Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #72 kdy: 09.03.2012, 10:52 » |
|
Našiel som iba napätie 400V.
Baterie 88 článků Li-ion má jmenovité hodnoty 330 V / 50 Ah.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #73 kdy: 09.03.2012, 11:04 » |
|
Baterie 88 článků Li-ion má jmenovité hodnoty 330 V / 50 Ah.
9*330=2970 To by skoro šlo - zapojit 9 IONů do série a "sebrat" trochu energie Pendolínu. V části republiky je elektrifikovan á trať na 3kV DC. Jen pozor, jižní část je 25kV AC.
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #75 kdy: 09.03.2012, 22:01 » |
|
Pán Minařík, dovoľte mi jednu praktickú otázku k Peugeotu Ion.
Aké má výrobca auta požiadavky na príkon pre rýchlonabíjani e? Zaujímal by ma hlavne prúd? Našiel som iba napätie 400V.
U jednofázového nabíjení jsme měřili proud zásuvkou ve zdi 14,2A (krátkodobě 14,5A). Třífázové nabíjení mobilní DC rychlonabíječk ou Schrack uvádí 28A v každé fázi.
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #77 kdy: 10.03.2012, 18:49 » |
|
Trochu od tématu, ale přesto.... Existuje zajímavý dokument "Who killed electric car". Zájemcům o elektromobily doporučuju zkouknout. :-) ...
Znám. Zajímavé. Abyste to dlouho nehledali, zkuste třeba název dokumentu zadat na www(tečka)uloz(tečka)to
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
|
SMILEK
|
|
« Odpověď #79 kdy: 11.03.2012, 00:36 » |
|
Jen pro info - dnes večer jsem měl díky Mirkovi možnost seznámit se s tím vozítkem na fotce vlevo. Je to Peugeot 3008 Hybrid. Ale ten má svůj "elektropohon" naopak vyřešen dokonale: - Rozjezd a pomalá jízda z baterie, i několik minut (do zóny 30, mezi křižovatky, do kolony a do Prahy ideální auto). - Pokud dochází energie, "připne" se až 162 dieselových koní do přední nápravy. - Přechod mezi režimy je celkem plynulý a neruší. Místy jsem musel kouknout na grafiku, abych viděl, odkud a kam jde právě energie (má to cca 7" displej s detailním zobrazením distribuce energie motory<->akumulátory<->kola). - Umí to režim 4x4 (vpředu diesel a současně vzadu elektro). - Velmi slušná brzda odpovídá motorizaci vozu a použitý "KERS" ve sportrežimu nedává vytuněným hošíkům s audinami moc šancí ukázat se při rozjezdu z křižovatky . - Kufr to má docela malý (ale není to kombík a navíc bylo nutné někam schovat 120kg baterie). - Jízdní dojmy vynikající (zvykl bych si, ačkoliv jsem "srdcařem" jiné značky). - Cena? Pro některé zde přítomné by její vyslovení bylo důvodem k diskusi, že se to nevyplatí. Ale tohle auto je docela návykové a cílová skupina zákazníků nebude cenu považovat za problém. - Závěr: tohle auto s kombi pohonem už může být jednou z cest vpřed. Neekonomické režimy při nízkých rychlostech hravě vykryje elektromotor (na ty dálniční léčba není ), jinak se to chová jako zatraceně pohodlný diesel pro dlouhé trasy.
|
|
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #82 kdy: 11.03.2012, 10:57 » |
|
Peugeot představuje Diesel Hybrid4 jako světovou novinku. Nevyrábí náhodou ta konkurence nějaký čas benzínovou variantu?
Ta světonovost spočívá právě v té dieselovosti. Asi byl trochu oříšek vyřešit časté startování dieselu (u benzínu to je vyřešeno už dávno). ...použitý "KERS" ve sportrežimu nedává vytuněným hošíkům s audinami moc šancí ukázat se při rozjezdu z křižovatky... To malinko přeháníš. Moje nevytuněná Mazdička by s ním neměla problém ani na suchu, a na mokru by mu pěkně napráskala Ale rozhodně to nevypadá marně.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
SMILEK
|
|
« Odpověď #83 kdy: 11.03.2012, 11:18 » |
|
To malinko přeháníš. Moje nevytuněná Mazdička by s ním neměla problém ani na suchu, a na mokru by mu pěkně napráskala Ale rozhodně to nevypadá marně. Mluvil jsem o smrkáčích v černých audinkách, ne o jeho veličenstvu Tomáši I. Anonymním. Ale vážně: Ten diesel má krouťák 300Nm, elektro přidá ještě 200Nm. Výkon E+M je 157kW a to elektro táhne moc hezky právě hned na začátku. Pokud je Tvá Mazdička něco jako převlečený Passat ZR36 PČR edition, pak se po vybití akumulátoru asi nemáme o čem bavit. Pro časovkový závod s Tvou Mazdičkou se samozřejmě vyrábějí jiné elektrovozíky. Sáhl bych po Tesle.
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #84 kdy: 11.03.2012, 11:48 » |
|
No, Pavle, zůstal bych u porovnávání hromadně vyráběných aut pro běžné použití (což moje Mazdička je)
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
SMILEK
|
|
« Odpověď #85 kdy: 11.03.2012, 12:19 » |
|
No, Pavle, zůstal bych u porovnávání hromadně vyráběných aut pro běžné použití (což moje Mazdička je) Z těch, které jsem vyzkoušel u Mirka, bylo to včera testované asi nejzábavnějším . Námitky předřečníků směřující k příliš složitému technickému řešení bych odrazil konstatováním, že dříve jsme měli edisonku, vrcholem techniky byly vypínače č.7 a křemíkové diody místo selenu. Dnes máme ve všem spínané zdroje, každý má na uchu smartphone, počítač, telky už taky nejsou, co bývaly (vzpomínáte ještě na klíčové součástky typu EF80 či PL509?) a neslyším nikoho prskat, že LED TV jsou v porovnání s Tesla Color Spektrum příliš složitý koncept. Pokud vynechám užitečné ptákoviny (HUD displej pro tachometr, displej pro zobrazení distribuce energie ve voze, joysticky a tlačítka ke kdejaké blbině), samotné auto velmi vhodně kombinuje elektropohon s dieselem. "A vo tom to je" .
|
|
|
|
Jan Alin
Offline
|
|
« Odpověď #86 kdy: 11.03.2012, 12:29 » |
|
samotné auto velmi vhodně kombinuje elektropohon s dieselem. "A vo tom to je" . Kombinace elektropohonu se spalovacím motorem se mi taky líbí, nedostatky jednoho pohonu nahradí vždy pohon druhý.
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #87 kdy: 11.03.2012, 13:29 » |
|
Mně se, z pohledu toho konceptu, líbí nejvíc Chevrolet Volt (= Opel Ampera, evropské Auto r. 2012). Číňani ho určitě začnou brzo kopírovat pod značkou Ohm Na baterky dojezd 50-60 km, což na denní ježdění po městě zpravidla stačí, a na dlouhé cesty benzín 500 km. A odpich z křižovatky má srovnatelný s tím Peugeotem 3008 Hybrid4
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Jan Alin
Offline
|
|
« Odpověď #88 kdy: 11.03.2012, 15:34 » |
|
Mně se, z pohledu toho konceptu, líbí nejvíc Chevrolet Volt (= Opel Ampera, evropské Auto r. 2012).
To je ještě trochu jiný a určitě zajímavý koncept. Pokud vím tak to je zjednodušeně řečeno elektromobil s vlastní centrálou. Plně elektrický pohon a spalovací motor je vlastně generátor který za provozu dodává elektrickou energii pro pohon vozu. Někde jsem o tom už četl ale nevím už kde.
|
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #89 kdy: 11.03.2012, 17:24 » |
|
.... Plně elektrický pohon a spalovací motor je vlastně generátor který za provozu dodává elektrickou energii pro pohon vozu. ...
Nic nového pod sluncem. Osvědčené řešení Takhle je totiž řešena spousta lokomotiv, např. řada 754 (brejlovec)!
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|