Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jak zkontrolovat funkčnost elektrohydraulických motorů?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak zkontrolovat funkčnost elektrohydraulických motorů?  (Přečteno 4533 krát)
Zdeněk Koníček
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« kdy: 07.10.2019, 23:13 »

Jak zkontrolovat funkčnost Eldra řízeného pomocí transformátoru u 1. stupně zdvihu jeřábu.
Druhý stupeň funguje bez problému. Při 1. stupni "neodbrzdí".
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Janeček
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 08.10.2019, 21:37 »

Eldru nic nebude, pokud se na dvojku zvedá.To do něj jde napětí ze sítě.Spíš se zaměřte na to co k němu z trafa přichází.Jedná se pravděpodobně o eldroregulaci zdvihu.Při jedničce je eldro napájeno ze sekundáru trojfázového transformátoru .Primár tohoto transformátoru je přípojen na rotorové napětí zdvihového motoru.Pokud je motor zabrzděn, je napětí na rotoru jmenovité a eldro odbrzdí.Tím napětí poklesne a eldro opět přibrzdí.A takhle "houpe".Na jedničku se nejezdí, slouží jen k napnutí lan.Závadu tedy hledejte spíš ve stykači, který připíná při jedničce napětí z trojfázového transformátoru, v samotném trojfázovém transformátoru, v jeho připojení na rotorové napětí zdvihového motoru, dosti také záleží na zdvihovém odporníku a v neposlední řadě na mechanickém nastavení brzdy.V obvodu eldroregulace je ještě časové relé, které slouží k zabrzdění při přechodu z dvojky na jedničku ve směru dolů aby při tom břemeno nepropadlo.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zdeněk Koníček
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 08.10.2019, 22:00 »

Stykače mám zkontrolovány včetně všech pomocných kontaktů. Sice jsou tam stykače V25M a V33D ale ještě vše funguje. Ovládací obvody pracují jak mají. Časové relé v pořádku.
Transformátor při měření vinutí ohmmetrem +- vše stejné. Už jsem na třetím mostovém jeřábu a ještě jsem ani v jednom případě nenarazil na dokumentaci. Nemohu dohledat to napojení na rotorové napětí. V tom vidím asi problém. Udržba nic moc. Možná jsou jen povolené spoje. V které části bývá napojení? U rotoru jsou jen přívodní vodiče.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Janeček
*
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 08.10.2019, 22:58 »

Hledejte ve vložce rozvaděče v níž jsou stykače vyřazující stupně zdvihového odporníku.Měly by to být ty tři vodiče z odporníku, které vyřazuje stykač čtyřky.Jsou nejblíž rotoru.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Janeček
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 08.10.2019, 23:30 »

Hledejte ve vložce rozvaděče v níž jsou stykače vyřazující stupně zdvihového odporníku.Měly by to být ty tři vodiče z odporníku, které vyřazuje stykač čtyřky.Z těch silných, které vedou na silové kontakty stykače čtyřky by měly odbočovat slabší tři vodiče, vedoucí na primár trojfázového trafa.Mezi tímto vývodem z odporníku a rotorem jsou již jen skluzové články a jejich odpor je zanedbatelný takže je to vlastně rotor.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zdeněk Koníček
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 09.10.2019, 22:27 »

Děkuji za praktické rady. Dám vědět jak dopadlo.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Pátek
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 10.10.2019, 05:44 »

Tuto závadu jsem řešil včera....
Závada byla v přerušené fázi kabelu na vlečce co jde ze zdvihového motoru do odporníku a z něj do trafa 200/380V pro eldro....hned jsem si na toto téma vzpomněl Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revizní technik E2/A
Email: elektro.revize@post.cz
Zdeněk Koníček
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 14.10.2019, 22:56 »

Závada nalezena. Po změření napětí na třífázovém transformátoru jsem zjistil že tam je napětí 60V. Začal jsem hledat problém. Jedna fáze na sběrači rotoru neměla zanedbatelný odpor. Špatné a neudržované uhlíky dali sběrači zabrat tak moc že je to na výměnu motoru.
Velká škoda. Údržba neprovádí preventivní prohlídky a očistu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.044 sekund, 22 dotazů.