Čo sa týka brzdových svetiel, tam by som videl rýchlosť LE diód v porovnaní s klasickými žiarovkami ako veľkú výhodu. Pár desatín sekundy môže mať v kritickej situácii ďalekosiahle dôsledky.
Že sú vám brzdové svetlá pred vami idúceho auta nepríjemné? To je v poriadku, presne také majú byť.
Když už téma zabloudilo takto daleko, dovolím si komentovat tento názor.
Žárovky v autě jsou mírně podžhavené, kvůli životnosti. Z toho vyplývá, že při rozsvícení mají brzdová světla i blinkry jakýsi pomalejší náběh. Ne že by se později rozsvěcely, jenom se rozvěcejí plynule. A to je přesně fyziologicky ten průběh, který jednak oku není nepříjemný, ale který, a to zdůrazňuji, i
oko snadno registruje. Ono rozsvícení LED brzdových světel v kratičkém okamžiku paradoxně může způsobit pomalejší registraci okem. No, zkuste si jenom představit, že v daném okamžiku třeba mrknete. Je to prostě stav svítí, druhý stav svítí hodně. Nic mezi. Tyranosaurus z Jurského parku by na takový podnět nezabral vůbec.
U blinkrů z LED je spíše problém oné nepříjemnosti.
Ovšem i koncová světla založená na této technologii mohou být značně nepříjemná. Zvláště taková, která při "přeběhnutí" okem jemně poblikávají jako zářivka. Což doopravdy existuje.
V oblasti automobilového svícení jsem příznivcem zdravého konzervativizm
u. Všechna brzdová světla a blinkry by měly mít podobný způsob signalizace, u všech aut.