Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Ověření elektroinstalace, spotřebičů, nářadí
| | |-+  Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?  (Přečteno 67221 krát)
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #90 kdy: 17.03.2025, 11:53 »

Vzhledem k tomu, že zde vládne demagogie, čísla+fakta a vědecký přístup většinu včetně vás nezajímá a raději setrváváte ve své zabedněnosti, neumím a ani nechci vám dát odpověď, která by vás uspokojila.

Už vás nechám  angel
Přeji otevřenou mysl  tanecek
Vy zde tvrdíte, že automobilem po městě jezdíte za 25kč/100km.
Elektrokolo s minimálnim příšlapem si vezme řekněme 7kč/100km.
To je nějaké divné.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Palička
*
Offline Offline



« Odpověď #91 kdy: 17.03.2025, 13:12 »

Diskusia sa pekne rozbehla a zmenila sa na  diskusiu o zákone zachovania energie. p. Novááka by som nekameňoval. Ak som správne pochopil jeho príspevky, len konštatoval že na 1kWh energetického obsahu paliva, spaľovací motor vykoná 1/3 mechanickej práce a 2/3 → teplo vypustí do atmosféry. Baterkáč 9/10 mech. práce a 1/10 premení na teplo. Teda baterkáč prejde na 1kWh dodanej vstupnej energie 3x viac ako spaľovák.

Četl jste?
........Mám eauto, nikdo mi na jeho pořízení nic nepřispěl a nabíjím ho za čisté nedotované spotové ceny, nemám FVE. Jeho provoz je velmi výrazně ekonomicky výhodnější, než provoz našeho druhého nafťáku. Reálná roční úspora jsou nízké desítky tisíc korun. Kdybych k tomu přičetl úsporu za údržbu a opravy, bude jeho ekonomická výhodnost ještě mnohem větší.
Elektromobil na ujetí stejné vzdálenosti jako ropomobil spotřebuje cca 2-3x méně energie. = jsou ekologičtější.
Je tedy logické a i spravedlivé,  aby státy hledaly daňové výpadky jinde a netrestali majitele elektromobilů za to, že šetří planetu, když právě o to primárně jde.
To je klasická argumentace nekritických zastánců leččehos: "Mám FVE a celé léto mám elektřinu zdarma". Ne, nemá, abstrahuje od toho, že investoval 200 tisíc a dalších 200 tisíc jsme mu na FVE přispěli my všichni z daní a že mu my všichni - tentokrát v ceně distribučních plateb - přispíváme na virtuální baterie a podobné nesmysly. "Mám eauto a jezdím za třetinu energie". Ne, nejezdí, jezdí s menšími ztrátami při přeměně dodané energie na pohyb než spalovací auto, ale nebere v úvahu, že majoritní ztráty vznikly už při přeměně primární energie na elektřinu v elektrárně.

Jediné, co p. Nováákovi lze přiznat je levnější provoz eauta pro něj jako koncového užíivatele. Což je ale dáno výhradně cenovou i jinou politikou státu, potažmo EU, nikoliv jím deklarovanou úsporou primární energie či ekologickou výhodností eaut.

A zapomněl ještě na jednu věc: všeho dočasu. Stát vždy podporuje jen do doby, než zjistí, že mu podpora leze do peněz........
 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Radim Strycharski
*
Offline Offline




« Odpověď #92 kdy: 17.03.2025, 13:25 »

Diskusia sa pekne rozbehla a zmenila sa na  diskusiu o zákone zachovania energie. p. Novááka by som nekameňoval. Ak som správne pochopil jeho príspevky, len konštatoval že na 1kWh energetického obsahu paliva, spaľovací motor vykoná 1/3 mechanickej práce a 2/3 → teplo vypustí do atmosféry. Baterkáč 9/10 mech. práce a 1/10 premení na teplo. Teda baterkáč prejde na 1kWh dodanej vstupnej energie 3x viac ako spaľovák.
No dobře, ale lze z toho dělat nějaké závěry? Zrovna tak mohu napsat, že nejúčinnější topení je elektrický přímotop.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
*
Offline Offline



Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B


WWW
« Odpověď #93 kdy: 17.03.2025, 13:44 »

A nikde jsem tu nečetl o obrovském a neodmyslitelné m podílu lobingu, kdy početná skupina najatých velice šikovných lobistů vypracuje plán, kdy se pak široké světové veřejnosti přednáší hlavně část A, která zní dobře a zapadá do celosvětové struktury o ochraně naší planety. Tak je to s elektromobilit ou, s FVE a jinými rádoby úspornými "obnovitelnými" zdroji.
"B" se pak neříká a když to někdo vysloví, okamžitě dostane od velké zfanatizované skupiny přes prsty. Nádherným příkladem je církev.
Vždy jde především o kapitál a moc v ovládnutí jistého odvětví.
A když to najednou nefrčí hladce podle plánovaného předpokladu, přijdou na řadu represe v podobě šikany výrobců a dodavatelů součástí.
Snad si nikdo nemyslí, že se šejk jen tak nechá omezit v toku jeho kapitálu od nějakých "buranů",  co mu chtějí zavřít kohouty? Až to jednou překročí ty poslední hraniční meze, pak bude zle.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B
Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví
Návrhy a výpočty umělého osvětlení
Návrhy ochrany před bleskem a přepětím
Revizní technik E2A, E2B
http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602
email: horac@podborany.cz
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #94 kdy: 17.03.2025, 16:42 »

No dobře, ale lze z toho dělat nějaké závěry? Zrovna tak mohu napsat, že nejúčinnější topení je elektrický přímotop.
Dosšlo vám to ? fajn
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #95 kdy: 17.03.2025, 16:48 »

No dobře, ale lze z toho dělat nějaké závěry? Zrovna tak mohu napsat, že nejúčinnější topení je elektrický
přímotop.

Veď je . V čom je problém ?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Radim Strycharski
*
Offline Offline




« Odpověď #96 kdy: 17.03.2025, 21:57 »

Ak som správne pochopil jeho príspevky...
Já jsem pana Novááka pochopil tak, že na základě účinnosti elektromotoru propaguje elektromobilit u. Čili je to jako na základě účinnosti přímotopu propagovat přímotopnou energetiku.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #97 kdy: 18.03.2025, 02:26 »

...........
Trvám na tom, že elektromobil i čmoudík, spotřebují na ujetí jedné konkrétní vzdálenosti stejné množství energie. Samozřejmě v případě stejných a srovnatelných parametrů.
Nedovedu si představit, že by jedno auto potřebovalo dejme tomu 10kW/km a druhé 30kW/km, což vaše tvrzení tak nějak vyjadřuje a proto s ním nemohu souhlasit.
--------
Toto tvrzení platí pro rovnoměrný pohyb po rovině. Pokud zpomalujete, zrychlujete, jezdíte s kopce a do kopce tak začíná u elektrotrakce působit fyzika rekuperace polohové a kinetické energie přes baterii.

Z vlastních 7 letých zkušeností s PHEV hybridem koupeným jako ojetým s 83% baterkou tvrdím, že elektrický pohon osobního auta pro městský provoz a pro kopcovitý či zatáčkovitý příměstský provoz a pro jízdy kolem komína je i pro běžného uživatele efektivnější než provoz se spalovacím motorem. (A co se týče amortizace a provozních nákladů mimo palivo buďte objektivní a srovnejte si auta se shodným nájezdem a stářím.)

Pro ty, kteří chtějí hodně objektivní porovnání nabízím toto dlouhé a obsáhlé video. Je nesmírně objektivní a pravdivé, od politických konsekvencí pro naši svobodu, přes kapitolu výhod elektrotrakce po objektivní kapitolu nevýhod a nakonec kapitoly o kritice uspěchanosti jak tlaku zavádění tak nekoncepcí výrobců automobilů a servisů. Panu Vaculíkovi asi nikdo nemůže vytýkat, že by spalovací motory a svět osobních aut neznal a neměl vše ohmatáno.


Ti, kteří  jen negativně mluví o nové technologii aniž by se zamysleli nad její rálnou silnou a reálnou slabou stánkou by si měli uvědomit, že elektroauto a spalovací auto jsou dvě rozdílné technologie,  každá vhodná pro jiný účel. Ti by si mohli vzpomenout na doby, kdy byly vrtačky jen se šňůrou.
 Tehdy jste neměli dilema, zda si na práci dnes vezmu šňůrovou vrtačku nebo akučku, dnes si můžete zvolit. A když už akučku, tak si zvolíte radši s lithiovým akumulátorem a bezkartáčovým motorem, protože není akučka jako akučka a vývoj v nich šel dopředu za pár let více, než ve šňůrových. Takže jestliže kdysi NiMh akumulátory a kartáčové DC motory nebyly pro šňůrové příklepové vrtačky konkurencí dnes tomu tak v plné šíři není. Přesto i dnes na delší a těžké práce je lepší si vzít šňůrové bourací kladivo. To je analogie si na dálnici vzít diessel a není-li možnost domácího nabíjení tak si vzít benzíňák i na jízdy po městě i na jízdy kolem komína.





Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #98 kdy: 18.03.2025, 03:18 »

...........
Trvám na tom, že elektromobil i čmoudík, spotřebují na ujetí jedné konkrétní vzdálenosti stejné množství energie. Samozřejmě v případě stejných a srovnatelných parametrů.
Nedovedu si představit, že by jedno auto potřebovalo dejme tomu 10kW/km a druhé 30kW/km, což vaše tvrzení tak nějak vyjadřuje a proto s ním nemohu souhlasit.


To ale nerozporujem. Na prejdenie tej istej vzdialenosti je naozaj potrebná rovnaká mechanická práca. Problémom je využiteľnosť energetického potenciálu paliva. Elektromotor spotrebuje 12 kWh a premení ich na 12kWh mechanickej práce. Auto spotrebuje na rovnakú vzdialenosť 4l nafty s energetickým obsahom 48kWh a vzhľadom na účinnosť ho premení na 12kWh mechanickej práce a 36kWh tepla. Zákon zachovania energie platí. Len energetická bilancia je iná

Nie som odporcom elektroáut. Majú svoje opodstatnenie. Len ma vždy zaujímalo ako budú fungovať po úplnom odstavení spaľovákov  v roku 2035 ako si to predstavujú technickí inžinieri riadiaci EU. V tom kontexte ma hlavne zaujíma
1.Kde sa zoberie materiál na výrobu akumulátorov
2. Kde sa zoberie výkon na nabíjanie a ak sa nebude cez deň nabíjať, čo s ním
3.Čo bude primárnym zdrojom pre výrobu elektriky. Uhlie ako je to dnes ?
4.Ako sa výkon dopraví k nabíjacej stanici ,  rodinným domom a panelákom
5.Kto to všetko zaplatí a z čoho
Na žiadnu z týchto otázok neexistuje odpoveď . Vybudovanie terajšej infraštruktúry výroby a prenosu el energie trvalo 130 rokov, stihne sa to isté zdvojnásobiť za 10?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #99 kdy: 18.03.2025, 09:01 »

Naposledy

Trvám na tom, že elektromobil i čmoudík, spotřebují na ujetí jedné konkrétní vzdálenosti stejné množství energie. Samozřejmě v případě stejných a srovnatelných parametrů.
Nedovedu si představit, že by jedno auto potřebovalo dejme tomu 10kW/km a druhé 30kW/km, což vaše tvrzení tak nějak vyjadřuje a proto s ním nemohu souhlasit. Fyzika bude dost neúprosná. Těleso o stejné váze a dráze, bude potřebovat stejné množství energie k tomu, aby se posunulo, bez ohledu na to, jakou energii k tomu posunu použiji....... ......
To nebylo moje tvrzení, jen to byla citace, kterou jsem rozporoval.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #100 kdy: 18.03.2025, 09:02 »

1.Kde sa zoberie materiál na výrobu akumulátorov
Suroviny se musí vytěžit a zpracovat tak jako na kteroukoliv jinou komponentu vozidla je jedno jestli je elektrické nebo ropne. Po skončení životnosti je řeba  vše zrecyklovat. Některé části se složitě a draze vyrábí  a recyklují  jiné mají náklady levnější. Pokud žádnou část produkce a recyklace nedotuji tak  cena v sobě odráží i energetickou náročnost výroby a recyklace.

2. Kde sa zoberie výkon na nabíjanie a ak sa nebude cez deň nabíjať, čo s ním
Výkon se musí vyrobit v elektrárnách, trvale vyrábějícíelek trárny nemají problém s připojením odběru kdzykoliv během dne, statisticky se špička  nějak rozumně rozloží.  Elektřina z Občasných Zdrojů Elektřiny (OZE) je závislá na počasí Pro FVE platí, že v noci z měsíčního světla se moc elektřiny nevyrobí. Abych mohl jezdit elektroautem do práce přes den a v noci nabíjet z domácí FVE ,  potřebuju mít doma dostatečně velikou baterii třeba tohle https://www.kvelektro.cz/bateriove-uloziste-pro-fve-10kwh-swpower-lifepo4-winston-48v-200ah-p1968897?srsltid=AfmBOopf3M9XbrjeekyWgHBrcfPA-KnXnO2Dupj0KRGxv1dIbbWmkCWt mi přijde jako hodně malá kapacita pro domácí řešení trochu soběstačné  elektromobility.
3.Čo bude primárnym zdrojom pre výrobu elektriky. Uhlie ako je to dnes ?
Další uhelnou elektrárnu nikdo asi nepostaví, možná jádro, nejspíš paroplyn. OZE pomalu porostou.
4.Ako sa výkon dopraví k nabíjacej stanici ,   rodinným domom a panelákom
Výměna všech kabelů v zemi není reálná v tak krátkém čase a v případě OZE to stejně neřeší časový nesouběh výroby a spotřeby. Bude tlak na to, aby každý měl doma "malé úložiště". Spotové ceny k tomu pomalu vedou.
5.Kto to všetko zaplatí a z čoho
Daňový poplatník. reálné bytosti kterých jsou miliony a vždy zatím zaplatili každou šílenost.
Za neplacení daní se chodí do vězení a na daňové delikty dostali i Al-Caponeho.

doporučuju ctěnné pozornosti tenhle článek https://oenergetice.cz/akumulace-energie/plany-na-masivni-rozsireni-bateriovych-ulozist-v-nemecku-predstavuji-vyzvu-pro-provozovatele-siti Nedávno se u nás jásalo nad připojením úložiště z baterek a když je toho moc, je z toho také problém
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #101 kdy: 18.03.2025, 10:07 »

Už som spokojný. Jasne a priamo  vysvetlené. Najviac ma potešilo, že je vyriešená výroba elektriky, terajšie zdroje to zvládnu . Už nemám strach a obavy. A už len ostáva odstaviť tie vaše 4ks PST tráf na hraniciach sietí s nemeckom a energie bude  dostatok. 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Palička
*
Offline Offline



« Odpověď #102 kdy: 18.03.2025, 11:36 »

Pro FVE platí, že v noci z měsíčního světla se moc elektřiny nevyrobí. Abych mohl jezdit elektroautem do práce přes den a v noci nabíjet z domácí FVE ,   potřebuju mít doma dostatečně velikou baterii třeba tohle.......
Proboha posaďme se z růžových oblaků na zem

Například  v Praze je statisticky za kalendářní rok cca 1570 hodin slnečního svitu, od  43 v lednu do 210 v červnu. I na slunečné jižní Moravě svítí slunce lehce přes 1700 hodin (viz https://www.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/99-prumerne-mesicni-doby-slunecniho-svitu-ve-vybranych-lokalitach-cr).

Rok má 8760 hodin, 1570 hodin je 18%. V lednu ovšem pouze 2% z měsíce. Takže možná eauto nabiji přes bateriové uložiště v červnu nebo červenci (pokud se tedy hodně plácnu přes kapsu a koupím si taková úložiště dvě nebo tři),  ale v prosinci nebo lednu velmi obtížně. A nenabiji ho za slušnou cenu ani přes spot, protože Dunkelflaute nebývá v červenci ale právě v tom lednu.

Jo, smysl má PHEV o kterém tu psal pan Kůrka. Na benzín po dálnici, na elektřinu po městě, ono na té "bivalenci" něco smysluplného je. Jenže ty rozhodnutím EU padnou také......

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #103 kdy: 18.03.2025, 11:53 »

terajšie zdroje to zvládnu 
Hodně se obávám, že nezvládnou.  Navyšování kapacit FVE tomu moc nepomůže. V zimě si lidé chtějí zatopit tepelným čerpadlem tak aby ráno bylo teplo a večer až přijedou z práce také. jako na potvoru v tu chvíli se solární elektrárna mění na lunární a ta moc výkonu nedodá. Majitelé elektroaut by také rádi nabíjeli v noci. Takhle moc zelená domácnost bude vyžadovat  hodně veliké investice do úložiště, větší než dovolí průměrná kapsa daňového poplatníka. Optimisté spoléhají na zázrak, nebo Wunderbatterie nebo Wunderkraftwer k, realisté spoléhají na pomalé ale jisté krůčky pokroku.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #104 kdy: 18.03.2025, 13:27 »

Treba sa rozhodnúť, lebo poznámkou - terajšie zdroje to zvládnu  - som narážal na toto vyjadrenie :
2. Kde sa zoberie výkon na nabíjanie a ak sa nebude cez deň nabíjať, čo s ním

Výkon se musí vyrobit v elektrárnách, trvale vyrábějícíelek trárny nemají problém s připojením odběru kdzykoliv během dne,  statisticky se špička  nějak rozumně rozloží.

Problém ale s pripojením odberu majú a veľký. Tak kde sa zoberie ten výkon. Podľa vás stačí čo máte ,  podľa mňa nie.
 Výkon na nabíjanie je potrebný vo výške 34,5TWh Česko dnes vyrába cca 70TWh  a z toho 70% je uhlie. Takže ak rapídne nepoklesne existujúca spotreba ,  musíte vyrobiť 104TWh . Tých 34,5TWh treba tiež vyrobiť preniesť a napchať do tých vašich bateriek
   ( to je produkcia dvoch Dukovan s 4 blokmi 500MW + k tomu čo máte. Komunista ju staval 10 rokov, dnes tak 30)  .
Siete sú naviac prepojené a uregulovať  ten zelený bordel je naozaj oriešok. Aj ten prileje olej do ohňa. Tie 4 ks fázovo riadených tráf čo máte ,  tie určite stačiť nebudú
 V súčasnosti technický ,  technologický a ekonomický nezmysel
Nepovažujem ani jednu z  piatich otázok za zodpovedanú. A ak EU bude existovať a dodrží slovo na riešenie je 10 rokov

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #105 kdy: 18.03.2025, 15:03 »

Nepovažujem ani jednu z  piatich otázok za zodpovedanú.
Osobně si myslím že pravdě se blíží jen odpověď č. 5.  Ostatní jsem psal tak aby ukázaly na absurditu zeleného šílenstvi v oblasti energetiky.
 
V roce 2035 se mají teprve zakázat prodeje nových aut se spalovacími motory ale jednou zakoupené budou žít dál a budou se provozovat, prodávat dokud to životnost  nebo zákony dovolí. Znamená to postupnou změny byť by to pak mělo jít rychlejším tempem. Co se do té doby stane nikdo neví. podívejme se na uplynulých 5 let - kdo čekal covid nebo kdo čekal válečný konflikt na Ukrajině nebo z úplně poslední doby kdo očekával že USA a EU půjdou dál natolik rozdílným směrem. Ono nějak bude, ještě niky se nestalo, že by nebylo tanecek. Až mi začne dávat provozování elektromobilu nějaký smysl a převáží pozitiva nad  nedostatky,
 tak si ho rád koupím.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #106 kdy: 18.03.2025, 17:17 »

Až mi začne dávat provozování elektromobilu nějaký smysl a převáží pozitiva nad  nedostatky,
 tak si ho rád koupím.
Rád bych se dožil takové reality, ale spíš očekávám, že nastane nejprve norský model zdanění, následně emisní povolenky na benzin a konečně eliminace spalováků po vzoru kotlů. Tím se vytvoří tržní prostředí řízené stylem ekonomického intervencionis mu a bude na výběr kolo, nebo EV. Na koně a volské povozy bude embargo skrzeva emise metanu.

Osobně znám jen jednoho solárně elektromobilni ho nadšence, který se chová ekologicky, protože to má jen jako hračku. Mimo XC90 a RÁM má dva elektrický bavoráky, který nabíjí z fve na hale dřevovýroby. Následné s těmi EV objíždí zakázky, nebo jezdí pro děti do školky a na nákup, nebo s tím jezdí sekretářka po úřadech.
Když je to dál, nebo dlouho nesvítí, nebo chce dcera s kobylou na parkur, má normální auta. Ze sítě dobíjí jen to pracovní EV, když je třeba. Asi jediný elektromobilis ta, který o tom nemluví zaujatě, ale pragmaticky.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Lukáš Láryš
*
Offline Offline



« Odpověď #107 kdy: 18.03.2025, 18:26 »

Elektromotor spotrebuje 12 kWh a premení ich na 12kWh mechanickej práce.
Zajisté, protože každý elektromotor má účinnost 100%,  stejně jako nabíjení baterie.  tanecek
Což teprve takové chlazení, případně vyhřívání baterie, to v podstatě žádnou energii nepotřebuje. tanecek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?
 Jak se navrhuje kompatibilita nabíjecích stanic s elektromobilů?
 Jakými způsoby se dobíjejí elektromobily v bytovkách?
 Jak postupovat při umisťování kabelu a wallboxu na obecním pozemku?
 Už jste slyšeli o nabíjení Plug&Charge (ISO15118)?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.051 sekund, 22 dotazů.