Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?  (Přečteno 12201 krát)
Oldřich Morávek
OSVČ montáž, opravy, revize elektro a hromosvodů
*
Offline Offline




WWW
« kdy: 28.12.2014, 12:45 »

Dnes na ČT2 běžel pořad 1000 mil na českém nebi.
Dva roky po Mirkově expedičním objezdu republiky elektromobilem se parta nadšenců pokusila o oblet republiky s experimentální m elektro UL Phoenix.
Při obletu se projevilo několik "dětských nemocí",  přesto se dá pokus považovat za úspěšný.
Víc podrobností na webu české televize.
Zaznamenáno
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #1 kdy: 28.12.2014, 15:08 »

Také jsem viděl, ale jen část ...
Zajímavé a asi to má velkou budoucnost ! tanecek
Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 28.12.2014, 15:49 »

To mi uniklo. Můžeš upřesnit kdy to bylo? Já to v IVYSILANI nemůžu najít a ani v programu to nevidím.
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 28.12.2014, 16:07 »

Postrádal jsem tam vysvětlení toho nouzového přistání v poli s obilím.

 Nerozhodný
Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #4 kdy: 28.12.2014, 17:16 »

Také jsem část stihnul  Palec vzhůru
Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Oldřich Morávek
OSVČ montáž, opravy, revize elektro a hromosvodů
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #5 kdy: 28.12.2014, 23:42 »

Dnes cca v 11:30
Pořad zatím není v i-vysílání. Je třeba zadat hledání na celém webu, kde jsou dvě zprávy.
Možná zítra, nebo v průběhu několika dní se pořad přesune do archivu a bude přístupný.
Ta nouzovka byla z důvodu dlouhodobého přetížení regulátoru.
Jednak měli chlapci dlouhodobě problém s chlazením, kdy se dostávali na 120 C, což byla mezní teplota regulátoru a jednak přetáhli odpor vrtule - přetížili motor. Po incidentu už lítali jen s dvoulistou vrtulí.
To mělo za následek snížení tahu na cca 64Kg, snížení stoupavosti, ale taky snížení zátěže motoru, kdy se reguluje na statický otáčky.
Mě zarazilo pár věcí.
Jednak dolet jen 40Km (při rychlosti cca 110km/hod to je asi 20 minut letu)
rychlost nabíjení baterie ze speciální nabíječky během pár desítek minut
a neschopnost dobíjení palubní baterie z baterie pohonný jednotky, bez indikace stavu palubního napětí.
Zaznamenáno
Zdeněk Mazač
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 29.12.2014, 01:25 »

Neviděl sem pořad, ale dle označení to byl nějaký zkušební kus vycházející z D-14 Phoenix  a protože se jedná o Ultra Light, jde tam o každé kilo.
Měl by to být samostartovate lný kluzák s dvoulistou vrtulí s možností praporování, proč tam byla čtyřlistá? I elektromotor byl na to vyvinut zvlášť a jeho výkon elektronicky snížen na nějakých 30kW. Dolet je také v závislosti na AKU /LiPo/. Takže je to spíš jen taková hračka.
Zaznamenáno
Oldřich Morávek
OSVČ montáž, opravy, revize elektro a hromosvodů
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #7 kdy: 29.12.2014, 07:25 »

V původní konfiguraci tam měli třílistou vrtuli.
Z řeči jsem pochopil, že chtěli zlepšit letový výkony éra.
Po nouzáku do obilí vrátili dvoulistou a pokorně zas přijali vlastnosti motorovýho kluzáku.
Zaznamenáno
novy2
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 29.12.2014, 07:41 »

Dufam, že sa mi podarí pozrieť archiv ČT2. Klasické palivá treba šetriť do budúcnosti a tak riešením sú elektromobily. Aj toto lietajúce auto určite prerobia na batérie.
http://auto.pravda.sk/novinky/clanok/334690-aeromobil-3-0-slovenske-lietajuce-auto-vyvolalo-rozruch-vo-viedni/
Zaznamenáno
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 29.12.2014, 09:51 »

Protože mám k "ultralightům" poměrně blízko, tak se domnívám, že pokud
nedojde k nějakému převratnému objevu v oblasti akumulátorů,
(kapacita, proud, váha a cena) tak se elektromobilit a do oblak hned tak nepřesune.
Souhlasím s p. Mazačem, jen bych ještě zmínil směr a sílu větru.

Ale když už si hrát, tak pořádně.

http://www.novinky.cz/veda-skoly/338023-letadlo-na-solarni-pohon-ktere-ma-pristi-rok-obletet-svet-poprve-vzletlo.html

 Úsměv
Zaznamenáno
Oldřich Morávek
OSVČ montáž, opravy, revize elektro a hromosvodů
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #10 kdy: 29.12.2014, 12:58 »

Samozřejmě je nesmysl si myslet, že tenhle experimentální kus má srovnatelné vlastnosti s běžným motorovým kusem a že je vhodný pro komerční využití.
Jde spíš o to, že to jde dostat do vzduchu a provozovat.
Mě osobně nejvíc dostalo srovnání nákladů na cestu mezi letišti.
V pořadu se objevily další dva experimentální modely elektroletadel .
Pokud vím, tak například Siemens má taky dva modely. Jeden čistě bateriový a jeden hybrid.
Myslím, že je to začátek cesty.
Co se týče baterií, tak jejich váha je kompenzovaná sníženou váhou motoru. Pokud se objetuje část provozní váhy ve prospěch baterií a vyřeší dobíjení a regulace, mohlo by to mít použitelné vlastnosti.
Největší "ořech" bude podle mě provozuschopná a spolehlivá regulace a diagnostika baterií.
Oproti autům bude vyžadovaná daleko vyšší spolehlivost.
Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.062 sekund, 23 dotazů.