|
|
Radek Červený
Žij a nechej žít

Offline

|
 |
« Odpověď #2 kdy: 31.07.2013, 10:47 » |
|
Dále se od příkonu bude odvíjet potřebná energie v AKUbaterii, makat X hodin, odebírat stovky W z baterie v autě by mohlo mít jasný výsledek - startéru zbytek energie stačit nebude.
Pokud se do auta instaluje měnič většího výkonu, ne nějaká 300W kočička na noťas, je rozumné už i vyměnit alternátor za silnější, přidat blokovací relé na nabíjení a druhou baterii pro tento měnič. Jinak je to jen otázkou času, kdy nastane "průserový stav". Osobně odzkoušeno, ne jednou jsem měničem záložní baterii vycejpral do mrtě. Ostatně toto už pochopil i výrobce VW a tuto úpravu je možné s tímto zapojením objednat i u nového vozu.
|
|
|
|
|
Helena Pospíšilová
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
 |
« Odpověď #3 kdy: 31.07.2013, 11:59 » |
|
Omlouvám se, neuvedla jsem jednu důležitou věc, nepoužívala bych baterii přímo z auta, koupila bych si další autobaterii. Nemohu riskovat,že bych pak neodjela.
|
|
|
|
|
|
|
Fuk Tomáš

Offline

|
 |
« Odpověď #7 kdy: 31.07.2013, 12:43 » |
|
...vypadá to, že kompresor má příkon 0,2kW (185W)... Jenom vypadá. Hovoří se tam o výkonu (1/4 HP), což je něco docela jiného než příkon. Pro spolehlivý rozběh bude potřeba měnič schopný alespoň krátkodobě dát 1,5-2 kVA.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Jiří Schwarz

Offline

|
 |
« Odpověď #8 kdy: 31.07.2013, 12:50 » |
|
Jenom vypadá. Hovoří se tam o výkonu (1/4 HP), což je něco docela jiného než příkon. Pro spolehlivý rozběh bude potřeba měnič schopný alespoň krátkodobě dát 1,5-2 kVA.
Jste rychlejší. Něco podobného jsem chtěl napsat. Je problém zkoušet něco v "obchodu", není špatné, pokud má měnič (střídač) někdo v okolí, kdo by byl ochotný to vyzkoušet. U kompresoru záleží i na jeho konstrukci, jak moc "těžce" se motor rozbíhá.
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
|
František Šohajda

Offline
RT E2-A
|
 |
« Odpověď #10 kdy: 31.07.2013, 13:33 » |
|
A co nějaký menší generátorek... cena je dnes už příznivá....na úrovni nové baterie... 
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
|
|
Roman Šafránek

Offline
|
 |
« Odpověď #13 kdy: 31.07.2013, 20:29 » |
|
Nemá někdo praktickou zkušenost s použitím měniče pro napájení drobného elektrického nářadí? (vrtačka cca 500W, malá úhlová bruska, nejžravější bude asi pokosová pila cca 1500W)
O kolik je měnič potřeba předimenzovat aby nebyl problém s rozběhem příp. zatížením nářadí? Je nutný měnič s čistou sinusovkou nebo stačí "modifikovaná sinusovka". Pokud by se nářadí používalo jen krátkodobě (uřežu desku a pak několik minut než desku někam nabiju je pila vypnutá) bude se baterie v autě stíhat dobíjet (auto nastartované na volnoběh) ?
Zkoušeli jsme z obyčejného 300W měniče vrtačku - ta se dala použít pro šroubování vrutů do dřeva ale na nějaké velké dotahování to nebylo (měnič vypínal na přetížení), úhlová bruska se na tento měnič na několik pokusů rozběhla (měnič vypínal na přetížení, vždy ale brusku roztočil o kousek více až se bruska rozběhla), na práci to ale nebylo (měnič vypínal při sebemenším zatížení brusky).
Drahá centrála na chatě zůstat nemůže, občas je potřeba něco uřezat, vyvrtat, přišroubovat narychlo, měnič za zlomek ceny centrály by tam zůstat mohl...
|
|
|
|
Václav Třetí

Offline
|
 |
« Odpověď #14 kdy: 31.07.2013, 23:23 » |
|
Jak už zde bylo napsáno, je třeba znát záběrový proud, v tomto případě je třeba ale uvažovat, že záběrový proud se bude měnit v závislosti na tom, zda spouštíte kompresor v době, kdy má zásobník prázdný nebo zda je v něm zbytkový tlak. Takže při kontrole, zda kompresor bude možné provozovat s předpokládaným měničem nebo i elektrocentrál ou je třeba nechat naplnit vzduchojem na maximum a poté odpouštět vzduch, až kompresor znovu zapne (do protitlaku - to bude nejkritičtější okamžik.
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|
Tomáš Žabka

Offline

|
 |
« Odpověď #15 kdy: 01.08.2013, 07:04 » |
|
Jenom vypadá. Hovoří se tam o výkonu (1/4 HP), což je něco docela jiného než příkon. Pro spolehlivý rozběh bude potřeba měnič schopný alespoň krátkodobě dát 1,5-2 kVA.
Našel jsem ten kompresor i jinde a tam jsem si ověřoval jeho výkon, nicméně s předchozího příspěvku je patrné, že kompresor bude mít největší příkon při záběru po poklesu tlaku (práce do protitlaku vzdušníku). Takže na test správné funkčnosti bude třeba udělat, alespoň jeden nebo dva cykly po poklesu tlaku. Co se týče provozu elektrického ručního nářadí, tak jsem měl tu čest pracovat s centrálou cca 4,5kW a jela na ni pokosovka cca 2kW a vždy při startu s tím měla centrála co dělat, a to je spalovací motor, u měniče je problém, že má rychlí ochrany a prostě si to nenechá líbyt, takže za mě spíše doporučuji tu centrálu, navíc velký měnič cca x kW se dá strčit do kapsy, ale centrála 5kW se jen tak jednoduše odnést nedá. Kdysi jsem dělal na brigádě u jedné firmy které dovezli tepelné výměníky, každý měl asi 300kg a bohužel díky schodům jsme byly nuceni je nechat venku, řidič auta tenkrát pronesl krasnou památnou větu. "Českej člověk, když krade má obrovskou sílu, a má velkou radost, když poté přijde na to, k čemu vlastně slouží to co ukradl." Výměníky nikdo naštěstí neukradl.
|
|
|
|
Martin Kurka

Offline

Projektant automatizace a strojů
|
 |
« Odpověď #16 kdy: 01.08.2013, 17:43 » |
|
Vážená paní HelenoPP, pokud nemíníte váš kompresor pohánět na autobaterii na jednorázové akci, ale opakovaně, rozhodně se vám nevyplatí používat či kupovat měnič na autobaterii. Ve Vašem kompresoru použitý elektromotor (dvojice elektromotorů sice má odlehčovací ventil a tudíž se kompresor zatížený nerozebíhá - tudíž předimenzování měniče nebude tak kritické a bude stačit cca 3-násobné. Ale účinnost měniče 0,8-1kW je kolem 80-90%, to znamená, že doba chodu na typickou autobaterii 55Ah bude snížena takřka na polovinu proti jinému energeticky úspornějšímu řešení. A tím je použít kompresor s motorkem přímo na 12V ss. Navíc i když motor stojí, měnič připojený na autobaterii odebírá klidový proud, typicky u těchto výkonů měničů 1-2A. A takový proud vycucne autobaterii za 55h a ani se nemusí kompresor otočit. Kdežto stejnosměrný motor v klidu neodebírá nic. Jeho nevýhodou je potřeba jej umístit co nejblíže autobaterie, aby byly krátké přívody. Na jejich průřezu a na provedení svorek k autobaterii není radno šetřit, proud 30A dokáže na slabých přívodech udělat nemalé ztráty (nakonec heslo tlusté a krátké dráty platí i pro přívod od autobaterie k měniči). Ale udělat delší vzduchové trubky není problém a kompresor může zůstat v autě, nebo těsně u něj. Druhá výhoda je-li to provední pro stánek na pouti ap. je ta, že netaháte na dešti mezi lidmi nebezpečné napětí 230V ac, ale 12V ss a vzduchové trubičky.
Pokud použijete např. kvalitní profi 12V kompresory Viair, ty některé typy mohou běžet v nepřetžitém chodu a výkon Viair 550 je přibližně shodný s Vaším kompresorem. Z Vašeho kompresoru můžete použít tlakovou nádobu i s pojišťovákem, úpravovku a tlakoměr a druhý kompresor na 12V připojovat rychlospojkou do stejného uzlu jako je vstup tlakové trubky do tlakové nádoby (když už taháte autobaterii je 8kg hmotnosti druhého kompresoru máček a i ten měnič váží dobrých 3-5kg). Kompresory Viair mají integrovaný tlakový spínač na 12V a Viair 550 může běžet nepřetržitě bez nebezpečí přehřátí, což je i o trochu lepší než u kompresoru Vašeho. Z baterie bere 30A, to znamená, že na plně nabitou 55Ah autobaterii pojede teoreticky takřka 2 hodiny. Je také bezmazný a není to hračka za 300Kč, která se prodává k nouzovému dofouknutí pneumatik. Má výkon 60l/h při 2,5bar, váš dvojčitý má 35-40l/h, takže ten bateriový je výkonnější a poběží méně často a bude mít čas se vychladit, což přispívá k jeho životnosti (vysoká teplota neprospívá bezmazným typům s hliníkovým válcem a s teflonovými pístními kroužky). Proud 30A je ještě pro autobaterii slušný vybíjecí proud (0,55C), takže při přerušovaném chodu kompresoru bude mít baterie čas se zotavit a ochladit.
|
Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu
Teorie=vše víme ale nic nefunguje Praxe=vše funguje a nevíme proč Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč
Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté
Ďábel je skryt v detailu
|
|
|
Pavel Ryšavý

Offline
|
 |
« Odpověď #17 kdy: 02.08.2013, 09:06 » |
|
Druhá baterie je zbytečný výdaj, stačí dobít pomocí alternátoru tu v autě.
Já nevím nevím, kdybych bydlel v Kuvajtu, nebo vlastnil nějakou rafinerii proč ne? Ale jinak mi to moc ekonomicky nevychází
|
Smysl pro humor - znak ducha bystrého .45 ACP; 7,62x39; 7,62x54R; 9x19; 12/70
|
|
|