Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast řešení teoretických úvah
| | |-+  Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?  (Přečteno 30152 krát)
Tým portálu Elektrika
Redaktoři portálu právě konající službu
*
Offline Offline




WWW
« kdy: 24.09.2012, 09:02 »

První ultrarychlá dobíjecí stanice v Česku
První ultrarychlá dobíjecí stanice v Česku. Čeští majitelé elektromobilů mají další možnost, jak dobíjet svá vozidla. Ode dneška je v provozu první ultrarychlá dobíjecí stanice ČEZ, která stojí před centrálou společnosti v Duhové ulici v Praze. Téměř sto procent kapacity akumulátoru elektromobilu dokáže ...
Zdroj: zde...





Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilit ě?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 24.09.2012, 10:19 »

Přijde mi, že se v oblasti elektromobilit y začíná žonglovat s čísly podobně jako u "úsporek".

Nová nabíjecí stanice má 2x vyšší příkon, než "obyčejná",  ale dobije euto 6x rychleji.
Když vezmu v úvahu, že ta "obyčejná" dobíjí dvě euta současně, pořád mi vychází, že dobití v té nové může být nanejvýš 4x rychlejší (za předpokladu, že akumulátory nebudou protestovat - v reálu bych čekal, že v důsledku jejich ohřevu se to trochu přibrzdí a výsledný faktor bude 3).

Dále se jinde v textu píše, že u "obyčejné" se euto dobíjí 3 hodiny, zatímco u té nové 20 minut. Ale nenapíše se, že těch 20 minut se nabíjí euto s akumulátorem 16 kWh, zatímco u té "obyčejné" se za 3 hodiny dobijí 2 euta, každé s akumulátorem 40 kWh.

Myslím, že pokud chce ČEZ na odborném portálu oslovit odbornou veřejnost, neměl by ji práškovat marketingovým textem určeným absolutním laikům neschopným spočítat si nákup v samoobsluze.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Václav 3
« Odpověď #2 kdy: 24.09.2012, 10:27 »

Připomíná mi to porevoluční modely čínských dvojradiomagne tofonů v tržnici. Zepředu na reproduktorech nálepky 200W P.M.P.O. a vzadu na štítku 220V 9W.  zle

Na všechny tyhle "obchodníky - odborníky" bych poslal dabel aby je tím svým trojzubcem píchnul víte kam.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jozef BABJAK
« Odpověď #3 kdy: 24.09.2012, 10:32 »

Nebuďte na nich taký prísny, oni často predávajú veľmi užitočné veci! Nedávno som bol svedkom, ako predavač pomáhal staršiemu manželskému páru pri výbere záhradného čerpadla, pričom im ponúkal jedno so sacou výškou 20m.  Šok
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav 3
« Odpověď #4 kdy: 24.09.2012, 10:46 »

A z hadice rovnou stříkala pára, která zase hned kondenzovala, takže při zalévání zahrádky to byl pravý ničím nefalšovaný přírodní deštík.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #5 kdy: 24.09.2012, 13:27 »

Těžko odhadovat jestli by vývoj byl dál a o kolik, kdyby v minulosti nebyla tato "cesta" úmyslně někým mocným blokována...
Je o tom zajímavé povídání, ale asi bych sem tak velkou přílohu neprotlačil, pokud to někoho zajímá, najděte si na webu soubor
Elektro-Autos1.pps

Mimo jiné je ke stažení i na uloz.to
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 24.09.2012, 15:36 »

Konspiračních teorií je mnoho, a ani tato oblast není výjimkou.
Tvrzení, že lze z vody vyrábět vodíkokyslíkov ou směs bez zplodin a s vynaložením menšího množství energie, než se získá opětným spálením, mi připomíná středověkou honbu alchymistů za kamenem mudrců.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Martin1548
« Odpověď #7 kdy: 24.09.2012, 15:53 »

První ultrarychlá dobíjecí stanice v Česku

50 kW stanice jistě může zvládne nabít 13 kW akumulátor za 20 minut. Ovšem dokud budou výrobci zamlčovat životnost akumulátorů elektromobilů a to zejména při takovém zacházení, tak se nemá smysl o tom bavit. Akumulátor LiON jde nabít v režimu konstantního proudu klidně za 20 minut (následující fáze konstantního napětí už se nestihne, takže akumulátor bude nabitý jen na 80 %),  ale otázkou je kolikrát to takhle půjde udělat, jestli to takhle zvládne alespoň 200 cyklů a to je u akumulátoru za bratru 300 000,- Kč dost podstatná otázka.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 24.09.2012, 15:54 »

On ten přístup není ani tak konzervativní jako ekonomický
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Radek Hrubý
*
Offline Offline


Začínající elektro-projektant vodních elektráren


« Odpověď #9 kdy: 24.09.2012, 16:36 »

Mne by třeba zajímalo, co nám větší počet těchto nabíječek, ať super rychlé nebo jaké chcou nadělají v distribuční síti za harmonické zkreslení. Do jakých frekvencí pak budeme počítat THD... ? Myslí z těch pantátů taky na možné důsledky jejich činnosti... ?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vzdělání není patent na rozum.
Jaroslav Borovec
*
Offline Offline




« Odpověď #10 kdy: 24.09.2012, 17:45 »

Myslí z těch pantátů taky na možné důsledky jejich činnosti... ?
Myslím, že i přes to, že máte v příjmení Hrubý nemusíte být hrubý.
Pokud napíšete "pantáta",  pak si většina představí osobu podobnou na obrázku.
Víte, že vývojáři v ABB jsou produktivního věku?
A dokonce domýšlí věci dál, než po práh své pracovny?

Nebo chcete říct, že rozvoj elektromobilit y řídí parta nadšených a neodpovědných kutilů?


* pantata_od_sena.gif (20.04 KB, 215x300 - prohlédnuto 603 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav 3
« Odpověď #11 kdy: 25.09.2012, 05:13 »

V některých oblastech je pantáta = tchán, tzn. že nemusí být vůbec starý, to je jen záležitost, jak je dcera šikovná a rychlá.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Oldřich Morávek
OSVČ montáž, opravy, revize elektro a hromosvodů
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #12 kdy: 25.09.2012, 07:36 »

Trošku mě udivuje, že se všichni houževnatě drží varianty, kdy je baterie nedílnou součástí euta a majetkem uživatele.
Existují i studie a v průmyslu je to běžně používaná praxe, kdy elektro vozítko má výměnou baterii.
Pak nemusím řešit rychlonabíjení, životnost baterie atd.
Dojedu na čerpačku/nabíjárnu/výměňárnu postavím euto na linku, ta automaticky vymění baterii já zaplatím cenu energie, poměrnou část ceny baterie za jeden cyklus a za 5 minut odjíždím s baterií na 100%.
Samozřejmě že to má svá úskalí a zápory, ale to vlastní baterie taky.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #13 kdy: 25.09.2012, 08:47 »

Trošku mě udivuje, že se všichni houževnatě drží varianty, kdy je baterie nedílnou součástí euta a majetkem uživatele.
Existují i studie a v průmyslu je to běžně používaná praxe, kdy elektro vozítko má výměnou baterii.
Pak nemusím řešit rychlonabíjení, životnost baterie atd.
Dojedu na čerpačku/nabíjárnu/výměňárnu postavím euto na linku, ta automaticky vymění baterii já zaplatím cenu energie, poměrnou část ceny baterie za jeden cyklus a za 5 minut odjíždím s baterií na 100%.
Samozřejmě že to má svá úskalí a zápory, ale to vlastní baterie taky.

No koncept je to kazdopadne zajimavy a v pripade standardizace komponentu i zivotaschopny. Akorat se tak trochu obavam, ze  zapocteni te "pomerne casti ceny baterie" by velice rychle zlikvidovalo mytus o ekonomicke vyhodnosti elektromobilit y...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Oldřich Morávek
OSVČ montáž, opravy, revize elektro a hromosvodů
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #14 kdy: 25.09.2012, 10:22 »

Jistě, ale mě osobně příjde přijatelnější dát (řekněme od boku) 200Kč za výměnu baterie a dál se nestarat, než jednou za tři až pět let vysypat najednou 300kKč.
Navíc si myslím, že i s tím příplatkem by mohla být euta provozně cca na stejných nákladech s benzínem, při srovnatelnější ceně za samotné euto.
Jinými slovy vyrovnali by se ceny a byly by porovnatelnějš í.
Auto si taky nekupuje nikdo s cisternou benzínu na několik let dopředu.
 Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #15 kdy: 25.09.2012, 13:42 »

...
Auto si taky nekupuje nikdo s cisternou benzínu na několik let dopředu.
 Mrknutí
Palec vzhůru
Moc krásné přirovnání...

Ale jisté rozdíly "nesmažeme"...
Např. to, že FV panel pro nabíjení Euta si na zahradě umístit mohu, s vlastní vrtnou plošinou pro těžbu ropy by to tak jednoduché nebylo...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #16 kdy: 25.09.2012, 18:06 »

Jistě, ale mě osobně příjde přijatelnější dát (řekněme od boku) 200Kč za výměnu baterie a dál se nestarat, než jednou za tři až pět let vysypat najednou 300kKč.

Naprosty souhlas. Akorat se docela bojim, ze pokud z tech vasich 200 Kc bude cena elektriky cca 80 korun a cena za amortizaci baterie 120 Kc, tak 2500 provoznich cyklu / 8 let zustane jeste dlouho jen zboznym pranim vyrobcu.

Zivotnost baterii Li-Ion (ktere jsou treba v tady casto zminovanem iOn je i pri velice setrnem nabijeni maximalne 2000 provoznich cyklu, u rychlonabijeni neprekroci pocet cyklu tisicovku. Trochu lepsi je to u baterii LiFePo, by ten pocet cyklu byl i dosazitelny, nevyhodou je podstatne vyssi cena a nemoznost rychlonabijeni .

Takze bych sumu, kterou nechate u pumpy za vymenu nabite baterie videl o dost vyse nez vy - tak 300 Kc za amortizaci baterie a tak do stovky za elektrinu. Kdyz si spocitate, ze na trase Praha - Bratislava budete tu vymennou stanici muset treba s tim iOnem navstivit trikrat...   Smutek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #17 kdy: 25.09.2012, 19:12 »

Hlavně aby nastoupila nějaká typizace výměnných baterií, aby každý model auta nemusel mít svou síť elektrostanic
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.036 sekund, 23 dotazů.