Martin Ondráček
Offline

Student fakulty elektro
|
 |
« kdy: 21.02.2025, 08:02 » |
|
Elektrická zásuvka místo benzínového čerpadla asi opravdu nebude tak brzo Před čtyřiceti lety se předpokládalo, že elektromobily brzy nahradí vozidla se spalovacími motory. Proč se tato vize doposud nenaplnila? Navzdory technickému pokroku a rozšíření dobíjecí infrastruktury zůstává přechod na elektromobilit u pomalejší než se očekávalo. Jaké překážky brání rychlejší adopci elektrických vozidel? Tento článek zkoumá důvody, proč elektrické zásuvky dosud nenahradily benzínová čerpadla v takové míře, jak se kdysi předpovídalo. Související ... ... článek k tomuto diskusnímu vláknu zde! Jak byste reagovali na tuto související otázku vy? Kde v odhadech o elektromobilit ě udělali soudruzi chybu?
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|
Pavell Nováák
Neverifikovaný uživatel @5
    
Offline
|
 |
« Odpověď #2 kdy: 23.02.2025, 12:20 » |
|
Ne že by budoucnost nešla předpovědět, šla a v některých směrech docela dobře. Ale většina lidské společnosti o takové předpovědi nemá žádný zájem nebo je dokonce ani nechce slyšet, protože jsou pro ně rozčilující. Ti, kteří jsou pokrokovější a něco předpovědět umí, často raději mlčí, protože jim za to ten hněv od okolí nestojí. Je to jeden ze základních principů lidské společnosti, který se projevuje v každé době, viz. třeba hon na čarodějnice ve středověku.
Pokud se někdo seriózní před 40 lety pokoušel o předpověď elektromobilit y a uměl používat kalkulačku, muselo mu již tehdy dojít, že masové nasazení elektromobilů by znamenalo obtížně řešitelné obrovské zatížení elektrické sítě zejména ve velkých městech s vysokou hustotou obyvatel. V článku se uvádí odhad, že v roce 2000 bude na světě miliarda aut, podle AI jich bylo pouze 700 mil, takže odhad 1mld. byla dokonce přeceněný.
Takže bych to nenazýval "chybou". Lidstvo se vždycky plácalo, plácá a plácat bude ode zdi ke zdi podle různých pevně daných vzorců chování. Samotný rozum se přitom na tvorbě lidské budoucnosti podílí jen velmi málo.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Potřebujeme podstatně nový způsob myšlení, jestliže má lidstvo přežít. ~Albert Einstein
|
|
|
|
Jaromír Táborský
Neverifikovaný uživatel @6
     
Offline
|
 |
« Odpověď #3 kdy: 23.02.2025, 14:05 » |
|
Ne že by budoucnost nešla předpovědět, šla a v některých směrech docela dobře. Ale většina lidské společnosti o takové předpovědi nemá žádný zájem nebo je dokonce ani nechce slyšet, protože jsou pro ně rozčilující.
Souhlasím, lidí, kteří mají ve svém oboru rozhled, zase tak moc není. A obyvatelstvo přijímá informace typu katastrof, hrozeb nebo lovestory. Pokud to je složitější, označí to za podvod někoho nahoře a tím to končí. Na tu dobu článek celkem sympatický. Jinak ten, komu se prognózy povedly a nikdo ho nekamenoval byl Jules Verne, jenže ten prognozu nazval sci-fi
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Pavell Nováák
Neverifikovaný uživatel @5
    
Offline
|
 |
« Odpověď #4 kdy: 23.02.2025, 17:24 » |
|
Souhlasím, lidí, kteří mají ve svém oboru rozhled, zase tak moc není. A obyvatelstvo přijímá informace typu katastrof, hrozeb nebo lovestory. Pokud to je složitější, označí to za podvod někoho nahoře a tím to končí. Na tu dobu článek celkem sympatický. Jinak ten, komu se prognózy povedly a nikdo ho nekamenoval byl Jules Verne, jenže ten prognozu nazval sci-fi
jj dobrá finta, možná že když se nůžky znalostí ve společnosti tak dramaticky rozevírají, přijde opět čas mágů, věštců a kouzelníků, jako tomu bylo v minulosti  protože pro většinu bude snazší uvěřit, že to či ono není prostá znalost, ale kouzlo.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Potřebujeme podstatně nový způsob myšlení, jestliže má lidstvo přežít. ~Albert Einstein
|
|
|
|
|
|
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
      
Offline
|
 |
« Odpověď #8 kdy: 01.03.2025, 21:38 » |
|
Cena auta je až to posledné Veľmi hrubo ak sa docieli zámer EU na zákaz spaľovákov Za rok 2023 dosáhla celková spotřeba pohonných hmot v ČR 6884 tis. tun ( nafta + benzín) Výhrevnosť mot palív je +- 42 000kJ/kg 42 000kJ/kg→ 16,66kWh/kg Účinnosť motora 30% → 1kg paliva +- 5kWh/kg Celková ročná spotreba elektrickej energie len pre nabíjanie → 5kWh x 6 884 000 000kg = 34,5 TWh Teraz je v ČR ročná výroba +-69 TWh https://www.cappo.cz/cisla-a-fakta/spotreba-pohonnych-hmot-v-cr
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|
|
|
Jirka Š. Svejkovský

Offline

Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C2
|
 |
« Odpověď #12 kdy: 02.03.2025, 21:01 » |
|
No, myslím, že nám pan Putin do zářné budoucnosti bez CO2 a zelenější trávy pěkně hodil vidle. Ano, elektroauta mají budoucnost. Vidí to tak i automobilky, distributoři elektřiny a vidí to i stávající uživatelé. Jenom to pojede přirozenějším tempem. Chyba není v odhadu, chyba je v nepřirozeném světa běhu.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1A, E1B, E1-C2
|
|
|
|
Jan Palička

Offline
|
 |
« Odpověď #14 kdy: 06.03.2025, 14:42 » |
|
Ano, elektroauta mají budoucnost. Vidí to tak i automobilky, distributoři elektřiny a vidí to i stávající uživatelé. Jenom to pojede přirozenějším tempem. Chyba není v odhadu, chyba je v nepřirozeném světa běhu.
Elektroauta už tu jednou s námi byla, pan Křižík s ním jezdil koncem 19. století. Jenže pohon vozů pana Benze byl efektivnější a ekonomičtější. tak vyhrál. Pravda, dnes jsou jiné baterky, proces řídí procesory, žere to míň a uschová víc, ale furt tu elektřinu musí někdo vyrobit a dodat a to nejen v letním žáru a podzimním větru, ale i v zimní "Dunkelflaute" jak bezslunečnému bezvětří říkají Němci. A to pak elektřina není, pálí se (i v Německu) uhlí a mazut a zoufalí energetici bojují se stabilitou sítí. A v tu chvíli přijdou na pomoc dotované elektromobily povinně připojené na domácí nabíječky, ze kterých si energetici vysosnou kapacitu uloženou v bateriích a zachrání nás před blackoutem. A uživatel? Ten si s nabitím počká na sluníčko. Zatím je to budoucnost, ale vozy s funkcionalitou V2G (Vehicle To Grid) se už testují a budou to mít časem povinně všechny. Když už máme mít tu elektřinu pouze z OZE.....
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Jirka Š. Svejkovský

Offline

Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C2
|
 |
« Odpověď #15 kdy: 06.03.2025, 17:27 » |
|
To : Odpověď #11 Oxid uhličitý CO2 je plyn zcela nezbytný pro život ...
Není to k tématu a je to naprostá snůška blábolů. Ano, před pár sty miliony let tu byl daleko vyšší obsah CO2, ale tuším, že byste v tom žít nechtěl. Palmy rostly i v Grónsku. To, že vymřou rostliny, když přestaneme produkovat CO2 je nějaká legrace, ne? Nevymřely před náma, nevymřou ani po nás. Naprosté nepochopení skleníkového efektu na stabilitu globálního počasí.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1A, E1B, E1-C2
|
|
|
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
      
Offline
|
 |
« Odpověď #16 kdy: 06.03.2025, 18:09 » |
|
A preto dostal Timmermans 2,6 mld Eur na lobing za green deal. CO2 je v atmosfére v koncentrácii 0,04% . Pokles na 0,02 znamená zastavenie fotosyntézy. Nárast, znamená aj nárast koncentrácie O2 v atmosfére, viac fytoplanktónu , viac O2. Nestalo sa a nestúpla ani koncentrácia CO2.
Elektroautá, ak sa rozvinú budú mať tú výrobňu CO2 inde. Česko má necelých 30% produkcie el. energie z jadra a 70 % z uhlia. Nemci nemajú jadro vôbec a spaľujú uhlie. Z tých 0,04% vyprodukuje ľudstvo 8%, zvyšok je prírodného pôvodu. V prepočte na obyvateľa má najvyššiu emisiu CO2 paradoxne Katar37t/obyvateľa , SAE 23, Kuvajt 22, Bahrajn 25, Luxembursko 12, USA 14, Česko 8,7, Slovensko 5,7t. No a samozrejme štatistiky sú málo pravdivé, lebo TESLA má emisie 0g/km , lebo sa tvoria inde a Lambo 389g na km, tých sa ale vyrobí, čo by stolár napočítal na troch zvyšných prstoch pravej ruky. Z tých 0,04% doprava prispeje 12% a priemysel zvyškom . Ale ideme riešiť auto dopravu a nie uhoľné elektrárne a spaľovanie mazutu tankermi.
BTW Skleníkové plyny sú tiež vodná para, metán a ozón. CO2 vlastne aj spôsobilo dostatok uhľovodíkových a fosílnych palív používaných dnes BTW2 EU to naozaj zachráni, WW už odstavuje výrobu a kováč a hrnčiar v skanzene zvanom EU naozaj nebude produkovať CO2
A nezabudnime na Malú dobu ľadovú 1650-1896 ( prvé príznaky od +-1250)
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
      
Offline
|
 |
« Odpověď #17 kdy: 06.03.2025, 18:19 » |
|
Hlavní chybou je, že to není o technologii, ale o ideologii. Princip je podobný, jako když sociopat Kramer sepsal Kladivo, shodou okolností vydané ve Štrasburku, stějně jako fit for 55, ujaly se toho dvě skupiny. První na tom chtěla vytřískat kapitál, dříve upalovánim majitelů zájmových objektů, v současnosti byznysem s povolenkami a dotacemi na oze. Druhá skupina silně věřících to zaslepeně podporuje, protože vira je silnější než logika a mocnější než fyzika. Navíc k nekritické zaslepenosti vírou netřeba vyšší inteligence, ani kritické myšlení, stačí přijmout jednoduché, snadno zapamatovateln é teze od svých guru a radovat se z pocitu sounáležitosti s tou lepší části populace. A protože ideologie je mocná jako její stvořitel, bude vzkvétat dokud se nenajde dostatek odpůrců, pak to končí převratem, nebo dojde k vyčerpání zdrojů, které zajišťují výnosy pro stvořitele a navázané jedince a je třeba rychle sanovat škody, urvat ještě co se dá a rychle zapomenout. Elektromobil určitě své využití má, ale kvůli ceně je drahý pro kupujícího a prodělečný pro automobilky. Ano, tesla vydělává, ale ne na autech, ale na povolenkách. To, že sebere stát peníze občanům a dotuje elektromobil podnikům a úřadům, nebo jako Norsko zdání spalovák tak, že je dražší než elektro, to jsou jasné známky tlačení ideologie a křivení trhu na účet společnosti. A o klimatu a hře s čísly, aby na papíře vznikla apokalypsa, toho bylo sepsáno dost. Klima se měnilo, mění a měnit bude. I dinosauři si mysleli, že jsou pány světa a jak dopadli, není důvod, aby se jednou podobně příroda nezbavila i lidstva a nezačala od začátku. Přírodní a fyzikální zákony jsou naštěstí mocnější, než jakákoli ideologie.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|