Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Elektromateriál - diskuse o materiálech a jejich použití
| | |-+  Kde je elektropažout?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 2 3 [4] 5 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Kde je elektropažout?  (Přečteno 50077 krát)
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #54 kdy: 21.08.2011, 12:32 »

Jak se koukám na ty obrázky, napadá mě, zda je ta vidlice do auta nějak zamykatelná. I kdyby byla, vytáhnu dobíječku ze zásuvky 230V, kabel k autu ustřihnu a celé to odnesu.
Nedopadne to jako stěrače za totáče?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #55 kdy: 21.08.2011, 14:22 »

Jak se koukám na ty obrázky, napadá mě, zda je ta vidlice do auta nějak zamykatelná. I kdyby byla, vytáhnu dobíječku ze zásuvky 230V, kabel k autu ustřihnu a celé to odnesu.
Nedopadne to jako stěrače za totáče?


Otázka správná.
Na straně vozo se konektor dá uzamčít malým zámkem.
Na straně dodavatele energie nikoliv.
Proto jsme na veřejných místech vymýšleli důmyslné schovky :-)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektrika NENÍ časopis!  
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #56 kdy: 21.08.2011, 15:18 »

Zde je minutové videoshrnutí našeho ustavujícího rekordu.
http://elektrika.tv/electric-emotion/vyhodnoceni-electric-emotion-tour-2011
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektrika NENÍ časopis!  
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
*
Offline Offline



Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B


WWW
« Odpověď #57 kdy: 21.08.2011, 15:27 »

Zajímá mě, po jaké době se začne snižovat kapacita zdroje, kolik pak stojí nový zdroj a kolik stojí celé to vozítko.
Myslím, že cena zrovna lidová nebude. Co?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B
Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví
Návrhy a výpočty umělého osvětlení
Návrhy ochrany před bleskem a přepětím
Revizní technik E2A, E2B
http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602
email: horac@podborany.cz
Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #58 kdy: 21.08.2011, 15:48 »

Jak se koukám na ty obrázky, napadá mě, zda je ta vidlice do auta nějak zamykatelná. I kdyby byla, vytáhnu dobíječku ze zásuvky 230V, kabel k autu ustřihnu a celé to odnesu.
Nedopadne to jako stěrače za totáče?

Pokud vim, tak vetsina elektroaut to ma reseno tak, ze na strane auta se vidlice uzamkne zamknutim auta a na strane orginal  nabijeci stanice se spustenim nabijeni kabel uzamkne a pro odemknuti je potreba ukoncit nabijeni kartou nebo kodem. Tohle reseni s krabickou a vidlici do klasicke zasuvky je pro vyrobce aut spis takova nouzovka, vyrobce asi predpoklada, ze na verejnosti se bude auto nabijet z nabijecich stanic a tahle nabijecka do zasuvky bude spise "na doma"...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #59 kdy: 21.08.2011, 19:39 »

Zajímá mě, po jaké době se začne snižovat kapacita zdroje, kolik pak stojí nový zdroj a kolik stojí celé to vozítko.
Myslím, že cena zrovna lidová nebude. Co?
Pokud jsem počítal správně (podotýkám z kusých info.),  celkové náklady vycházejí více jako u benzíňáku. Rozdíl v nákupní ceně malého autíčka benzín-elektro je 500 000kč.
Velice by mne také zajímal kvalifikovaněj ší odhad, než můj.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #60 kdy: 21.08.2011, 20:44 »

Zásadní rozdíl je v tom, že elektromobil nejlze srovnávat s automobilem.

Kromě filozofie jízdy nejdou jednoduše počítat náklady na kilometr v závislosti na amortizaci. Alespoň nyní ne. Elektromobil se pronajímá, což řeší životnost akumulátorů. Neptejte se mě jak dlouho akumulátor vydrží. To zjistíme až budou autobazarech, vlastně eutobazarech ojeté elektromobily.

Ty akumulátory, které se montovaly kdysi se dnes již neinstalují. Dobré informační zdroje jsou
www.hybrid.cz a www.elektromob ily.org.

Co se týká oficiálního nabíjení, pak jsem na vlastní oči potkal tři.
PRE Praha, Centrum Chodov Praha, Vaňkovka Brno.

Pistole konektoru u rychlonabíječk y je uzamčena ve stojanu. Zda jde vytáhnout z vozidla při nabíjení jsme nezkusili. Napravíme.
U jednofázového dobíjení o uzamykání na straně dodavatele nevím. Z tohoto důvodu fandím indukčnímu dobíjení.

Ale to je hudba budoucnosti. mezitím, co všude ve světe se elektromobily "proháňajů jak za války" u nás je to novinka a třetina je dokonce skeptiků.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektrika NENÍ časopis!  
Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #61 kdy: 21.08.2011, 22:59 »

U jednofázového dobíjení o uzamykání na straně dodavatele nevím. Z tohoto důvodu fandím indukčnímu dobíjení.

Nemyslim, ze je to cesta. Skuste si spocitat, jake asi proudy a hodnoty magnetickeho pole jsou zapotrebi pro indukcni dobijeni. K indukcni peci nebo mikrovlnce nemaji ty vykony v pripade  rychleho dobijeni  moc daleko...

A k tomu uzamykani na strane dodavatele - jednofazove dobijeni kabelem se softstartem kvuli jisticum je urceno pro dobijeni doma v garazi z bezne domaci zasuvky po dobu 6-8 hodin. Tam nikdo uzamykani neresi.

Rychlodobijeni ma byt reseno z nabijecich stanic, ktere alespon podle me zkusenosti z Nemecka uzamykaji kabel soucasne se zapnutim nabijeni a kabel odemknou az po ukonceni nabijeni ktere se realizuje znovuprilozeni m karty, nebo zadanim kodu, pricemz se zaroven z karty odpocita suma za spotrebovanou energii. Elektropazouta jsem nezkousel, v nemecku jsem sedlal Opel Ampera a u toho se kabel v zasuvce vozu uzmknul soucasne se zamknutim centralniho zamykani vozu "klicenkou"...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
raj
« Odpověď #62 kdy: 22.08.2011, 07:32 »

Citace
Nemyslim, ze je to cesta. Skuste si spocitat, jake asi proudy a hodnoty magnetickeho pole jsou zapotrebi pro indukcni dobijeni. K indukcni peci nebo mikrovlnce nemaji ty vykony v pripade  rychleho dobijeni  moc daleko...
Není to tak strašné. Rezonanční měniče mají účinnost přes 85%. Viděl jsem přenos 5.5kW na vzdálenost 1metru včetně přenosu dat. A indukčně napájené vozíky jsou už snad v každé automobilce. (tam jde o přenos energie na vzdálenost cca desítek mm)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #63 kdy: 22.08.2011, 18:05 »

A indukčně napájené vozíky jsou už snad v každé automobilce. (tam jde o přenos energie na vzdálenost cca desítek mm)

A také tam je značka že lidi s budíčkem na srdíčko mají vstup zakázán, nedovedu si to představit ve veřejné garáži i když věřím že to budík nezastaví, záleží na výrobci a ten by byl blázen kdyby přijal takovou odpovědnost.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #64 kdy: 29.08.2011, 16:22 »

http://www.novinky.cz/auto/243096-skoda-poprve-v-historii-zahajuje-vyrobu-elektromobilu.html
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
raj
« Odpověď #65 kdy: 01.09.2011, 07:30 »

Byl jsem služebně v Berlíně a v rámci politického školení mužstva jela rodina na pár dní se mnou. Při pochůzkách jsme našli několik známek elektromobiliz mu. V příloze je ukázka, ostatní dám redakci elektriky.cz ke zpracování (boudou-li chtít).   


* Berlin 310-400.jpg (20.2 KB, 400x300 - prohlédnuto 440 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #66 kdy: 17.12.2011, 13:11 »

Od úterý bude elektropažout v Brně Líšni!
Otestujeme zimní provoz.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektrika NENÍ časopis!  
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #67 kdy: 17.12.2011, 15:31 »

Od úterý bude elektropažout v Brně Líšni!
Otestujeme zimní provoz.

Dejte cestu do Varů ve sněhu, to bude test schopnosti a použitelnosti.  Mrknutí

Teplé prádlo sebou.  Zlej angel
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #68 kdy: 17.12.2011, 15:34 »

Dejte cestu do Varů ve sněhu, to bude test schopnosti a použitelnosti.  Mrknutí

Teplé prádlo sebou.  Zlej angel
Brno a Vary trošku z ruky, ne?
A pokud bude sníh, tak u nás taky napadne. :-)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektrika NENÍ časopis!  
Oldřich Morávek
OSVČ montáž, opravy, revize elektro a hromosvodů
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #69 kdy: 17.12.2011, 17:20 »

Zatím předpověď, žádný extra testovací podmínky neslibuje, ale i tak se těším na výsledky.
Hlavně topení a dojezd mě zajímají.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #70 kdy: 17.12.2011, 17:59 »

Brno a Vary trošku z ruky, ne?
A pokud bude sníh, tak u nás taky napadne. :-)

No právě, zajímal by mě dojezd a komfort jízdy na nasolené břečce za mrazivého počasí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #71 kdy: 17.12.2011, 18:06 »


Mám v plánu vyřadit své auto z provozu a v rámci 100km od domu objet vše iOnem.
Ve Schracku si opět půjčím elektroměr a budu měřit kolik toho ujedu a spotřebuji za tři týdny.
Pak to porovnám s létem, kdy jsme s tím stejným strojem ujeli přes 2700km.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektrika NENÍ časopis!  
Stran: 1 2 3 [4] 5 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.047 sekund, 22 dotazů.