{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Dojde u auta k urychlenému prasknutí i druhé žárovky, když praskne první?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Dojde u auta k urychlenému prasknutí i druhé žárovky, když praskne první?  (Přečteno 3397 krát)
rddior
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 12.10.2018, 11:27 »

Dneska mi mechanik sdělil, že když praskne jedna žárovka (konkrétně šlo o čelní denní světlomet), tak obvykle praskne cca do dvou týdnů i ta druhá. Měl jsem za to, že paralelně zapojené žárovky by takto trpět neměly, ale asi se pletu.
Je výrok mechanika správný/zdůvodnitelný?

(Typ žárovky: H4, Vozidlo: Suzuki Swift III - 2010)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vít Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 12.10.2018, 22:26 »

Mno, muze to byt prakticka zkusenost. Pokud jsou zarovky +- stejne stare, tak muzou i ve stejnou dobu odejit - nasviceny stejny pocet hodin.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revizní technik začátečník  :-)
Kdybych někdy psal bez diakritiky tak se omlouvám. Píšu z HUAWEI Ascend Y300 a diakritika se tam píše blbě :-)
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 12.10.2018, 22:43 »

Měl jsem za to, že paralelně zapojené žárovky by takto trpět neměly...
Proč jste použil slovo trpět? Jestli to je první H4, co vám po 8 letech provozu odešla, a používala se i pro denní svícení (takže pořád), tak to si můžete pogratulovat a nelze očekávat, že ta druhá ji významně přežije.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
David Hruda
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #3 kdy: 12.10.2018, 22:55 »

Jak píše Vítek, je to stejným stářím a stejným provozem žárovek. Taky se mi to stalo a můj autař mi to potvrdil.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy ....
Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika
České Budějovice a Vyšší Brod, ČR
www.elektro-hruda.cz
Zdenek Hejčl
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 12.10.2018, 23:19 »

Ano raději měním obě žárovky.
Druhá je vyčerpaná a tak nevím, kdy odejde také, proto měním obě najednou.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektromontér EZ-M, O-E2/A. Východní Čechy
Výroba, montáž a servis vah. EU
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #5 kdy: 13.10.2018, 13:01 »

Ta pravděpodobnos t je velká, jak píší kolegové výše. Ale není to instalací v autě, která má stejně zpravidla levou a pravou stranu samostatně oddělenou, ale životností žárovek. I pokud vám druhá žárovka svítí, dá se předpokládat, že její výkon již nebude 100%. I z tohoto důvodu je rozumné vyměnit obě žárovky naráz.
Ještě jedna poznámka. Dnes je na trhu poměrně široký výběr i žárovek s nějakou úpravou, třeba co do svítivosti či barvy světla. I z tohoto důvodu je rozumné vyměnit obě žárovky naráz, aby vám každé světlo nesvítilo jinak. 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 13.10.2018, 20:26 »

Mám podobnou zkušenost se žárovkami H7
Ale když jsem ji tam měl přes 30 tisíc km, téměř polovinu svítila, takže nějakých možná 12 tisíc minut, je to málo nebo tak akorát?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #7 kdy: 13.10.2018, 21:31 »

To jsou nějaké divné počty. 30.000 km bych odhadl na 1.000 motohodin, když svítila jen půlku tak 500 motohodin, tj. 30.000 minut.
500 hodin bych řekl že je málo, kvalitní žárovky H7 při rozumném palubním napětí vydrží přes 1.000 hodin.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #8 kdy: 13.10.2018, 22:48 »

To jsou nějaké divné počty. 30.000 km bych odhadl na 1.000 motohodin, když svítila jen půlku tak 500 motohodin, tj. 30.000 minut.
500 hodin bych řekl že je málo, kvalitní žárovky H7 při rozumném palubním napětí vydrží přes 1.000 hodin.
Ono záleží i na autě, například jedničkové Fabie byly praskáním žárovek pověstné, nebo spíš posedlé. Nikdy jsem se nepídil po skutečnosti, proč tomu tak je, jestli tato auta měla vyšší palubní napětí, nebo k tomu přispěla i poměrně malá parabola, která nemusela zajistit dostatečné chlazení, které také na životnost má svůj vliv. Jen to vypichuji jako příklad, kdy to může být i o typu auta bez ohledu na kvalitu žárovky.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #9 kdy: 13.10.2018, 23:02 »

... 30.000 km bych odhadl na 1.000 motohodin, ...
Po dálnici jsem toho až tak moc nenajezdil, v kolonách jsem toho tak moc neodstál, takže bych si dovolil tvrdit, že se v průměru blížím 1km = 1minuta.
A vím že více než polovinu jsem jezdil na "denní svícení"
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 14.10.2018, 13:30 »

Žárovky H7 se vyznačují malou životností i u renomovaných výrobců, oproti žárovkám H4, H3 a H1 výrazně nižší a to na všech vozidlech bez rozdílu značky a výrobce.
Je ovšem pravda, že na novějších vozidlech bývá obecně nastaveno nabíjecí napětí výše (obvykle 14,6 až 14,7V), kdežto u starších vozidel to bývalo 14,1 až 14,3V. Halogenky jsou citlivé na přepětí i  na podpětí.

Další problém je nekvalita žárovek, zejména některých značek a neznaček, které se prodávají na benzinkách a v různých prodejnách autodoplňků. Jejich životnost se mnohdy pohybuje ve dnech nebo týdnech a to i v případě obyčejných žárovek 5, 10 a 21W do blinkrů, brzdových světel a obrysovek. Obvykle se poznají podle čísel v homologačním oválku, zejména se jedná o E4, E20 a E21.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #11 kdy: 14.10.2018, 14:56 »

Je ovšem pravda, že na novějších vozidlech bývá obecně nastaveno nabíjecí napětí výše (obvykle 14,6 až 14,7V), kdežto u starších vozidel to bývalo 14,1 až 14,3V.

No dnes s napětím přidejte.
Zvyšování odběru elektrovýzbroj e a snaha šetřit hmotnost vozidla - kdy 1g  ušetřené hmotnosti jsou tisíce až statisíce korun při sériové výrobě - snižuje průřezy mědi na naprosté potřebné minimum.
Když máte uživit takové nové žrouty jako jsou elektrický kompresor vakuové pumpy brzdového posilovače, vytápění sedaček, natáčení volantu, rozmrazování skel a zrcátek, ventilátory klimatizace zadních sedaček, ventilátory chladiče, magnety vstřiků, čerpadlo ABS a nakonec i denní svícení... (nemluvě o občas za jízdy spouštěných, ale žravých motorcích sedaček, šíbru, elektrických spojek kompresoru klimy...)
A když si to zamícháte se start-stop systémem, pak napětí na regulátoru alternátoru je nastaveno dnes i přes 15V, aby měl akumulátor šanci se vůbec dobít. A vypnutí výkonného motoru způsobí odlehčení palubní sítě, které elektromechani cká konstanta alternátoru nedovolí regulátoru rychle stáhnout. Když po přerušení vlákna zmizí v podstatě tak významný stabilizační spotřebič, jako je 50W žárovka, napětí kolísá ve větším rozsahu a více do přepětí. A zbylé žárovky více trpí.

Start-stop systém je vůbec lahůdka, cena jeho akumulátoru je vysoká (cca2x) a životnost nízká (cca 1/2) , dobíjení ze startovacího alternátoru je řízené a odpojované a dobíjecí SW má přednost dobíjení při deceleraci, takže v deštivý den po 100km rovnoměrné jízdy po dálnici odbočíte na první křižovatku a baterka nebude mít šťávu k nastartovávání při pocukávání na ucpaném příjezdu do města.

Mimochodem náhradní žárovky už s sebou vozit nemusíte, ale nesvícení levého reflektoru je závažná technická závada, pro kterou je nutné vozidlo odstavit - je na roveň nefunkčním brzdám, prasklému čelnímu sklu, poškozenému ráfku apod.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #12 kdy: 14.10.2018, 18:22 »

Citace
Ono záleží i na autě, například jedničkové Fabie byly praskáním žárovek pověstné, nebo spíš posedlé.

Toto mohu potvrdit a dvojková Fabie , tam jsem žádnou žárovku v celém autě neměnil 7 let do doby ,co jsem ji prodal!
Nájezd cca stejně v denní i noční dobu..... Byl jsem tím i hodně překvapen! (Myslím výdržností žárovek u dvojkové Fabie)
Může to být i výrobcem žárovek.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...
Jirka Š. Svejkovský
Zaměstnanec - projektant
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize.


WWW
« Odpověď #13 kdy: 14.10.2018, 20:43 »

Mám na trojkový Fabii najeto padesát a světla furt drží. Mám se začít bát?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1B
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #14 kdy: 14.10.2018, 21:50 »

Je ovšem pravda, že na novějších vozidlech bývá obecně nastaveno nabíjecí napětí výše (obvykle 14,6 až 14,7V), kdežto u starších vozidel to bývalo 14,1 až 14,3V.
Na druhou stranu některé novější auťáky regulují zatížení žárovek pomocí pulsní šířkové modulace, takže se tak rychle nevypalují.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Zdenek Hejčl
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 14.10.2018, 22:58 »

Pánové podívejte se na novou žárovku - vlákno je pěkně čisté.
Stará žárovka - vlákno je hezky chlupaté, pórovité..
Kdo to neuvidí, ať si vezme lupu.
Co vydrží déle?
Proto měním a jsem v pohodě...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektromontér EZ-M, O-E2/A. Východní Čechy
Výroba, montáž a servis vah. EU
Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #16 kdy: 15.10.2018, 00:02 »

Další problém je nekvalita žárovek, zejména některých značek a neznaček, které se prodávají na benzinkách a v různých prodejnách autodoplňků. Jejich životnost se mnohdy pohybuje ve dnech nebo týdnech a to i v případě obyčejných žárovek 5, 10 a 21W do blinkrů, brzdových světel a obrysovek. Obvykle se poznají podle čísel v homologačním oválku, zejména se jedná o E4, E20 a E21.

Muzu jen potvrdit. Levne zarovky od pumpy mi vydrzeli dva mesice. Ted jsou tam znackove Osramy uz vic jak tri roky a bez problemu (prumerne rocne najedu 30-40 tisic km)...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #17 kdy: 15.10.2018, 00:48 »

Abychom nehudrovali jen na vlákna - na fotce jsou 3 blinkrové žárovky PY21W, které sice svítí, ale stejně musely ven. Vlevo a uprostřed jsou Narva, ta do červena vpravo je nějaká maďarská.


* 9AE50B89-A59B-4106-BE61-6BA8F12E869F.jpeg (940.88 KB, 2450x1813 - prohlédnuto 82 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Proč dochází k nežádoucímu vypínání jističe při zkratu vlákna žárovky?
 Proč mi praskají žárovky?
 Proč při spálení vlákna žárovky vždy vybaví i hlavní jistič (př.10A a hl.50A)?
 Co si myslíte o záměru zakázat klasické žárovky?
 Existuje norma která určuje obrysy žárovek?
 Vydrží úsporná žárovka rosvěcení na společných chodbách infraspínačem?
 Kde sa daju kupit ziarovky Tungsram 3,6V 0,8/0,5A?
 Je možné sehnat žárovku 12V/25A se závitem E27?
 Kde sehnat žárovku, které nebude vadit blikání?
 Co může způsobovat praskání žárovek?
 Lze rozsvítit žárovku 12V ze sítě 230V bez toho aby se zničila?
 Nebude někomu smutno po klasických žárovkách?
 Jak odstranit problém s pohybovým čidlem a krátkou životností žárovek?
 Pro žárovku platí nebo neplatí Ohmův zákon?
 Čím nahradit speciální žárovky?
 Lze seriově řadit různé žárovky?
 Nenechali jste si ujít vášnivého sběratele žárovek?
 Co říkáte na poloviční svit žárovky pomocí jednocestného usměrnění?
 Také si doma svítíte tepelnou koulí?
 Je možné prodloužení životnosti klasické žárovky pomocí diody?
 No co říkáte na zabavení takového kontrabandu jako je 40.000 žárovek?
 Jak vyřešit časté praskání žárovek 24V 60W E27 ve strojích?
 Koupili jste někdy žárovku s hodnotou 60W a ukazovala 115W?
 Bude obsahovat Guinnessova kniha rekordů i "Bruselské" úsporné žárovky?
 Konec 60W žárovek
 Jak se včera pohřbila 60W žárovka
 je opravdu nutné výměnu žárovky povolat osobu znalou?
 Proč bliká autožárovka 3W 12 V LED 4.generace v parkovacích světlech automobilu?
 Proč Michaela Poláková uvádí na ČT24 nepravdu?
 Čím nahradit indukční žárovku?
 SRVO: Je zákaz prodeje obyčejných žárovek v EU opodstatněný?
 Co mohlo způsobovat přepalování žárovek v lustru?
 Pod jakým názvem hledat "trubičkovou" žárovku?
 Máte zkušenosti s IdeaTube V2 úsporná zářivka a indukční žárovkoami?
 Vrátí se nám žárovky až vystoupíme z EU?
 Jak zapojit indukční žárovku?
 Môže vadný spoj skrátiť životnosť žiarovky?
 Jak ovlivní životnost žárovky únik plynu z její baňky?
 Byl zákaz prodeje obyčejných žárovek v EU opodstatněný?
 Kdo uhodne na jakou to žárovku budeme dělat recenzi?
 Proč může svítit některá žárovka i 100 roků a jiné ne?
 Kterou z LED žárovek s přidanou funkcí bys použil ty?
 #EH: Jak se v roce 1939 zemědělcům vysvětlovala náhrada žárovek za svíčky
 Máte technické připomínky k novému patentu, žárovce 3/1 DEN-LIGHT?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.182 sekund, 22 dotazů.