Martin Novák
Offline
|
|
« Odpověď #216 kdy: 30.04.2019, 09:11 » |
|
Odpočet začal, klimatická změna probíhá, příroda se mění, ještě 12 let a společnost, jak jí známe se začne hroutit, ale to se nás už netýká.
Ach jo. V roce 1965 panoval vedecky konsensus, ze prichazi mala doba ledova a zamrzne severni ledovy ocean. Podle vedeckyho konsenzu nam ropa dosla pred 20 lety a uz 10 let nemame ani plyn. Spolecnost se kvuli vycerpani zasob ropy zhroutila tak nekdy kolem 2005. Maledivy jsou uz 20 let pod vodou, seychely to ceka letos nejpozdeji napresrok. Od roku 1990 stoupla hladina svetovych oceanu skoro o 4 metry a pod vodou je dnes prakticky cele Nizozemi a znacna cast Belgie. co nam to jeste vedeckym konsensem prorokovali vedci v letech devadesatych?? Na "boj proti klimaticke zmene" svet za poslednich 10 let vynalozil cirka 50.000.000.000 .000 dolaru. Jen na obchodu s emisemi si par vyvolenych prislo na stovky milionu. A to vse aniz by se ve skutecnosti zmenilo cokoli. A tenhle boom elektromobilit y je jen dalsi modni vlnou, ktera ma umoznit znovu rozebehnout skomirajici kola spotreby za penize, ktere stat veme tem co jeste pracuji a vytvari hodnoty pres dane, aby podporil drahe dotovane hracky pro par set blouznivcu o elektromobilit e...
|
|
|
|
Milan Hudec
Offline
|
|
« Odpověď #217 kdy: 30.04.2019, 09:42 » |
|
Nabíječky obvykle potkávám tam, kde je příkon na vn. Elektrárny, trafostanice a podobně. Na vn je obvykle rezerva dostatečná, tak není problém přihodit trafo a už to jede.
Viz Vestec u Prahy.
Že nebude na všechny elektromobily dostatek výkonu je mýtus. Teď asi není, ale určitě nezaplaví silnice elektroauta hned.
Když jsem před cca deseti lety prorokoval, že eauta tu rozšířena nebudou, byl jsem označen za zpátečníka s tím že do deseti let jistě budou, jinak to nejde a "nebylo by v čem či na co jezdit". A ejhle kolony čmoudíků jsou furt, dokonce bych řekl, že efanouškům poslední dobou vyschla nádrž s argumenty.
|
|
|
|
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #221 kdy: 20.05.2019, 08:02 » |
|
SCHRACK na Infodnech 2019 o elektromobilit ě opravdu hustě SCHRACK Technik, jako jediný dodavatel elektroinstala ční techniky se letos na svých každoročních Infodnech zaměřil především na problematiku elektromobilit y. Pokud jsem v titulku uvedl "hustě", pak proto, že šlo opravdu o hodně zajímavých informací během jednoho pozdního odpoledne v několika městech. Hustě tedy alespoň pro ty, kdo se zajímají o přicházející elektromobilní infrastrukturu . Od Marka Zaciose jsme se dozvěděli o 100 let značky založené Eduardem Schrackem, který kdysi vynalezl doutnavku. O novém centrálním skladu v Achau u Vídně, který si mohli účastníci prohlédnout virtuálními brýlemi. Kromě nových produktů a norem se účastník dozvěděl opravdu nevšedně hodně o vozidlech na elektrický pohon. Považte, pouze v minulém roce 2018 se prodalo v Evropě 150.000 elektromobilů! Podívejte se, co vše jsme mohli exkluzivně na této události zachytit! Zdroj: zde... Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci? SCHRACK na Infodnech 2019 o elektromobilit ě opravdu hustě
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #222 kdy: 20.05.2019, 17:56 » |
|
Věnoval jsem chvíli průzkumu oněch někdy až infantilně zpracovaných prezentací. Pravda, s výkladem by tak třeba nepůsobily tak výrazně. Jedna velká chvála elektromobilit y, celkem pochopitelné, koho psa jíš, toho píseň zpívej. Nicméně pokud někdo tvrdí, že první kdo překonal 100km/h byl elektromobil, by měl také říct, proč se na přirozeném trhu neujal a proč to dodnes není jinak. Dále odborník, který si vymýšlí hodnoty tolerance síťového napětí(a novou Si jednotku ekm), nebo je ani neumí opsat z odkazované normy a svádí na to poruchovost dealovaných čínských klumpů, zřejmě na vyschlé kondy nepůsobí důvěryhodně, stejně jako nazývat zvýšení napětí "poruchovostí sítě". Jen pro zajímavost Xerox napojený na trafo VS 22/0,44 z r 97 stále žije... A pokud chce ekologicky bojovat proti přepětí, nechť se zaměří na FVE na RD a pověsí analyzátor do sítě. To teprv uvidí hupance. Dále se dočítám o nedostatku dobíjecích stanic, kdy máme aktuálně pouze jednu pro téměř tři auta, což je potřeba v další pětiletce napravit a stát by to měl nařídit a nejlépe i zadotovat. Nikde jsem se nedočetl, že je třeba pracovat na vývoji a dotáhnout to k dokonalosti, aby motorista nechtěl koupit si spalovač dinosaurů, ale chtěl koupit EV pro jeho výhody. To co jsem četl, bylo něco jako zápis z XV. sjezdu, v duchu my ty vozítka protlačíme za každou cenu - dotace, sankce, pozitivní diskriminace a holota co pro to nejásá, jde proti nám, tak to zaplatí.Takže když to shrnu, muselo to silně připomínat prezentační akci "amweje"
|
|
|
|
|
|
Jan Yossarian
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #225 kdy: 21.05.2019, 07:10 » |
|
Jedna velká chvála elektromobilit y, celkem pochopitelné, koho psa jíš, toho píseň zpívej.
Někdo rád hejtuje, že? A úplný blbosti. Na Schracku jsem byl a teď vidíím, že tam chyběl odborník největší Jiří Hrubý.Z těch keců o elektromobilit ě to tam bylo opravdu k zamyšlení. Ony ty prezentace bez toho výkladu asi mnoho neprozradí. A pokud poslouchám mluvené slovo nebo mluvené slovo současně s tou prezoškou, tak mi to takové jako popisujete nepřipadá. Spíš to vypadá, že jste koukal jen na ty prezošky.
Zvuk je pouze u té první přednášky. Kdy budou další díly k poslechu?
|
Marketing ti kreslí svou mapu ke štěstí na celý život, ale co když chceš jít vlastní cestou?
|
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #228 kdy: 21.05.2019, 16:17 » |
|
Ony ty prezentace bez toho výkladu asi mnoho neprozradí. A pokud poslouchám mluvené slovo nebo mluvené slovo současně s tou prezoškou, tak mi to takové jako popisujete nepřipadá. Spíš to vypadá, že jste koukal jen na ty prezošky.
S tím souhlasím, také jsem uvedl, že bez výkladu je to vytržené z kontextu. Někdo rád hejtuje, že? A úplný blbosti. Na Schracku jsem byl a teď vidíím, že tam chyběl odborník největší Jiří Hrubý.Z těch keců o elektromobilit ě to tam bylo opravdu k zamyšlení.
Ale no tak alterego Yossarian, voni jsou jak když jsem popích jehovistku s transfuzí...Když jsem si vygůglil, co že je to hejtovat, musím konstatovat, že kecáte. Já jsem naopak zastáncem alternativ fosilích paliv, ovšem pouze tehdy, budou-li ekologicky přínosné, kvalitativně minimálně srovnatelné a ekonomicky výhodné a naopak jsem odpůrcem vytloukání klínu klínem, pseudoekologic kých postojů ve stylu co oči nevidí a po nás potopa a direktivních nařízení která uměle křiví thžní prostředí např. formou dotací čí pozitivní diskriminace za účelem naplnění vyššího zájmu spočívajícího minimálně v byznysu s emisními povolenkami. Takže mi laskavě napiště, která z mých tvrzení jsou nepravdivá- ostatně od toho je diskuse a já se rád dovzdělám a obrátím se na tu pravou jedinou víru. Každé zboží má svého kupce, to dobré se prodává samo a nepotřebuje reklamu, natož státní resp. unijní tlačenku. Nebo snad věříte tomu, že současný politický tlak na rozvoj elektromobilit y nesouvisí s EU climate action, stejně jako tlak na výrobu "biopaliv" z řepky a kukuřice, o kterých ti "hateři" před 10. lety říkali, že jsou ekologickým nesmyslem a zvráceností a najednou se začíná potichu říkat, že to byla chyba, ale karavana jede dál, protože plán se plnit musí? Vždyť ty principy jsou pořád stejné. A chcete mi tvrdit, že se na té session neřešila státní podpora rozvoje a zvýhodňování?
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #229 kdy: 21.05.2019, 16:17 » |
|
dokončení: Nabídne-li mi eauto alespoň to minimum, co můj dosluhující sypek, rád si jej příští rok koupím. Chci kombík, nebo pick-up, tažný na koňský přívěs, alespoň 200HP, dojezd alespoň 800km, v zimě si chci ráno sednout do vyhřátého a odmraženého auta, na "benzince" chci zastavit tak na kafe a cígo a valit dál, když se vrátím nad ránem a bude od 8:00 na 8 hodin vypnuto, chci mít jistotu, že odpoledne někam dojedu, no a protože vozidlo může užívat i poněkud roztržitější osoba a zároveň se občas ocitnu mimo civilizaci, chci ssebou mít nějakou zásobu energie na dojetí alespoň k nejbližší benzínce, kdyby se náhodou opomělo dotankovat, nebo bych se někde zašprajc. Jenže když koukám na nabídku, tak nejlevněji mé požadavky splní Tundra nebo LandCruiser.
|
|
|
|
|
|
|
|