|
|
Václav Třetí

Offline
|
 |
« Odpověď #2 kdy: 23.09.2025, 11:04 » |
|
Pěkný obrázek namalovala AI (až na ty principiální chyby). Ale máme tam identifikované ho skutečného viníka. Ten brouček to vedení překousl, je to drátožrout vysokonapěťový 
|
|
|
Zaznamenáno
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
      
Offline
|
 |
« Odpověď #10 kdy: Včera v 10:45 » |
|
To je zrovna transpoziční stožár, že?
Je to trojdřík v rohu, bez transpozice. Tyto konkrétní přeponky jsou od sebe poměrně daleko a propojují vždy dva a dva vodiče, ne všechny tři.
Kosti tam dávali až při opravách, jinak tam byly delty. Ty spojují všechny tři a rozhodně neunesou váhu vodiče. Proto se vytrhly a některé zůstaly na vodičích nahoře a pár na tom spadlém. Kdyby tam byly moderní kosti, jaké se používají jen na přetazích rozvoden, kvůli hmotnosti, možná by ho udržely, ale rozpětí by stejně nezaručilo, že by nelehl na zem. . Alebo sa urval kotevný reťazec ( čo by sa stalo 1.x v histórii 400kV vedení) alebo je to bluf. A tá fotka je asi vytvorená AI, ktorá netuší, že tri vodiče 400kV vedení sú prepojené preponkami do trojuholníka v celej trase vedenia a polí. Teda alebo padne všetko, alebo nepadne nič, lebo ostane visieť na preponkách . Toto s materiálmi nemá spoločné nič.
Pokud pod rozpěrkou nebo ve spojce přehnije duše, stane se přesně to, co se stalo. A protože tisíce kilometrů linek nikdo nemá jak zrentgenovat, není moc možností, jak na to přijít včas. Co se stalo mechanicky, je celkem jednoduché, jak píšu výše, zajímaly by mě spíš data o tocích a zapojených zdrojích.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Václav Třetí

Offline
|
 |
« Odpověď #11 kdy: Včera v 11:09 » |
|
V rozvodně Hradec jsou také dva PST transformátory (2x850 MVA). Přeshraniční tok v tomto místě byl v době havarie 1658 MW (plánovaný 616 MW).
Už pouze tato čísla ukazují, že bylo něco špatně a narušený vodič byl pouze špičkou ledovce, ale zřejmě zafungoval jako rozbuška.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
      
Offline
|
 |
« Odpověď #12 kdy: Včera v 13:07 » |
|
To Jiří_Hrubý .... Pokud pod rozpěrkou nebo ve spojce přehnije duše, stane se přesně to, co se stalo. A protože tisíce kilometrů linek nikdo nemá jak zrentgenovat, není moc možností, jak na to přijít včas.
Mne to príde ako zahmlievanie . Aj keby lano Fe vnútri odišlo, stalo sa to v čase, keď zaťaženie lana bolo maximálne, 1/4 voči -5 a námrazku a AL to s prehľadom udrží . Nie v zime s námrazou ale v lete, keď je lano sotva zaťažené vlastnou hmotnosťou .Laná sú spojené do trojuholníka a tak dva ďalšie odľahčujú to tretie , čo sa vraj pretrhlo. Rozperky sú umiestnené vo vzdialenostiac h tak, aby sa toto nestalo a jeden vodič nespadol na zem . Utrhlo sa to vraj práve v kotevnej svorke . Pretok bol podľa vašich odborníkov 3x vyšší ako by PTS mali prepustiť. Riadenie PTS bolo odovzdané nemcom. Toľko náhod sa nemôže stať . A ak sa stalo, zodpovedné osoby by sa mali spovedať. Ten výpadok nebol zadarmo a stál vás požehnane peňazí.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
      
Offline
|
 |
« Odpověď #13 kdy: Včera v 13:53 » |
|
Jenže neexistuje fotka roztrženého závěsu. Na jedné straně trojdřík a vodič visící od pistole na zem, na druhé straně portál a opět vodič až na zem. Na portálu byly lodičky. Pak existuje fotka, kde je vidět rozpěrka na svěšeném vodiči. Je to delta s plastovým uložením, ta to zkrátka neudrží. Co se únosnosti samotného pláště lana týče, vyhnilá duše nezpůsobí pád hned. Protože se objeví obvykle v místech poškození pláště mechanicky, nebo bleskem, drží se v prostoru duše vlhkost a hliník se začne postupně rozsolovat a ač to díky slitině trvá déle než u čistého Al, najednou se roztrhne. U spojek je to záludnější v tom, že dojde-li už z nějakého důvodu ke korozi spojovače duše, je následně vysmeknuti z proudového spojovače jen otázkou času. Mimo mrazu je častějším zatěžovatelem vítr, který mimo síly, působí i vibracemi. Sám jistě víte, že stačí aby trochu foukalo a kam až lana vybočuji a jaké zvuky vydávají. S mechanickou závadou problém nemám, spíše s vysvětlením řetězení výpadku.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|
|