Jirka Š. Svejkovský
Offline
Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5
|
|
« Odpověď #396 kdy: 27.09.2020, 20:28 » |
|
Kdesi ve Francii, někdy okolo roku 1860:
Monsieur Lenoir, vážně si myslíte, že ten váš výbušný motor může nahradit koně?
Ano, je silnější a, ehm, dá se snadněji opravit, mon ami.
Ale, koně nakrmíte kdekoliv po cestě, čím nakrmíte ten váš motor? V továrně máte zásobu ale u silnice? Žádná není!
C’est possible. Představuji si po určitých úsecích prodejnu. Něco jako drogérii, ale jenom pro motorové kočáry.
Mon Dieu! Opravdu chcete spolehlivé koně nahradit něčím takovým? To je slepá ulička ... Garson, s’il vous plaît!
|
Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1A, E1B, E1-C5
|
|
|
|
Vojtěch Běhunčík
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #398 kdy: 28.09.2020, 10:11 » |
|
Někdo tady asi neumí počítat. Z domácí zásuvky 230V/2,3kW dostanete za 6-8 hodin 14-18kWh. To je pro Enyaq tak sotva na 100km po rovince bez klímy a topení. Enyaq má baterku 60/80kWh podle modelu. Na jeho plné nabití z domácí zásuvky potřebujete 29-36 hodin. 6-8 hodin se bude Enyaq nabíjet z 11kW wallboxu, na který ale potřebujete v rodinném domku úpravy elektroinstala ce, a nebo někde v garážích firmy zřízení odběrného místa. Jistě, máte pravdu - ale jde o údaj firmy Škoda - odkaz je citován. Samozřejmě wallbox je mlčky předpokládán. Enyaq iV lze také pohodlně dobít doma přes noc pomocí wallboxu na střídavé napětí s výkonem až 11 kW. --- Ještě dodám, že každá akumulace snižuje účinnost přeměny. Obnovitelné zdroje s denní a sezónní závislostí použitelné pro elektromobilit u se bez akumulace neobejdou. Pokud bychom se spoléhali jenom OZ, musí být jejich instalovaný výkon mnohem větší než zastánci OZ předpokládají.
|
|
|
|
|
|
Vojtěch Běhunčík
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #400 kdy: 28.09.2020, 11:56 » |
|
Kdesi ve Francii, někdy okolo roku 1860: ... C’est possible. Představuji si po určitých úsecích prodejnu. Něco jako drogérii, ale jenom pro motorové kočáry. ... K tématu čerpacích / dobíjecích stanic a výměnných / modulových baterií se rozpoutala sáhodlouhá diskuze zde pod článkem Superbaterie Skeletonu a KIT by se měla nabít za 15 sekund. Osobně si myslím, že jakkoliv jsou dnešní baterie již prakticky použitelné, přesto - dokud nebude vynalezena a realizována nějaká opravdu revoluční technologie (která se slibuje už nějakých 20 let a v časopisech objevuje pravidelně každý měsíc) - jsou baterky jenom slepou uličkou. Jediná spolehlivá cesta, jak napájet dopravní prostředek, je kolej, trolej nebo vlnovod. Jak říkají síťaři - kabel (metalický nebo optický) je kabel.
|
|
|
|
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
Offline
telefon +420 604791991
|
|
« Odpověď #401 kdy: 28.09.2020, 12:27 » |
|
Osobně, mě eauta, nechávají úplně v klidu. Jenom takový malý dovětek. Klasické auto s motorem, je krom toho že pohání nápravu,(nebo nápravy), je také zdrojem pro posilovač řízení, posilovač brzd, topení, větrání, klimatizace, atd. V eautě, se toto nahrazuje čím? No přeci elektromotorem, například v posilovači řízení. A to topení pro zimní provoz? No přeci elektro topením. Zrovna jsem se zúčastnil sestavování strojního zařízení, jehož výsledný produkt, bude elektro topení pro jeden koncern. Parametry toho elektro topení jsou příkon 6 kW, a napětí cca 500 V DC.
|
elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
|
|
|
Lukáš Rotrekl
Offline
|
|
« Odpověď #402 kdy: 28.09.2020, 12:47 » |
|
Moc nechápu, kam tím míříte, protože snad jen u toho topení, které je odpadním produktem přeměny paliva na kinetickou energii hřídele to má nějaký smysl, ale na druhou stranu tuhletu energii musíte v našich klimatických podmínkách umořit cca v polovině času někam do vzduchu, případně na její umoření vyrábět ještě o kousek více té mechanické energie více, aby mohla přeměnou na elektrickou energii pohánět větrák na chladiči.
|
Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....
Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
|
|
|
|
Vrána Robert
Offline
|
|
« Odpověď #404 kdy: 28.09.2020, 13:02 » |
|
Se obávám, že 35kWh z 5kwp za den nedostanete ani náhodou. Reálně to bude něco kolem 24kWh. Opět záleží na podmínkách, mám denní maxima na 4,6kwp FVE 31kwh(přepočteno na 5kwp to bude těch 35kwh), ale je pravda že mám ideální podmínky 35st sklon a téměř čistý jih na Jižní Moravě. Kupodivu celkový roční zisk neustále roste i přes očekávanou degradaci panelů, zdá se že se díky glob. oteplování se rok od roku zlepšují slunečné podmínky. Ale i při těch vašich jistých denních 25kwh, máte za den energii k ježdění na 150km. Tady máte statistiku jedné FVE (4,7kwp s denními maximy přes 30kwh)na Moravě: http://statistiky.sollaris.cz/view_days-1.php?elektrarna=50&mesic=7&rok=2020
|
|
|
|
Vrána Robert
Offline
|
|
« Odpověď #405 kdy: 28.09.2020, 13:11 » |
|
Ještě dodám, že každá akumulace snižuje účinnost přeměny. Obnovitelné zdroje s denní a sezónní závislostí použitelné pro elektromobilit u se bez akumulace neobejdou. Pokud bychom se spoléhali jenom OZ, musí být jejich instalovaný výkon mnohem větší než zastánci OZ předpokládají.
I to chce čas, instalovaný výkon OZE bude narůstat. Zdá se, že FVE boom 2.0. se opět pomalu rozjíždí. Instalovaných 27MWp v loňském roce se tento rok podařilo splnit už v polovině tohoto roku, tedy se dá předpokládat meziroční nárůst o 100procent.
|
|
|
|
Vrána Robert
Offline
|
|
« Odpověď #406 kdy: 28.09.2020, 13:14 » |
|
No přeci elektromotorem, například v posilovači řízení. A to topení pro zimní provoz? No přeci elektro topením. Zrovna jsem se zúčastnil sestavování strojního zařízení, jehož výsledný produkt, bude elektro topení pro jeden koncern. Parametry toho elektro topení jsou příkon 6 kW, a napětí cca 500 V DC. Sofistikovaná eauta používají k topení TČ, pak stačí k vytápění třetina až polovina EE z baterie oproti odporovému topení.
|
|
|
|
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
Offline
telefon +420 604791991
|
|
« Odpověď #407 kdy: 28.09.2020, 13:18 » |
|
Sofistikovaná eauta používají k topení TČ, pak stačí k vytápění třetina až polovina EE z baterie oproti odporovému topení.
A která to jsou?
|
elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
|
|
|
|
Juraj Rojko
Offline
|
|
« Odpověď #409 kdy: 28.09.2020, 13:34 » |
|
A která to jsou?
např. Tesla Model Y Tesla Model 3 (novější) VW e-Golf BMW i3s Kia Soul Limited Kia Niro SX Touring Hyundai Kona Hyundai Ioniq Nissan Leaf SV Nissan Leaf Plus SV/SL U některých z nich je to příplatová výbava. Patrně nejpokročilejš í systém má momentálně Tesla, které vše co je potřeba ohřívat nebo chladit spojila pomocí tzv. Octovalve do jednoho celku, který řídí přesun tepla potřebným směrem.
|
|
|
|
|
Jirka Š. Svejkovský
Offline
Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5
|
|
« Odpověď #411 kdy: 28.09.2020, 16:14 » |
|
Hm. A to TČ, jako nepotřebuje elektřinu?
Potřebuje, ale asi jenom čtvrtinu toho, co bychom potřebovali při vytápění přímotopem. Co jsem tak zjišťoval, nejvíc kupodivu sníží dojezd promrzlé baterky (musí se nejdřív prohřát). A to až na třetinu původní kapacity.
|
Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1A, E1B, E1-C5
|
|
|
|
Vrána Robert
Offline
|
|
« Odpověď #413 kdy: 28.09.2020, 21:34 » |
|
Potřebuje, ale asi jenom čtvrtinu toho, co bychom potřebovali při vytápění přímotopem.
Myslím, že to s efektivitou topení bude horší, to tč je vzduchové a jeho topný faktor(COP je podíl celkového získaného tepla ku dodané energii elektrické) závisí na teplotě. Při nulových venkovních teplotách bude COP kolem 2,5.
|
|
|
|