Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Ověření elektroinstalace, spotřebičů, nářadí
| | |-+  Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 ... 4 5 6 [7] 8 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?  (Přečteno 67580 krát)
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #108 kdy: 18.03.2025, 18:54 »

Múdro vravíte. A zabudol som dodať, že premenu kinetickej energie na elektrickú  pri brzdení zabezpečí u EV rekuperácia, takže sa s účinnosťou dostaneme nad 100% a dole kopcom vysoko nad 100.Paradox, že ?  U spaľováku je to teplo alebo nulová spotreba.  Bavíme sa o princípe a nenaháňane percentičká. Ak to ale potrebujete presne, prepočítam vám to presne. Vlastne nie. Už sa to uberá niekam inam.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #109 kdy: 19.03.2025, 05:06 »

......
Toto tvrzení platí pro rovnoměrný pohyb po rovině. Pokud zpomalujete, zrychlujete, jezdíte s kopce a do kopce tak začíná u elektrotrakce působit fyzika rekuperace polohové a kinetické energie přes baterii.
....

Ale to já přece nikde nerozporuju a opravdu chápu že to tak je a fyzika mě celkem bavila. Výhody eaut znám, stejně jako jejich necnosti. Pouze rozporuji zdejší tvrzení, kdy Pavell Nováák prohlašuje že - Elektromobil na ujetí stejné vzdálenosti jako ropomobil spotřebuje cca 2-3x méně energie. = jsou ekologičtější.  - čímž nějak podle mého popírá zákony fyziky a vidí to příliš nekriticky.

V dalším textu popisuji že se pak bude lišit samozřejmě cena té energie. A ano, jasně tomu pomůže i rekuperace energie a další. Vím to protože jsem také párkrát s eautem jezdil a i díky tomu jsem jejich fanoušek. Nicméně to se bavíme pouze o jednom z parametrů. Upozornil jsem na to že je potřeba porovnat i cenu pořízení, servisů, nebo například zůstatkovou cenu při prodeji ojetiny, abychom mohli mluvit o ekonomické stránce, bez ohledu na tu ekologickou. EKologická stránka je prozatím taková nejistá a sám úplně nevím jak se k tomu vlastně postavit. Je zde mnoho proměnných a neznámých, abych si byl zcela jistý tím podstatně vyšším ekologickým přínosem.
Energetická síť ještě není  dostatečně pružná a na hromadnou migraci na eauta připravena. Chce to více času na postupný a podle mého především přirozený nástup eaut, namísto nuceného a deformovaného dotacemi.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
jaroslav bedar
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #110 kdy: 02.04.2025, 10:26 »

..nesmysl, v čempak asi budou jezdit naši potomci až jim ropu vyjezdíme??
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #111 kdy: 02.04.2025, 12:19 »

..nesmysl, v čempak asi budou jezdit naši potomci až jim ropu vyjezdíme??
Pesimistické odhady vytěžení jsou cca 50let (tento odhad se opakuje každým rokem už po dobu 30let tanecek)
Optimistické hovoří o stovkách let či dokonce nemožnosti vytěžení.
Takže reál bude nějakých 300let, za tuto dobu lidstvo třebas získá zdroj energie, o kterém se nám ani nesní.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
jaroslav bedar
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #112 kdy: 02.04.2025, 13:37 »

ovšem je jasné, že při zvyšující se spotřebě a náročnosti těžby poroste značně na ceně. Elektřinu si sami vyrobíme, ropu musíme složitě dovážet, rafinovat a skladovat. V případě konfliktů se za ropu nedoplatíme, ba co víc, můžeme skončit na suchu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Palička
*
Offline Offline



« Odpověď #113 kdy: 02.04.2025, 15:46 »

Elektřinu si sami vyrobíme, ropu musíme složitě dovážet, rafinovat a skladovat.
Elektřinu "si sami vyrobíme" v uhelných elektrárnách, jejiž provoz ukončujeme, v jaderných elektrárnách, které nestavíme, v plynových elektrárnách, které budou převáděny na vodík vyrobený z OZE elektřiny.....  zle

Dle EU bude elektrická energie produkována výhradně z větru, slunce, vodíku vyráběného z větru a slunce a pár jaderných elektráren, ty se ovšem budou muset regulovat ve prospěch OZE. V Praze je statisticky slunečných cca 1600 hodin ročně, na jižní Moravě 1700. Rok má 8760 hodin........

..nesmysl, v čempak asi budou jezdit naši potomci až jim ropu vyjezdíme??
.....takže pokud odejdeme od ropy, bude to spíše tak, že naši potomci v ničem "samohybném" jezdit nebudou
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #114 kdy: 02.04.2025, 18:46 »

ovšem je jasné, že při zvyšující se spotřebě a náročnosti těžby poroste značně na ceně. Elektřinu si sami vyrobíme, ropu musíme složitě dovážet, rafinovat a skladovat. V případě konfliktů se za ropu nedoplatíme, ba co víc, můžeme skončit na suchu.
Trochu mi to připomíná výkřik zoufalého studenta fildy stiženého syndromem klimatické tísně.
Dokud budou státy závislé na obchodu s ropou, bude se těžit. Zda se bude dovážet či ne, bude rozhodnutí ryze politické, nikoli rozhodnutí trhu. Ostatně modelovou situaci tu máme právě teď, ohledně tanečků ohledně plynu a ropy z východu.
Politiky si volí (zatím) lid, tedy i ty špatné. Za normálních okolností si trh najde cestu bez ohledu na politiku, byť to zvýší náklady.
Elektřinu vyrobíme, třeba liščím ohonem, ovšem v potřebném objemu tu energii pro  pro turbínu, která, která dokáže vyrábět 24/7 je třeba někde brát.
Z vodíku vyrobeného FVE to nebude, protože si spočítejte kolik se vyrobí v elektrolyzéru a kolik se spotřebuje na kompresi a zkapalnění.
Bioplyn je obdobný nesmysl, jako biopaliva, vyjma skládkových a kalových plynů, kde je však nižší výtěžnost, než z kukuřice.
Takže zbývá zemní plyn (ten nedojde? když už se obáváte o ropu),  uhlí (podobná situace, navíc osypky ekomaniaků) a jádro (opět napadáno zelenými bolševiky).
Všechno jsou to neobnovitelné zdroje.
A jen naokraj, elektřinu si zatím jsme schopni vyrobit v dostatečném objemu pro vlastní spotřebu, i krytí německých výpadků. Kdyby došlo k uzavření uhelných elektráren a jejich nahrazení špičkovými plynovými na vykrývání OZE, výrazně podraží jak plyn, tak elektřina a opět bude ve velkém pálit neobnovitelné zdroje.
Nevidím tedy zásadní rozdíl v přímém spálení benzínu v ICE, nebo nabití BEV pomocí spáleného plynu či uhlí, případně fermentované kukuřice, vypěstované pomocí nafty.
Zákon zachování energie a přírodní zákonitosti nelze politicky ovlivnit. Naštěstí. Bohužel na politicko-ekonomické snahy zkoušet je různě ohýbat, doplatíme všichni a strůjci toho  marastu na tom zbohatnou.
Ale někteří jedinci při tom budou nekriticky jásat...
Kdyby se všechny dotace nacpané do solárnů a dalších pseudoeko nesmyslů, použily na stavbu JE, byly by nejmíň dva bloky. Nestalo se tak proto, že na solárech se dostalo k lizu mnohem víc zainteresovaný ch a nebylo to tak nápadné. U stavby JE by tolik přiležitostí nebylo.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Lukáš Láryš
*
Offline Offline



« Odpověď #115 kdy: 02.04.2025, 19:27 »

Múdro vravíte. A zabudol som dodať, že premenu kinetickej energie na elektrickú  pri brzdení zabezpečí u EV rekuperácia, takže sa s účinnosťou dostaneme nad 100% a dole kopcom vysoko nad 100.Paradox, že ?  U spaľováku je to teplo alebo nulová spotreba.  Bavíme sa o princípe a nenaháňane percentičká. Ak to ale potrebujete presne, prepočítam vám to presne. Vlastne nie. Už sa to uberá niekam inam.
A že to nikoho nenapadlo dřív, účinnost nad 100% a stačí k tomu jen obyčejný kopec. Takže nepotřebujete nabíječku, stačí párkrát vyjet na kopec a dolů a máte nabito.  tanecek
Tohle jsou přesně ty naprosto nesmyslné argumenty obhájců elektromobilů, započítáte si jen ty hodnoty, co se vám hodí a ostatní ignorujete.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #116 kdy: 02.04.2025, 19:55 »

Vidím, že ste to nepochopili. Skúste si to prečítať ešte raz
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #117 kdy: 02.04.2025, 23:05 »

ovšem je jasné, že při zvyšující se spotřebě a náročnosti těžby poroste značně na ceně. Elektřinu si sami vyrobíme, ropu musíme složitě dovážet, rafinovat a skladovat. V případě konfliktů se za ropu nedoplatíme, ba co víc, můžeme skončit na suchu.
Ten svět je složitější a ekonomické počty by ukázaly tvrdou realitu hned kdyby neexistovaly dotace daňová zvýhodnění, pobídky a podobná "křivá zrcadla". Ano ropa jednou dojde jen je otázka kdy to bude a může to být také tak že dříve dojde  k vyhynutí lidstva.
Řešme problém co je teď.  Jaká bude cena elektřiny pokud vypnu fosilní zdroje a jádro?
Bude mít velkou volatilitu a elektřiny bude málo. Půl království za akumulátor.
A některé státy jejichž blahoby je založen na těžbě ropy nejsou tak bohatí, aby si mohly dovolit netěžit.  znamenalo by to chudobu a z chudoby je krůček k rebelii.
Ten svět drží celkem dobře pohromadě a to i díky tomu že jeden drží druhého pěkně pod krkem.
Když nebude fandit  za peníze, ono si to najde rovnováhu v souladu s vývojem vědy, aplikacemi v průmyslu a ekonomikou.
Nejhorší rozhodnutí dělají lidé  kteří, věří lhářům a nebo se rozhodují narychlo a ve strachu.

 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
jaroslav bedar
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #118 kdy: 03.04.2025, 10:21 »

úsměvné, liz tzv.ekomaniaků vadí. Liz producentů ropy coby ropáků nevadí, ba ani nikdy v minulosti nevadil! Lobing ruské těžby, potažmo ropáků všeobecně zasahuje do podvědomí populace. Straší ekonomikou, znásilněnou, jednostrannou logikou, selským, vidlemi kydaným rozumem....to vše ve prospěch petrolejářů. Proč? Jim nevadí, že by tuhle jezdilo pár elektroaut, ale že se to může zvrhnout a přijdou o ten svůj důl s černým zlatem. Čteme a slyšíme to denně, to už je hysterie co zastánci "starého" přednášejí. Nemáte šanci, stejně jako koňská síla, skončí dříve či později i ropná síla. A opět jedna z typických lží zastánců ropy "Kdyby se všechny dotace nacpané do solárnů a dalších pseudoeko nesmyslů, použily na stavbu JE, byly by nejmíň dva bloky." Tohle můžete přednášet bezdomovcům u nádraží, zatleskají když jim dáte krabičák.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #119 kdy: 03.04.2025, 10:36 »

Pro kolegy bohužel, diskutují s vámi coby nezaujatí technici, nikdo z nich (rád bych se mýlil) není ropný magnát tanecek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Palička
*
Offline Offline



« Odpověď #120 kdy: 03.04.2025, 12:59 »

Čteme a slyšíme to denně, to už je hysterie co zastánci "starého" přednášejí. Nemáte šanci, stejně jako koňská síla, skončí dříve či později i ropná síla.
Ropná síla jistě jednou skončí. Otázkou je, zda ji plnohodnotně nahradí elektrická síla dodávaná když svítí slunce a/nebo když fouká vítr. Ale to jen tak na okraj
Pro kolegy bohužel, diskutují s vámi coby nezaujatí technici, nikdo z nich (rád bych se mýlil) není ropný magnát tanecek
Problém je, když se ideolog dostane do diskuze s technikem. Ideolog vidí růžové zítřky bez ohledu na jejich technickou, finanční i časovou reálnost. Ideolog plánuje přechod celé Evropy na elektřinu z větru a slunce a nevidí v tom problém, protože když nesvítí ve Finsku, svítí jistě ve Španělsku. Ideolog nemá problém nahradit stamiliony dopravních prostředků včetně nákladnch aut a letadel během několika let. Ideolog klidně prohlásí, že fabriky přizpůsobí výrobu době, kdy bude svítit slunce. Ideolog neřeší nějakou distribuci, vyrovnanou bilancí energetické soustavy a podobné z jeho pohledu podružnosti.

Technik ví, že k ideologem nastíněnému cíli se buď nelze se současnou technologií dostat vůbec, nebo za cenu neuvěřitelně drahých, složitých a časově náročných technických řešení. A když to řekne ideologovi, je nařčen ze zpátečnictví a lobbingu ruské těžby.

Někdy si myslím, že by se technici měli na chvíli přestat zoufale snažit a nechat věci plynout. Ony by takové dva tři celoevropské blackouty možná docela pomohly
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #121 kdy: 03.04.2025, 13:19 »

Takže k tomu lizu. Kolik vyčerpali na dotacích producenti ropy z peněz daňových poplatníků, za účelem rozšíření jejich produktu?  Uvědomujete si vůbec, o kolik dotace prodraží všechno, nač jsou uděleny a že přirážka je zpravidla rovna výši dotace?
Nikdo ze zdejších technicky vzdělaných diskutujících nemá problém s elektromobilem coby výrobkem, který si může koupit jako housku na krámě, ale s tím, že reálně hrozí, že když bude chtít místo housky chleba a někdo mu ideologicky vnucuje dotovanou dražší housku, o kterou nemá zájem, protože má raděj chleba, který ale ideologie dělá nepoživatelným a časem zakáže úplně.
Se tu oháníte Ruskem, jako chápu, je to in, ale projděte si výrobu baterek od těžby kobaltu v Africe, přes jejich vlastní výrobu v (rudé) Číně. Všichni co se na tom podílejí, jsou jistě šťastní zaměstnanci s nadprůměrnou mzdou a velkými benefity, že jo?
Koňská síla skončila proto, že spalovací motor oproti kobyle přinášel výhody. Nebudu je vypisovat, ale elektromobil oproti ice výhody nepřináší, proto o něj přirozený trh nestojí.
Samozřejmě, že má své místo, ale já třeba za BEV vlek s kobylama neodvezu, leda bych je zapřáhnul před BEV, čímž by se zvýšil dojezd, ovšem narazil bych na problém emisí metanu, protože býložravec.
Elektromobilit a se prosazuje sama i bez dotací, kola, koloběžky, skútry, lidi to kupujou jak divý, proč? Protože to pro ně má přínos, kompenzují si tím lenost, nebo zdravotní deficit, používají to jako levný způsob dopravy po městě, nebo na krátké vzdálenosti. A zase, má to přínos.
Když ale někomu jinému zakážou ice a budou ho nutit do BEV, formu sankcí a restrikcí, nemá alternativu.
vám zkrátka uniká pojem volný trh a nabidka a poptávka, což by člověk v demokratické společnosti tak nějak očekával.
To, co se tu děje teď, připomíná RVHP, které vzešlo právě z toho vámi nenáviděného Ruska a nařizovalo se kdo co smí vyrábět a uměle se dotovaly nevýdělečná odvětví ze zisku úspěšných.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Marian Hanzalík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #122 kdy: 03.04.2025, 13:58 »

Múdro vravíte. A zabudol som dodať, že premenu kinetickej energie na elektrickú  pri brzdení zabezpečí u EV rekuperácia, takže sa s účinnosťou dostaneme nad 100%

Ano, pri nespravnom počítaní vyjde perpetum mobile. Niečo podobne kedysi hlasali predajcovia kondenzacnych kotlov.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #123 kdy: 03.04.2025, 15:42 »

Dobre viete o čom píšem. A nemá to nič spoločné s účinnosťou a perpetom mobile.
To kúrenie nebol dobrý príklad. Tá účinnosť u kotlov sa totiž neudáva na hodnotu Spaľovacieho tepla ( horná výhrevnosť voda je v spalinách v kvapalnom stave )  ale na hodnotu výhrevnosti ( dolná výhrevnosť v spalinách je para) Rozdiel je aj 10-11% ,  čo pridáva na fiktívnej dohodnutej účinnosti, z ktorej sú potom mnohí prekvapkaní. Taká je dohoda a s fyzikou to nemá nič spoločné.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
jaroslav bedar
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #124 kdy: 03.04.2025, 20:32 »

to je marný.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #125 kdy: 03.04.2025, 21:15 »

Hláška Jáchyme hoď ho do stroje   Afro Géniovia doby Svěrák Smoljak
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 ... 4 5 6 [7] 8 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?
 Jak se navrhuje kompatibilita nabíjecích stanic s elektromobilů?
 Jakými způsoby se dobíjejí elektromobily v bytovkách?
 Jak postupovat při umisťování kabelu a wallboxu na obecním pozemku?
 Už jste slyšeli o nabíjení Plug&Charge (ISO15118)?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.041 sekund, 22 dotazů.