Milan Dupal
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #36 kdy: 13.10.2014, 14:09 » |
|
Juraj Rojko: "5x6 e-mobil" Ačkoliv fandím nasazení elektřiny stejně jako Saturninův pradědeček, tak v oblasti elektromobilit y mi reálný a praktický pohled nedovoluje za současného stavu technologií akumulace el. energie moc optimizmu. Snad kromě velmi úzké oblasti využití a finančně nazávislých fandů nemá dnes elektromobilit a přes mocný lobbing v porovnání se spalovacími motory šanci. Z mého pohledu nastane čas na zamyšlení nad koupí elektromobilu až na jedno nabití ujedu přes 1000km, nabití bude trvat cca 5 min, nabíjecí stanice a soustavy budou kompatibilní a doustupné kdekoliv a kdykoliv v rámci Evropy, akumulátory vydrží bez výrazné ztráty kapacity ekvivalent najetí 500 000km, budu moci ve vozidle používat bez omezení topení i chlazení... Další reálný symptom ke změně mého náhledu je (bohužel dost pravděpodobná) eskalace mezinárodní situace a uzavření ropných kohoutů a nárůst cen nad hodnotu, která by mne donutila povznést se nad výše zmíněné nedostatky elektropohonu.
|
|
|
|
|
|
|
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
Offline
Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
|
« Odpověď #39 kdy: 13.10.2014, 17:58 » |
|
Pavle, když nevěříš mě, tak jim uvěříš? Psal jsem, že s elektromobilit ou vlastně nemám nic společného (kromě několika rekordů) ale jsem obklopen dlouhodobými uživateli již několik roků. Podle toho co zde čtu, tak jsem lhář já i oni. Nebo někdo jiný je úplný mimoň. Vezmu tedy kameru a položím jim otázky co si myslí o lidech s předešlími tvrzeními. Někdy mi to zde připadá jako hádka zda by nebylo lepší zrušit měkké a tvrdé iy a zachovat pouze jediné. Mirku, není potřeba se čertit. Psal jsem, že bych uvítal názory "DLOUHODOBÝCH" uživatelů. Nechci slyšet názory lidí, kteří se živí prodejem nebo reklamou. Takové názory mě opravdu nezajímají, nevěřím jim.
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
Jan Alin
Offline
|
|
« Odpověď #40 kdy: 17.10.2014, 21:16 » |
|
Pavle, když nevěříš mě, tak jim uvěříš? Psal jsem, že s elektromobilit ou vlastně nemám nic společného (kromě několika rekordů) ale jsem obklopen dlouhodobými uživateli již několik roků. Podle toho co zde čtu, tak jsem lhář já i oni. Nebo někdo jiný je úplný mimoň. Vezmu tedy kameru a položím jim otázky co si myslí o lidech s předešlími tvrzeními. Někdy mi to zde připadá jako hádka zda by nebylo lepší zrušit měkké a tvrdé iy a zachovat pouze jediné. Vzhledem k tomu, že se tento píspěvek týkal mé reakce, chtěl bych upozornit na to, že jsem nikoho lhářem nenazval a jako úplný mimoň se taky necítím, naopak bych řekl, že jsem odpověděl přesně na dané téma. Mám z tzv.elektromob ility i kladné zkušenosti z letošního roku, ale na to se tu nikdo neptal.
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #41 kdy: 17.10.2014, 21:43 » |
|
Byli jsme dnes v Trenčíně ale Jirku Vlka ani Jaromíra Marušince jsem již nezastihl. Jeden tam byl Teslou druhý elektrickým Super Elem. Jirka mě napsal, že musel odjet na konferenci do Berlína. Tou Teslou. Berlín je z Brna 600km. Z Trenčína ještě dál. Jak tam asi chce dojet? Když je to tak nanic? Tedy on v tom Berlíně již je. A pojede zpět. Vidím, že někteří elektromobil mají a roky je užívají a druzí ho nemají a stále zdůvodňují, co vše je špatně. Já na Teslu nemám peníze, proto mám obyčejnou čmoudící škodovku. Ale o efektivitě provozu nepochybuji. Možná je to také tím, že jsem s elektromobilem pár tisíc km najel v létě i zimě. Jak je tedy možné, že na jedné straně se něčemu nevěří a na straně druhé to někdo prakticky provádí? Asi bude zakopaná kočka v tom, že ten, kdo nevěří je pohodlný a nebude se pro nic za nic honit za pravdou. Stačí mu číst noviny a ty mají přece vždy pravdu. A ten kdo to prakticky používá, to mu je to jedno, co si myslí ten novinový povaleč. Mává rukou a říká "ať nevěří jeho problém". A já jsem mezi těi dvěma skupinami.
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #43 kdy: 17.10.2014, 22:24 » |
|
No vidíš, já zas hovořil s dvěma, kteří na Teslu jistě mají, provozní náklady je nezajímají atd., přesto jsem se od obou dočkal odpovědi, že nejsou tak bohatí aby si mohli dovolit vyhodit tolik peněz za starosti a nepohodlí s elektromobilit ou spojené, celkem by mne pro objektivnost zajímalo za jak dlouho se Teslou dá ujet 600km, s natankovaným čmouďákem si dejme referenci se svačinkou a třemi čůráními 6,5hodiny.
Jirka má otestován dojezd se svou Teslou roadster 200km při rychlosti 200km/hodinu. A to se se snižováním rychlosti dojezd rapidně zmenšuje. Mohl ses ho zeptat sám, byl s námi na Strojíráku s Teslou celý týden. přesto jsem se od obou dočkal odpovědi, že nejsou tak bohatí aby si mohli dovolit vyhodit tolik peněz za starosti a nepohodlí s elektromobilit ou spojené,
Ale taky o tom jen slyšeli, že? To je stále stejná písnička dokola. Ať si to pujčí na měsíc a budou mluvit jinak.
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
|
Milan Hudec
Offline
|
|
« Odpověď #45 kdy: 17.10.2014, 22:44 » |
|
Jirka má otestován dojezd se svou Teslou roadster 200km při rychlosti 200km/hodinu. A to se se snižováním rychlosti dojezd rapidně zmenšuje. Mohl ses ho zeptat sám, byl s námi na Strojíráku s Teslou celý týden.
Ale taky o tom jen slyšeli, že? To je stále stejná písnička dokola. Ať si to pujčí na měsíc a budou mluvit jinak.
Jeden z nich s ním v Rakousku v rámci poznání nového najezdil dost.
|
|
|
|
David Hruda
Offline
|
|
« Odpověď #46 kdy: 17.10.2014, 22:46 » |
|
Ale o efektivitě provozu nepochybuji.
Já ano a myslím, že po sečtení všech čísel oprávněně. Ani to dnes jinak být nemůže, nejsou to auta vyráběná v milionových sériích, technologie je ve fázi vývoje atd. Určitě mají budoucnost, dnes je to ale jen rozmar pro ty, co na to opravdu mají zdroje (finanční).
|
Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy... Smluvní partner společnosti EG.D Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika Jih ČR www.elektro-hruda.cz
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #48 kdy: 18.10.2014, 07:35 » |
|
To je oproti průměrnému čmoudu dost málo, s tím snad souhlasíš, znovu se tedy ptám v čem je elektromobil výhodnější (celkové náklady na pořízení a provoz, ekologie, sbalíš na něj víc bab a já už nevím co).
Rozhodně v tom mám najeto víc, než zde diskutující a je to dost abych si mohl udělat alespoň nějaký obrázek. Proto tak zaníceně mluvím. Objeď s elektromobilem republiku, překonej několik rekordů, vyzkoušej funkce a hranice možností, půjčuj to ostatním a uvidíš sám. Myslím, že vše již bylo napsáno. Dokonce i natočeno. Ha! Vidíš! Dobrý nápad! Kouknu do archívu!
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #50 kdy: 18.10.2014, 10:11 » |
|
No zážitky mášjistě hezké, ale nikde nevidím argument výhody eauta pro běžný provoz, osobně mám rád vyhlídkové lety balonem, ale praktický provoz vylučuji (i když je u nás více balonářů nežli elektromobilis tů).
Nejezdil jsem elektromobilem proto abych sbíral argumenty pro tebe ale pro sebe. Pokud se do toho prostředí opravdu ponoříš, pochopíš. Pokud čekáš na orazítkované jistoty na vysvědčení tak to si ještě opravdu počkáš. Ale nic si z toho nedělej. Mám hodně kamarádů, kteří odmítali, navigace a jezdili podle papírové mapy, cd a nevzdávali se vinylu, mobilní telefony a posílali telegramy, automatickou převodovku a libovali si v onanii řadící páky ale vlastně i já jsem byl v roce 1997 za idiota, když jsem tvořil první internetové stránky. Všechno má svůj vývoj. A mám pocit, že je to jakési dejavuee. Na začátku jsou vždy příznivci a pochybovači. Tedy nic osobního ale jsem zastánce optimismu, než neustálého odporu ke všemu jinému.
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
Offline
Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
|
« Odpověď #51 kdy: 18.10.2014, 10:23 » |
|
Tedy nic osobního ale jsem zastánce optimismu, než neustálého odporu ke všemu jinému.
Ber to tak, že každý je nějaký. Z tvých neustálých reakcí začínám nabývat dojmu, že chceš prostě slyšet jen chválu a kladné názory. Většinou píši "ale třeba se pletu". V tomto případě to vynechávám.
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #52 kdy: 18.10.2014, 10:30 » |
|
Ber to tak, že každý je nějaký. Z tvých neustálých reakcí začínám nabývat dojmu, že chceš prostě slyšet jen chválu a kladné názory. Většinou píši "ale třeba se pletu". V tomto případě to vynechávám.
V podstatě máš pravdu. Co téma, samé stěžovaní. Vše je nanic. Jen skepse a žumpa. Proto se nedívám na tv, protože jen když to pustíš slyšíš to stejné. Pavle, pokud mi nevěříš, zkus zde napsat něco, co ti dělá radost a jsi z toho mile překvapen. zaručeně se najde někdo, kdo ti to znechutí a otráví tě. A toto je také důvod, proč hodně lidí sem nechce nic psát. A teď se utrhne lavina proč je nutné se utopit v pesimismu.
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #53 kdy: 18.10.2014, 10:38 » |
|
Tedy nic osobního ale jsem zastánce optimismu, než neustálého odporu ke všemu jinému.
V tomto jsme na tom stejně. Rád využívám moderní technologie, ale jen v takové míře, která je pro mne příjemná a užitečná. Nechci se stát otrokem toho, co mi má sloužit. Tedy pokud si už někde zapnu navigaci, tak jen proto, abych našel konkrétní adresu v neznámém místě, nebo abych věděl přibližný čas dojezdu tam, kde cestu znám. Tedy nesoustředím se na to, co mě překáží a štve, ale jen na to co je pro mě přínosné, tedy pozitivní. Eauto, byť je v této chvíli díky prvotní investici jen v rovině snové, pro mě představuje jeden z dalších cílů. Tedy těším se, až se povede stlačit cenu za tato eauta na takovou úroveň, na kterou se mi podaří dosáhnout a splnit si jeden z cílů, nebo vlastně snů. Osobně jsem byl z jízd v několika eautech nadšen a přiznávám, že pokud k tomu budu mít příležitost, nenechám si ji utéct. Některé z dnešních nedostatků eaut, jistě vývojáři v dohledné době odstraní, nebo minimalizují ,ale i k tomu je zapotřebí nadšenců, kteří si eauta kupují, protože se vlastně stávají podporovateli těchto vývojářů i celého odvětví. Bez poptávky, by nemohla být ani nabídka a investice do dalšího vývoje. I proto jim fandím a i díky nim se jednou jistě sám dočkám vlastního tichého bezčmouda v rodině. Tedy jestli mě o něčem elektromobilit a nepřesvědčí, je asi to že jde o slepou cestu ve vývoji a pouhou hračku pro bohaté.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|