nářadí, mixerů, vysavačů a dokonce i menších automobilních startérů. Obvykle velice výrazně reagují na přerušení vinutí, u mezizávitových zkratů je reakce různá, závisí na počtu zkratovaných závitů a také na síle vodičů. U vinutí s malým počtem závitů silného drátu obvykle bývá výkon přípravku nedostatečný a problém není znatelný na planžetě, ale je pozorovatelná změna spíše sluchem, obvod je přetížen a hučí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Jiří 23
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 07.08.2021, 13:45 »

Pochopil jsem, ale přesto, nebyl by náčrt nebo foto?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Janeček
*
Offline Offline




« Odpověď #5 kdy: 08.08.2021, 11:23 »

Jestli jste to nikdy neviděl, podívejte se na 
https://www.youtube.com/watch?v=Lupq3Y5NRbE

https://www.youtube.com/watch?v=JduwgrM7gVg

Když tam budete hledat, najdete jich více, různá provedení od skoro profi až po takové, které bych se bál vzít do ruky.Bohužel komplet dokumentace tam není ale za pokus to stojí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #6 kdy: 08.08.2021, 17:06 »

Když vezmete trafo 230/24V a necháte si udělat 4 "V" řezy na pokosové rozbrušovaí pile, tak budete mít zkoušečku pro velké i malé rotory.
Při řezání je nutné krýt vinutí tenkým plechem a před řezem stáhnout plechy k sobě svěrkou, aby se netřepily a řez byl co nejhladší a nejvybroušeněj ší - aby se plechy mezi sebou v řezu nezkratovaly (mají jednu stranu lakovanou).
Pak je dobré na řezu volné plechy prosytit mezi sebou epoxidovým lepidlem a stáhnout při tvrzení lepidla lehce svěrkou (epoxidové lepidlo má největší pevnost je-li ve vrstvě 0,1mm).
Pokud použijete svorníky (šrouby) na spojení plechů hotovými děrami v jádru, obalte je izolací (bužírkou apod.) aby nezkratovaly plechy mezi sebou a pod matičky dejte izolační podložky.

Vinutí pro 230V se nepoužije.
Pro měření do vinutí se použije jen 24V vinutí. Doporučuji do série s ním dát ampérmetr.
Přípravek napájet z dalšího trafa nejlépe se 2 sekundárními vinutími 230/ 12V/24V a provozní vypínač pro lehké pootáčení testovaným rotorem dát na 24V stranu.  A nedoporučuji se při měření dotýkat komutátoru holou rukou.

Jako každá vzduchová cívka je tester bez vloženého rotoru teplotně přetěžován. snažte se mít magnetický obvod testeru vždy uzavřený.

Před měřením rotoru je dobré se změřit, jestli některé lamely (cívky rotoru) nemají svod na kostru, to je pak další měření zbytečné. Stejně je zbytečné, když se podíváte na lamely a je tam nejméně jedna z nich vypálená. Pak je tam záviťák tutový, nebo není dobře nakontaktovaný drát do vinutí rotoru. Lamely by se měly před měřením proškrábnout.

Po testu záviťáku planžetou (třeba pilovým listem) se měří, kolik dává rotor napětí mezi sousedními lamelami. Je- li napětí nulové, je tam nějaká cívka rotoru přerušená.


* Tester.jpg (79.62 KB, 778x849 - prohlédnuto 358 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #7 kdy: 08.08.2021, 17:48 »

Asi takto


* Tester.gif (34.26 KB, 2751x1111 - prohlédnuto 657 krát.)

* pokos.jpg (37.43 KB, 640x640 - prohlédnuto 344 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Peter Munka
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 08.08.2021, 20:47 »

Zatial nikto nespomenul bezpecnostne hladisko, ak tam vinutie na 230V zostane, pri napajani povodneho sekundaru napatim blizkym tomu, ake navrhol vyrobca, bude na povodnom primare  celkom tvrde a nebezpecne napatie. Sice vo forme izolovanej siete, ale drzaa sa toho oboma rukami by som nechcel.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 08.08.2021, 23:03 »

Jak obvykle s kol. Kurkou souhlasím, tak nyní budu částečně oponovat. 24V trafo upravené vyřezáním jádra se při provozu na 24V bude silně přehřívat. V tomto případě bych doporučil napájet pouze těmi 12V.

Obecně k diagnostice těchto motorků. Velké množství problémů bývá doslova vidět a dianostika pomocí takovéhoto elektromagneti ckého zkoušeče je zbytečná. První před rozebráním motorku je dobré ho zkusit spustit na menší napětí. Pokud je v zařízení měkký rozběh nebo regulace otáček, tak ty je třeba vyřadit z cesty napájení. U síťových motorků začínám obvykle na 24V a postupně zvyšuji až ke 100 až 120V. Pokud se motorek točí při malém napětí pomalu, tak bývá slyšet kolísání obrátek, zajímavé je také sledovat, zda a kdy začne komutátor nadměrně jiskřit. Už zde se dá všelicos odhalit, pokud máme nějaké zkušenosti.
           Pak při rozebírání motorku je dobré sledovat poškození kartáčů (uhlíků) a také zda v domečcích nedrhnou. Po vyjmutí kotvičky je třeba důkladně prohlédnout komutátor, ovšem hned po vyjmutí před jakýmikoliv pokusy ho čistit, orovnávat a prořezávat. Základními znaky vadného rotoru jsou barevné změny mezi jednotlivými lamelami, nestejnoměrné a nepravidelně vypálené izolační mezery, houbovité opálení povrchu některých lamel, nadzdvižené lamely a samozřejmě vypadané lamely - to už je ovšem extrém. O tom jak se kotva přehřívala napoví izolace v drážkách, zda je zhnědlá nebo u moderních plastových provedení natavená.
           Nejen kotvička musí být vadná. Občas se zjistí závada statorů. Většina universálních motorků má statorové cívky identické, jejich vizuální kontrola odhalí přehřívání až spálení spolehlivě, mezizávitové zkraty se hledají hůře, v tom pomáhá ohmmetr pro měření malých odporů se čtyřvodičovým připojením.  U většiny motorků bývá potřeba měřit odpor v rozsazích do 2 a do 20 Ohmů, ovšem s rozlišením na miliOhmy nebo jejich desítky. Kdo má možnost měřit indukčnost v potřebném rozsahu, získá ještě výraznější výsledky.

Diagnostika závad universálních komutátorových motorků vyžaduje nejen znalosti, ale zejména zkušenosti. Dovolím si tvrdit, že na opravě prvního takového motorku si bez pomoci zkušenějšího kolegy každý vyláme zuby. Pokud řešíte závadu jednoho kusu stroje, nemá cenu se o to bez patřičného vybavení pokoušet a ani si vybavení pořizovat. V takovém případě se chce obrátit na někoho, kdo je schopen diagnostiku udělat. Něco to bude stát, ale bude to rychleší a spolehlivější.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 09.08.2021, 07:04 »

Technicky je mě téma poněkud cizí, a navíc pouštět se do případné polemiky s kol.Kurkou a Václavem je profesní sebevražda tanecek
Nicméně mne zaujala myšlenka, jestli se vůbec vyplatí takto bádat a nářadí budto obměnit (pokud je nasazované profesionálně, tak je jeho odstávka to nejdražší),  nebo ho svěřit servisu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #11 kdy: 09.08.2021, 20:08 »

Jak obvykle s kol. Kurkou souhlasím, tak nyní budu částečně oponovat. 24V trafo upravené vyřezáním jádra se při provozu na 24V bude silně přehřívat. V tomto případě bych doporučil napájet pouze těmi 12V.
Oponujete zcela správně, máte naprostou pravdu. Takto vyřezané trafo i při ideálním překlenutí rotorem bude mít poloviční průřez jádra a tedy dvojnásobný magnetický odpor.
Opravdu by bylo lepší takové zařízení napájet trafem 0V/6V/12V, nebo na vyřezání použít trafo 230V/42V.


Zatial nikto nespomenul bezpecnostne hladisko, ak tam vinutie na 230V zostane, pri napajani povodneho sekundaru napatim blizkym tomu, ake navrhol vyrobca, bude na povodnom primare  celkom tvrde a nebezpecne napatie. Sice vo forme izolovanej siete, ale drzaa sa toho oboma rukami by som nechcel.
Tento přípravek není pro laiky, ono indukované napětí na lamelách komutátoru může být také vysoko nad bezpečným napětím a také je tvrdé. Ony holé lamely jsou daleko nebezpečnější než 230V z primárního vinutí krytých dobře svorkami trafa a izolací cívky.
Navíc při manipulaci svádí pootočit nebo zdvihnout rotor za komutátor. Proto je tento přípravek třeba obsluhovat v izolačních rukavicích.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #12 kdy: 09.08.2021, 20:13 »

Nicméně mne zaujala myšlenka, jestli se vůbec vyplatí takto bádat a nářadí budto obměnit (pokud je nasazované profesionálně, tak je jeho odstávka to nejdražší),     nebo ho svěřit servisu.
Tento přípravek je trochu zapomenutá technologie z let, kdy každé auto či motorka, traktor, bagr, dieselokomotiv a, ba i parní lokomotiva, osobní vagón, loď i tank měly místo alternátoru dynamo. Zkoušečky tohoto typu míval prakticky každý autoservis.
Ale myslím si že i takovéto jednoduché historické zkoušečky by profesionálové měli  poznat, protože jejich princip lépe a názorně osvětlí i vlastní funkci točivého stroje a vliv závitového zkratu na vznik parazitního magnetické pole točivého stroje (tj. proč to brzdí a nemá výkon a bere takový proud).  
Dnešní svět se začínajícím technikům jeví jako příliš komplikovaný, složitý a nepochopitelný, cizí to svět odborníků. Občas je dobré se vrátit ke kořenům elektrotechnik y.
Navíc tento přípravek je jednoduché a levné zařízení, které opravdu slušně detekuje závitové zkraty rotoru.
Ano je nebezpečné, stejně nebezpečné jako například vodní pojistka polovodičů, nebo měření kapacity kondenzátoru ampérmetrem, měření DC polarity dvěma hřebíky nebo uhlíky z baterie, měření zapojení přepínače Y-D motoru po připojení jedné strany na 3x400V, elektrolytický rozběhový reostat, odmagnetování pomocí trafopájky apod. Ale pokud znáte a víte a umíte rizika obejít a odstranit, pak taková jednoduchá řešení v nouzi, při absenci profi měření či časovém presu nesmírně pomohou. Pomohou detekovat rychle závadu, nebo i předejít daleko nebezpečnějším stavům z možného zkratu, nebo přepólování.
Proto je dobré takové znalosti a finty profesně sdílet i když na profesionální bázi existuje lepší řešení.
Dobré je také čas od času rozebrat něco k úplnému pochopení i když je to zdánlivě nehospodárně vynaložený čas. Tak by tomu bylo při snaze opravovat vše za každou cenu (nechci slevu zadarmo).
Na druhou stranu často úplná banalita odstaví drahé zařízení či drahou technologii, kterou profíci označí za neopravitelný díl.
A místo keců o zelených produktech a ekologii je taková podařená oprava mnohdy přínosem pro životní prostředí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 09.08.2021, 21:16 »

Amen.
Napsal jste to krásně.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Šichor Pavel
*
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 10.08.2021, 17:05 »

Připojuji se k panu Hudcovi.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #15 kdy: 10.08.2021, 17:20 »

Kolega Kurka opět exceloval. Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Milan Otras
*
Offline Offline




« Odpověď #16 kdy: 11.08.2021, 09:58 »

Dobrý deň

Opravujeme ručné elektrické náradie ,   kde sú používané komutátorové rotory.
Z časových dôvodov nasledujúcou vylučovacou metódou určíme či je poškodený rotor alebo stator ,ak motorček iskrí alebo nemá správne otáčky ,   berie veľký prúd atď.
Postup:
Vyberieme rotor zo statora ,   stator má dve samostatné cievky. Na autransformáto r pripojíme najskôr jednu cievku statora a pomaly zvyšujeme  napätie na výstupe autotransformá tora ,   pokiaľ nezačne preťekať cievkou prúd cca 5 Ampérov . Samozrejme všetko krátkodobo. Cievku odpojíme ,   napätie na autransformáto re ostane nastavené a pripojí sa druhá cievka statora. Pokiaľ prúd pretekajúci jednotlivými cievkami bude podobný ,   stator je v poriadku a vadný je teda rotor. Medzi autotransformá tor a výstup z neho použiť oddelovacie trafo.
Pokiaľ by chcel človek študovať a má dostatok času samozrejme odporúčam postupy ktoré tu uviedli skúsenejší borci
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #17 kdy: 12.08.2021, 11:33 »

Na autransformáto r pripojíme najskôr jednu cievku statora a pomaly zvyšujeme  napätie na výstupe autotransformá tora ,    pokiaľ nezačne preťekať cievkou prúd cca 5 Ampérov.

S těmi 5A bych byl opatrný. Pokud tento postup použijete pro statorové vinutí z motorku 300 až 500W, tak ho velice rychle spálíte. Tak velký proud je bez nebezpečí poškození vinutí použitelný pro motorky s výkonem nad 1200W.  Úplně stejnou službu bez regulačního autotransformá toru vám udělá trafo se sekundárem 12 nebo 24V a přesný ampermetr s několika rozsahy (v principu stačí kvalitní multimetr).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Revize a kontroly spotřebičů - PC, tiskáren, varných konvic apod
 Poradi nekdo jak získat certif E4 revize spotřebičů nářadí?
 Vtipné přezkoušeni revize E4A (ruční nářadí a spotřebiče) znění dle ITI Praha
 Které spotřebiče lze revidovat s osvědčením E4/A?
 Jak provádíte měření spotřebičů?
 Jaká je nutná praxe pro revizní technik elektrických zařízení kategorie E4?
 Mohu s osv. E4/A provádět revize nepřenosných a připevněných spotřebičů?
 Poradíte mi kde najdu začátky kurzu RT E4?
 Jaký § je potřeba pro revize a kontrolu el. ručního nářadí a spotřebičů ?
 Poradíte s výběrem měřícího přístroje pro revize a kontrolu el. ručního nářadí?
 Může provést el. revizi boileru revizní technik skupiny E4/A?
 Může revizák E2 revidovat trafostanici?
 Postačí na revizi spotřebičů protokol?
 Podle čeho se rozdělují spotřebiče a stroje v závislosti vykonání revize?
 Co vše mohu revidovat s osvědčením E4/A-nářadí a spotřebiče?
 Může revizní technik E4/A zrevidovat nástěnný plynový kotel?
 Mohu provádět revize spotřebičů pouze s §6?
 Mám oprávnění měřit prodlužovací kabely + ruční nářadí?
 Jak revidovat vlastní spotřebiče při zahraniční montáži v Anglii?
 Mohl by RT E4A dělat revize průmyslových šicích strojů?
 Mohu s osmičkou provádět revize na ručním nářadí?
 Když mám notebook v záruce musí projít revizní kontrola?
 Kdo platí za revize soukromých elektrospotřebičů v sociálních zařízeních?
 Kdo může revidovat el. spotřebiče v ordinaci doktora?
 Jak se dělá, (pokud vůbec), revize radia ?
 Jsou stolní dvoukotoučové brusky stroj, nebo spotřebič?
 Může RT s E4/A revidovat strojní stojanové vrtačky na 400V?
 Jakou skupinu mají spotřebiče v pronajímaných pokojích?
 Proč je osvědčení revizních techniků E4X?
 Jak správně označit spotřebič po revizi?
 Je zářivka s flexi šňůrou z pohledu normy spotřebič?
 Opravdu musí půjčovna nářadí revidovat každou vrtačku hned po vrácení?
 Jakou máte zkušenost s kontrolami a revizemi elektrického zařízení typu UPS?
 Mohu provádět revize malých elektro spotřebičů s §6 ?
 Jak se reviduje nabíječka na mobil ?
 Musí se u nových el. spotřebičů a nářadí provádět revize?
 Kdy se revidují a kontrolují spotřebiče
 Může RT E4A revidovat elektrický průmyslový spotřebič?
 Kdo má oprávnění k provádění kontrol a revizí elektrických spotřebičů
 ČSN platné pro ověřování bezpečnosti elektrických spotřebičů
 Do jaké skupiny používání byste zařadili laboratorní přístroje?
 Jak měříte proud protékající ochranným vodičem vy?
 Může revizní technik E4A provést revizi odběrného místa?
 Jak se provádí prohlídka spotřebiče při revizi
 Jak se provádí měření při revizi spotřebiče
 Kontrola a revize elektrického spotřebiče
 Jaký je rozdíl mezi el. ručním nářadím a el. spotřebiči drženými v ruce?
 Mohu jako elektronik dělat revizní zprávy spotřebičů a nářadí?
 Musí být na spotřebičích označen rok poslední revize?
 Provádí se kontrola vstrikovacího lisu nebo revize?
 Re: Máte otázku k problematice revizí spotřebičů? Přidejte ji sem!
 Jak často provádět revizi varné konve?
 Jaký je rozdíl v postupu u kontroly el.bezpečnosti u ZP tř.ochrany I a II?
 Podle jaké normy posuzovat přenosné rozvaděče?
 Kdy je zařízení - spotřebič z hlediska prohlídky při revizi vyhovující?
 Kdy je zkrácená lhůta revize spotřebičů opodstatněná?
 Kdo může provádět revize el. spotřebičů ?
 Z čeho se učit ke zkouškám na RT E4/A?
 Revidují se elektrospotřebiče v ubytovacích zařízeních?
 Co mohu revidovat jako RT s rozsahem E4A ?
 Jaké jsou požadavky na provádění revizí spotřebičů v nemocnici?
 Bude zrušen RT E4A?
 Co měřit u spotřebičů I. nebo II. třídy, které nemají přístupné vodivé části?
 Podle čeho se rozlišuje připevněný a nepřipevněný spotřebič dle 33 1600 ed. 2?
 Platí revize spotřebiče provedené v CR také za zahranici?
 Jak kontrolovat vrácené elektrické spotřebiče koupené přes e-shop?
 Proč by se měl spotřebič prověřovat někde, kde pro něj není připojení?
 Je kompresor spotřebič nebo strojní zařízení?
 Musí se měřit u spotřebiče třídy I unikající proudy PE i izolační odpor?
 UČEBNICE EVP#5: Nářadí a spotřebiče
 Nač vše myslet u prohlídek elektrických zařízení?
 Dle jaké normy DNES revidovat spotřebiče?
 Budou se od července ještě revidovat elektrické spotřebiče?
 Kdo může po po 1.7.2022 provádět revize spotřebičů?
 Pokud spotřebiče nejsou VTZ, tak jejich ověřování budete provádět dle zákona o VTZ?
 Co je vše nutné znát o spotřebičích?
 Odborná způsobilost u NTEZ v knize o nové padesátce
 Jaké jsou postupy při měření rotorů?
 Akú literatúru k malým elektromotorom?
 V cem by mohl byt problem s mym asynchronem (5,5kW)?
 Jak "opravit" vytopený elektromotor?
 Jak revidovat motor za FM a proudovým chráničem?
 Jak změřit proud el.motoru, který běží krátkou dobu?
 Čím měřit otáčky stroje?
 Kdy je 3f. asynchronní motor vadný metodou měření proudu?
 Jak vypočítat otáčky a kroutící moment u AM s FM ?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Proč vznikají mezizávitové zkraty motorů?
 Co lze na motorech měřit obyčejným multimetrem?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 Jaký je maximální dovolený úbytek napětí při rozběhu motoru?
 Má motor menší výkon, když při chodu je napětí na svorkách není 230V ale 221V?
 KNIHA: Elektrické motory a pohony
 Jaká je specifikace nominálního proudu motoru s ohledem na velikost kr. momentu?
 Čím měřit dobu běhu motoru kompresoru?
 Jak zkontrolovat funkčnost elektrohydraulických motorů?
 Kdo dodavatelsky vyhodnocuje kvalitu AC motoru?
 LIVE EATON: Ochrana a řízení motorů
 Jaká je metodika výpočtu damping, surge test na statorech?
 TeSys GV5 / GV6 Motorové jističe a manuální motorové chrániče

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (2)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.076 sekund, 23 dotazů.