Juraj Rojko
Offline
|
|
« Odpověď #72 kdy: 02.11.2018, 20:43 » |
|
Dnes jsem poslouchal rádio, že elektromobil, konkrétně výroba jeho baterie zanechá uhlíkovou zátěž, jako diesel po dobu 10 let...
A informaci jste si ověřil, nebo jí věříte, protože to říkali v rádiu?
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #73 kdy: 02.11.2018, 21:35 » |
|
Není nakonec elekrotoauto větší zátěží, než diesel? Nafta patří do traktoru. Za těch 46 let, co mám řidičák, jsem z donucení jezdil se sazometem (služebák) celkem 3 roky a názor jsem nezměnil.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Rozvodak
Offline
|
|
« Odpověď #74 kdy: 02.11.2018, 21:51 » |
|
Dnes jsem poslouchal rádio, že elektromobil, konkrétně výroba jeho baterie zanechá uhlíkovou zátěž, jako diesel po dobu 10 let. Nevysledoval jsem ale, jakou uhlíkovou stopu zanechá výroba elektřiny k jeho pohonu, nebo jestli bylo myšleno jako celková zátěž. Takže za jak dlouho se bude měnit baterie u auta? Není nakonec elekrotoauto větší zátěží, než diesel?
Co jsem četl, tak životnost akumulátoru v top elektromobilu může vydržet i po celou dobu provozu, nebo 10 a víc let. Informace jsou rozličné. Například Li - ion akumulátor má životnost 500-1200 cyklů a pak kapacita degraduje. Pak nezbývá než repase nebo výměna.
|
Montér ve službách rozvodných závodů.
|
|
|
|
Juraj Rojko
Offline
|
|
« Odpověď #75 kdy: 02.11.2018, 22:02 » |
|
V souvislosti s tématem by mne zajímalo: odkud čerpáte informace o elektromobilit ě?
electrek.co a teslarati.com Oba zdroje jsou sice silně zaujaté (netají se tím), ale zejména první okamžitě informuje o všem co se kolem elektromobilit y šustne. (Někdy až přehnaně, zejména pokud jde o články na základě informací z Elonova Twitteru. Docela často si při tom vzpomenu na Aničku Dajdou, kterou tatínek pochválil, že umí dělat zlaté kuličky z h...) Je to ale velmi dobrý souhrn a na jeho základě se pak dají dohledávat původní zdroje a další informace.
|
|
|
|
Juraj Rojko
Offline
|
|
« Odpověď #76 kdy: 02.11.2018, 22:35 » |
|
Co jsem četl, tak životnost akumulátoru v top elektromobilu může vydržet i po celou dobu provozu, nebo 10 a víc let. Informace jsou rozličné.
Například Li - ion akumulátor má životnost 500-1200 cyklů a pak kapacita degraduje. Pak nezbývá než repase nebo výměna.
Průměrný nájezd automobilů je kolem 15.000 km za rok. Na jedno nabití "pořádný" elektromobil ujede 250-500km. Jde tedy o 30-60 plných cyklů ročně. Menší cykly jsou šetrnější. Pokud by tedy šlo jen o cykly, tak by se jednalo o životnost v řádu desítek let. Obecně se mluví o odhadované životnosti cca 20let. Praxe ukáže, ale těm 10+ letům s mírným poklesem kapacity bych věřil.
|
|
|
|
Zdenek Hejčl
OSVČ - živnostník
Offline
|
|
« Odpověď #77 kdy: 02.11.2018, 22:38 » |
|
Poslal: Juraj Rojko Posláno: Dnes v 20:43 Vložit citaci Citace: Zdenek Hejčl Dnes v 19:07 Dnes jsem poslouchal rádio, že elektromobil, konkrétně výroba jeho baterie zanechá uhlíkovou zátěž, jako diesel po dobu 10 let...
A informaci jste si ověřil, nebo jí věříte, protože to říkali v rádiu? Poslal: Zdenek Hejčl Ne neověřil, tato otázka byla vhozena do jámy lvové. Více méně k zamyšlení. Jestli to co nám předhazují jako informaci, že je to nejlepší co nám mohou předložit novináři. A prospívá to ekologii. Nejsem ekolog, jen se snažím přírodě škodit co nejméně. Z pozice obyčejného bývalého trempíka...
|
Elektromontér EZ-M, O-E2/A. Východní Čechy Výroba, montáž a servis vah. EU
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #78 kdy: 10.11.2018, 21:11 » |
|
Tady bych viděl jistý náznak řešení odjezdu vybitého elektromobilu z čekací pozice v koloně. Malá centrála na pojezd malou nouzovou rychlostí na nejbližší výjezd by jistě neškodila a její spalovací motor by mohl makat v ideálních otáčkách. Jaký výkon by byl potřeba na pohyb elektromobilu dejme tomu 40km/h při svítících světlech, zapnutém topení a výstražných blinkrů?
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Milan Hudec
Offline
|
|
« Odpověď #79 kdy: 12.11.2018, 09:13 » |
|
electrek.co a teslarati.com Oba zdroje jsou sice silně zaujaté (netají se tím), ale zejména první okamžitě informuje o všem co se kolem elektromobilit y šustne. (Někdy až přehnaně, zejména pokud jde o články na základě informací z Elonova Twitteru. Docela často si při tom vzpomenu na Aničku Dajdou, kterou tatínek pochválil, že umí dělat zlaté kuličky z h...) Je to ale velmi dobrý souhrn a na jeho základě se pak dají dohledávat původní zdroje a další informace.
Tamější článek Norové se zbláznili do el.... Chápu že je zaujatý, ale co v nadpisu dělá to " do"?
|
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #81 kdy: 12.11.2018, 17:44 » |
|
|
|
|
|
Radek Červený
Žij a nechej žít
Offline
|
|
« Odpověď #82 kdy: 13.11.2018, 08:15 » |
|
Jak jsem již napsal výše, smysl vidím u hybridu. Příští rok se má pochlubit Škodovka s hybridním pohonem, tak uvidíme, čím nás překvapí. Doufám, že to pojmou inteligentně a bude to mít smysl, např. jako u Ravky. Ne jak u "Kjundé" neboli malého souseda z Nošovic, kde dodnes nikdo nepochopil, jakou funkci v autě vykonává elektromotor Stará Škodověnka začíná atakovat hranici čtvrt milionu na tachometru, tak by i nastal pomalinku čas na výměnu a po hromadě letech i zkoušku jiného agregátu, než turbosazí. Ačkoliv nemohu na turbosaze říci půl slova, dokonce jsem dodnes nezaznamenal ani problémy s filtrem pevných částic, na který všichni tak nadávají.
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #83 kdy: 13.11.2018, 10:41 » |
|
Jak jsem již napsal výše, smysl vidím u hybridu.
Tady je poutavý článek o realitě hybridů ve firemní flotile.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Lukáš Rotrekl
Offline
|
|
« Odpověď #84 kdy: 13.11.2018, 11:04 » |
|
No autofórum.... Samozřejmě, pokud se s tím bude zacházet, tak jak je popisováno v článku, tak to nemůže jinak dopadnout. Netuším jak je u plugin hybridu udávána spotřeba, předpokládám, že to bude na nějaký cyklus třeba 75% elektrika 25% spalovák. Pak je ale dost prasárna obvinit výrobce ze lži, pokud to auto nevidělo zásuvku. Samozřejmě je taky prasárna auto v tomto režimu dotovat, nebo obecně jakkoliv dotovat, při čemž jsem ochoten se bavit o nějakých úlevách v duchu (odpuštené nebo snížené mýto, silniční daň, parkování ve městě (na státním) zadarmo, ...), ale jak to podmínit tím správným využíváním.
|
Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....
Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
|
|
|
Radek Červený
Žij a nechej žít
Offline
|
|
« Odpověď #85 kdy: 13.11.2018, 12:01 » |
|
Tady je opravdu chyba v tom mezičlánku mezi volantem a sedačkou, nikoliv v technologii. Ale dává smysl, pokud auto do 50 km/h jede na elektřinu, typicky popojíždění ve městě a nad tuto rychlost aktivuje spalovací benzínový motor. Zde dokonce vidím i jistý přínos pro město jako takové. A opět jsme u infrastruktury, která chybí. Pokud tedy tato auta koupí firma, která vozy parkuje na parkovišti před bránou závodu a není zde možnost dobíjení, pak to postrádá smysl. Samozřejmě je taky prasárna auto v tomto režimu dotovat
Dotace z principu věci je špatně na cokoli, od elektroauta až po nějakou neziskovku, za kterou stojí muzikolog, který doposud v životě nic nedokázal kromě výprasku od dominy a jízdy na černo v MHD. Na straně druhé, nabídka dotačních titulů je poměrně pestrá a vnímej to jako výzvu či příležitost. Prostě někde leží peníze a buď vymyslíš projekt, který na tento dotační titul našiješ a sosneš si, nebo to nech plavat. Je to tvrdý byznys jako cokoli jiného. Nic víc, nic míň.
|
|
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #88 kdy: 13.11.2018, 14:21 » |
|
Samozřejmě je taky prasárna auto v tomto režimu dotovat, nebo obecně jakkoliv dotovat, při čemž jsem ochoten se bavit o nějakých úlevách v duchu (odpuštené nebo snížené mýto, silniční daň, parkování ve městě (na státním) zadarmo, ...), ale jak to podmínit tím správným využíváním.
A přitom by se v dnešní době jednalo o jednoduchou softwarovou fíčuru, jenom ji po výrobci auta chtít (a že si stát umí dupnout!). ECU v autě moc dobře ví, kolik kW aktuálně dává motor, tak by nebyl absolutně žádný problém evidovat, kolik kWh energie vyrobil spalovací motor a kolik kWh energie auto spotřebovalo. Rozdíl přišel ze zásuvky. A rázem tu máme kritérium pro posuzování nároku na čerpání dotace.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Lukáš Rotrekl
Offline
|
|
« Odpověď #89 kdy: 13.11.2018, 14:42 » |
|
A v ten moment taky spoustu keců o špiclování, sledování, omezování svobody..... Jasně, že technicky je to řešitelný úplně snadno. A jinak jedna jistá SW záležitost kolem aut už se táhne tuším kolem 3 let. Taky to bylo jen o softu, že dělal to co měl, když to zrovna měl dělat ....
|
Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....
Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
|
|
|